Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

9 hours ago, Nelsson said:

Al Bundy  este mai vechi pe forum si probabil ca stii , de exemplu daca am avut o baterie de 65A  si am montat una de 80A  este necesar sa modificam ceva cu VCDS in Battery coding assistant ? influenteaza asta modul de incarcare sau ...? asta pentru un golf 4 tdi

Confirm ce au spus colegii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E diferenta intre o baterie cumparata din germania si una cumparata din rommania? Sau doar pretul difera(dublu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cumperi bateria de la peco urile de pe autobahn, da, sint ff scumpe. In schimb la magazine in oras pretul e cam ca si la noi. Cam 1euro per amper. Poate marcile mai de pretentii or fi mai scumpe.

Uite ex concret, baterie de 150A credca TopCraft a fost 169, 99 eur. Luata chiar zilele trecute pt un Atego.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat o baterie bosch de 72 ah la pretul de 149 euro din oras de la bauhaus, iar in tara la o simpla cautare am vazut la aproximativ 300 ron. Diferenta e totusi destul de mare la pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat Varta Silver de 74 Ah la 380 roni. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A inceput si la mine sa oboseasca bateria dupa 4 ani (bateria originala a tinut 6 ani.). Am o Varta Silver luata de la colegul Ofil, dar acum are o mica ezitare la pornire.

Nu-mi dau seama daca este de la vechime sau de la faptul ca am inceput sa merg pe distante scurte, am biroul acum la 2 km/10 minute si nu are timp sa se reincarce complet.

O sa mai verific si bujiile si maine, dupa ce voi face un drum mai lung, voi vedea ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da faci distante scurte , cauta odata pe saptamana sa mergi cca 1-2 ore sa-si revina sau pune la incarcat pe redresor, isi revine complet, spun asta ca si mie mi se intampla si dupa o cursa mai lunga da de rupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate bateriile Moll din România sunt contrafăcute. Cel puțin așa se zvonește printre distribuitori! Eu am o baterie Moll Karmina de 70 Ah de 6 luni. De noua avea densitate a electrolitului 1.25 în loc de 1.28 ca sa nu mai zic ca nu era curat ci usor tulbure (tenta gri). Din pacate inca de noua dupa incarcare nu urca mai sus de 12.55 V (lăsată fara borna peste noapte) Aceste semne sunt ca ori bateria a fost folosita ori a fost schimat electrolitul. La prima revizie de 6 luni mi-a schimbat electrolitul! Informația ca sunt contrafăcute am aflat-o din păcate după achiziție. Sfatul meu e sa evitați acest brand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 12/09/2016 at 11:57 PM, calin.g said:

Da faci distante scurte , cauta odata pe saptamana sa mergi cca 1-2 ore sa-si revina sau pune la incarcat pe redresor, isi revine complet, spun asta ca si mie mi se intampla si dupa o cursa mai lunga da de rupe.

Iesi mai ieftin daca schimbi bateria mai des. Sper ca realizezi asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat sa pui bateria la incarcat, pe redresor, o data la luna/2 luni?

Hai, sa lasam glumele !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! merita sa cumpar o baterie originala exact ca cea cu care a venit masina mea din fabrica? Pun aceasta intrebare deoarece bateria mea a facut 9 ani si  sunt foarte multumit de ea,inca se tine binisor... porneste la prima cheie dimineata.Asa daca cumpar o baterie aftermarket presupun ca mai mult de 5 ani nu duce.Motor 1.9 TDI BXE

Deci merita sa achizitionez baterie OE(nu ECONOMY)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cred ca merita, una OEM este 1100lei, la 350 iei un Banner sau exide si iesi mai bine. Chiar si pe termen lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ți bate joc de banii tăi, du-te în primul magazin și cumpără o baterie varta/bosch/rombat la 300 ley, și aia e! Eu sunt în a 5-a iarnă cu un Rombat Premier de 74Ah, în condițiile în care fac doar drumuri scurte (40 min dimineața, 20 min după-masă, km nu contează că mai mult stăm pe loc decât înaintăm :) ) iar iarna cu 2-3 excepții nu ies din oraș!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/14/2013 at 3:14 AM, adilie said:

Referitor la rezistenta in timp a condensatorilor... Maxwell zice ca tin 500k cicluri sau 10 ani, la temperaturi cuprinse intre -40C si +65C (temperaturile mai mari scad durata de viata 1500 de ore la +65C, dar la noi nu e cazul).

De cumparat se gasesc aici:

- cei mari, de 3000 de farazi http://ro.mouser.com/search/ProductDetail.aspx?qs=TvYXSR6pz/1WUj0IwfQPeA==

- cei mici, de 350 de farazi http://ro.mouser.com/ProductDetail/Maxwell-Technologies/BCAP0350-E270-T11/?qs=SLym9Mzz6zOkA1n1aMfE2Q==

- gata asamblat de Maxwell, 58 de farazi http://ro.mouser.com/ProductDetail/Maxwell-Technologies/BMOD0058-E016-B02/?qs=ljcHIlmXGrbhsbyf4oouFg==

Site-ul tipului din clipul original unde arata si noile modificari - http://laserhacker.com/?p=323

Si o schema de echilibrare a condensatorilor legati in serie aici (trebuie adaptata la tipul si numarul de condensatori): http://www.instructables.com/id/Lets-learn-about-Super-Capacitors-A-Practical-G/step7/Balancing-Your-Series-Banks/

Ultimul clip despre treaba asta -

Un experiment pe care l-am facut de Craciun: o baterie hibrida, AGM pentru rezerva de curent + supercondensatori pentru pornire.

materiale-folosite.JPG

Materiale folosite: condensatori de 700 F de pe eBay, in serie pentru un maxim de 15 V (alternatorul da 14,2 V), baterie AGM ieftina din Carrefour, 10 Ah (cu 175 CCA), circuite de incarcare si echilibrare CSDWell tot de pe eBay, conexiunile cu papuci de cupru si suruburi de alama pentru conductivitate foarte buna. Am folosit cablu de sudura fiindca are o constructie foarte solida si flexibila a izolatiei, peste orice fel de cablu de pornire. Cutia de lemn am facut-o eu din scandura de molid.

un-condensator-asamblat.JPG

Circuitul de echilibrare activ e montat in paralel cu fiecare condensator. E cam inutil, fiindca scopul lui e sa limiteze voltajul fiecarui condensator la 2,5 V, care nu se ating in practica. Dupa incarcare la maxim cu redresorul, ei au intre 2,40 si 2,44 V fiecare.

montajul-final.JPG

Astfel avem un set de condensatori capabili de 116 F la 2,5 V in total, ceea ce ar duce, coborand de la 12,6 V la 9 V, la vreo 1775 A-sec.

Electromotorul de 1.8 T post-2001 e oficial de 1,1 kW. Stiind ca motoarele electrice cu perii au o eficienta doar de vreo 60%, are nevoie de >1800 W ca sa actioneze, adica de >145 A. Setul de condensatori poate da 150 A timp de cca 12 secunde inainte ca voltajul lor sa scada pana cand nu mai fac vreo treaba.

Lasati de capul lor, fara a fi conectati la baterie, se descarca, scad de la 14,8 V la 9,45 V in 48 de ore.

Sistemul 6 condensatori + baterie AGM de 10 Ah poate porni motorul, montat in locul bateriei, mai bine ca Varta B36 (44 Ah) care acum e in a treia iarna din viata ei, si isi mentine voltajul mai bine. Varta are 12,48-12,53 V imediat dupa oprirea motorului, in timp ce sistemul baterie-condensatori isi mentine 12,69 V si dupa mai multe porniri. Nu e un test foarte concludent la >0°C, fiindca a fost montat cand motorul era incalzit.

In mers, motorul se comporta la fel ca atunci cand avea bateria Varta, poate cu o foarte vaga senzatie ca urca mai usor in ture (alternatorul e solicitat foarte putin, fiindca setul de condensatori se incarca in cateva secunde dupa pornire).

Avantajul sta in greutatea foarte mica. Varta D24 avea 15 kg, Varta B36 are 10 kg, iar hibridul cu condensatori doar 5,5 kg. Pe masura ce se elimina masa din afara ampatamentului, comportamentul in viraje devine mai bun. Masa din interiorul ampatamentului influenteaza foarte putin sau deloc tinuta de drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat Exide EL700 12V 70Ah 720Aen Start Stop EFB , e a doua iarna ...pana acum e bine...va mai spun cum se comporta peste 12 luni, Sper!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/24/2016 at 5:57 PM, reader said:

(...) Eu sunt în a 5-a iarnă cu un Rombat Premier de 74Ah, în condițiile în care fac doar drumuri scurte (40 min dimineața, 20 min după-masă, km nu contează că mai mult stăm pe loc decât înaintăm :) ) iar iarna cu 2-3 excepții nu ies din oraș!

Azi dimineață n-am mai putut porni mașina, a învârtit de 2 ori, dar fără vlagă. Mă așteptam oarecum, având în vedere că e a 5-a iarnă (acumulatorul are 4 ani și 3 luni) și că de 3 săptămâni la Bistrița n-au mai fost temperaturi peste 0 grade, nici ziua, nici noaptea. 

Interesant e că ochiul magic e... verde. Am pus-o pe redresor, poate își revine și mă scoate din iarnă. Și mai interesant e că acul redresorului nu a sărit pe maxim când am pus-o la încărcat, ci doar undeva la 6-7 amperi, ca după 5 minute să coboare la 2-3 amperi și acolo stă și acum.

Am citit pe un alt topic că este posibil ca problema să fie de fapt de la electromotor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa bateria si vezi nivelul electrolitului si daca e sub elementi completeaza cu apa distilata. Toti se lauda ca bateriile sunt cu self service insa nu exista asa ceva, cel putin nu la bateriile clasice, lichidul ala se evapora de la caldura intensa de-a lungul anilor si e normal sa completezi.

 

Eu am o baterie din Germania, o firma mica Car1 si mai trec si iarna asta cu ea (4 ierni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și cum aș putea să fac asta? Am dezlipit autocolantul și nu am găsit nimic de desfăcut sub el, se văd într-adevăr ceva ce seamănă cu capace, am încercat să le desfac dar par fixe!

Am făcut și o poză, la rezoluția minimă a camerei, dar tot e prea mare să o pot atașa aici.

Ps am reușit, cu crop :D

IMG_20170102_175559.jpg

Modificat de reader
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu cred ca sunt doar de forma, bate cu o surubelnita pana desfaci unul si apoi pune apa pana la nivel. De asemenea curata bine bornele cu smirghel si da cu niste vaselina (foarte putina). 

 

Daca nu reusesti, da o gaura cu bormasina si pune-i un capac.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că e o idee prea bună... :( 

O las la încărcat 24h, dacă își revine, bine, dacă nu, cumpăr alta cu 300 de lei direct din fabrică, și aia e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 7 ani, bateria originala a cedat.

Am vazut ca Varta Silver se invarte pe la 350 lei si Varta Silver AGM pe la 450 lei.

As avea vreun beneficiu daca montez AGM? Masina nu are start/stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, deenman said:

Pai nu cred ca sunt doar de forma, bate cu o surubelnita pana desfaci unul si apoi pune apa pana la nivel. De asemenea curata bine bornele cu smirghel si da cu niste vaselina (foarte putina). 

 

Daca nu reusesti, da o gaura cu bormasina si pune-i un capac.

Sunt dopuri (fara filet), se scot usor cu 2 surubelnite, cu care faci parghie cu marginea in acelasi timp. Atentie la ochi, mai ales cand le pui la loc, sa nu-ti sara acid (eu le scoteam/bagam doar cu ochelari de protectie). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, loghy said:

As avea vreun beneficiu daca montez AGM? Masina nu are start/stop.

da, este mai rezistenta la ciclurile dese de pornire, etc - frecusul de oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile AGM pot da mai mulţi amperi CCA la aceeaşi greutate, faţă de cele cu acid în forma lichidă. Sau la fel de mulţi amperi CCA, dar dintr-o baterie mai mică şi mai uşoară.

În schimb, sunt mult mai pretenţioase când e vorba de căldură, pe care nu o suportă. Fiindcă sunt făcute să nu piardă gaze sau vapori. Iar dacă se încălzesc dincolo de punctul la care îşi mai pot recombina gazele şi le pierd prin valva de siguranţă, mor definitiv, fiindcă nu se mai pot realimenta cu apă distilată.

De asta ar fi o idee bună ca o baterie AGM să fie izolată în aşa fel încât să nu sară de 35°C, sau montată în portbagaj ca la BMW. Sau, dacă asta nu se poate, prevăzută cu o conductă prin care să îi vină aer de răcire din masca radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi.am pus varta originala de la vw de 68 ah, AGM . ..220 euro ?

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!