Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

teoretic...

dar practic dupa ce masina sta o noapte intreaga la -15-20 grade si dimineata o pornesti si primul lucru care il faci este sa pornesti toate luminile si toti consumatorii, ca apoi sa mergi 30-40 min si sa opresti masina,

oare cat timp rezista bateria aia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai opresti si motorul si lasi farurile aprinse, ai toate sansele sa termini bateria prematur. Sau daca mai ai cine stie ce linie audio de figuri cu sute de wati care merge si aia cu motorul oprit, atunci nu e de mirare.

Durata de viata o oricarei componente a unei masini e direct proportionala cu modul in care este exploatata... La unii o baterie tine 9-10 ani , la altii 2-3. Aceeasi analogie putem face si cu placutele de frana, care cei care merg agresiv le schimba la 20- max.30k km, iar unul care merge linistit le schimba la interval dublu, chiar triplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , recent am schimbat bateria ( era cea originala din 2000 ) cu una Varta Blue ... 74Ah cat ce si cum va tine ... . Sper sa nu fiu prea off , pe masina dinainte am avut o baterie luata de pe un E320 cdi din 99 ( eu am primit-o in 2008 descarcata ) In mai , anu acesta,am dat-o unor baieti de la un atelier auto si din cate stiu si in ziua de azi o folosesc , mentionez ca avea 107Ah ,ce marca era .. oem Mercedes? o.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durata de viata o oricarei componente a unei masini e direct proportionala cu modul in care este exploatata... La unii o baterie tine 9-10 ani , la altii 2-3.

Tocmai de aceea,spre ex. eu folosesc Rombat si sunt la a treia generatie.Fiecare m-a tinut cam 6 ani.Le-am cumparat de la reprezentanta si erau proaspete,fabricate de cel mult 2-3 luni acolo;nu stateau pe stoc.Am avut eu noroc,in acesti ani,sau cei care critica Rombat au avut ghinion?Actuala baterie (tot Rombat,in primavara face 2 ani si merge bine mersi.Si au fost si perioade cand a stat nefolosita, bateria si n-are nimic.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria originala de 70Ah a masinii s-a dus. A tinut cam putin 3 ani.

Mai am o masina din 2008 si porneste fara probleme si dupa ce sta nepornita 1 luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un VW Golf 1,9 TDI PD an fabricatie 2005, cu motor AXR. M-ar interesa cateva sfaturi de achizitionare a unei baterii de acumulatori pornire pentru masina mea. Nu stiu care ar fi criteriile indicate pentru a alege bateria corecta pentru masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta, Bosch 70-80Ah.

Depinde ce bani vrei sa bagi in ea.

Altii merg si cu ROMBAT, CARANDA si alte variante mai ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!Pentru un golf4 1.4 16v motor AXP ce baterie imi recomandati sa cumpar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce trebuie sa luati in calcul, cei care doriti sa achizitionati un acumulator auto:

o baterie care are un curent de pornire mare, are viata mai scurta, dar invarte mai repede.

una de aceeasi capacitate, dar care are un curent de pornire mic, va invarti mai incet, dar va va tine in ani mai mult.

daca va uitati pe specificatiile unei baterii originale, nu are un curent de pornire spectaculos de mare, dar pe un motor bun, porneste bine si tine ani multi.

cei care au motoare mai uzate, care pornesc mai greu, se pot orienta catre bateriile cu curent de pornire mare: de ex 72Ah-capacitatea bateriei, 700A curent de pornire, sau chiar putin mai mare se poate gasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Rombat de 80aH luata acum 3 saptamani...dar de ex azi la -11 C nu a pornit din prima (a durat cam 3 sec)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,si la multi ani ,as vrea sa va intreb care sint semnele unei baterii slabe sau pe duca.Eu am o caranda de 62ah,si are vreo 3 ani jumate,dar am obsv ca de ceva vreme porneste mai greu diminiata,adica porneste la prima cheie,dar parca da semne ca ar vrea sa se opreasca motorul iar martorii abs si esp,clipesc in momentul cind dau la contact so pornesc.Sa fie pe duca bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea iti spun sa o schimbi...dar nu acum, cand te va lasa de tot. Am avut bateria originala a masinii din 2001 si ma tinut pana asta vara cand am ascultat 6 ore muzica + vizionat film la dvd 1,5 ore ;) ,seara a pornit dar dimineata cand era mai frig nu a mai pornit.

Aceleasi simptome aveam cu abs si esp ,se stingeau luminile din plafon si casetofonul se reseta,cateodata imi ramanea aprins si abs-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Am o problema la masina, inainte sa vina iarna masina pornea foarte greu la prima cheie, acuma in timpul iernii nici nu porneste la prima cheie. Am pus-o pe tester, am reglat clapeta de acceleratie si alte chestii, nu a gasit nimica neinregula.

Din cate am citit aici prin topic m-am gandit sa nu am probleme cu bateria. Cam de ~ 6-7 luni mi-am schimbat bateria (aveam Varta de 62Ah, la pornire nu mai stiu cate aveam), am schimbat-o cu un Bosch de 56Ah si 480A. Cand pornesc masina, scade intensitate luminilor din interiorul masinii (nu se sting complet!) si nici nu porneste la prima cheie. Azi vara am fost plecat 3 zile la o cabana si a mers muzica cam 6-7 ore/zi (2 boxe in portiere + subwoofer), tin sa mentionez ca odata la 1 ora jumate porneam motorul 10 min din care il tineam turat cam 2-3 min. Ii posibil sa se fi uzat bateria in felu acesta incat sa nu-mi porneasca masina? Desi are 6-7 luni vechime doar.

Tin sa mentionez ca la a 2 cheie porneste 95% perfect desi la prima cheie doar electromotoru se invarte. Dupa mine nu vad de ce ar porni bine la a 2-a cheie daca bateria ar fi problema.

Astept ceva pareri.

Multumesc.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si electromotorul cum invarte, normal? Dupa 6-7 luni in niciun caz nu are voie sa fie uzata bateria, in cel mai rau caz descarcata. Daca electromotorul invarte mai greu, pune-o la redresor la incarcat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electromotorul se invarte normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci bateria nu este dusa. Verifica partea de aprindere atunci. Bujiile cand au fost schimbate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam de 1000-2000km le-am schimbat, la fel si filtru de ulei si de aer.

Bujii NGK am pus (daca bine am pronuntat) la 25 lei/bucata.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum verificati daca bateria e descarcata sau terminata? cititi:

dimineata, inainte de a porni, verificati cu un voltmetru tensiunea bateriei, daca are 12,7V sau mai mult, e incarcata.

daca e incarcata si nu porneste, faceti in felul urmator:

dimineata, puneti voltmetru pe baterie, de ex vedem 12,75 volti, si trageti maneta de semnalizare, sa se aprinda faza lunga, si apoi stati cu ochii pe voltmetru.

daca e o baterie terminata, scade foarte repede tensiunea in baterie, destul de repede ajungand sa arate sub 12volti, dupa 1 minut poate fi spre 11volti chiar(depinde cat de "gata" e bateria)

daca dupa ce am tinut faza lunga aprinsa peste 1 minut, tensiunea scde foarte lent, de ex. vedem 12,23, apoi dupa 5 secunde 12,22 dupa alte 5 secunde 12,21...inseamna ca bateria are viata lunga.

spor la treaba, sper ca m-am facut inteles :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, e simplu, dar eu am folosit mereu o metoda si mai simpla. citeste:

Dimineata cobor la masina si actionez demarorul:

-daca motorul porneste, bateria e buna;

-daca motorul nu porneste, bateria e terminata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Interesanta metoda. Nu mi-a trecut prin cap asa ceva. Dar ce faci daca ai un scurt si peste noapte se descarca bateria si nu mai porneste? O schimbi nu?

Chiar azi a venit un prieten acare a patit treaba asta. A schimbat bateria pentru ca nu i-a mai pornit masina. Cu bateria noua a 2-a zi la fel nu a mai pornit. Pe vag-com nici o eroare. Apoi si-a amintit ca a vazut intr-o noapte niste stopuri aprinse cam toata noaptea in parcare. Avea probleme cu switchul de la pedala. Ce te faci cand masina e pozitionata in as afel incat nu vezi ca stopurile sunt aprinse? Si astfel a dat bani pe o baterie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a achizitiona alt acumulator se incearca resuscitarea acumulatorul, prin incarcarea la un redresor, apoi se verifica instalatia electrica, nu? Nici nu e greu sa inserezi un ampermetru intre borna + si cablul de + (sau intre borna - si masa, irelevant).

Oricum problema asta (baterie descarcata din cauza unui switch defect) se mentine si cu testul foaaaarte simplu, descris de adifox.

Iar daca ai un scurtcircuit, cu siguranta il observi. In cel mai rau caz, daca nu poti sa vezi flacarile care iti mistuiesc masina, te trezesc sirenele masinilor de pompieri, deci este exclus ca un scurtcircuit sa treaca neobservat.

:blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam de 1000-2000km le-am schimbat, la fel si filtru de ulei si de aer.

Bujii NGK am pus (daca bine am pronuntat) la 25 lei/bucata.

Incearca atunci si o diagnoza (daca nu ai facut-o deja...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca/unde pot gasi baterii Banner in Cluj? Mersi.

Ciprian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal daca lasi masina nepornita o saptamana pe un frig de minus (-5 ziua si -10 noaptea) sa se consume bateria pana la nivelul de a nu mai putea porni motorul? Ma gandesc ca da, din moment ce orice baterie/acumulator se consuma la temperaturi sub zero, plus ca masina are mici consumatori (alarma si alte pierderi reziduale prin faptul ca bateria este conectata in circuit). Daca lasi o baterie incarcata in portbagaj se descarca intr-o saptamana pe ger? La fel eu zic ca da.

PS: un articol f. interesant despre acumulatorii de masina (cu electroliza) spune niste lucruri importante:

1) un acumulator descarcat (electrolit cu densitatea <1,12g/cm3) ingheata la -11grade

2) la un acumulator care se descarca lent (de ex. in timpul iernii cand se merge pe distante scurte sau masina sta nepornita) se sulfateaza placile

3) acumulatoarele cu electrolit gelificat se comporta mai slab pe temperaturi sub zero

4) la o incarcare peste capacitate (la hidroliza apei) din baterie se degaja oxigen si hidrogen, care in prezenta unei scantei duce la explozie (poate fi explicatia pentru masinile care tot iau foc in ultimul timp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punctul 4 e cam SF in contextul ala. Ce cantiate de O2 si H crezi ca degaja o baterie (cu dopurile scoase - ca altfel nu iese nimic din ea) incat sa explodeze avand in vedere ca sta in aer liber?

Ca poate exploda e adevarat - dar numai dc se incarca fara a avea dopurile scoase si face presiune(fierbe) si chiar asa nu e usor s-o bubui :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!