Jump to content

Consum Octavia 3 benzina


Aditu
 Share

Postare recomandată

Eu nu contest faptul ca masinile moderne au sisteme eficiente de management  ale motorului, printre care si oprirea alimentarii in unele situatii punctual, cateva secunde, dar ideea ca utilizarea franei de motor in orice conditii ar reduce consumul o consider impotriva logicii fizice. franarea ca si accelerarea se produce utilizand energie, altfel vorbim de perpetum mobile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat iese fum pe teava consuma.. Faza e ca imi arata consumul in timp resl in functie de cum apas pedala.. Daca numai apas deloc gen liber sau in frana de motor, imi arata _ _ gen 0.. Masina tot scoate fum deci consuma insa numai consuma mult pentru ca nu fortez motorul sa traga.

Cum e treaba la Octavian3 cu butonul start/stop cand esti la semafor ? Numai consuma absolut nimic ? Dauneaza cu ceva daca il folosesti mereu ?

Modificat de son1k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica franarea se produce prin frecarile din cilindrii?

Nu, compresiile fără ardere produc frânare. Din cauza asta scade viteza în frână de motor. Energia cinetică a autovehiculului în mișcare este utilizată pentru comprimarea aerului în cilindri. Pe vilbrochen apare un moment cinetic invers și de valoare mai mică celui generat de arborele din cv.Practic motorul funcționează ca un compresor fiind animat de MxV pătrat supra 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand esti in frana de motor spre deosebire de relanti , nu mai auzi tacanitul injectiei. Practic injectoarele nu mai deschid

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discuțiile astea vor avea loc și mâine dacă v-a apărea altcineva care știe altfel și ferm convins că e singurul care a văzut un manual de fizică.

Haideți să revenim la subiect.

Am încercat și eu Eco zilele astea și pe traseul meu scurt am reuşit chiar și un 12%. Yay! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traseul scurt de 4 - 5 km e irelevant pentru consum. Daca motorul ar fi fost cald abia atunci poti spune de consumuri.

Start stop: motorul este oprit. Consumatorii din masina iau energie din baterie doar.

@gabriel: te rugam nu mai comenta nimic de logica sau fizica....esti pe langa rau.

Franare nu se face cu consum de energie, ci cu recuperare sau difuzare!

Perpetum nu poate fi vorba, producerea si recuperarea se face cu pierderi, deci nu sunt egale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic, off-topic, da' ... cate reactii.

Nu are rost sa contrazic cele de mai sus dar, va propun un mic experiment. Nu mare lucru'.

Cautati un drum cu o coborare serioasa - una de vreo 10 km ar fi ideala, ceva gen Dealul Feleacului, Piatra Craiului sau Pasul Tihuta (dinspre Moldova, cel mai bine) - cei care le cunosc stiu despre ce vorbesc. Aveti apoi nevoie de o masina - una de vreo doua tone ar fi tocmai nimerita. Asigurati-va ca in rezervor aveti cel mult un litru de benzina. Asigurati-va ca drumul este cat mai liber posibil. Lasati-o la vale in viteza a 4-a... ba-ntra 3-a sa fie mai relevant - oricum turatia la care ajunge motorul nu conteaza din punct de vedere al consumului, nu-i asa. Lasati-o sa coboare asa pana se opreste (din inertie, recuperare, difuzare, comprimare, moment cinetic invers, etc, etc). Cand ajungeti in vale, masurati cata benzina v-a ramas in rezervor.

PS: foarte important: asigurati-va ca undeva prin portbagaj aveti o rezerva de benzina suficienta pana la prima pompa - sau nu.

PPS: imi cer scuze de la forumistii interesati de topic pentru devierea de la subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Măi băieți, ce mă fac eu cu voi că iar avem report-uri la unele posturi.

Să lămurim câteva aspecte ca să punem punct discuției legate de mersul în frână de motor:

1. Frâna de motor se realizează datorită compresiei motorului fără ardere. MAKRON +1. De ce credeți că frâna de motor la Diesel e mai violentă decât la benzină? Pentru că într-un cilindru la Diesel aerul se comprimă la 25-30bar, la benzinar undeva la maxim 15bar.

A postat cineva mai sus o explicație în engleză: bullshit! Dacă închizi clapeta de aer motorul nu mai are ce comprima, se învârte în gol ca un polizor și singurele forțe care-l frânează sunt propriile frecări interne. N-a pățit nimeni cu un Diesel mai vechi (ALH pe O1 sau G4) să îi rămână clapeta de oprire (care obturează admisia de aer) blocată pe închis și la următoarea pornire să se învârtă motorul în gol când dați la demaror? Dacă n-ați pățit vă rog să-mi spuneți și vă fac un filmuleț ca să vedeți ce se întâmplă dacă obturezi admisia de aer (aka închizi clapeta de accelerație la benzinar sau clapeta de oprire motor la Diesel).

2. În frână de motor se injectează ceva dar cât să păstreze motorul în viață. Oprirea motorului în mers, chiar și la frână de motor e o chestiune de safety! Dar din anumite motive arată 0 în bord și pe testere. Oricum consumă infim, nici măcar cât consumă la ralanti.

3. Ca să oprești în mers unul sau mai mulți cilindri trebuie îndeplinite mai multe condiții, nu doar să-i tai injecția. Căutați pe net cum funcționează motoarele 1.4 TSI cu 2 cilindri care se pot decupla.

Concluzia: în frână de motor se consumă carburant, extrem de puțin. Este recomandată folosirea frânei de motor în orice situație.

Sunt de părere că discuția despre acest subiect nu are prea mare relevanță în acest topic.

De aici încolo postăm doar consumuri OCTAVIA 3, motoare pe benzină.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, cateva momente va fi taiata chiar zero dar imediat dupa asta foarte putin combustibil tot va fi livrat de injectoare la frina de motor, pentru a evita saracirea excesiva a amestecului la reintarea in sarcina care poate duce la aparitia unui rateu in admisie ,pentru a evita acumularea excesiva de oxigen pe traseul de evacuare ,care in anumite conditii ,de pilda accelerare foarte puternica imediat dupa o lunga frina de motor, poate produce o explozie in traseu, pentru a evita acumularea excesiva de oxigen in catalizator (la coborarea unei pante foarte-foarte lungi in frina de motor) care poate duce la supraincalzirea catalizatorului daca urmeaza o accelerare in forta si lunga (o coborare lunga poate fi urmata de urcare lunga si unii au talpa grea).

Producatorul prefera sa fie mereu in partea safe cu motorul chiar daca asta inseamna un pic de risipa de carburant.

Ca arata tot timpul 0 pe cb asta e de marketing.

 Ideea e - cantitatea aceea de fuel care e livrata in frina de motor este totusi mai mica decat cea livrata pentru relanti in mod normal. deci o oarecare economie tot se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o curiozitate.. Cati km iti indica in bord cu un full la octavia 3 1.2 - 1.4 tsi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Son1k, estimarea este făcută în concordanță cu consumul mediu înregistrat în ceasurile de bord.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rifflections

Si ca sa revenim la subiect, am fost placut surprins de ultimul consum. Cu un plin facut exclusiv in oras am reusit sa scot un consum de 9,2%.

Alta chestie care m-a surprins placut este calculul foarte precis facut de BC. Mi-a iesit doar o diferenta de 0,1%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin_1986

rifflections vreau sa spun ca diferenta aia de 0,1 % este de la statia peco te mai ard si astia de la statiile  peco ....... eu de cand am luat masina am tinuto numai in plinuri si am studiat  ..... :) ( acuma masina are 6300 km ) de exemplu la o statie peco am alimentat la doua pompe eee la una dintre ele ma intapa cu cativa ml  adica diferenta dintre CB si pompa dupa aceea la aceasi statie peco m-am mutat la alta pompa si la aia imi dadea cap pe cap ce dadea CB  deci prin urmare eu zic ce da CB este 100 %  real .

Modificat de Catalin_1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum Valea Doftanei - Bucuresti, pe DN1, "aproape" legal pe intreaga distanta. Include si o tura de Baneasa, traversat Bucuresti in trafic lejer. La intrarea in Bucuresti aveam viteza medie 68 km/h si 7,7% consum. Modul Individual pana in Bucuresti si Eco in oras.

 

post-11061-0-90607700-1399227523_thumb.j

 

Si media de la ultima resetare:

 

post-11061-0-65317900-1399227623_thumb.j

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era interesant sa fi pus si drumul dus, adica Bucuresti - Valea Doftanei. Si e foarte important ca conditiile de trafic sa fie aceleasi.

De exemplu eu Brasov-Bucuresti scot 4.2, viceversa scot 4.8-4.9 in relativ aceleasi conditii. Intre astea 2 eu fac media care este cea mai aproape de realitate (defapt cea reala e cam cu +0.1/0.2 mai mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pus pentru ca la dus am cam uitat sa verific. :D M-am uitat cand eram pe la Nistoresti si aveam 8 parca, dar nu mai tin minte viteza medie. La dus am mers mai linistit ca la intors, fiind si semnificativ mai liber.

 

Din pacate la noi cand sunt doua benzi pe sens si e aglomerat, se merge ori incet pe prima banda, ori tare pe a doua. Eu daca vreau sa merg cu o viteza intre cele doua extreme trebuie sa fac slalom intre benzi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cipriantinu
post-133304-14005067074334_thumb.jpg plecat de la București ( Crangasi) pana la rm Valcea am reusit un consum de 5.9. Dupace am trecut si valea oltului catre sibiu am scos un consum de 5.7 in 400 km. scuzati calitatea pozei. Modificat de cipriantinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7.7 long term in primii 500 km ai masinii. 

 

Primii 250 km pe langa Bucuresti, urmatorii 250 km in Bucuresti.

 

Din pacate am resetat azi consumul si nu am facut poza... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miercuri asta Slatina - Bucuresti cu pilot pe A1 - 140 km/h si peste limita in restul traseului am iesit la 5.7 %. Adăugând bara la bara prin bucuresti am ajuns inapoi la slatina cu 6.2 % pe Since refuel si 5.6 Since start. Clima pe 22 grade auto.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe autostrada la 140kmh cat este consumul instant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipriantinu

La mine este 6.9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.4 TSI in jur de 6.2-6.5%.

Modificat de allex82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfff .... nu prea i-am luat seama la instant ...stiu ca m-am uitat nitel prin el si varia intre 5.4 - 5.6 - 5.2 - 5.8 ceva de genul asta. Mai erau si portiuni in care sarea de 6 % ... insa dupa Since start a iesit la dus 5.8 si la intoarcere 5.7 % si Since refuel a iesit 6.2 % (aici a fost traficul prin Bucuresti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rifflections

Ieri am facut plinul la Hungaroring si am plecat spre Sibiu. Autostrada pe tempomat setat la 140 si in rest nu ne-a prea stat nimic in cale, ca sa zic asa :D am scos un super consum.

AC pornit cam 30% din drum

post-20874-1401010790359_thumb.jpg

Modificat de rifflections
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti - Curtea de Arges - Bucuresti + tempomat setat la 115-120 pe autostrada + tempomat setat la 50 intre autostrada si Curtea de Arges + clima la 23 grade pe autostrada = 5.2% si 72km/h viteza medie.

 

PS: Masina este inca in rodaj. Weekendul viitor sper sa ajung pe la 1400 km.

post-129084-0-91072300-1401081654_thumb.

post-129084-0-73908000-1401081744_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!