Jump to content

Golf MK5- 2004-BKC


deenman

Postare recomandată

Nu sunt hotarat, nu vreau nimic sport, si in nici un caz nu vreau sa mai cobor masina. Tot ce urmaresc e sa diminuez din socurile pe care le resimt la denivelari, gropi mici in asfalt, imbinari de pod, etc.  Le simt ca si cum as umbla cu rotile umflate la 3 bari, compar comportamentul masinii cu un megane 1 de ex, ala amortizeaza altfel.

 

De ales nimic fancy, kayaba/monroe/sachs, poate gasesc altceva, pe fata gaz, m-ar tenta o promotie la toate 4.

Modificat de deenman
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Nu s-au intamplat prea multe, momentan sunt intr-o delegatie la 30km de Bucuresti si fac naveta zilnic la 5:30 am si la 18:00 ma intorc, trafic superb, consumul este intre 6 -6.5% preponderent extraurban pt ca stau langa romexpo si intru repede de pe Buc-Ploiesti fara sa stau mult in trafic.

Masina merge, n-am probleme, fac zilnic 60km, luna asta cred ca acumulez lejer 2000km. 

 

Urmeaza vizita la mecanic cu un set de amortizoare (poate si flanse) si ca mic defect, imi huruie uneori aeroterma (pe care in vara am curatat-o si uns-o cu putin WD40- face urat doar uneori si pe treapta 1 si 2). Cred ca am sa o dau jos si o sa-i bag niste vaseline pe sus, cred ca wd40 nu ajuta.

 

 

Daca cineva intreaba pe bord am acumulat 270.005 km. Am masina de la 258.000 (10.11.2014).

Modificat de deenman
Link către comentariu

daca ventilatorul e similar cu cel de golf 4, mi se pare greu sa il ungi corespunzator. 

eu am picurat in capatul axului niste ulei si a patruns pe sub saiba aia foarte greu. dupa 2 ani, la frig mai scartaie putin.

 

wd40 nu are efect de lunga durata, ceva vaselina la spray sa poata patrunde usor.

daca il dai jos, sa faci o poza pe unde ungi poate imi dau seama unde am gresit.

Link către comentariu

motor-aeroterma-golf-5-833ad10a1648015b0motor-aeroterma-golf-5-8b17710b9c0786373

 

 

In poze doi in partea din stanga, acolo ar treubui sa bag ceva, o seringa cu acul si motor de ulei? 

 

Am gresit anul de cand am masina e 2013.

Modificat de deenman
Link către comentariu

WD-40/Forsch S410 si alte produse similare sint din categoria degripante/curatare cu rol antioxidare  si atit, nu au rol de gresare.Pentru gresare -vaselina grafitata/unsoare semilichida(wurth hhs lube de culoare verde)

Link către comentariu

asa e si la mine. eu parca am detasat si carcasa din poza 2. 

am pus in capatul axului dar f greu s-a infiltrat.

Link către comentariu

Se anunta o vizita la mecanic, am dat comanda de :

 

- 2 amortizoare fata KYB-

- flanse+rulmenti fata- SKF

-garnitura buson sus-

-  bucse mici brat lemforder-

 

Daca se mai aude ceva la trecerea peste denivelari, o duc la casat. 

 

Total- 715 ron, si urmeaza manopera.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Si cam ce anume trebuia sa fac?sa-i pun jante pe 18 si leduri la numar? normal ca am bagat bani in ea pt ca asta faci cu o masina, daca nu o iei de noua, povestea cu mi-am luat masina sh si e in stare perfecta e fumata. Nu va inteleg mentalitatea, eu postez ce fac aici pt masina pt ca tin un jurnal de bord, la fel cum tin si bonurile de combustibil, si facturile la piese si poze. Nu pt ca as vrea sa am backup daca ar trebui sa vand masina (ceea ce nu o sa fac niciodata pt ca discutam de o suma prea mica de bani,nu vorbim de auto de zeci de mii de euro), intentionez sa o tin mult si bine sa prinda macar 500 000km la mine/in familie.

 

 

Consum de 5%? pe o masina de 1420 kg? ii ia minute bune pana se incalzeste, si circul o parte si prin bucuresti, unde daca circul normal scot consum de 9-10%. Extraurban consuma intre 5 si 5.8, cel mai mic consum al meu pe 280 km cu bagaje/2 persoane a fost de 4.4 % la -7 grade iarna dar mers subturat.  Zilele astea cand n-a fost - am scos pe acelasi traseu de naveta-munca 5.9-6.2%, consumul mi se pare normal, dat fiind faptul ca acum am schimbat filtrele/uleiul/ revizie injectoare/debimetru.

 

Eu unul sunt multumit de masina, insa sunt foarte pretentios, adica daca aud cel mai mic sunet de la o anumita piesa, atunci e defecta, inclusiv cum se inchide o capota, o usa, trebuie sa aiba sunetul de functional, la fel si cu trenul de rulare (zgomot din anvelope) sau cu suspensia (care nu m-ar mira sa fie cea originala cu care s-a circulat 270 000km), amortizorul de pe dreapta fata face putin clonc clonc doar in anumite zile, si la anumite tipuri de gropi, imbinari de poduri. cel mai urat face pe piatra). 

 

Ca o incheiere, sunt pustani care isi cumpara masini, iau cauciucuri sh, pun leduri chinezesti la numar, la picioare, si folie pe geamuri si asta e toata modificarea adusa masinii, pana cand ii lasa in drum. Observ exemplare aici pe forum, care nu au masina functional dpdv mecanic, dar care prefera sa cumpere briz briz-uri, decat sa repare problema.

concluzia- pe masina dai o suma de bani, si pe urma mai investesti daca vrei sa o aduci intr-o stare buna, in cazul meu suma ar fi 1000-1200E .

Modificat de deenman
Link către comentariu

Si eu scot acelasi consum urban/extra.Amortizoare am pus Kyb Excel -g pe un golf si parerea mea este ca sint varza.La urmatoarea masina o sa incerc Monroe.

Abia acum am vazut ca deja ai dat comanda,sa dai un feedback.

Link către comentariu

Au ajuns si piesele, urmeaza sa le montez. Azi fiind soare si neavand nimic de facut la munca, doar supraveghere, am dat jos aeroterma pt ca facea urat dimineata la rece pe treptele 1-2. Am batut-o foarte putin si a cazut niste rugina/mizerie, dupa care am suflat-o cu aer la debit mare si a iesit praf din ea. Palele erau curate pt ca am curatat-o in vara, insa miezul era murdar. Apoi i-am dat cu niste wd-40 (fara sa ajunga in zonele sensibile) dupa care cu o seringa i-am dat ulei de motor (dacia ca asta aveam la indemana) pe la incheieturi. Am montat-o si i-am facut proba, e silentioasa, sa vedem maine dimineata la 5. Operatiunea a durat maxim 45 minute ca i-am mai curatat palele cu servetele umede, partea cea mai important e ca n-am ramas cu piese in plus dupa montare.

 

 Operatiunea e foarte simpla, am folosit tutorialul de aici (foarte util, multumesc): http://vwforum.ro/topic/79843-igienizare-instalatie-ac-si-curatare-aeroterma/

 

Rayn am sa revin cu impresii dupa montarea amortizoarelor/flanselor/rulmentilor, pe fata am schimbat bielete directie, bielete antiruliu,bucse mari cu tot cu suport, acum schimb amortizoarele,bucsele mici  si flansele/rulmentii, folosesc doar piese de calitate Lemforder, Meyle, si in cazul rulmentilor/flanselor SKF.  Daca sunt intradevar varza amortizoarele KYB atunci incerc sa le returnez, si daca nu se poate imi pastrez amortizoarele originale si le bag la reconditionat, eu caut efectul de barca/confort maxim.

Link către comentariu

OK am inteles deci depinde de gusturi, daca cauti confort ai facut o alegere buna,mie i-mi plac amortizoarele tari ,nu sa se aplece pe viraje etc

Link către comentariu

Am avut KYB pe alta masina - si am fost foarte multumit. Ceva mai rigide, insa excelente pe viraje. Apoi in combinatie cu niste arcuri Lesjofors - cu aceeasi lungime dar spire mai groase - ajunsesem aproape la comportament de suspensie sport pe viraje, fara dezavantajul scaderii garzii la sol.

 

Daca nu s-au prostit intre timp (prin 2008 am facut treaba asta) nu o sa ai ce sa reprosezi.

Link către comentariu

Azi am dus masina la mecanic si s-au intamplat urmatoarele:

 

- demontat si montat amortizoare fata noi kyb (made in Spain)

-demontat si montat flanse + rulmenti cu tot SKF noi(made in De)

- demontat si montat bucse mici + mari la bascule- (lemforder  producator pt ambele, atentie la cele mari am pus bucse de seat leon cupra- cele pline).

-schimbat garnitura buson ulei- a dat odata pe langa buson si am zis sa o schimb-

 

Probleme intampinate:

1.axul basculelor era destul de uzat, asa ca mecanicul a sugerat metoda mai ieftina, a pilit la dunga, a pus varnis lipit peste axul proaspat degresat cu un heat gun si lipici, dupa care au intrat la presa bucsele noi pline de seat leon. Atentie: inainte bucsele vechi intrau si iesea la mana, asa joc mare aveau, puteai sa le invarti in gol pe ax.

2. am pus contactul cand era scos cablul de la esp/senzor frane si am aprins in bord 2 martori, nu vor sa dispara, daca e cineva dispus sa-mi stearga eroarea maine contract sa lase de stire, preferabil sector 1.

 

Treaba sta in felul urmator: acum 1 an, am cumparat si montat bucse cu tot cu suport, producator Meyle,  din cauza uzura axului au capat joc si s-au largit, avand o abatere de peste 1mm gaura centrala fata de diametrul bucsilor noi. Am facut test pe toate canalele/gropile/zapezile intalnite si a disparut zgomotul din partea dreapta, sunt multumit de comportamentul amortizoarelor. In orice caz pe viitor am sa schimb si basculele cu unele noi.

 

Cateva poze:

5bbtl2.jpge8r5hw.jpgdbhysp.jpg

1zh07r9.jpg

Cod pt bucsele pline daca e cineva interesat:

10ntf1k.jpg

Modificat de deenman
Link către comentariu

Se pare ca problemele apar la final de an, in urma scanarii de catre Florin s-a pus verdictul, senzor abs dreapta fata bulit (cum s-a defectat? nu stiu) a fost verificat si de mecanic si a zis ca da, ala este, s-a exclus ca nu fac contact firele. Am ajuns la ora 2 la depozit de piese auto  si am sunat inca in 3 locuri dar nu mai era nimeni, asa ca maine dimineata ma pornesc spre Maramures fara esp/abs si am sa-l rezolv acolo dupa ce deschid astia magazinele (2-3 ianuarie). Azi in ultima ora am spalat masina exterior/aspirat interior/sters cu solutie de la nigrin interior. Are si plinul facut si ca desert a primit 250ml de ulei 2T, diferenta dupa schimbarea suspensiei se simte mai ales la denivelari, inainte amortiza foarte scurt si rapid, iar acum o face lent fara sa te scuture, ceea ce e o placere. Recomand amortizoarele kyb daca vreti confort, acu sa vedem cat de fiabile sunt.

 

 

Am folosit ulei Fuchs Titan la ultima revizie si dupa 1500km nu a scazut deloc pe joja. Ca si sunet si comportament, in toti acesti 1500km si naveta in ultimele 35 zile, azi dimineata la -12 grade a fost singura pornire galagioasa, a durat cam 5-8 secunde pana sa se amorsez instalatia.

 

 

Si ca idee: daca tot merg in Baia Mare, am de gand sa comand toate bucsele spate (vreo 8-10 am inteles) de la producator din Baia Mare, fac lucruri foarte calitative si la pret foarte foarte bun, daca sunteti interesati pot sa va aduc 2-3 chestii:

 

http://www.romflexprod.com/

Modificat de deenman
Link către comentariu

Salut. Iti recomand sa verifici sectorul magnetic de pe rulment inainte de a inlocui senzorul.

Link către comentariu

Azi am dus masina la mecanic si s-au intamplat urmatoarele:

 

- demontat si montat amortizoare fata noi kyb (made in Spain)

-demontat si montat flanse + rulmenti cu tot SKF noi(made in De)

- demontat si montat bucse mici + mari la bascule- (lemforder  producator pt ambele, atentie la cele mari am pus bucse de seat leon cupra- cele pline).

-schimbat garnitura buson ulei- a dat odata pe langa buson si am zis sa o schimb-

 

Probleme intampinate:

1.axul basculelor era destul de uzat, asa ca mecanicul a sugerat metoda mai ieftina, a pilit la dunga, a pus varnis lipit peste axul proaspat degresat cu un heat gun si lipici, dupa care au intrat la presa bucsele noi pline de seat leon. Atentie: inainte bucsele vechi intrau si iesea la mana, asa joc mare aveau, puteai sa le invarti in gol pe ax.

2. am pus contactul cand era scos cablul de la esp/senzor frane si am aprins in bord 2 martori, nu vor sa dispara, daca e cineva dispus sa-mi stearga eroarea maine contract sa lase de stire, preferabil sector 1.

 

Treaba sta in felul urmator: acum 1 an, am cumparat si montat bucse cu tot cu suport, producator Meyle,  din cauza uzura axului au capat joc si s-au largit, avand o abatere de peste 1mm gaura centrala fata de diametrul bucsilor noi. Am facut test pe toate canalele/gropile/zapezile intalnite si a disparut zgomotul din partea dreapta, sunt multumit de comportamentul amortizoarelor. In orice caz pe viitor am sa schimb si basculele cu unele noi.

 

Cateva poze:

5bbtl2.jpge8r5hw.jpgdbhysp.jpg

1zh07r9.jpg

Cod pt bucsele pline daca e cineva interesat:

10ntf1k.jpg

Sa nu uiti de geometrie , trebuie facuta.

Link către comentariu

Asa este, insa am un motiv bine intemeiat de ce nu o fac acum.

 

Dupa data de 15 ianuarie schimb si amortizoarele spate +10 bucse+ 2 bielete antiruliu spate. Si suruburile din care se regleaza geometria la puntea spate sunt blocate/acrasate, asa ca le schimb si pe acelea tot atunci. Dupa respectiva revizie am sa fac geometria definitiva, avand roti de iarna/vara pe aceasi dimensiune.

 

@bysus poti sa fi putin mai explicit ca sa stiu ce sa-i zic celui din bm cum sa verifice si ce sa caute?

Modificat de deenman
Link către comentariu

Am ajuns acasa. Am pornit din buc. La 7 30 si am ajuns la baia mare la 15 30. Cu pauza de masa.cafea de 1,ora. Drum extrem de liber si curat. Asa multa sare n am vazut niciodata pe sosea. In fine consum pe acesti 600 km- 5,5% am mers pe valea oltului, fara abs,esp n am simtit sa fi patinat vreodata. Din 600km. Cel putin 200km am mers pe tempomat. Face toti banii.

Dimineata erau -23 grade, am dat la automat 3 sec si a luat-o. Cred ca e ultima iarna cu bateria asta,

Modificat de deenman
Link către comentariu

Din cauza prognozei meteo favorabile am decis sa ma intorc la Buc. maine, pornesc la 6 din Baia Mare.

 

Fiind o persoana responsabila, avand semnul abs+esp aprins in bord in ultimele 5 zile, am zis ca vreau sa scap de el odata, mai ales ca se anunta -22 grade maine.  

 

Am sunat luni la magazine de piese auto din oras, si mi-au zis ca nu-l au pe stoc insa exista la depozit in Satu Mare si ajunge marti (daca sunam dimineata ajungea luni). Marti aflu ca e mare sarbatoare si din 3 mecanici sunati de mine si 2 de tatal meu nu voia nici unul sa lucreze, asa ca am cautat in oras un service deschis cu piese de rezerva la mine.

 

 

La atelier mi-a gasit senzorul dreapta fata ABS rupt/varza/strivit, (ms Florin ca mi-ai scanat masina in Buc. si mi-ai zis care e cel defect) si nu pot decat sa-i multumesc mecanicului ca mi-a facut isprava asta de sarbatori (ce e drept nu a lucrat doar el, a avut si un ajutor si se poate ca acela sa fi rupt senzorul.

 

In fine, vorba multa strica, azi am aflat ca te poate opri politia si te poate amenda ca nu ai sistemul ABS functional, asa ca de azi e functional:

 

poza cu senzorul vechi, demontat! Atentie asa era pe masina, nu a fost rupt la demontare.

 

km actuali: 271 0xx, mi-am facut un obicei sa pastrez bonurile de motorina pe care scriu km.

 

2015106210151.jpg

Modificat de deenman
Link către comentariu

 

Am sunat luni la magazine de piese auto din oras, si mi-au zis ca nu-l au pe stoc insa exista la depozit in Satu Mare si ajunge marti"

 

N-ai sunat unde trebuie, imposibil ca aceasta piesa sa nu fie pe stoc in nici un depozit in oras, mai ales ca n-ai o masina rara deloc! Din experienta iti zic, multi vanzatori de piese din oras, erau florari, vindeau cartofi si altele, deci... mai greu cu piesele auto.

Link către comentariu

Am ajuns in capitala. Am pornit la 6 si am ajuns la 14:20 sus cu bagajele.  Trafic foarte foarte fluent pe valea Oltului, tiruri foarte putine, iar serpentinele un deliciu. Desi mi-a placut autostrada la inceput (acum 1 an cand am condus prima data pe A1) acum imi displace total, e cea mai monotona parte.

 

Ca o picanterie, am avut in fata cam 1 ora pe valea Oltului un Porsche Carrera gri deschis cu numere provizorii de Germania, iar in spate o mica perioada(20 minute) un S500. Nici unul dintre ei n-a vrut sa mearga tare, au mers in limite legale, ca daca voiau ma lasau in urma in cateva secunde. Abs-ul si esp-ul functioneaza, am avut nevoie la iesirea din parcarea din fata blocului unde era gheata si -20 grade. Drumuri bune.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Treaba asta am obsevat-o si eu, in perioada de concedii, sarbatori se merge mult mai relaxat nu mai vezi grabiti cu flash-uri toata lumea parca conduce mai civilizat sau mi se pare mie.

Felicitari pt masina si cum o intretii sunt masini bune care servisate corespunzator duc mult si bine.

Treaba asta am obsevat-o si eu, in perioada de concedii, sarbatori se merge mult mai relaxat nu mai vezi grabiti cu flash-uri toata lumea parca conduce mai civilizat sau mi se pare mie.

Felicitari pt masina si cum o intretii sunt masini bune care servisate corespunzator duc mult si bine.

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!