Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

da, ma gandeam ca rau nu ii poate face, parca nu as schimba inca cu alta. Problema este ca de vineri seara pana duminica dimineata masina nu a fost pornita (merg zilnic cu ea, si vineri nu dadea semne de oboseala). Duminica dimineata cand am vrut sa plec cu ea, am dat la cheie, a vrut sa porneasca, dar nu a putut, si apoi la a doua cheie click click click click si pauza. Cred ca frigul a doborat-o saraca. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa simptome cred ca trebuie alta baterie, a fost masurata la inceputul iernii, alternatorul incarca cum trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, alternatorul incarca ok, iar masuratorile de mentenanta s-au facut la sfarsitul lunii noiembrie, anul trecut.

voi incerca sa o incarc astazi si maine o pun pe masina, sa vad ce zice

mi se pare totusi cam putin 4 ani pt. o baterie de fabrica (masina e din mai 2008)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vezi daca sub colantele de pe capac, ai cumva capace la elementi. Daca ai, desfa-le. Multe au, chiar daca sunt asa zis "capsulate".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-am desfacut deja, erau ascunse sub un sticker 3 pe + si 3 pe -. Faza e ca iti trebuie o surubelnita cu cap foarte lat (cel putin 1 cm) - eu am folosit coada unei linguri de bucatarie. Pe unul dintre capace, este si indicatorul ala de ochi magic. De fapt e o nivela cu o biluta verde la capatul care vine cufundat in lichid, si in functie de nivelul de electrolit, bila se ridica sau coboara (si tu o vezi prin geanul de plastic). faza e ca la mine electrolit mai e cam cat jumatate de cm peste elementi si nu am mai vazut verde in ochiul magic de vreun an si ceva.

ma oftic ca asta vara am completat cu apa distilata in bateria de la cealalta masina (un rombat cu busoane de completare la vedere) iar la asta mi-a fost lene sa desfac capacelele astea.

oricum daca era fara intretinere, banuiesc ca era complet capsulata bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o moneda de 50 de bani, te ajuta sa le desfaci.

S-ar putea sa nu mai ai ce resuscita la ea, mai ales ca frigul le descarca rapid....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, o sa vad maine cum stau, o sa o las la noapte la incarcat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si completeaza cu apa distilata pana la semnul de nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca insa curentul necesar la incarcarea acumulatorului este mai mare decat curentul pe care il poate debita alternatorul, apare limitarea acetuia insotita de scaderea tensiunii la bornele sale.

Uau ! Unde ai vazut tu ca o baterie sa ia la incarcare un curent mai mare decat poate da alternatorul? Mai mare de 90 A la incarcare sau mai mare de 140A cat e alternatorul meu de pe masina?

Ia mai gandeste un pic faza asta.

Am zis "necesar", nu ca ia mai mult decat poate da alternatorul. Si da, fenomenul se intampla des cand bateria este foarte descarcata sau subdimensionata si dupa pornire se epuizeaza cea mai mare parte din capacitatea ei. Si este clar vizibil in aceste situatii cind desi motorul a pornit, pret de cateva secunde becurile lumineaza slab citeva secunde (acea faza 1 de care vorbeam). Am prezentat un caz general cind se poate intampla din mai multe motive si acest lucru (alternator de putere relativ mica, baterie veche, partial descarcata sau la temperaturi foarte joase cind capacitatea bateriei este foarte diminuata.

Acu, faptul ca la o exploatare corecta (masina noua cu baterie noua si bine dimensionata si sistem de incarcare si electromotor care functioneaza ireprosabil) nu se intampla acest lucru pentru ca (asa ar trebui) bateria dupa pornire mai are multa energie stocata- asta nu inseamna ca nu exista si celalalte cazuri, cand se intampla. Doream sa arat ce se intampla mai ales atunci cand bateria e prea mica, atunci se ajunge usor la epuizarea ei si nicidecum nu are nici o importanta faptul ca bateria are capacitate (Ah) mai mare decat curentul maxim pe care il poate debita alternatorul (A), din contra, cu cat mai mare, cu atat mai bine.

Cu alte cuvinte, opinia mea este:

-baterie mai mica decat recomandarea producatorului= se poate ajunge usor la acea faza 1 in exploatare, ceea ce nu e de dorit (asta e si motivul pentru care nu se da garantie in acest caz);

-baterie mai mare decat cea recomandata=nu exista niciun fel de impediment tehnic in exploatare daca bateria incape in spatiul rezervat; costurile in schimb sunt nejustificate;

-baterie de capacitate recomandata de producator= compromis optim intre exploatare corecta si costuri si chiar greutate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu detalii: dupa ce am completat in baterie cu apa distilata pana la nivel, in toate cele 6 locasuri, am pus bateria pe redresor la incarcat. Am folosit cam 1 litru si ceva de apa distilata pana am completat cele 6 locasuri. Dupa ce a stat la incarcat cam 12 ore (de la 18.30 aseara pana pe la 07.30 in dimineata asta), am montat-o pe masina si a pornit....ce sa zic.... la sfertul sfertului de cheie, fara sa se chinuie, la -16 / 17 grade. Dupa pornire, mi-a ramas aprins martorul de la servodirectie + cel de la esp, care s-au stins dupa vreo 10 metri.

dupa aia am mers cu ea cam vreo 2 ore prin oras si sunt curios cum se va comporta diseara cand ma intorc de la munca. Tind sa cred ca a fost prostia mea ca nu am completat cu apa distilata mai din timp.

a si inca ceva, dupa ce s-a incarcat dimineata, si i-am pos dopurile la cele 6 locasuri, cel cu ochiul magic era verde din nou, si asa era si dupa ce am mers cu masina cele 2 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai scapat...maine dimineata trebuie vazut cum porneste....azi, era normal ca a luat-o direct - a stat la incarcat si la caldurica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut stimati colegi, ma confrunt cu o problema urgenta.Mi-a murit bateria la masina (bora 2004,ATD).momentan este pusa la redresor,dar vreau sa o schimb cu una noua.Acum pe masina am bateria Varta (cred ca e cea originala) de 70 amperi.Se poate schimba cu una mai puternica(de 80 amperi de ex)?Ce marca ma sfatuiti sa caut?Va multumesc anticipat pt ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate. Important e sa fi atent la dimensiuni, sa iti incapa in suport. Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai scapat...maine dimineata trebuie vazut cum porneste....azi, era normal ca a luat-o direct - a stat la incarcat si la caldurica.

da, asa este, o sa vedem maine cum se comporta

ca fapt divers, bateria este din august 2007, iar masina a fost achizitionata in martie 2008

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dark_ang3l

Sal.,

Poti lua orice marca vrei singurul lucru de care trebuie sa tii cont e dimensiunea si unul si mai important este data de fabricatie.

Cauta una cat mai proaspata, sa nu fie mai veche de o luna de la data fabricatiei.

Oricum astea care le iei dupa ce se duce cea de fabrica (OEM) nu vor tine cat tin cele OEM cu care vine masina indiferent de marca.

Daca vrei una care sa te tina la fel ca cea OEM trebuie sa ieu tot una OEM, dar ma indoiesc ca sunt multi oameni care-si permit sa dea de la 7-800 ron in sus pe o baterie OEM.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine m-a lasat bateria originala odata cu gerul asta napranic.Imi pare rau ca n-am bagat apa distilata in ea si sa incerc s-o reincarc, dar era complicat (cumpara compresor, apoi vezi daca mai tine curentul, etc).Banuiesc ca daca ma uitam din timp la nivelul de acid din ea si as fi completat, mergea si-acum.Chiar cand mi-a dat un vecin curent, am pus cablurile, m-am urcat in masina si a pornit la sfert, insa m-am panicat de ger si de imposibilitatea de a ma misca imediat cu masina.Asa ca, comoditatea costa!! :(... Noua baterie este tot o Varta Silver Dynamic F18 de 85Ah si 800EN fabricata in iunie 2011.Cea originala de fabrica avea 80Ah, insa banuiesc ca nu-i strica in niciun fel acei 5Ah in plus.Producatorii spun verzi si uscate, ca e super-tehnologie, bla-bla-bla, insa cat cea originala ma indoiesc ca va tine.La PBN o baterie OEM pentru masina mea este 1000 de lei.Destul de sarata!

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu detalii: masina a pornit din nou la sfert de cheie, in conditiile gerului cumplit de dimineata din Bucuresti. Incep sa cred ca treaba cu bateriile fara intretinere (necapsulate) cu martor de verificare, e o megavrajeala de marketing, adica "uita-te tu la martorul ala si cand nu mai e verde, bateria e pa". Si nimeni nu verifica nivelul de electrolit care se cam evapora la un interval x de timp. Sunt multumit ca m-am luminat in ceasul al 12 lea si am scutit o suma frumusica de bani.

stima tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca se pot intretine si astea "capsulate".....fara intretinere. Normal ca e vrajeala - ca sa nu ai grija de ea si sa se strice mai repede....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VARTA...ce tot cautati alte marci. Daca producatorul asta a pus din fabrica inseamna ca stie el ceva.

Eu am schimbat bateria de vreo 3 ani...merge ca in prima zi...Varta de 70 amperi sau pe aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee da---in practica, am auzit destul de multi colegi care au avut experiente neplacute, dupa vreo 2-3 ani...cu Varta. Si eu tot in ei am incredere, numai asta am avut pe masinile mele si nu m-au dezamagit niciodata.

Evitati Varta Black.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curand urmeaza sa schimb bateria, deoarece da semne accentuate de slabiciune.

Am o mica dilema, ce baterie sa iau (de 60Ah sau de 65Ah) pentru masina din semnatura. In mod normal, din fabrica e de 55 Ah, si ma gandeam sa pun una putin mai mare. E suficient 60 Ah sau sa pun 65 Ah? Nu as vrea nici sa fie prea mare si sa existe anumite efecte secundare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa ii avertizez pe viitori cumparatori de Varta sa se fereasca de Black.Eu am o Varta Black de 2 luni si astazi nu mi-a mai pornit masina din cauza ei la -12 grade (ultima pornire a fost ieri la amiaza).Mi-a invartit de cateva ori apoi nu a mai avut forta sa invarta, cand i-am dat curent de la alta masina mi-a pornit fara probleme. Nu stiu cum sunt celelalte variante de la Varta dar Black ii slaba (saptamana viitoare am sa incerc sa o schimb la magazinul de unde a fost achizitonata).

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!