Jump to content

Ambreiaj A6


CypN
 Share

Recommended Posts

Salut, 

 

Acum 2 zile am schimbat kit-ul de ambreiaj la masina din semnatura (cutie manuala, 6+1 trepte), insa dupa schimbare masina trepideaza. 

La relanti o percep ca avand o "lungime de unda" maricica, amplitudine medie. As asimila-o cu un mers intr-a sasea la 40km/h. 

 

Volantul este OK, nu a fost necesara schimbarea lui, masina nu avea niciun fel de vibratie inainte de schimbarea ambreiajului. 

 

Cei de la service "banuiesc" ca este un dezechilibru intre volant si placa de presiune, insa ramane doar "banuiala". Am mai cerut 2 pareri de la alti mecanicii si ei mi-au spus ca nu exista asa ceva, piesele sunt facute sa se potriveasca orice cu orice, de aia kit-ul nu vine cu volant cu tot si procedura nu implica schimbarea volantei. 

 

In conditiile in care am 3 informatii: 

  • incompatibilitate volant-placa presiune
  • eroare de montaj
  • Kit cu probleme 

va cer un sfat. 

 

Ati mai patit careva asa ceva? Aveti vreun sfat? 

 

PS. Cei de la service mi-au spus ca vor schimba KIT-ul pe garantie (ceea ce e si normal), insa ma intreb care ar fi riscul ca si dupa schimbare sa faca la fel? 

Link to comment
Share on other sites

Furca de debreiere a fost verificata? Primele 2 variante pot fi o cauza Cind ai plecat din service trepida?? la plecarea de pe loc sau la relanti??

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce zici tu...sunt semne de volant "uzata" sau "blocata". Am cautat si la kit-ul Sachs imi arata ca discul de ambreiaj are arcuri...pot fi si arcurile rupte o cauza probabila. La kit-ul LUK imi arata ca discul nu are arcuri.

 

  • incompatibilitate volant-placa presiune - nu cred ca este cazul
  • eroare de montaj - nu 
  • Kit cu probleme - posibil...

Daca se demonteaza...sa mai verifice baietii inca o data volant :)

Edited by szrobik
Link to comment
Share on other sites

Furca de debreiere a fost verificata? Primele 2 variante pot fi o cauza Cind ai plecat din service trepida?? la plecarea de pe loc sau la relanti??

Da, tremura la plecarea din service, accentuat la relanti, aproape insesizabil la turatii peste 1200-1400 rpm

Ceea ce zici tu...sunt semne de volant "uzata" sau "blocata".

Inainte de a schimba KIT-ul nu vibra.

Am cautat si la kit-ul Sachs imi arata ca discul de ambreiaj are arcuri...pot fi si arcurile rupte o cauza probabila. La kit-ul LUK imi arata ca discul nu are arcuri.

KIT-ul este LUK, nou-nout.

Edited by CypN
Link to comment
Share on other sites

Inclin sa cred ca montajul nu a fost facut corect. Kit-ul tau e cu autoreglare??

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de care este. Poate iti poti da seama din singurele detalii pe care le stiu: 1200 RON, LUK

Link to comment
Share on other sites

Trepidatia o da volantul ,acolo este problema,trebuia schimbat odata cu kit-ul de ambreiaj,pe suprafata unde lucreaza discul ,la volantul vechi sunt uzuri,discul nu calca drept si pe toata suprafata de contact ,mai dureaza pana se aseaza,(daca se aseaza),nu se echilibreaza,normal la asa lucrare trebuia schimbat tot inclusiv volant,rulment,disc,placa presiune.Este delicata treaba.Pacat de manopera,daca este sa mai desfaci odata monteaza totul nou ca mai devreme sau mai tarziu volantul cedeaza primul si alti bani alta distractie.

Edited by calin.g
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca trepidatiile exista si daca ambreiajul este calcat.

In mintea mea nici nu e clar cum sunt asezate piesele si care sunt fixe, care sunt mobile. Adica, eu cred ca daca ar fi o problema ca o piesa "nu calca" bine pe cealalta, nu s-ar mai simti cu ambreiajul calcat.

Imi puteti, va rog, explica ordinea in care sunt asezate pornind de la volant pana la cutie? Si care este piesa care se apropie/departeaza in momentul in care se calca ambreiajul si in ce directie?

Merci

Edited by CypN
Link to comment
Share on other sites

Cauta pe 4tuning dupa cuvantul ambreiaj. Vei gasi siun filmulet despre functionare. Nu ma lasa sa pun link aici.

Link to comment
Share on other sites

volant varza !  asta e problema . Cauta alt mester si nu mai faceti aproximari dupa ureche 

Link to comment
Share on other sites

yoh,

nu zic ca nu ai dreptate, desi este raspunsul de care ma tem cel mai mult avand in vedere costurile, insa as vrea sa inteleg de ce. Si nu inteleg dintr-un raspuns scurt, sec si radical "volant varza". Poti, te rog sa detaliezi, tinand cont de faptul ca inainte de schimbare nu tremura deloc.

Link to comment
Share on other sites

nu pot sa iti dau un raspuns la asta eu de cate ori am facut operatiunea am schimbat tot kitu 

Link to comment
Share on other sites

E recomandat sa schimbi tot kit-ul , nu doar ambreiajul.Vibratiile sunt date de volant.

Link to comment
Share on other sites

cum a fost verificat volantul?  au miscat de masa mobila si nu avea joc? gaurile suburilor ce prind volantuld e arborele cotit erau vizibile sau erau acoperite de masa mobila? 

 

cand volantul este blocat, multi cred ca de fapt este in regula.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine face la fel, tremura si la relanti stationand, iar la plecarea de pe loc e jale.Am schibat kit-ul complet ( placa, disc, rulment, cablu) toate pe sachs. Nu stiu ce au facut aia de la service ca nu am avut cum sa stau langa ei.Service-ul intre timp s-a inchis si nu mai am garantie, iar daca merg la 10 service-uri primesc 10 posibile defecte diferite.

Sunt foarte interesat de la ce ar putea sa faca asa.

Link to comment
Share on other sites

Da, din pacate si eu sunt "in ceata". Dupa cum vezi, chiar si pe topicul asta s-au vehiculat mai multe variante.

Problema mea nu e neaparat faptul ca trebuie sa schimb si volantul (desi e vb de o investitie sanatoasa), ci faptul ca nu am nicio garantie ca dupa ce o schimb rezolva problema.

Sau ca o schimb si doar pt faptul ca se umbla acolo si poate se re-aseaza piesele se rezolva si eu am "aruncat" 2500 RON.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

volant este singura piesa care poate vibra. Este singura piesa echilibrata cu gauri radiale. In functie de turatiile de rezonanta poti stabili si cat este greutatea de dezechilibru (motorul se tureaza pe loc si se sesizeaza dezechilibrul exact ca la echilibrare roti).Peste o anumita turatie se echilibreaza fara sa mai simti nimic. Probabilitatea de volant defecta sub 5 %.

Link to comment
Share on other sites

Pai asta a zis si individul in primul videoclip ca i-a crescut turatia de la 900 la 950 si nu a mai avut probleme.Ce nu inteleg eu este @Cypn a zis ca inainte de schimb nu vibra la relanti deci!!! daca ar fi fost volant ar fi vibrat si inainte de schimbare Ma gindesc ca ori nu s-au aliniat corect discul si placa ori placa nu are suruburile strinse la cuplu ori placa si discul nu sint compatibile cu volantul ori cauzele sint cu totul altele -cum ar fi tampoane motor/cutie sau injectoare

Link to comment
Share on other sites

Nu se imperecheaza bine volantul vechi care are si el uzura de aceea nu echilibreaza bine noul chit de ambreiaj de unde apar trepidatii care nu le poate atenua volantul vechi din cauza ca sunt arcurile obosite,se aud cel mai bine in relanti la turatie mica, in turatie se echilibreaza de la forta centrifuga unde volantul sta intins pe arcuri,de aceea se monteaza totul nou inclusiv volant fiind echilibrate din fabrica, adica sunt pereche decai numai asa ruleaza bine.Cum sunt si pinioanele de la cutie,daca se schimba se pun pereche ca altfel daca lasi unul vechi cu unul nou va fluiera cutia in acea viteza..

 

Cumnatul meu a schimbat volantul la 65k ,discul si placa erau ca noi si service-ul nu a acceptat sa puna numai volant din acest considerent,a spus ca nu pot da garantie la lucrare si nici la piesa decat daca se schimba totul nou.Si este un service  bine cotat .

Edited by calin.g
Link to comment
Share on other sites

Bine, daca ar fi asa ar trebui sa vibreze doar la plecarea de pe loc, dar cu masina stationand la relanti, tot vibreaza.

Link to comment
Share on other sites

Asa se manifesta,vibreaza rau la relanti mai ales cand este calda,daca o turezi putin dispare in sarcina nu se mai aude deloc.

Edited by calin.g
Link to comment
Share on other sites

Astept poate posteaza cineva care a rezolvat problema sa ne spuna exact ce si cum a fost. Daca e asa cum spui tu Calin, e jale, am dat 1200 lei degeaba, acum va trebui sa desfac din nou si sa mai arunc inca un sac de bani de data asta ceva mai mult...

Edited by Aurelian 6n2
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Din fericire pentru mine si din nefericire pt cei care au aceeasi problema, s-a rezolvat de la sine dupa 4-5 zile.

Nu mai vibreaza deloc, nu mai tremura deloc. Explicatie clara nu am.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

   Ei, uite că am pățit-o și eu !! Cu marea diferență că eu am schimbat kit complet , nou, pe LUK, luat de la „efix team ”. Înainte de schimb aveam vibrații la ralanti si volant a fost găsită blocată. Bătăi avea la rece și când apăsam pedala (discrete, ce-i drept). Nu tremura la plecarea la plecarea de pe loc.

   Acum nu mai bate , dar trepidează la fel ca înainte. Mecanicul se arată dispus să o verifice , dar mi-a cerut să mai am răbdare câteva zile , poate dispare de la sine. De vineri și până acum am parcurs vreo 400 km și nici nu-i trece prin cap să se potolească . Ți-e cam ciudă când se întâmplă de-astea .... :grrrrrr:

Link to comment
Share on other sites

  • cogdao changed the title to Ambreiaj A6

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!