Jump to content

Golf 6 - Probleme distributie 1,2 TSI


lafi
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Sunt posesorul unei masini Skoda 1,2 TSI cu 34000 Km parcursi in 3 ani,si am avut surpriza neplacuta ca in urma cu citeva zile,dupa ce am introdus seara masina in curte ,ca dimineata sa nu mai porneasca.Am dus-o cu platform la repr.Skoda si verdictul a fost :distributie sarita de pe punct, motor facut praf. Cei de la reprez. Skoda au spus sa astept raspunsul fabricantului din Cehia,importatorul trimitidu-i toate datele cu verdictul motor schimbat,posibil pe costul Skoda (toate verificarile le-am facut la reprezentanta).Cum ma sfatuiti sa actionez???. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lafi

    14

  • Rave

    12

  • alina24

    7

  • bogdanpiatra

    5

Raspunsul trebuie sa fie favorabil daca nu actionati in baza legii cu sesizare la Protectia Consumatorului,memoriu ca defectiunea este una de fabricatie,constatata de Skoda din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt.raspuns calin.g .Mai este cineva care a mai trecut prin aceeasi experienta neplacuta ca a mea ? ; daca da ,cum ati rezolvat problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi in aria skoda.foarte multi au trecut prin ce treci tu acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat  in aria skoda ,nu am gasit nimic,poti fi mai explicit cu adresa te rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au trecut chiar foarte multi dar au mai fost cazuri.

 

Daca masina este iesita din garantie poti sa-ti iei gandul ca nu o sa platesti nimic.

 

Daca ai toate reviziile facute in service-uri autorizate Skoda, atunci poti sa ceri culanta la reprezentanta, la importator sau chiar la fabrica si sunt mari sanse sa ti-o acorde. Asta inseamna ca o sa acoepre fabrica o suma de din valoarea reparatiei - 50%, 75%, pot acoperi chiar costul integral al pieselor si tu sa platesti doar manopera. Nu e o suma fixa si nu depinde de nimic, este stabilita de importator/fabrica.

 

Daca ai reviziile facute in afara retelei lor de service-uri iti pot refuza culanta, una dintre conditiile acordarii este obligativitatea ca toate reviziile sa fie facute in reteaua lor, si iti pot refuza si orice fel de reparatie gratuita, contractual in momentul in care masina e iesita din garantie responsabilitatea reparatiilor este a ta.

Daca ei refuza sa acopere o parte din reparatii, poti sa-i dai in judecata invocand cazurile existente atat la noi in tara, cat si in strainatate. Au mai fost cazuri la aceste motoare, nu doar la Skoda ci si la VW sau Seat, care au patit fix la fel - lant intins care a dus la distributie sarita = motor distrus. Dar trebuie sa cauti martori, experti care sa demonstreze ca ce s-a intamplat e la fel ca toate celelalte cazuri si este  vina lantului de distributie, si implicit vina lor.

 

Dar trebuie sa realizezi ca te bati cu cea una dintre cele mai mari firme din Romania in primul rand, apoi unul dintre cei mai mari constructori de automobile din lume, asa ca nu te astepta sa dureze putin sau sa fie usor. Si in timpul asta, daca nu o repari pe banii tai, o sa ramai fara masina...

 

O alta varianta e sa acoperi singur costul foarte mare al reparatiei, ceea ce nu e chiar usor. Sau poti sa cumperi alt motor din dezmembrari, ceea ce e o varianta mult mai ieftina, si sa-l pui pe masina cu tot cu identificare la RAR...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate verificarile le-am facut in service-ul skoda,ultima fiind cu o saptamina inainte de belea. Am facut schimbul de ulei motor si de filtru motor la reprezentanta  skoda ,interesant ca mecanicul care mi-a facut revizia ,dupa ce a dat prima cheie imediat dupa schimbarea uleiului auzind acel zgomot dubios la pornire (zgomotul disparind dupa citeva sec.) mi-a sugerat ca la urmatoarea revizie sa schimb distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai avut niciodata lantul schimbat in perioada garantiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stiai ca masina face un sunet dubios la pornire de ce nu ai reclamat lucrul asta la garantie sau la o revizie? Puteai macar sa cauti pe forum cauza sunetului si asa evitai multe chestii.

Distributia se schimba gratuit fiind acoperita de garantie si nu mai ajungeai in situatia de a avea un motor distrus... A fost un lot de lanturi proaste care se lungeau in timp si duceau fix la asa ceva. Se pare ca s-au rezolvat problemele dar fabrica nu a emis un recall al masinilor, acestea se schimbau doar la cererea proprietarilor, daca acestia anuntau ca motorul face sunete ciudate.

Acum nu spun ca fabrica nu are partea ei de vina, de aceea si acorda culabta, dar nu e normal sa mergi cu o masina care nu functioneaza in parametri si sa nu anunti lucrul asta undeva.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu.


Zgomotul l-a facut la pornire dupa schimbarea uleiului ,dar pina atunci era insesizabil,iar mecanicul de la revizie a spus ca nu e nici o problema deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, trebuia sa faca zgomot cu mult inainte sa se lungeasca destul de mult cat sa sara distributia.

Vorbeste la reprezentanta, cere culanta si spera la mai bine. Daca cei de acolo nu vor vorbeste direcct la importator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spus demult ca sunt foarte multi care nu stiu cum e normal sa sune un motor la pornire. Si ca 90% daca nu chiar 100% din motoarele vandute 2009, 2010 si chiar 2011 sunt cu problema lantului( nerezolvata 100%pentru gama skoda si chiar seat, si cel de-al doilea lant facand ceva zgomote dar mai rare si mai reduse ca intensitate( cei cu vw sustin ca s-a rezolvat dar am o vaga banuiala ca.........))

 

Lafi, nu te lasa influentat de specialistii de aici. PROBLEMA E ARHICUNOSCUTA SI IN LOCUL UNUI RECALL MARELE CONCERN A LASAT PROPRIETARII SA PATEASCA ASA CEVA , CU RISCUL DE A RAMANE  CU MASINA DEFECTA IN ORICE MOMENT FRUMOS AL VIETII.

 

deci nu te lasa pacalit de un procent de reparatie, asa ca gest comercial. De fapt un anumit procent din reparatie in reteaua skoda este cat 100% in alt service.

Masina trebuie reparata pe kulanza 100%. daca nu angajeaza un avocat! Exista aici pe forum o scrisoare intocmita de catre mine in care reclam aceste probleme si semnata de 16 proprietari cu probleme. Am acesta scrisoare cu dovada de primire. Am raspunsurile date de vestitul Radu Petrica. Am alte scrisori cu cereri ulterioare de garantie suplimentara. Am alte raspunsuri de la Porshe si Radu Petrica. daca vrei ti le trimit, si vin si martor la proces. Problema e la nivel european, nu te pot aburi cu gesturi comerciale,l asa ca sunt ei baieti buni! 

 

PS. Ai grija cat de necajit vei fi sa nu vorbesti skoda de rau.E buba mare.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdandinpiatra,iti multumesc pt.sfaturi si sprijin,daca se poate astept scrisoarea de la tine ,pot sa spun ca deocamdata sunt in asteptarea raspunsului de la Skoda Cehia ,cei de la reprezentanta mi-au asigurat tot sprijinul ,transmitindu-mi acelasi lucru si din partea importatorului (cred ca au activat acea kulanza),mi-au spus ca s-au cerut poze si date suplimentare in privinta motorulu,avind speranta ca Skoda este o firma serioasa si vor repara punctele slabe ale acestui motor.

In caz contrar daca isi vor bate joc de mine (ceea ce nu le doresc) voi lupta pe toate fronturile posibile si nu-mi este frica de ei cind este vorba de drepturile mele.

Multumesc pt sfaturi tuturor celor de pe topic si va voi tine la curent cu derularea faptelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis-a-vis de un detaliu al acestei probleme,vin si eu cu o intrebare.Intrind in UE,Romania a acceptat o serie de indatoriri,si s-a alineat la o groaza de chestii.

Cind oare va adopta si dreptul consumatorului de a beneficia de garantia producatorului auto chiar daca face reviziile la un service care nu e de la casa oficiala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdandinpiatra,iti multumesc pt.sfaturi si sprijin,daca se poate astept scrisoarea de la tine ,pot sa spun ca deocamdata sunt in asteptarea raspunsului de la Skoda Cehia ,cei de la reprezentanta mi-au asigurat tot sprijinul ,t

Daca nu primesti kulanza 100% da-mi o adresa de mail sa iti trimit materialele.

Problema e 100% responsabilitatea vw, pe care intr-un articol  din Adac  "se laudau" ca o despagubesc 6 ani sau 100000 de km. aici ar mai fi conditia ca, cu ocazia reviziilor cineva sa semnaleze ca inainte de 100000 de km ar cam trebui sa schimbi distributia.

Bafta multa, si tine-ne la curent.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@borav64motion: nu te supara, insa modul asta de a pune problema nu mi se pare OK. Adica, nu vrei sa platesti preturi de service de reprezentanta (ceea ce mi se pare de inteles, sunt prea mari; bun) si vrei sa economisesti, apeland la un service de cartier. Pe de alta parte, daca ulterior interventiei se strica ceva si esti in garantie, dai fuga la importator cu gura mare, ca "dom'le, ce mizerie de masina e asta, ca uite ce s-a intamplat".

 

E ca si cum daca te dor dintii, mergi sa te tratezi la urolog, ca si-asa ti-i ruda si-i gratis, iar daca ala o da de gard, te duci de urgenta la stomatolog si incepi sa-i injuri ca-s ageamii. Este o vorba romaneasca: si cu p***-n p****, si cu sufletu-n rai, nu se poate.

La fel e si in Germania. Una e sa vinzi o masina care e "scheckheft gepflegt" (are toate servisurile facute la reprezentanta si istoric complet, si cu totul alta e sa vinzi o masina care a fost reparata la "freie werkstatt".

 

La fel e si la asigurari: in cazul in care se intampla un pocinog cu masina, toti cautam un service care sa o repare la un raport optim pret/calitate; pe de alta parte, daca vina apartine altui sofer, TOTI se inghesuie sa o rapare la reprezentanta, ca doar e pe banii aluilalt, de la Golf 3 la Phaeton, ceea ce iar mi se pare un mod ipocrit de abordare al problemei.

 

End of :offtopic:

 

ON-TOPIC: va rog frumos sa pastrati discutiile in limita bunului simt, fara aluzii insidioase sau alte asemenea. Daca aveti ceva de spus, sunt sigur ca discutia se poate purta si in termeni civilizati.

de asemenea, ii prevad o viata scurta acestui topic, cu atat mai mult cu cat problema s-a mai discutat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra, ar mai fi si problema daca omul s-a prezentat la timp pentru revizii nu crezi? chiar daca e o problema foarte cunoscuta a motorului, fabrica nu se va inghesui sa repare motorul daca omul a intarziat cateva luni la o revizie....

 

@borav64motion:  se apre ca 99% din soferi nu au inteles inca ce inseamna sa faci reviziile in garantie la alt sevice.  Pe scurt : revizia trebuie facuta in conformitate cu cerintele producatorului auto, adica folosirea de filtre originale, ulei aprobat, service-ul sa aiba autorizatie RAR pentru marca respectiva si pentru anul de fabricatie respectiv, mecanicii sa aiba scolarizarile necesare efectuate de producatorul masinii, scule recomandate de producatorul masinii, testerul recomandat de producatorul masinii. 

 

Greu sa gasesti un astfel de service, astfel incat sa poti face linistit revizile in el, si chiar daca l-ai gasi , avand in vedere toate cerintele de mai sus, care costa multi bani, deja pretul nu ar mai fi diferit de reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei_221,reviziile au fost facute la timp si TOATE la aceeasi reprezentanta (dealer) Skoda ,cu personal instruit de catre Skoda pentru care pina acum am cuvinte de lauda,baietii s-au comportat f.bine si incearca sa ma ajute in limitele competentei lor.

Sper ca aceasta problema nu va mai da loc la interpretari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca o sa se rezolve corect pentru tine,este o defectiune de fabricatie de care se stie.Orice motiv ar invoca defectul trebuie remediat de constructor,dar dureaza ceva cu birocratia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@borav64motion: nu te supara, insa modul asta de a pune problema nu mi se pare OK. Adica, nu vrei sa platesti preturi de service de reprezentanta (ceea ce mi se pare de inteles, sunt prea mari; bun) si vrei sa economisesti, apeland la un service de cartier. Pe de alta parte, daca ulterior interventiei se strica ceva si esti in garantie, dai fuga la importator cu gura mare, ca "dom'le, ce mizerie de masina e asta, ca uite ce s-a intamplat".

 

E ca si cum daca te dor dintii, mergi sa te tratezi la urolog, ca si-asa ti-i ruda si-i gratis, iar daca ala o da de gard, te duci de urgenta la stomatolog si incepi sa-i injuri ca-s ageamii. Este o vorba romaneasca: si cu p***-n p****, si cu sufletu-n rai, nu se poate.

La fel e si in Germania. Una e sa vinzi o masina care e "scheckheft gepflegt" (are toate servisurile facute la reprezentanta si istoric complet, si cu totul alta e sa vinzi o masina care a fost reparata la "freie werkstatt".

 

La fel e si la asigurari: in cazul in care se intampla un pocinog cu masina, toti cautam un service care sa o repare la un raport optim pret/calitate; pe de alta parte, daca vina apartine altui sofer, TOTI se inghesuie sa o rapare la reprezentanta, ca doar e pe banii aluilalt, de la Golf 3 la Phaeton, ceea ce iar mi se pare un mod ipocrit de abordare al problemei.

 

End of :offtopic:

 

ON-TOPIC: va rog frumos sa pastrati discutiile in limita bunului simt, fara aluzii insidioase sau alte asemenea. Daca aveti ceva de spus, sunt sigur ca discutia se poate purta si in termeni civilizati.

de asemenea, ii prevad o viata scurta acestui topic, cu atat mai mult cu cat problema s-a mai discutat...

Salutare!

Revin doar cu acest mesaj,si fii sigur ca nu am avut intentia sa discut la limita bunului simt.Departe de mine asta.Ca sa ma intelegeti mai bine redau pe scurt baza intrebarii mele.In Spania,la servici avem un Ford Mondeo,in garantie.Nu s-a facut la el nici o revizie la casa Ford,din cauza distantei fata de dealer si a lipsei timpului.In schimb avem toate reviziile ce trebuie facute la un atelier auto de poligon industrial,care e vecin noua.Asa cum spunea si Adrei_221 s-au folosit numai consumabile OEM,si cartea e semnata la zi.Masina nu a pierdut garantia,si cind am timp o sa atasez traducerea articolului din legea care regularizeaza asta(intr-un topic dedicat).Poate ca e un pic off topic cum spui tu insa n-am rezistat sa nu imi expun nemultumirea catre faza cu servisarea la casa Skoda,si repet nu cred ca a fost expusa in mod necivilizat.Dar,asa cum zici,mai bine scriem doar ce e legat de rezolvarea problemei omului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum gandeste-te la numarul de "service-uri" care exista in curtea din spatele casei unor diversi indivizi dubiosi si apoi la multitudinea de piese facute "pe vapor" de 10 ori mai ieftine decat piesele oem si mai intreaba-te odata de ce in Romania pierzi garantia daca nu faci reviziile in reteaua de service-uri autorizate...

Fara suparare pentru cei care-si fac reviziile folosind piese de calitate in service-uri de cartier sau pentru cei care lucreaza in curtea casei (toata masina mea e facuta asa pana la urma...) dar asta e o regula cu care sunt de acord. Am vazut atatea masini facute pe genunchi de oameni care nici nu stiu cum arata o turbina incat nu pot sa comentez lucrul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper calin g., deocamdata sunt in asteptare, cei de la reprezentanta mi-au zis ca va dura ceva,nu am ce face decit sa astept si in functie de rezultat voi actiona mai departe,problema este ca mi-e f.greu fara masina,in alta tara civilizata primeam masina de la firma pe aceasta perioada.

Cum aflu ceva, va voi tine la current, (sper sa fie de bine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina era inca in garantie, primeai si aici masina la schimb.

 

In alta ordine de idei, prima revizie nu cumva ai intarziat-o cu vreo 3 luni? 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare fratilor, astazi va dau o veste buna, mi s-a aprobat kulanza,am fost anuntat de la repr.Skoda ca pina la sfirsitul acestei saptamini imi va sosi bloc motor nou de la fabrica din Cehia cu garantie cu tot.Bila alba pt SKODA ,si-au mai spalat din pacate.

Multumesc tuturor celor care m-ati sustinut moral, in continuare voi ramine fidel vwforum ca posesor de motor vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6 - Probleme distributie 1,2 TSI
  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!