Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

AWX....ce curent pe alterntor vezi sa nu iei baterie cu curent mai mare adica curent mai mare pe baterie fata de generator motor iti recomand varta silver 85 Ah cu dimensiunile L(lungime)=315, latime=175, inaltime=175 si curent testat la rece rece 800 A

nu lua gamele black sau blue.....diferenta de bani nu e ffff mare diferenta de calitate este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-o recomnd pentu ca pe AWX ai altenator de 120 A...deci poti pune orice baterie pina la 120 A dar sa nu depseasca aceasta valoare....plus dimensiunile....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa incapa prea mare.....deja la dimensiunile celei de 85A cam se umple spatiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ce aveti nevoie de baterii asa mari? Doar daca aveti plusuri pe parte electrica(nu este bine nici mai mica dar nici mai mare), respectati valorile standard totusi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut baterie Zapp ( a mea era argintie sau gri cu rosu ) care m-a tinut 5 ani de zile si am omorat-o cu un bec care a ramas aprins cam 2 saptamani, cel din torpedou.. Mi-a parut rau de ea, dar tin sa cred ca ma mai tinea vreo 2-3 ani, daca nu o omoram cu becul ala. Recomand Zapp si Varta ( Varta albastra )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are puterea alternatorului cu capacitatea bateriei ? Bateria se incarca cu Q/10 deci la 120A ai alternatorului se poate pune baterie de 1200Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai are, alternatorul nu va incarca intr-o perioada scurta o baterie de 120A, daca vei merge cu ea mai ales pe distante mici, in schimb daca pui una de 85A este ok. Acesta nu foloseste mai mult de 10-20% din capacitatea lui pentru incarcarea bateriei, ci pentru alimentarea consumatorilor! De ce la unele modele montam doua baterii in loc de una singura, una pentru pornire si cealalta sa asigure curentul pentru toti consumatorii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa va da-ti seama mai usor...ce se intampla...la un telefon mobil cu bateria de 1000 mA...luati incarcator cu curent output(iesire) de 2000 mA si o sa vedeti ce se intampla....ceva asemantor e si aici curent alternator....curent baterie

eu am alterntor 90A am luat baterie 74 A...plus ca era si cea recomandata...ca o paranteza la telefon am baterie de 1200 mA si incarcator de 800 mA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este suficienta de 56, ei recomanda de la 44ah - 64ah, daca retin bine.

Din cate am vazut, toata lumea zice ca Varta black nu este buna, la rombat nu ma pricep.

da asa e. am luat rombat tornada 12v 60Ah 540 A 248 lei a costat am predat fostu acumulator.

acu o fi buna nu stim am garatie 2 ani e buna de ceva stit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la toata lumea! dupa mai multe semnale acustice si vizuale (bipuri si martori bord aprinsi la pornire) am schimbat varta black de pe masina 80 A cu varta silver 74 A .de schimbat se schimba usor dupa ce scoti bateria veche scoti furtunul de vacuum altfel se prinde sub bateria noua si te cam chinui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum aflu si eu cu ce baterie a fost echipata masina, (Golf IV, 2002, 1.6 16 V - AZD) ?

in ETKA nu specifica care din cele 4 variante de baterii puse in 2002, corespunde diverselor motorizari.

post-7061-0-61341200-1322761941_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa dimensiuni (242x175x190) se pare ca masina a fost echipata initial cu varianta 2-a , 60AH - vad ca doar acestea se incadreaza in aceste dimensiuni.

Modificat de Mihai Dobrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca VW recomanda 000 915 105 AD - 61Ah; CCA 330A DIN, 540A EN/SAE; 246W x 175L x 190H (Varta) pt. GIV 1.6 AZD/2002 , m-am oprit la 3 variante din care am gasit 2 :

Fulmen Formula Xtreme

FA602 60Ah 600A 242x175x175 - (diferenta e -1 Ah 61/60 si + 60 A 540/600 si -1,5 cm la inaltime fata de standard) - n-am gasit

FA640 64Ah 640A 242x175x190 - (diferenta e +3 Ah 61/64 si + 100 A 540/640) - 380 la Careffour

Varta Blue DYNAMIC

560 408 054 : 60Ah, 540A - se apropie cel mai mult de original (diferenta e la doar -1 Ah 61/60) 330 RON la Selgros

Am un avantaj cu Fulmen FA640 pt. ca are caracteristici mai bune sau un dezavantaj ca nu va reusi alternatorul sa-l incarce calumea si va ceda mai repede. Nu ma pricep foarte bine la electrotehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, ca-l incarca fara probleme......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DU[A alte detalii se pare ca 44 sau 60 , ca sa mai scadem din necunoscute. Mergi pe una de 60Ah, nu o sa ai probleme de incarcare.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa va da-ti seama mai usor...ce se intampla...la un telefon mobil cu bateria de 1000 mA...luati incarcator cu curent output(iesire) de 2000 mA si o sa vedeti ce se intampla....ceva asemantor e si aici curent alternator....curent baterie

eu am alterntor 90A am luat baterie 74 A...plus ca era si cea recomandata...ca o paranteza la telefon am baterie de 1200 mA si incarcator de 800 mA

De unde scoti legile astea? Si le mai impartasesti la la altii! Legile fizicii sunt limpezi pentru cine vrea sa le-nteleaga. Dintr-o baterie va curge un curent foarte mare la ponire, care depinde in esenta de tensiunea E, r si R ( R in care pentru simplificare sunt incluse rezistentele cablurilor, contactelor, bobinajului electromotorului si mai are si o componenta importanta Z, inductanta electromotorului, din a carui cauza curentul la pornire scade odata cu cresterea turatiei electromotorului). Aceasta face ca imediat dupa ponire, tensiunea la bornele bateriei sa scada la un minim (in functie de cit de solicitanta a fost pornirea). Odata motorul pornit, alternatorul incepe sa debiteze curent si el tinde sa mentina tensiunea la valoarea reglata de releul de incarcare.Daca insa curentul necesar la incarcarea acumulatorului este mai mare decat curentul pe care il poate debita alternatorul, apare limitarea acetuia insotita de scaderea tensiunii la bornele sale. Acest fenomen apare imediat dupa pornire indiferent de capacitatea acumulatorului si depinde de cata energie a fost stoarsa din acumulator. Pe masura ce energia lipsa se completeza, corentul absorbit de acumulator scade de la valori foarte mari la inceput pina la valori de 1-2-3A (acesta depinde de capacitatea acumulatorului), cind bateria este incarcata.

Deci:

- faza 1: imediat dupa pornire curent limitat de puterea alternatorului; tensiunea crescatoare;

- faza 2: cand tesiunea a ajuns la valoarea reglata de releu (13.8-14.4V), curentul absorbit de acumulator scade pe masura ce bateria se incarca: tensiune aproximativ constanta;

- faza 3: acumulator incarcat, curent absorbit si tensiune aproximativ constante. Acumulator mare, curent mai mare, sa zicem 4 in loc de 2A (emotionant de mare, nu?)

Tot ce e mai sus e valabil pentru un acumulator incarcat inainte de pornire, daca nu, ai doua optiuni: il pui pe redresor inainte sau se prelungeste faza 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am doar experiente bune cu bateriile Varta

acum depinde foarte mult si de grija soferului + instalatia electrica a masinii

nu trebuie invinuita o baterie daca alternatorul nu incarca corect sau are consumatori mari pe retea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In perioada urmatoare, am in plan sa imi schimb bateria.

Ce baterie imi recomandati pentru un VW Bora, 16 16v BCB?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe 60Ah, ca sa ai rezerva de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand Varta Silver Dynamic de 63 Ah. :icon_thumleft:

Este destul de puternica si are curent bun la pornire. "Invarte ca nebuna", daca pot zice asa. Mie nici macar nu mi se mai inchide Mp3 Player-ul cand pornesc masina. Sunt foarte multumit de ea. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu inchiderea mp3-ului nu e din contact? Ma refer ca asa e si din fabrica. La tine o fi vreo problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, e din caderea de curent, cand invarte motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu bateria veche (cea originala), mi se inchidea si repornea Mp3-ul cand porneam motorul. Cu bateria noua nu mai am aceasta "problema". :icon_thumleft:

Explicatia a dat-o Florin mai sus. :icon_cheesygrin:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine, fenomenul acesta se produce si la masina noua, de aceea ma gandeam ca poate asa trebuie sa fie. Lafel si mie , cu baterie noua Rombat premier de 75Ah , 750A curent de pornire tot asa face, se "restarteaza" si la 307 nou nout la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu, cand dai la cheie tensiunea scade, poate chiar la 10....9volti....sau mai jos, in cazul unei baterii obosite. Cass-urile se sting automat, in aceste cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!