Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

este cu 100A mai mare decat al bateriei din fabrica, deci e buna

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu, este exact dar sa stii ca e diferenta mare fata de ce ai acum pe masina, anul trecut de Revelion au fost -20 de grade, te rog sa ma crezi ca a dat la automat ca vara, nu am simtit nici cea mai mica ezitare, deci amperaj cred ca are destul, plus ca este mai mare decat ce am avut pe original de 61 Ah, care a tinut f.probleme 7 ani tot Moll, daca asta tine 5 ani eu sunt super multumit, nu dau ei degeaba atata garantie daca ar fi proaste, mai ales pe diesel unde sunt destul de muncite. Sa stii de la mine ca astea amperaj mic si cu valoare f.mare la pornire au viata scurta, asta nu e un criteriu, mai mult marketing.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut dragi colegi...eu pe masina am aceasta baterie...a.ti auzit sau a.ti văzut asa ceva?si daca puteti sa.mi spuneti si mie când e fabricata?

post-88884-0-34287800-1450079105_thumb.j

post-88884-0-87814700-1450079119_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste cam greu uneori,si da,si pentru linistea mea psihica...

Modificat de mirceamad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta silver 62Ah, dupa 3 ani s-a cam dus,are ceva daca o inlocuiesc cu un bosch de 73Ah, motor 1,6 16V?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand Tudor High Tech 64Ah. Nu cred ca dacă este mai mare te tine mai mult. Pentru motorului tău de 60Ah este destul. Și eu tot 1.6 16V am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Sa stii de la mine ca astea amperaj mic si cu valoare f.mare la pornire au viata scurta, asta nu e un criteriu, mai mult marketing.

De ani de zile spun asta, alegeți bateriile cu valoarea curentului de pornire mică pentru că sunt mai trainice, dar lumea se uită la mine ca la mașini străine. Toți vor acumulatorul cu cel mai mare curent de pornire posibil, de parcă ar avea de sudat, nu să pornească o motorișcă amărâtă...

 

Încă o dovadă că noi cumpărăm ceea ce ne spun specialiștii în marketing, nu ce vrem noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! Sper ca postez unde trebuie...Am nevoie de un sfat in legatura cu achizitionarea unei baterii pentru un golf 4 1.6 77kw 105 cp,va rog...momentan am un bosch silver s4 60 ah 540 curent de pornire care cred ca ma lasa.nu stiu de cand e bateria dar eu am cumparat masina cu ea montata in 2013. Dupa aprox. 3 zile fara sa o pornesc,invarte si porneste greu la temperaturi decente de 0 grade. Problema e ca am scapat-o fara curent de 2 ori,o data iarna trecuta datorita sirocoului webasto si o data vara asta din cauza alternatorului( a releului mai exact). Dilema e ca nu stiu exact de cati ah si curent de pornire sa cumpar bateria avand in vedere ca am acest sirocou webasto care,pornit din telecomanda consuma curent direct din baterie fara ca motorul sa fie pornit,sa incarce alternatorul. Oricum as vrea una mai mare de 60 de ah cat are asta de acum dar nu stiu de cat sa fie curentul de incarcare pentru ca (din cate am citit aici) daca raportul valoric dintre ah si curent de incarcare este mare,atunci nu va fi o baterie trainica. Ma poate ajuta cineva cu un sfat,va rog? Multam anticipat!

Modificat de silverone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune cea mai mare baterie care incape in compartiment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pavy. Nu exista niciun risc de supraincalzirea instalatiei electrice etc daca o pun cea mai mare? Sau daca fac mai mult drumuri scurte si nu apuca sa se incarce la capacitate maxima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, ai cum sa o suprasoliciti. Si daca este mai mica, tot nu se incarca la drumuri scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un Golf 5 (2006/2007) cu bateria Varta de 61 Ah pe ea. A dus f bine pana in toamna asta cand am vazut ca are porniri mai "lungi" dupa stationare peste noapte sau de 2-3 zile. A mai avut porniri lungi prin iarna 2011 sau 2012, cand am prins -20 grade. Dar in rest, a pornit scurt iarna.

In zilele trecute, cand sa pornesc de la pompa (dupa vreo 40 min de rulare) nu a vrut sa porneasca din prima si mi-a pornit stergatoarele. Mecanicul mi-a zis ca ca bateria e buba si tind sa-l cred pt ca cel mai probabil e cea originala (eu am masina din 2010). El mi-a recomandat sa cumpar de la el bateria XT de 74 Ah care - cica - e facuta sub licenta Banner. Costa 300 ron, ceea ce imi surade si chiar sunt inclinat s-o cumpar; un alt avantaj e ca o monteaza el, deci scap de orice emotie, eu fiind complet amator in domeniul asta. La o cautare pe google vad cateva firme care vand baterii XT dar: nu am gasit un site oficial al acestei firme in care sa se spuna ca e sub licenta Banner. Mai mult - si asta imi da de gandit - nu am gasit pe nici un forum nici o mentiunea despre aceasta baterie. Se pare ca nici unul din cei care au cumparat-o nu scrie pe forumuri :) 

 

Tot mecanicul mi-a zis ca daca tot cumpar din alta parte sa cumpar de undeva unde rulajul e mare, sa nu fie statuta si mi-a dat ca exemplu Emag. Bun, m-am uitat la emag si am vazut baterii Varta Silver la 75 Ah si 750 EN (deci specificatii bune) la 330 ron; insa daca filtrezi dupa "cele mai noi", aceasta bateria apare la coada, deci e printre cele mai vechi scoase la vanzare pe emag, de fapt firma care vinde prin emag (pretul initial a fost 399). 

 

Sunt in impas: bateria ieftina si care m-ar scuti de alte griji (pt ca mecanicul ar face tot) - XT - pare un no-name sau o necunoscuta pe piata romaneasca. Bateriile de firma pa pret bun par sa fie foarte vechi. Ar mai fi posibilitatea de a-mi lua ceva de top (Varta, Bosh, Exide) de la diverse reprezentate, dar la amperajul recomandat (74) se invart la 400 ron. Si nu as risca cu Rombat si Monbat (bulgareasca, licenta americana), desi am vazut pe unii care lauda Rombat-ul. Tudor e iar o optiune.

 

Ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vazusem la emag Varta black de 70 Ah pe la 250 ron, insa trebuie bateria la schimb si curierul nu era gratis . Dar nu stiu daca e destul 70 Ah ptr 1.9 tdi.

Pe de alta parte tocmai ce am achizitionat ptr masina tatalui meu tot diesel dar de 1.6 un Rombat Premier de 65 Ah, dar curent de pornire de 640 A si 3 ani garantie la 290 ron si fara baterie la schimb, as fi primit inca 10% reducere cu bateria la schimb, dar la unele reciclari de fier vechi e posibil sa primesti mai mult pe o baterie veche asa ca tatal meu a preferat sa o pastreze.

Acum nu stiu ce sa zic, eu pe 1.9 TDI nu am avut mai mica de 74 Ah, si Varta Silver din ce stiu eu care a tinut binisor adica peste 5 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. Totusi nu inteleg de ce toata lumea imi recomanda baterie de la 74 Ah in sus si a mea a fost de 61 Ah si a tinut 9 ani (si acum merge, dar nu am chef sa ma trezesc intr-o dimineata ca nu porneste).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca o sa intre in locaș o baterie de 74Ah, dacă ai motor pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MHO la semnatura nu ai 1.9 TDI ca nu mai inteleg ? Intr-adevar daca ai benzina atuncinse schimba problema, intra pe site la Rombat sau Varta si bagi datele masinii si vezi care e ok, in cazul benzinei scapi ieftin nu cred ca ai nevoie de mai mult de 60 Ah .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și în cazul diesel-ului cine va spune vouă ca trebuie de la 74Ah în sus? Și eu am 1.9tdi și din fabrica este varta de 61Ah cu 540EN și încă e pe mașină dar da semne de oboseală uneori. Și mai știu pe cineva cu 1.9tdi cu baterie de 62Ah pe care o duce de 3 ani deja, nefiind cea originala zic ca e perfect. Deci nu vad necesitatea unei baterii de 74Ah sau peste. Plus ca în locașul meu nu intra baterie de 74Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am motor 1.9 TDI, 105 cp.


@RZZV, asta ma intrebam si eu. Bateria mea originala e de 61 Ah, Varta (cred ca Black). A mers ceas pana anul asta, adica 9 ani. Acum da semne de slabiciune. Dar mecanicul vanzatorul de la un magazin mare de baterii cat si alti comentatori pe forumuri sustin ca la un motor ca al meu (1.9 TDI) e nevoie de o baterie mai mare. Nu stiu de ce.

Tu ai de gand sa o schimbi pe a ta, sau astepti sa moara de tot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe varta si pe rombat daca bagi 1.9 tdi iti arata macar 74 Ah si curent de pornire tot maricel . Pe Rombat explica destul de bine si ce inseamna respectivele notiuni, precum si altele . Eu nu spun ca n-o sa mearga 62 Ah, mai ales daca are curent mare de pornire ar tb sa fie ok . Pana la urma acel curent de pornire este dat la -18 grade timp de 10 s deci diferenta se face la temperaturi extreme probabil . Normal ca vanzatorii imping bateriile mari, de ex tatal meu avea pe motor de 1.5 diesel ditai bateria de 74 Ah .

MHO da un search pe site la rombat sau varta sa vezi ce iti arata ptr motorul tau .

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cumva cele puse din fabrica sunt mai testate/controlate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parere personala, cele din fabrica sunt subdimensionate ca sa iasa masina ieftina . Si depinde ptr ce zona e fabricata masina, nu cred cs pune vw baterie de 62 Ah ptr diesel vandut in Suedia sa zicem ...

In Germania n-am vazut zapada sau sub -5 in 2 ani, dar in RO am pornit si la -27 ...

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ca vânzătorii trag de noi sa cumpărăm baterii mari, dar nu trebuie sa ne lăsam fraieriți. Nu zic ca ar face rău o baterie mai mare, dar nici nu ajuta cu nimic. Va tine tot cat ii este durata de viata, va fi descărcată și încărcată tot ca una mai mica, iar surplusul de putere la rece nu va fi folosit, ci doar este acolo. Este practic inutilă diferența.

Știu ce înseamnă respectivele specificații ale bateriilor, măcar cu atât să ramai după o facultate de electronica, care îți mănâncă zilele, iar universitatea politehnica e la fel de cinstita cu studenții de acolo ca și statul roman cu romanii cinstiți.

@MHO bateria e Varta OE, nu e Black (chiar dacă este neagra la culoare). Varta Black sunt ieftine și slabe, după 1-2 ierni sunt bune de aruncat în condiții de utilizare normale și dacă mașina sta în frig. Eu ma gândeam sa o înlocuiesc pe a mea, însă nici nu vreau sa ma grăbesc. O analizez zilnic, deocamdată merge dar la frig mi-a dat semne de oboseala de vreo 2-3 ori. Ideea e ca mașina mea sta in garaj noaptea in general și acolo am cam 5-10 grade, deci e ok pentru ea, și în caz ca ma lasă am un încărcător auto cumpărat de la lidl luna trecuta parcă, în caz de ceva îl bag în priză și îl las în garaj pe baterie. Deci nu te lăsa înșelat de ce spun alții cu baterii de peste 74Ah. Nu vei face rău dacă îți iei una din aia, dar nici nu te va ajuta cu nimic. Atunci când nu va reuși sa mai susțină pornirile se va întâmpla tot asa cu ambele. Când producătorul a hotărât ca 540EN e acoperitor pentru a porni un 1.9tdi la rece fii sigur ca nu a subdimensionat bateria. Dacă vrei sa o schimbi recomand Moll de 62Ah sau Varta Silver de 61Ah 600A curent de pornire la -18. Ai grija la dimensiunile ei când o cumperi. Sa se încadreze în locul pe care îl are mașina ta acolo. După o scurta căutare pe net vad ca o varta Silver 61Ah e intre 320-400lei și are exact dimensiunile bateriei OE de pe mașina mea. (Octavia 2 fl 1.9tdi bxe)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe site-ul Varta nu am gasit nici un loc pt simulare. La Rombat am comppletat si imi dau 2 baterii: Premium de 75 Ah si Tornada de 80 Ah. Nu cumva bateriile mici sunt ok doar ca baterii originale? Altfel si  mie mi se pare suspect ca mi-a mers (si merge) inca masina cu o bateria mica si mi se recomanda una cu mult mai mare acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Varta este Product finder sau ceva de genul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!