Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Este normal daca lasi masina nepornita o saptamana pe un frig de minus (-5 ziua si -10 noaptea) sa se consume bateria pana la nivelul de a nu mai putea porni motorul? Ma gandesc ca da, din moment ce orice baterie/acumulator se consuma la temperaturi sub zero, plus ca masina are mici consumatori (alarma si alte pierderi reziduale prin faptul ca bateria este conectata in circuit). Daca lasi o baterie incarcata in portbagaj se descarca intr-o saptamana pe ger? La fel eu zic ca da.

In nici unul din cele doua cazuri,o baterie buna si incarcata nu se descarca "la zero",nu intr-o saptamana,cel putin.(eu unul am lasat-o pe masina,in uz si nu s-a descarcat).Temperaturile foarte scazute,amplifica descarcarea acumulatorului(scurteaza perioada de descarcare) dar nu cred ca poate stabili cineva in cat timp se intampla.Depinde de multi factori:starea de uzura aacumulatorului(vechimea,modul in care a fost exploatat...),nivelul de incarcare,etc.

Cat despre masinile care se aprind,n-am auzit ca o explozie sa fi provocat incendiul,doar ca au luat foc si nu in urma unei explozii;(explozia poate urma dupa aprinderea rezervorului spre ex.)Si coincidenta sau nu,in cazurile prezentate la TV se specifica ca tocmai fusesera scoase de la service...

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la punctul 4 e vorba doar de incarcarea la alternator, la finalul incarcarii cand bateria e full si daca o lasi mai mult descompune apa, deci nu pe masina, corect, deci nu este explicatia de luat foc o masina :) Intradevar exploziile de baterii sunt un pericol foarte foarte rar.

De acord si cu goofy4, o baterie in perfecta stare nu se descarca stand pe ger o saptamana, poate in 2-3. Cred ca e vorba de bateria mea, pe care am neglijat-o in sensul ca am mers foarte putin cu masina in 2010 (nu am mai fost la schi in Austria ca deobicei), a facut gerul 2009-2010, cand a stat si 3 saptamani fara sa o pornesc, s-a golit, am adus-o sus, am incarcat-o, am dus-o la loc, la gerul de la inceputul lui decembrie 2010 iar s-a descarcat stand pe loc, am incarcat-o iar .. deci am sulfatat-o si am cam terminat-o, a stat mai mult descarcata asa ca .. dupa vara asta .. cred ca o sa cumpar alta baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde mult si de motor, un motor mic va porni mai repede decat unul mare, sau o benzinara mai repede decat una diesel vb strict de capacitatea bateriei

Aceeasi baterie poate porni motorul pe o masina iar pe alta masina sa nu poata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

Am si eu o intrebare.

La o skoda fabia 1 din 2006 trebuie facut ceva in mod special la inlocuirea acumulatorului ?

Sau pur si simplu desfac bornele si multele fire de deasupra ei, o scot, o introduc pe cea noua si asta e tot?

Multumesc mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am o Varta de 70Ah 570A EN/SAE, 1JO 915 105 AE, de 7 ani pe masina. Am schimbat azi un filtru si mi-am notat ce scrie pe ea. A pornit la sfert de cheie tot timpul chiar daca mai uitam luminile aprinse in parcarea de la servici o zi intreaga.

Sa ma pregatesc de una noua, sau ma mai tine un an, o iarna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrebarea asta doar un prezicator iti poate raspunde :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_cheesygrin: din categoria baterii ciudate: in data de 15 .01.1992(!!!) am cumparat un calculator de buzunar cu o baterie no name. Inca functioneaza! dar nu-ti fa sperante ca acumulatorul tau sa tina la fel :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma credeti ..eu am schimbat bateria originala a masinii dupa 9 ani,avea data fabricatiei pe ea si era om a masinii din fabricatie marca TUDOR. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o problema cu bateria la un ALH....acum 3 ani am cump un BOSCH..la un pic peste 2 ani, iesita din garantie, am pornit masina dimineata (vara), am mers max 10 km, am oprit motorul..cand sa pornesc din nou (dupa o ora)..nimic..m-am dus la Paneuro, mi-au facut test de baterie, rezultat, capacitate 40%..era clar ca era dusa...la cateva saptamani, printr-o combinatie schimb bateria cu una, marca FIAMM...asta m-a tinut pana in noaptea de Pasti cand a cedat si ea...am zis, asta e, nu e noua...alta...la o sapt dupa paste, ma duc din nou la paneuro si imi cump baterie..de data asta Bosch Silver S5..vanzatorul: este cea mai buna baterie, nu se compara cu vechiul bosch, are curent mare la pornire, bla, bla, bla...o cumpar..intre timp, am observat ca masina nu pornea foarte bine, tinand cont ca bateria era noua..astazi cand sa pornesc, nimic...am explodat pur si simplu..am luat curent de la cineva, am pornit-o si m-am dus direct la ei...din nou, test de baterie, capacitate 80% (dupa mers de max 20 min), alternatorul de asemenea verificat si merge in parametrii..

Ce imi spune vanzatorul..este posibil sa aveti un consumator, sau mai grav unul dintre "calculatoarele masinii nu intra un mod sleep"...acum mai stiu si eu cate ceva despre masini, dar de treaba cu "calculatoare" chiar nu am auzit..un scurt in instalatie nu cred ca are cum sa fie ca altfel s-ar arde sigurantele, sau si mai rau ar lua foc...

Pote cineva sa ma lamureasca si pe mine in legatura cu asta? A mai trecut cineva prin asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Se poate sa ai un consumator. Verifica cu aparatul de masura, daca nu cumva ai astfel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul si in primul rand insereaza un ampermetru intre borna + si cablul de + sau intre masa si borna - (indiferent). Asa poti vedea ce consum ai in standby - de preferat cu masina inchisa din telecomanda, sa intre calculatoarele in sleep mode - o masina "deschisa" consuma mai mult decat una "inchisa". Daca ai consum mai mare de 50 mA, inseamna ca ai o problema cu instalatia electrica si trebuie sa identifici consumatorul hotzoman - daca nu te descurci du-te la un electrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa mentionez ca masina are alarma pe ea, pusa in Romania, iar pana astazi, stata in parcare de duminica, 3 zile, a fost incuiata cu telecomanda de la alarma...acum este incuiata din cheie..oare e asta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Hello! Cred ca a venit vremea sa inlocuiesc bateria. Are aprox 5 ani (dupa spusele fostului proprietar), nu stiu ce marca dar am sa caut pe seara exact data de fabricaie si marca.

Astazi masina nu a mai pornit (pentru prima data) Acum o luna a fost in service pt aerul conditionat iar desteptii de mecanici au reusit sa o consume de tot (prima incarcare a bateriei) iar de atunci masina parca a pornit mai greu (totusi mereu din prima si in mai putin de 2-3 secunde)

Intrebarea 1: Am un incarcator foarte bun dar ma intreb daca merita resuscitata. Clar nu mai vreau surprize de genul acesta pentru ca de ex. astazi am intarziat 30 de minute la locul de munca. Regimul de folosire al masinii nu e deloc prietenos bateriei: pornesc, merg doar 10 km pe autostrada si inapoi peste 9 ore. In plus aici este multa umezeala. Merita sa-i mai dau o sansa sau nu?

Intrebarea 2: Aici exista un magazin care vinde doar piese auto originale sau recomandate de producatorul auto. (cu 3-4) ani garantie. Introduci pe net numarul de inmatriculare si iti arata ce trebuie sa cumperi. De obicei nu ai optiuni dar au trei tipuri de baterii, toate marca Global. 54 de amperi (100 de euro), 62 de amperi (120 eu.) si 62 de amperi SMF (140 eu.) (sealed maintenance free). Toate folosesc tehnologia calcium-calcium. Am gasit in alta parte chiar si de 80 de amperi (dimensiunile necesare mie) Ce importanta are amperajul? Ca un necunoscator ce sunt tind sa o iau pe cea mai scumpa...

Intrebarea 3: alte tehnologii sunt mai bune pt mine? (calciu-argint, baterii uscate sau cu gel, cu acea plasa de fibra de sticla etc..)

Multumesc!

Modificat de MERIDA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea e popular subiectul asta... Am reusit sa fac schimbul pentru ca dupa o incarcare de 24 de ore ochiul magic era tot negru. Bateria era una dintre cele mai ieftine, fabricata pentru un lant de magazine de aici. 54 de Ah, SMF. Am cumparat una la fel dar de 62 de Ah. A fost usor. Linkuri utile

Cu mentiunea ca piesa mare de plastic nu trebuie neaparat inlaturata. Este de ajuns daca se inlatura cea din spatele farului stang (cea care sta intre far si baterie si care va va da voie sa accesati clema care tine bateria)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut..... acum 3 zile m-a lasat si pe mine bateria intr-o dimineata la masina din semnatura..era Tudor originala din 2001...si am fost sa caut alta ...am gasit bosch silver plus de 63 52Ah si varta blue dinamic de 60 Ah....care este mai buna ?.Mentionez ca bosch era 375 iar varta 330

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

recomand inainte de a schimba bateria un control electric pt ca si eu am schimbat-o pe degeaba , aveam un scurt in centralina confort , am luat varta si sunt multumit de ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

o sa am probleme daca schimb eu personal bateria ? :) de ce anume trebuie sa tin cont , mentionez ca nu ma intereseaza stampila service -ului :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce probleme sa ai....? Tine cont sa respecti polaritatea...cheile sa nu le lasi in masina, daca ai vreo alarma AM ...sa nu ai vreo surpriza si sa iti incuie masina. Daca ai cass-ul OEM, coul trebuie sa il incarce de pe CAN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc baieti

Modificat de drakex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am un vw touran 2005 tdi 105 cp bkc sh si mi`a interesa ce baterie ar trebuii sa-i cumpar pt ca vad ca ma cam lasa bateria este de 61 ah :D este cam mica din ce am inteles si as dori sa o schimb in toamna asta .Ce-mi recomandati? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia e taboo......cand e vorba de marci, etc. Eu mereu am ales doar Varta - dau un ban, dar nu ma mai doare capul..... indiferent ce marca alegi, verifica cand e fabricata....si cumpara de la magazinele care vand multe - nu au timp sa stea pe raft. Evita-le pe cele din hypermarket-uri....de obicei sunt vechi, busite, etc....

Era un coleg de forum care a zis ca urmareste o Varta care sta de 2 ani, pe un raft de hypermanket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as cumpara Varta pentru ca in Romania garantia e o gluma. Daca am insa rabdare si timp sa-i frec pe cei de la garantie iau Rombat pentru ca pe o perioada de 5 ani cat tine o Varta voi avea garantie continua la un Rombat. E o treaba strict de nervii disponibili.

5 ani sau o baterie Varta fara garantie 3 ani sau doua Rombat cu garantie 4 ani.

La fel iti recomand sa cumperi dintr-un magazin cu vanzari mari de baterii.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pentru masina ta ar merge o baterie de 75A/h.

Despre marca... fiecare face ce vrea. Eu am avut o baterie ROMBAT din octombrie 2006 si am schimbat-o acum doua saptamani. Tot cu Rombat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu iti recomand un VARTA SILVER dynamic 12V 77 Ah 780. eu sint ffff mltumit de ea. Iarna trecuta in vatra dornei la - 28....-30 a pornit fara pobleme. in constanta oricum nu cred ca o sa ai parte de temperaturile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!