Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Posibil ca la mine sa fie prea puternica bateria pentru motorul meu de 1.4 si sa nu fie caderea de curent atat de mare la pornire.

Daca as fi avut un 1.9 TDI, cred ca stateau altfel lucrurile. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e din cauza ca ai baterie mai mare. Eu am un Rombat premier de 50 ah si nu mi se restarteaza cass la pornire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care aveti Rombat, sunteti multumiti de ea si de durata ei de viata? Ati intampinat iarna vreo problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu am tot 1.4 16v si am rombat tornada 60Ah 540 curent pornire si e oky. mai mult de la 65 ah pt diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vreo problema daca am tinut bateria in brate pe-o parte(pe lateral)? este o varta "fara intretinere", cu "ochi magic".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o problema. La bateriile fara intretinere nu iti curge electrolitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.De ceva timo mai ales de cand a venit frigul cand ii dau la automat mi se aprinde ABS.Asta se intampla doar cand ii dau la automat in rest nu am probleme.E posibil sa fie de la baterie.Oricum de pornit porneste nu ma lasat bateria vreodata.

E posibil sa fie obosita bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e primul semn al unei baterii imbatranite

masoara bateria dupa 12 ore de stat nepornita, daca are peste 12,5 V inclusiv, atunci e buna si mai merge,

daca nu... e obosita si va ceda la primul ger

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masoara bateria dupa 12 ore de stat nepornita, daca are peste 12,5 V inclusiv, atunci e buna si mai merge,

daca nu... e obosita si va ceda la primul ger

bateria speri sa aibe atat la 2-3 ore dupa oprire - si atunci e ok...daca e peste 12.4v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa mentionez ca bateriile ce vin pe masina din fabrica chiar no mame tin cel putin 7-8 ani in timp ce varta ,tudor ,victor ,steco merg in jur de 5 ani in acelasi mod de intrebuintare...Am avut baterie pe un FORD ce avea 11 ani !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tineau...... sa vedem daca si cele puse pe masinile din 2010 tin tot atat..... in 2000 o Varta cumparata (nu mai zic ca era enorm de scumpa fata de cele romanesti) , te tinea foarte mult - nu mai o schimbam....vindeam masina cu ea..... acum, s-a cam schimbat treaba....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general tot ce vine din fabrica e mai rezistent decat ce se gaseste in comert, chiar sub acelasi brand

de ce ? pentru ca producatorul de masini cere la acel furnizor parametri clari de calitate, astfel sa poata oferi garantia necesara, fiabilitatea crescuta, si satisfactia catre marca/brand

ca daca acum 10 ani varta nu facea baterii bune pentru VW, si veneau multi clienti cu ele inapoi la reprezentante... VW schimba furnizorul, si ramaneau cu ochii in soare cei de la varta.

acum s-a cam schimbat treaba, capitalismul inseamna consum, nu conservare.. nu se mai vrea baterie care tine 10 ani, ci sa tina 5 ani :)

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..din pacate valabil la orice, nu doar acumulatori.

Rombat m-a tinut 5 ani, dupa care parca a fost programata sa se strice, intr-o dimineata, si nu iarna, nu a mai pornit, cand am dat la cheie s-au stins toate in bord si pa, cand am lasat chiea s-au reaprins. Am constatat apoi ca se intrerupse circuitul intre 2 elementi si mai alimeneta doar cativa milaimperi cat sa functioneze luminitele din bord, altfel cred ca mergea si azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa iti iei rombat fara grija. Eu am un rombat ciclon de 66ah de 6 ani pe masina si acuma da semne de inlocuire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai ca costa aproape cat o Varta asa cadaca merita totusi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai remarcat ce producator de acumulator ai pe masina din fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scrie mimic pe ea [ca firma] e alba si are doar caracteristici tehnice si e originala a masinii din 2005 fabricata si merge inca !!

Modificat de emilvef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa scrie, mic, undeva, chiar daca e OEM. Eu am avut Oem, Banner si cum am VARTA OEM, si poe cealalta am avut AKUMA>

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy, nici la mine nu scrie absolut nimic pe bateria originala. In afara de "OEM", nu gasesc nimic altceva scris legat de producator. Pot face si poze, daca e cazul. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt negre, scrie codurile de fabrica 1J... etc, impreuna cu numele VARTA DE scris mic intr-un colt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E neagra a mea, dar nu incepe codul cu 1J si nici nu scrie "VARTA DE" nicaieri. Am gasit scris insa "VAO DE", dar nu stiu la ce producator se refera (daca se refera la vreun producator). :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant cum de nu scrie la voi... :(

Eu am asa:

- golf mkv: baterie Banner de 70Ah, cod 1J0 915 105 AE

- octy 2: baterie Akuma de 61Ah, cod 1J0 915 105 AD

La ambele scrie fabricantul intr-un colt al abtibildului de langa borna pozitiva. Poate vi s-au dezlipit abtibildurile alea...

Problema mea ar fi alta si v-as ruga si eu sa ma ajutati cu o parere.

Pe golf incepe sa ma lase bateria si nu stiu cum ar trebui sa se comporte alternatorul in astfel de situatii. Motivele degradarii starii bateriei ar fi: farurile pornite mereu (chiar si in timp ce dau la cheie), coming/leaving home activate (60 secunde), iarna folosesc incalzirea din scaune destul de des si colac peste pupaza, drumurile sunt scurte si parcurse la turatii mici...

Am masurat tensiunea cu motorul oprit si imi arata vreo 12,1-12,2 V de pe o zi pe alta, daca merg cu masina zilnic. Daca o las in timpul week-end-ului neclintita, am gasit-o si pe 11,9 V o data. Desi la prima vedere as zice ca e buna sa-i mananc coliva, masina imi porneste mereu la prima cheie, dupa ce invarte timp de o secunda, maxim o secunda si jumatate (foarte rar). Ce-i drept nu invarte energic de parca ar vrea sa sara de pe masina, dar nici vorba de balbaiala.

Dupa ce am pornit motorul dimineata, am masurat iar tensiunea sa vad cum se descurca alternatorul. In primele secunde dupa pornire aveam 14,52V, dupa ce s-a stabilizat relantiul aveam 14,45V, iar dupa ce am facut un drum de 13 km in 25 de minute prin oras aveam 14,05V. Aceasta ultima valoare ma pune pe ganduri; nu cumva s-a dus prea jos? Citisem ca tensiunea asta ar trebui sa fie in intervalul 14,0-14,4 V, si nu imi explic de ce a variat (scazut) atat de mult la mine. Doar nu credea ca s-a incarcat bateria. Cu motorul oprit, la destinatie aveam 12,37V.

Am mai vazut ca astia de la VAG au schimbat recomandarea din 2009 pentru bateriile de 2.0 TFSI si au propus 72Ah in loc de vechiul 70Ah. Oare a fost subdimensionata? Oricum, o baterie de 70Ah mi se pare destul de mult, avand in vedere ca pe 1.9TDI au considerat ca sunt suficienti 61Ah.

Oare gresesc daca o mai tin pana in iarna viitoare ca sa treaca de pragul psihologic de 4 ani? Ma uitam dupa o Varta de 77Ah pentru viitor, care are si curentul de start la rece mult mai generos (780A fata de 570A cat are Banner-ul meu). Ar fi ok?

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana acum n-a fost ger... asteapta cateva zile cu -10 grade ca nu mai porneste masina :)

porneste acum pentru ca e benzina, si nu invarte prea mult

nu inteleg de ce nu dezactivezi toti consumatorii.. becuri, coming home etc... macar pe timp de iarna

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut asta incepand cu saptamana trecuta.

Uitasem sa mentionez. :)

Sunt convins ca bateria e pe duca; ceea ce ma intereseaza e daca mai am sanse sa tina pana la anul.

Un redresor bun costa cat o baterie noua, deci e lesne de inteles cum voi proceda in caz de urgenta.

Totusi, ce parere aveti de alternator si de acea variatie a tensiunii de incarcare? Sa fie oare influentat de bateria slabita?

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sanse sa te tina pana in iarna urmatoare insa mai mult asa....la limita sa spunem.dar daca se intampla cum spune soila si vine un februarie geros e terminata sigur.daca nu vrei sa faci cheltuiala asta acum, imprumuta de la cineva un redresor sau du-o la un service cunoscut de tine si las-o la incarcat peste noapte daca au cu ce sa o incarce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!