Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Nu strica sa fim si putin patrioti. Daca nu cumparam, macar sa nu aruncam cu noroi in bateriile romanesti. Culmea ca arunca cu noroi nu numai cei care au patit-o, ci si cei care nici nu au vazut macar cum arata. Apriori, ce-i romanesc este rau. Aflati ca bateriile Bosch sunt cu placi de Pb din Romania. Ei pun doar carcasa si fac conexiunile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi, am avut cateva masini ale mele pana acum, plus cele care le-am avut in familie....deci, stiu cu ce se mananca ....

Da, am incercat si eu o perioada, varianta cu produsele romanesti (nu vb de gem, branza, etc)......dar, cand am realizat ca, in general, raportul pret- calitate ma afecteaza direct, am renuntat.

Eu barem sunt sincer - nu am mai cumparat si nu mai cumpar Rombat sau alte porcarii...si nici Bosch. De fiecare data cand am cumparat o masina SH, i-am schimbat si bateria - si am pus Varta....si nu am mai schimbat-o a doua oara.

Nu zic ca nu au facut ceva pasi, producatorii autohtoni, dar.....eu incerc sa pun pe masina mea, ce a pus producatorul....asa ca, NEVER Rombat, Caranda, etc

De ce ? pai, am motor Diesel. Cand sunt -20 de grade, vreau sa-mi porneasca masina. Nu e ca la voi, cei cu benzinarele.......la noi, inainte de pornire, bujiile incandescente consuma foarte mult....deci, e nevoie de ceva "potent".

Oricum, aceasta dezbatere nu o sa ajunga niciodata la un consens.....e ca telefon ultima generatie vs. Nokia 1600, haine de firma vs. non-firma, etc.... e normal ca fiecare sa isi aleaga produsul care "il coafeaza".

Important e sa invatam din greseli......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum toti se orienteaza dupa pret.Exemplu concludent Varta Blue Dynamic - 74Ah - 400 lei-Rombat Pilot -100Ah-380lei.Eu numai Rombat am folosit ...pt ca pe mine nu ma costa nimic daca montez ROMBAT. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma am cumparat si montat o baterie varta de 80 Ah

am vrut sa iau ceva cu amperaj mai mare, pe masina era de 70 Ah

se comporta excelent, porneste foarte bine fata de inainte cand mai dadea in nas la pornire

parerile vad ca sunt impartite in privinta bateriilor

sper sa fi facut o alegere buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da..... daca ai grija de ea, ai clema de fixare pusa, ai grija ca incarcarea sa fie mereu in parametrii si nu lasi consumatori porniti aiurea, nu vei avea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut baterie rombat de 72 ah si am facut rost de una noua tot Rombat pilot de 100 ah si de apx jumatate de an e pe masina , merge fara probleme, nici nu simte pornirea.

Oricum eu nu am avut probleme cu bateriile deloc, am avut si varta si nu a facut nimic deosebit fata de rombaturile care le-am avut, am o baterie rombat de pe o skoda noua din 2002 si merge perfect, toata iarna a fost pe masina si a pornit fara probleme, oricum de fiecare data inainte sa intram in iarna o dau jos si o pun pe redresor sa o incarc cum trebuie, de aici si lipsa problemelor

Bafta

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut am schimbat bateria originala cu o Varta Silver de 85Ah. Am montat-o la un service mi-au verificat incarcarea si era in parametri. Am incercat pe cat posibil sa menajez bateria (nu merg cu consumatori aiurea, dezaburire cat e nevoie, nu ascult muzica cu motorul oprit nu stau cu pozitiile pornite etc) si cu toate astea de cateva zile de cand au scazut temperaturile, dimineata la prima cheie imi clipesc martorii ABS si ESP, cu toate ca temperaturi sub 0 nu au fost inca. E normal asa ceva??

Trebuie sa mentionez ca alarma care o am pe masina are un led electroluminiscent si functie de leaving home care aprinde proiectoarele la dezarmare!!

Voi ce parere aveti ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dezactiveaza leaving home ala ca papa curent inutil chiar cand masina e oprita

masoara singur ce voltaj are bateria cu un aparat de masura, trebuie sa aiba peste 12.5V cu motorul oprit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Joriel, verifica totusi sa nu ai probleme pe ABS-ESP - fa o scanare. Ma gandesc ca daca ai verificat incarcarea si bateria e noua, nu ar trebui sa ai probleme din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa am probleme. Ultima scanare completa a primit-o in urma cu o luna si nu erau erori.Martorii clipesc o singura data la prima pornire dimineata la rece. Am masurat acu bateria avea 12.6 iar dupa ce am pornit motorul 14.8(masina a mers 10 minute dimineata la ora 8). De ieri am dezactivat si leaving home o sa mai masor maine dimineata inainte de pornire sa vad.

Nu invarte greu, o ia din prima fara probleme dar totusi la temperaturi de + 1 grad cu baterie noua e normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e normal ......

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat astepti dupa ce pui contactuul si dai la cheie, daca trec cateva secunde , de la 5 in sus, se vor aprinde ABS si ESP pentru 1 sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula stau pana se sting toti martorii, probabil mai mult de 5 secunde. In seara asta i-am inchis toti posibilii consumatori care se puteau inchide, inclusiv ledul rosu de pe portiera :bom: . Dimineata inainte de pornire o sa masor tensiunea pe baterie si sa vad daca mai clipesc "indivizii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna leaving home mai exact...vro functie a bateriei, si cum ai dezactivat acel led din portiera?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LH aprinde farurile pentru o perioada prestabilita la descuierea masinii din telecomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata tensiunea era 12.7 i-am pus contactu, s-au stins martorii si a pornit fara sa mai clipeasca :icon_thumleft: .

@2mad4 daca incui masina si in secunda urmatoare apesi inca o data butonul de incuiat se va dezactiva ledul din portiera !!

Modificat de Jorjel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

unde imi recomandati sa ma duc sa cumpar o baterie de skoda fabia 1.9 sdi? Si aveti idee cat costa una?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

La magazinul Varta vis-a-vis de stadionul Dinamo, gasiti la 250-350lei una foarte buna, ofertele s-au terminat, pana in prima saptamana a lui octombrie erau mai ieftine!

Modificat de Razvan_SPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile respecte se gasesc si la alte magazine,nu e nicio megapromotie....insa atentie,este vorba de modelul de baza Varta BLACK ,care se recomanda pentru masini simple fara pretentii,fara consumatori suplimentari.

Ei au promovat modelul BLACK pt ca este cel mai ieftin,in alte magazine gen Augsburg sau in supermarketuri se gaseste modelul BLUE care este superior.

Modele BLUE sau SILVER pt masini moderne sunt la preturile pietei in jur de 400 RON sau peste

Pt o masini cu climatronic,geamuri electrice sau scaune incalzite ,sau un sistem audio cu 8 dif,xenon nu are ce cauta modelul Black pe masina,scrie pe siteul producatorului

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum zici tu,dar sa nu se creeze impresia ca in supermarket o baterie varta e mai scumpa cu 120 RON decat la magazinul respectiv care il cunosc foarte bine,e vis-a-vis de mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa-ti dau un exemplu, cand a fost oferta in septembrie am luat pentru Polo baterie auto Varta Black Dinamic cu 165lei iar in Cora-hypermarket era 259lei si data fabricatiei -10luni. Acum poate este diferenta mai mica ~50lei!

E logic ca la magazinul lor/reprezentanta Varta gasesti la cel mai mic pret!

De subliniat faptul ca am dat vechea baterie la schimb pentru aproximativ 20-30lei, de aici diferenta totala de 94lei intre magazin&o.

Modificat de Razvan_SPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam ca ai cheie briceag cu inchidere. Dar daca ai cheie simpla nu stiu procedura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

metoda la cheie este ce anticipam mai sus....dupa ce incui, mai rotesti odata cheia in acelasi sens.

***dar la aceasta operatiune se opreste doar acele led sau si alt consumator?

mersi

@GABIVVX

calitate / pret / durata de viata, intre rombat si varta, dupa experienta ta care ar fi mai buna....si daca in cartea mea producatoru recomanda 55 ah....se poate sa pun spre ex de 80 ah sau 70?

****si daca masina sta sa zicem 1 saptamana fara sa fie pornita ar trebui sa-i deconectez borna + sau -? si as vrea sa stiu daca afecteaza ceva la bord....radio nu e stock e schimbat

mersi

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!