Jump to content

Golf MK5- 2004-BKC


deenman

Postare recomandată

 Salut, proaspat iesit din studentie si angajat, necesitatea unei masini ma presa foarte foarte tare. Astfel fiind-mi decontat 7.5 l/100km prin delegatii si mergand mult prin tara si des, am strans cu chiu cu vai suma modica de 5000E  si am ajuns sa dau de acest minunat golf 5:

 

Specificatii:

 

1.9 tdi cod BKC 105 cp

5 trepte, model trendline, productie 2004

jante aliaj Vw 15, dublu climatronic, dotari mediocre, nu am pretentii mari, insa dupa ce am probat vreo 30 de ford focus II si vreo 15 Vw golf (inclusiv benzina am ajuns la acest  exemplar).

 

Am cumparat-o din targul auto Cj, singurul golf 5 din perioada aceea cu peste 200 000km la bord, carte service, distributie schimbata, service doar la reprezentanta in Germania, km reali, fara interventii majore asupra masinii, fara accidentari. Motorul merge minunat.

 

Poze aici : 

 

http://www.flickr.com/photos/89891858@N08/sets/72157637666153425/

 

Dupa ce am achizitionat-o, fostul propo. mi-a recomandat sa fac revizia si asa am si facut, o programare la Robot Vw- Baia Mare, m-a costat 550 ron o revizie+ o inspectie totala( lichidul de frana intra in pret). I-am comandat si pus niste anvelope Nokian WR D3 si acuma masina este pregatita de iarna.

 

Defectele masinii, daca pot sa le numesc asa se vad in poza 7.

 

Pe viitor as vrea sa-i schimb una alta dar nimic major, nu sunt pasionat de tuning, sau chestii de genul, asa ca va intreb si as vrea sa stiu mai multe informatii despre urmatoarele:

 

- prima operatiune ar fi o ceruire, care sa protejeze de apa pe timp de iarna.

- apoi am usoare probleme la pedala de ambreiaj, dupa ce rulez peste 2 ore cu masina, pedala nu imi revine 20% din timp pana sus ci sta la 3/4 din cursa, nu afecteaza schimbatul, nu patineaza. (suspectez pistonul hidraulic din kit).

- o eventuala imbracare a volanului in material/piele perforata, si eventual un schimb al interfetei audio/gps cu ceva mai modern, asta stock nu recunoaste mp3 si de usb nici nu mai zic, iar o navigatie medium ar fi perfecta pt ca fac mult drumuri in tara si nu cunosc toate drumurile.

- semnul spate de la portbagaj este deteriorat, as putea sa-i fac ceva? 

 

I-am scos un set de numere rosii, si am sa-i mai scot, achitarea taxei de mediu va fi abia in ianuarie si tot atunci va primi si numere de Ro. Cu cat mai multe sugestii, comentarii de bine de rau cu atat mai bine.

 

LE: ce era mai important, masina are ~ 260 000km.

Link către comentariu

Pot sa inteleg alegerea unei masini cu km corect afisati decat "chilipiruri" cu 100k pe bord si peste 200k reali.

 

Ce nu mi-a placut niciodata la G5 din primele generatii - volanul... Decat sa il imbraci pe asta, cauta-ti unul in 3 spite.

Link către comentariu

Pot sa inteleg alegerea unei masini cu km corect afisati decat "chilipiruri" cu 100k pe bord si peste 200k reali.

 

Ce nu mi-a placut niciodata la G5 din primele generatii - volanul... Decat sa il imbraci pe asta, cauta-ti unul in 3 spite.

De acord, insa schimbatul volanului necesita din cunostintele mele limitate: volan (200-300-500 ron) si un airbag care se potriveste la volanul de 3 spite( iar preturi acestor e 150-200E) astlfel facand un calcul ajungi la suma de 250-300E bani cu care sincer sa-ti spun i-as investi in alta parte a masinii decat intr-un volan, in plus volanul meu nu are uzura pronuntata, fostul proprietar conducea mult pe autostrada, volanul avand o usoara uzura la ora 6 pe spatele lui, asa cum se conduce la drum lung pe autostrada.

Link către comentariu
Felicitari pentru achizitie si sa o stapanesti sanatos. La cat mai multi km impreuna !

 

 

Pe partea de audio poti foarte usor sa-i pui o mufa aux-in si sa pastrezi unitatea existenta ( asta ar fi cea mai ieftina varianta - daca ai un player audio - telefon cu mp3) sau sa-ti iei o navigatie originala sh. Cel mai putin costisitor ar fi un gps portabil pe care sa-l folosesti si ca gps si ca player audio prin mufa aux-in. Daca vrei o navigatie fi atent ce-ti iei pt ca masina fiind din 2004 s-ar putea sa te trezesti cu bateria consumata din cauza faptului ca nu se opreste complet navigatia( sau ce unitate multimedia iti vei lua) pt ca, can-ul nu stie sa o opreasca complet ( daca-ti iei ceva generatie mai noua este posibil sa trebuiasca sa-ti schimbi si can-ul). Sper ca ai si boxe pe spate pentru ca se aude mult mai ok cu ele.

 

Mufa aux - 80-150 ron

Gps depinde de preferinte 250 - 400 ron

 

 

Problema pedalei de ambreiaj cred ca este de la pompa de ambreiaj care este destul de usor de schimbat ( posibil sa se rezolve si daca faci o aerisire a sistemului )

 

Un volan sh in 3 spite il gasesti in 200-500 ron max(piele), din cate am mai citit pe alte forumuri se potriveste airbag-ul pe care-l ai acum si-n cel cu 3 spite. 

 

Nu am inteles care semn spate portbagaj este deteriorat...

Modificat de k7_nairam
Link către comentariu

Mutlumesc, exista o varianta sa inlocuiesc si acel CAN sau sa-i fac un update? nu de alta, dar imi displac total multe briz briz-uri agatate de parbriz, usi, oglinzi si alte chestii. As vrea sa aiba o navigatie modesta gen RCD 310 sau asa ceva, dar daca nu se poate am inteles, si o sa optez pentru alte variante.  

 

Daca airbag-ul se potriveste atunci as putea cumpara un volan piele cu 2-3 comenzi pe el. Semnul Vw ala mare de care ridici haionul, ala are de la detergentii auto/spalare sau altele argintiul sters pe 30% din el, in poze nu se vede clar, ar fi necesara o poza de detaliu.

 

Ambreiajul a fost aerisit in service, si lichidul de frana inlocuit complet. Ca sa ai acces la ambreiajul si ansamblu, am inteles ca trebuie data jos cutia de viteze. 

 

Apropo era sa uit, daca vedeti piese din cele mentionate (interfata, volan. etc va rog sa-mi dati un pm sau postati aici ).

Modificat de deenman
Link către comentariu

sa o stapanesti sanatos.

 

recomandari :

1. Foarte scumpa revizia doar pentru filtru de ulei si ulei. In banii astia puteai schimba  toate fitlrele (aer, polen, combustibil, ulei-  marci foarte bune  MAhle, Man, etc)

2. Uleiul sa il schimbi la 10.000 km si sa cumperi de preferinta provenienta clara (belgia, germania) recomand Castrol EDGe TD 5w-40, ravenol VPD sau VMO)

3. ca sa imbraci in piele, cauta in aria Prestari servicii. Eu recomand pe Andrei, http://vwforum.ro/topic/75935-volane-de-piele/

am imbracat vreo 4-5 volane la el si sunt foarte multumit (multe combinatii de piele si culori.. perforata, gri, etc). Pretul este bun si le face foarte prompt.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu

sa o stapanesti sanatos.

 

recomandari :

1. Foarte scumpa revizia doar pentru filtru de ulei si ulei. In banii astia puteai schimba  toate fitlrele (aer, polen, combustibil, ulei-  marci foarte bune  MAhle, Man, etc)

2. Uleiul sa il schimbi la 10.000 km si sa cumperi de preferinta provenienta clara (belgia, germania) recomand Castrol EDGe TD 5w-40, ravenol VPD sau VMO)

3. ca sa imbraci in piele, cauta in aria Prestari servicii. Eu recomand pe Andrei, http://vwforum.ro/topic/75935-volane-de-piele/

am imbracat vreo 4-5 volane la el si sunt foarte multumit (multe combinatii de piele si culori.. perforata, gri, etc). Pretul este bun si le face foarte prompt.

 

 

1. unde ai citit matale ca am platit 550 ron doar pt ulei si filtru de ulei? am platit 550 ron pentru urmatoarele:

 

4 litri ulei castrol 5w30 + filtru de motorina/aer/polen/ulei Man. daca te duci la cele mai ieftine produse si bagi un calcul rapid , iese cam 350-400 ron pt astea.

 

Mai adauga lichidul de frana 80-120 ron, mai adauga manopera si verificarea totala a masinii, de la sistemul de franare,directie, verificat erori ,etc si sa mai aud apoi ca a fost foarte scump. 

 

Nu ca sunt eu prost, dar am fost inainte la un service sa intreb cat ma costa, mi-a raspuns sec 70 ron manopera si aduc eu ce vreau, deci ieseam tot acolo, insa mai rau, ca nu aveau stampile si chestii.

2. Ulei foloseste masina asta de cand a iesit pe portile fabricii castrol edge 5w30 si de ala o sa folosesc pana moare, iar de schimbat manualul zice 15 000km sau  1 an parca.

3. am sa apelez Andrei, multumesc de recomandari.

Modificat de deenman
Link către comentariu

pe factura scrie Pachet schimb ulei....   la reprezentanta este pachet predefinit in sistem care inseamna doar ulei, filtru, buson si manopera... nu se vede niciunde despre celalalte filtre.... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu

Deci sa inteleg ca merg acolo cer o lista de preturi pentru o revizie si altele, cer o revizie si un pret aprox, pt schimbat filtre+ ulei  ajung acolo, imi explica ala ce schimba, imi iese masina din service, s-a umblat si la filtru de motorina, si acum vrei sa insinuezi ca aia de la Robot inteleg prin revizie + verificare + lichid frana care se schimba la 2 ani + filtre x4 care se schimba anual ca ei defapt mi-au bagat 4 litri de ulei si au schimbat 1 filtru? 

 

Am sa sun maine sa ma asigur ca nu e asa, insa ce zici tu e clar o aberatie.

Modificat de deenman
Link către comentariu

nu am intentia sa te induc in eroare.

 

De ce este clar definit pe factura doar uleiul, filtrul de ulei, busonul de baie ulei si lichidul de frana... ca piese ? 

Eu am lucrat in repr VAG, stiu ce scrie pe o factura.... 

 

daca nu cumva le-ai platit la negru pe celalalte..... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu

Nu e vorba de eroare, dar totusi ala insista ca trebuie sa schimb lichidul de frana la 2 ani si nu a zis nimic de filtrele de motorina/aer/polen? Nu ti se pare nimic suspect in asta?

Link către comentariu

Bun am citit eu plangeri legate de reprezentanta, dar nu ma asteptam la o revizie sa se intample asta, maine am sa sun sa -mi explice ce a schimbat exact , si daca e cum zici sa-mi recomande cineva un service/tip ok in Baia Mare sau pe o raza de 150km. 

 

In orice caz ITI MULTUMESC pentru ca ai facut aceasta remarca, daca nu ziceai nimic poate mergeam 15 000km pe filtru de motorina vechi, am sa va anunt ce raspuns hilar dau aia de la Robot.

Modificat de deenman
Link către comentariu

nu e mare bai cu filtrul de motorina, daca alimentezi de la statii ok...  din experienta proprie poti sa il tii fara probleme 30.000 km

 

insa filtrul de aer ... e jale dupa 15.000 km

Link către comentariu

Am vorbit personal cu consilierul service de la Robot, din pacate nu e tura lui ca l-am sunat pe mobil, si a zis sa revin cu un telefon luni, asa ca am sunat la sediu Robot pe fix, consilierul de la programari si relatii cu clientii mi-a zis ca ceea ce scrie pe factura s-a schimbat, deci andrei_221 are dreptate, doar ca a mai specificat ca se specifica la observatii daca trebuia schimbat filtrul de aer/polen/motorina.

 

Acum recunosc ca e scump 550 ron pentru asta, sa zicem ca ieseam mai ieftin cu 200 ron daca apelam la altcineva, dar macar mi-au verificat masina si sub ea, sau cel putin asa afirma ei.

 

Acum sunt plecat de acasa intr-o delegatie, aici circul cu un Duster zilnic, si am si golful cu care ma intorc acasa la final.  El merge bine mersi si cu filtrele care le are acum,dar preventiv dupa ce ajung acasa, am sa verific personal filtrul de aer/polen , si atunci am sa vad clar daca arata ca naiba si le inlocuiesc (si ala de motorina) sau daca arata bine si le mai las 3-4 luni si apoi le schimb eu cu filtre man.

 

Inca odata multumesc pentru observatie, vad ca a fost in avantajul meu sa fac acest topic, altfel stateam bine mersi cu gandul ca mi -au fost schimbate. O bila neagra pentru reprezentanta, eu am zis clar revizie completa, pronuntat si intepat cu toate filtrele si ei nu le-au schimbat se pare.

 

 

In continuare, in decembrie am sa -i fac o ceruire pentru protejare, si eventual sa vad cum fac cu CAN+ interfata rns ( multi imi recomanda insa sa nu cumpar interfata de navigatie stock, ca e plata prost pe consola centrala) ci sa cumpar ceva aftermarket, plasat mai bine, mai sus central-stanga.

 

 

LE: ar fi bine sa cumpar W40 sau ceva vaselina si sa ung usile/portbagajul, cineva mi-a sugerat sa aplic usor cu o vata antigel pe chederele de la usi, ca sa nu inghete la iarna, pentru parbriz se poate sa-mi recomandati o solutie comunca din supermaketurile arhicunoscute?

Modificat de deenman
Link către comentariu

Eu nu as da cu antigel pe chedere. Din cate stiu antigelul e pe baza de alcool,  astfel provocand imbatranire prematura. Eu dau cu glicerina, o gasesti la orice farmacie si e ieftina.

Link către comentariu

Glicerina boraxata pentru chedere (gasesti in farmacie), pe care sa o aplici preferabil weekendul acesta,  de luni-marti vine frigul.

Eu as cumpara o unitate cu Gps care sa se integreze perfect in bord (fara rame adaptoare),  ceva oem sau o replica (noua ori SH), si schimbat can-ul daca iti consuma baterie atunci cand unitatea este oprita.

Volanul poate sa mai astepte daca nu ai bani momentan. Gps-ul si posibilitatea de a asculta muzica de pe usb/card as spune ca sunt prioritare volanului.

 

Pentru parbriz ai nevoie de ceva impotriva aburirii sau ceva hidrofob?

 

PS: Frumoasa masina, dar mai ales chitarele.

Link către comentariu

Multumesc pentru sfaturi, trec in seara asta si cumpar de la farmacie si aplic pe chedere, pe parbriz am nevoie de un simplu lichid de parbriz, care sa reziste pe timp de iarna, sa ajute la inlaturatarea usora a  zapezii in timp ce ma deplasez pe carosabil. Pt dezaburire/dezghet am climatronic si racleta solutie.

 

Ordinea este aceasta, doar sa ajung acasa :

-  verificare filtre- inlocuire- daca necesita-

- spalat masina- uscare- cumparat ceara -ceruire-

- comandat rns 310 sau ceva similar, trebuie sa sap mai adanc sa vad daca aceasta unitate suporta harti ale Romaniei, macar cele principale/de transport.

 

 

- ulterior o sa fie volanul, mica problema cu ambreiajul (pistonul de ambreiaj)- si sa vad cum lumineaza masina pe noapte, daca va fi necesar un uprade.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Salut. Sa te poarte masina cat mai multi km fara probleme. Pune in capu listei verificarea si rezolvarea problemei cu ambreiajul.O zi buna

Link către comentariu

Salut. Sa te poarte masina cat mai multi km fara probleme. Pune in capu listei verificarea si rezolvarea problemei cu ambreiajul.O zi buna

 

 

Asa ar fi firesc, insa m-au descurajat toti "taranii " ca altfel nu le pot zice dupa intamplarea cu ei de la Robot VAG, au zis ca pentru a verifica/umbla la ambreiaj trebuie dat jos cutia de viteze, si ca sa faci aia treubie sa ai bani pregatiti in cel mai rau caz si anume 1400 ron+monopera pt un kit nou, daca schimbi si cilindrul alte 300 ron, iar eu in momentul asta nu imi pot permite, de abia prin 10 decembrie. 

 

am facut sacrificiii destul de mari sa imi maresc bugetul, si mai ales ca am cumparat-o din banii mei, cu 20% ajutor de la parinti, repet tocmai iesit din facultate. 

 

era sa uit ceva f. important: au testat ambreiajul si problema de care zic, si nu au reusit sa o depiseste mai multe persoane, tot ei mi-au zis ca nu patineaza deloc ambreiajul si nici nu bate nimic, ceea ce ma impinge sa cred ca este vorba de aces cilindru care aduce pedala in pozitia 0.

 

Sistemul de ambreiaj  mi-a fost aerisit recent, de 10 zile.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! 

 

Problema ambreiajului vine de la pompa de ambreiaj ( pret mediu 250 RON ) in proportie de 90%. Trebuie urmarit daca vei observa o agravare ( exista posibilitatea sa ramai cu ea in podea si sa nu mai poti folosi deloc ambreiajul - ai grija ).

NU folosi 5W-30. 5W-30 se foloseste pe masini la "inceput de viata" - adica pana in 100.000km. In timp, motorul capata o anumita uzura si necesita un ulei mai vascos, iti recomand clar sa folosesti 5W-40 ( Castrol Edge de preferinta ), altfel este posibil sa observi ca iti mananca ulei.

 

Reviziile iti recomand sa le faci mai des. 15000 este putintel cam mult pentru ulei si filtru ulei cel putin. Poti incerca sa iti faci o frecventa de 7500km pentru ulei, filtru ulei, filtru aer ( in medie 250RON cu manopera la un service independent  ) iar la 15000 sa schimbi si restul filtrelor impreuna cu cele schimbate la 7500. Mi se pare cel mai corect pentru masina.

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos !

15.000 km este foarte ok pt revizia completa ; nu are rost sa faci la mai putin de 12.-13.000 sau un an, stai fara grija...

Link către comentariu

Eu am vazut ca s-a folosit de fiecare data castrol 5w30 am zis ca daca cu asta e obisnuit masina sa continui pe asta, de ce sa-i schimb regimul daca merge perfect? Dar am sa studiez problema si posibil sa schimb si firma, vad ca multi au renuntat la castrol/mobil din cauza ca e foarte posibil sa nu fie original. Recomandati si alte firme? la urmatoarea revizie am sa-mi comand eu consumabilele/piesele si filtrele banale am sa le schimb chiar eu ca stiu procedura, doar uleiul/filtru ulei si verificarea o sa o faca un mecanic.

 

Cu ambreiajul am sa ma programez in Cluj la Ymy din ce am citit aici la voi pe forum e foarte foarte priceput in special la Golf, dar asta dupa ce scap de aceasta delegatie si primesc si niste bani luna viitoare. Daca am surprize sa fie volant atunci se va schimba, asta este, ma bazez mult pe aceasta masina.

 

 

Reviziile mi se pare cam exagerat ce spui, deoarece, eu cam fac 15 000-20 000km pe an, si masina nu are uzura continua, gen cand merg in delegatii, acolo circul cu masina firmei in timp ce a mea sta parcata 2 saptamani cel putin.  Asta ar insemna sa fac 3 revizii pe an? mi-am luat Vw sa nu merg cu ea mult prin service. Ca-i mai prelungesc viata /desfacerea motorului ca fac reviziile mai des, eu vreau sa pastrez masina maxim 3-4 ani, atat, dupa care va fi data in familie, iar daca e problema majora exista destule motoare spre vanzare,nu e capat de lume, nu stiu mie unu mi se pare exagerat o revizie de ulei la 7500 km.

 

Pretul produselor este cam asa:

 

ulei 4 litri - 160-180 ron

filtru ulei 40-60 ron

filtru motorina 80-120 ron

filtru aer -30-40 ron

filtru polen 30-40 ron

 

manopera la un service independent 50 ron, eu schimband 2-3 filtre acasa, total pret revizie = 450 ron, si eventual o scanare pt erori si o testare pe rampa, verificare = 500 ron sau peste, astea sunt preturile .

 

In  orice caz, multumesc pentru informatii si la cat mai multe posturi, eu citesc extrag si ma informez ca sa stiu exact ce am de facut, pt mine e importanta siguranta (nu tuningul nu ca volanul sa aiba 3 spite in loc de 4, sau jantele sa fie de 18). Am sa studiez problema uleiului poate ma reprofilez pe alta marca/model, la schimb m-a intrebat ce ulei doriti castrol sau mobil si am zis castrol ca din asta a avut, chiar avea pe joja un sticker cu modelul data si kilometrajul ala din Germania.

 

Apropo eu am tinut sa duc masina la reprezentanta pentru ca voiam si o verificare si o constatare cu defectele masini, asta ca sa dorm eu linistit noaptea ca nu urmeaza sa crape ceva in urmatoarea curba.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Salut, ca perioada asta nu prea se intampla multe la locul de munca (monitorizare sonde petrol/gaze) - am timp sa tot citesc despre produse, recomandari, pareri, review-uri.

 

Asa ca fac o lista:

 

- pt prabriz si geam lateral- aquapel solutie-

- pt ceruire- sonax x-treme wax -

- trusa medicala+extinctor- (expira in 2018) -dedeman

- odorizant solid in cutie (il pun sub scaun, nu vreau nimic pe bord) -  California Car Scent- Cherry sau alt miros, imi plac cele fresh.

- un antifurt pentru roti (la asta inca stau pe ganduri)-

- o janta de tabla pentru roata de rezerva (am deja anvelopa, imi treubuie doar o janta).

- o solutie pentru hidratarea interiorului (bord/panouri/volan/manere)- asta o voi aplica dupa ce le curat cu solutie si detergent sau servetele umede pt asa ceva.

 

 

Inainte de acestea, am sa -l sun pe mecanicul din Cj si in drum spre casa saptamana viitoare, poate imi face o programare si tot trec pe la el, sa-mi consulte problema cu ambreiajul, care nu apare cand il probezi, doar dupa 2-3 ore de condus.

 

Daca stiti/cunoasteti produse mai bune ca pret/calitate decat cele mentionate sa mi le faceti cunoscute.

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!