Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius
 Share

Postare recomandată

Posibil sa fie si de la filtrul de aer. Si eu aveam aceiasi eroare cand am folosit filtru de aer de la Bosch. Iti recomand sa schimbi filtrul de aer. Totodata o curatare a admisiei n-ar strica, mai ales ca ai facut EGR off. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns! Ar putea fi explicatia aceasta, pentru ca intr-adevar am inlocuit filtrul de aer, cand am schimbat distributia, am facut si schimbul de ulei si filtre. Dar totusi am mers 2 saptamani fara probleme de la schimbarea filtrului de aer pana la prima aparitie a martorului spirala. Plus ca am pus acelasi producator pe care il folosesc din 2013, de cand am masina. Am foosit numai filtre Mann. Intamplarea face sa mai am un filtru de aer tot Mann in casa, nefolosit, am sa-l pun. In ceea ce priveste curatarea admisiei, chiar te rog sa-mi spui cum sa fac si fac cu placere. Desigur, daca pot face asta singur. Un link, ar fi de ajutor, macar sa stiu de unde sa incep.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fi lasat vreo carpa (cand a suflat carcasa filtrului) la debitmetru, mecanicul care a schimbat filtrul :) Se mai intampla. Oricum e un inceput sa verifici zona si sa schimbi filtrul. 

Cat despre admisie, daca n-ai mai facut asta, poate ar trebui sa mergi la cineva care se pricepe. Trebuie demontata admisia (partea neagra din fata motorului) si curatata in interior. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fiu sincer,m-am gandit si la asta. Ba chiar m-am uitat cum pot desface furtunul in partea opusa intrarii debitmetrului, dar pare incomod. E un colier, dar are surubul indreptat catre masina, catre volan ca sa zic asa. Ar trebui o surubelnita foarte scurta. In zazul asta, unde putea ajunge carpa? Sau unde se putea opri?

Intre timp, am iesit cu masina s-o mai testez. La plecarea de pe loc, avand in vedere ca am zgura pe strazi si merg incet, a rontait un pic. A rontait si in treapta a doua, ca o cam subturez, tot din cauza ca merg incet. A rontait la 1200 si s-a oprit rontaitul dupa 1500 ture. Cand am iesit la asfalt si am turat-o, a scos un pic de fum la schimbarea in treapta a 3-a si a dat sa intre in protectie (am simtit ca nu are putere, accelerare intarziata), apoi s-a comportat bine, pana in treapta a 5-a. Am mai foit-o un pic incepand cu prima treapata, pana la ultima, dar a fost bine, nici rontait, nici fum, nici pierdere de putere, nici martor aprins. Mentionez ca nu am sters eroarea de ieri inca. Ar parea ca doar cand o pornesc prima data si plec de pe loc face probleme, apoi isi revine.Chiar nu stiu ce sa spun si de unde sa incep cu studiatul problemei. Cert este ca nu am avut astfel de probleme niciodata de cand am masina. Am cumparat-o avand 120.000 km, acum are 302.000.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am putut abtine si am desfacut tot furtunul acela gros, in care intra debitmetrul, partea dinspre volanul masinii. In el, este cuplat un furtun mai subtire, in care era ulei. Nu era atat de mult incat sa curga, dar era. Am degresat tot si urmeaza sa remontez. E posibil sa fie una din cauze? Atasez o fotografie cu furtunul.

Multumesc!

WhatsApp Image 2021-04-16 at 16.35.27.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu, asta e furtnul de la ventilarea gazelor din carter ... e normal sa fie uleios, va fi la fel imediat dupa ce mergi putin cu motorul la temperatura de regim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc! Luni iar am de facut un drum mai lung, mai testez atunci.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca scoti fum inseamna ca este amestec sarac in O2, mai multa motorina fata de cat se poate arde cu cantitatea de aer injectata/masurata.

 

Tubulatura sparta, MAF, turbina care nu funtioneaza corect, etc.

Insasi diagnosticarea acum este sub semnul intrebarii pentru ca nu ai EGR si DPF si nu stim ce a facut atelierul respectiv in software pentru a nu avea erori pe cele 2 subansambluri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg perfect! Te rog sa-mi spui daca as mai putea face alte verificari cu diagnoza, pentru a putea identifica mai bine problema. Daca exista module care prin accesare, sa arate anumite valori, dupa care sa ma orientez, ar fi de dorit.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, din nou. Asa cum am scris, anterior, revin cu informatii. Am inlocuit filtrul de aer, am pus Mahle, am curatat cu spray de contacte cam toate mufele la care am avut acces (destule), am parcurs ieri cam 700 km si totul este in regula, fara sa mai fac alte operatiuni. Masina nu a mai scos fum, nu a mai rontait, a raspuns prompt la comenzi, nu a mai intrat in mod limitat si consumul pe cei 700 km a fost 4.2, mediu, mers cu viteza legala, de la 50, la 130. Motor silentios (fac mentiunea ca am pus ulei 2T, 200 ml la 40 l motorina). Multumesc tuturor, pentru raspunsuri, au fost de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut baieti!

Am o skoda octavia 2 FL 1.6 TDI i-am facut dieselgate la skoda cand am cumparato ulterior i-am facut soft stage 1 are 140 cp masurati pe dyno de 20.000 km dar nu i-am scos sita de pe admisie. O mai scot? vreau sa ii fac DPF off pentru a scapa de regenerari.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Buna seara! 

Ma poate ajuta cineva cu mai multe informatii legate de softul mentionat mai jos? 

Motor 1.6 tdi cxxb, dsg dq-200. 

Este soft dieselgate, necesita resoftare? 

In ultimele doua drumuri extraurbane, regenerarea dpf s-a facut pe la 450 km. 

Este normal? 146.000 km reali. 

Va multumesc! 

Screenshot_20210828_210220.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, e generatia 2 de 1.6.

 Ai sisr de inj delphi sau bosch. 

Nu este prins in problema dieselgate. 

Aceasta generatie regenereaza mai des. Asa functioneaza ele, nu ai ce face. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. informatie. 

Macar sa stau linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Doru1983 Cum a zis si @powershot, nu are treaba cu dieselgate. Da, regenereaza mai des si de regula cand cand vrea el.

 

                        Injectia e Delphi. Nu vad prea multe feedback-uri din pacate (daca e ok sau nu).

 

                        Versiunea ta de soft e mai noua, luand dupa numar. Eu am 2797. Din ce an e masina ? 

 

                        Am atasat ce am gasit despre motoarele de 1.6 dupa seria CAYC. Scuze, sunt si cele de 2.0 tdi 

 

motoare 1.6 tdi.pdf

Modificat de Adria_n
greseala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 10/20/2020 at 3:33 AM, Iulian134 said:

A facut cineva soft la 1.6 tdi CXXA in 5 trepte?

 

Da,eu la TCM Tuning BUcuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

La ce putere si cat a costat toata treaba? Am si eu unul, acelasi cod motor si parca as vrea cel putin 110-115 cai. E vreo diferenta notabila intre CXXA si CXXB?

 

 

Modificat de lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua.

Gasesc un baiat in Pitesti care cunoaste procedurile de indentificare  soft / downgrade / reglare injectoare ? 

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am achizitionat de curant un golf 7 facelift, 1.6 tdi 115 manual. Locuiesc in Germania, merg mult pe autostrada si m-ar interesa un stage 1, vreau sa va intreb daca recomandati solutiile plug and play, de genul https://www.racechip.de/shop/vw/golf-vii-2012-bis-2021/1-6-tdi-1598ccm-115ps-85kw-250nm.html 

sau sa merg la o firma care im rescrie softul? care ar fi avantajele si dezavantajele, ce recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@Flaviusbob Eu in 19 ani de cand ma ocup cu cresterea de putere am vandut si powerbox produse de catre 3 firme diferite, am instalat pentru diversi clienti alte branduri de pbox (+ masurat pe dyno) si am facut peste 50.000 de lucrari de optimizare a softului (chiptuning, remaparea ECUului). 
Sfatul meu este sa alegi sa-ti faci chiptuning prin rescrierea ECUului. Daca masina nu este in garantie la producator si interventia in ECU afecteaza aceasta garantie atunci alege sa-ti faci rescrierea ECUului (chiptuning). In Germania ai disponibile destule firme unde poti sa-ti faci aceasta lucrare  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare..revin cu intarziere din diverse motive...Cresterea de putere de la 90 la  138 cp pt 1.6 CXXA e foarte sesizabila in depasiri si cand masina e plina de bagaje si copii:)....Momentan masina face 200 de km zilnic,fara probleme..Imi umezeste simeringul la arborele cotit partea din fata si din acest motiv saptamana viitoare e programata la schimb distributie,curea pompa ulei,simering si bonus amortizoare fata:)...Masina isi face regenerare mult mai rar cu softul facut la TCM iar consumul zilnic e de 4 %-4,5 %..depinde de cat de tare ma grabesc.....Motorina si km altceva nu  a cerut de circa 40 000  de cand am pus softul la TCM....

Modificat de firucatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Dupa 2 ani si vreo 30.000km iara si-a dat duhul sfantu EGR la 1.6-le meu. De data asta am decis ca  din banii pt EGR nou mai bine anulez si ii dau Stage 1. Stiti cumva, se poate anula EGR daca este in eroare? Alta intrebare, din moment ce ii anulat si mufa scoasa, mai are sens sa se blocheze? In principiu sta blocat deci nu vad sensul sa se demonteze pt blocare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1) ai grija cat timp mergi cu EGR defect deoarece DPFul nu va face regenerare niciodata

 

2) ai grija la ce firma faci modificarea pentru ca daca nu este corect facut risti sa nu regenereze dupa EGROFF si sa ai stocat DTC de genul "P2458 Diesel Particulate Filter Regeneration Duration"

3) in zona Clujului gasesti cativa tuneri care pot sa-ti faca resoftarea stage1 + EGROFF

 

4) se poate face solutie doar cu mufa scoasa fara alta modificare dar sincer pentru igiena motorului merita sa faci plăcuta montata sa blochezi gazele

 

image.thumb.png.50d8165883c818b227077b5006796cf7.png

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfat, momentan am primit o oferta din C Turzii, dar doar impreuna cu DPF delete, ceea ce parca nu as face…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!