Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius
 Share

Postare recomandată

A facut cineva soft la 1.6 tdi CXXA in 5 trepte?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare in legatura cu sita aceea de care s a discutat mai sus(cea de pe tubulatura de admisie),unde se afla mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Între filtrul de aer și debitmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.alexandru

Revin cu update dupa downgrade si ceva km facuti.

 

Regeneratile in oras nu se mai fac la 200km sau sub 200km ca inaine, acum se fac la 400+ in acelasi regim de mers sportiv, probabil la un mers mai domol s-ar face mai tarziu.

 

Motorina folosesc doar rompetrol efix 55.

 

Cateva pareri personale:

 

- inainte cand opream motorul, masina se scutura simtitor de cele mai multe ori, acum nu se mai scutura ( probabil si vreun tampon stricat )

 

- zgomotul de rontait s-a diminuat

 

- trage mai bine sub 2000 rpm

 

la consum nu am sesizat/urmarit sa vad daca exista o diferenta 

 

 

 

0B8424A8-21C8-4BA6-A142-BD7DF5945B48.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu
On 11.10.2020 at 0:04, robert.alexandru a scris:

Nu stiu ce tip de DPF are, poate colegii mai tehnici sa te lamureasca. 
 

Motorina am bagat 99% numai de la Rompetrol si numai Efix 55.

 

Pana la urma si a facut regenerarea la aprox 420km. Not bad. 

 

Saptamana asta am verificat la o statie si era scris 0 biodiesel in ea. Deci petrol curat. Din ce feedback este, respecta reteta.

O sa fac si eu o comparatie la regenerari cu aceasta.

 

On 20.10.2020 at 3:33, Iulian134 a scris:

A facut cineva soft la 1.6 tdi CXXA in 5 trepte?

 

Cred ca este la fel ca CXXB, cu mici downgrade-uri, dar tot E6, corect?

An, km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.alexandru

@Ciprian Petrescu eu bag rompetrol de multi ani, si numai efix 55. asta dupa ce am avut cateva suprize cand am bagat de la alte statii :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

O motorina buna si de calitate, inseamna tuning adevarat pentru motoarele EURO 6. Va spun din experienta ca diferenta de putere si cuplu intre diferitele motorine utilizate pana acum, a fost enorma si asta chiar daca este vorba de un TDI mare de 3 litri, darmite la unul de 1,6. 

Pe langa faptul ca la motoarele acestea curate, dar foarte infundate de tot felul de device-uri filtrante, puterea si cuplul sunt mult mai slabe ca la un motor cu aceleasi caracteristici tehnice de acum 15-20 de ani, dar EURO 2-3, ele sunt si foarte pretentioase la combustibil.

Din pacate un soft tuning le-ar duce poate putin mai sus, dar nesesizabil in treapta a 5-a/6-a din feedback-ul userilor, adica exact unde trebuie sa se simta puterea si cuplul.

Combustibilul de f proasta calitate din RO, le va reduce mult din performante, in schimb va creste mult consumul, iar asta datorat in principal

regenerarilor DPF mult mai dese. 

Modificat de Ciprian Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă doriţi să dezvoltaţi discuţii pe tema combustibilului aveţi la dispoziţie două topic-uri dedicate

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, dupa un downgrade de soft la 1.6 tdi cayb sau cayc  se scapa si de rontaitu de injectoare? ca asa am auzit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut Downgrade si stage I la 1.6 CAYC. Nu am auzit nici un "rontait"; nici inainte si nici dupa...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, CristianH said:

Am facut Downgrade si stage I la 1.6 CAYC. Nu am auzit nici un "rontait"; nici inainte si nici dupa...

 

Eu am softu 9979 cu diselgate si se aude rontaitu de injectoare cam la toate turatiile si la turatii mai joase pana in 1500 de ture cand plec de pe loc se aude foarte pronuntat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@CristianH sunt unele SW number pe 1.6TDI cu ecu SIEMENS PCR2.1 care asa este cum zic si ei. Rontaie mai urat injectia. Am auzit si eu la colegii mei spunand ca nu au pus vers xxx pentru ca nu e ce trebuie din cauza asta. Intotdeauna pe masinile astea cu 1.6TDI PCR2.1 ai intre 3 si 8 versiuni de soft sa alegi (unele cu dieselgate si altele de inainte de "reparatie" )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pt @Voinea.

 Se poate corecta acest rontait din soft?

Ma refer la un soft original.. nu dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Teoretic da. Dar depinde cine o face si daca are timp de astfel de ajustari. Cel mai usor / rapid la astfel de situatie este sa treci eventual prin cele cateva versiuni pentru masina respectiva. Poate una dintre ele merge cel mai placut si atunci de acolo se poate lucra si alte ajustari necesare (cai, dezactivari etc)

 

Ajustarea filei poate fi facuta chiar si pornind de la ce este in ECU dar implica 20-40min de munca + teste din partea unui tuner si poate costa mai mult decat scenariul 1 mentionat mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@voinea La mine s-a trecut de la 9978 la 9973, Passat-ul din semnatura ce avea initial: "Address 01: Engine (J623-CAYC)       Labels:. 03L-906-023-CAY.clb
   Part No SW: 03L 906 023 FS    HW: 03L 907 425 C
   Component: R4 1.6l TDI   H43 9978  "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna costuri mari? La mine a meritat cu varf si indesat. Cred ca a fost cea mai buna investitie in masina revenirea de soft si stage I'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
robert.alexandru

Subscriu. Cea mai buna investitie si pt mine!

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Stie cineva daca pe 1.6 TDI 110 cai, cod motor CRKB(Octavia 3 2015) se potriveste plug&play turbina de pe motorul 2.0 TDI 150 sau 184? 

Am mai citit si ca limita injectoarelor de pe acest motor este de 170-180 cai, sunt curios daca a ajuns cineva in zona asta de putere.

 

Multumesc! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cu turbo marita de la AVD turbo + injectia stoc + evacuare modificata sa poti scoate gazele din motor da se obtin 175cp pe un stage3 (cel putin la TCM stage3 se numeste).
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, dupa lungi ani de absente VAG, m-am ales iarasi cu un Skoda Roomster 2012 adus din DE, care are, evident softul dieselgate, consum de 5 litri la 100km si 1 EGR/10000km... De rontait si marait nici nu mai vorbesc, dimineata fug toti cainii vagabonzi din strada la pornirea la rece....

Intrebare - vreau sa-i fac downgrade si resoftare, momentul de fata are un demaraj ca marmelada pe paine uscata. Astea sunt 2 operatii diferite sau prin resoftare se anuleaza "beneficiile" de la dieselgate fix? Sau neaparat un downgrade si apoi resoftare?

Tot la subiect - gasesc in zona Turzii cineva "resoftator"  mai bun, adica nu gen "baiatul de la garaj cu laptop si scula de pe aliexpress" care sa garanteze ca motorul sa nu o ia in mai multe directii in functie de pistoane la pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scapa de dieselgate. Vezi cum merge dupa

.. apoi vezi daca resoftezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, tuturor!

Va rog sa ma ajutati intr-o problema careiea nu reusesc sa-i dau de capat, ba mai mult, nici nu o mai inteleg, lucrurile se desfasoara intr-o ordine nefireasca. Este vorba de un motor 1.6 TDI, CR, cod CAYC. Am sa incerc sa dau cat mai multe detalii, cu scuzele de rigoare daca plictisesc.

Problema a aparut in urma cu 2 saptamani, cand mi-a aparut in bord martorul in forma de spirala, portocaliu. Am oprit cateva minute, timp in care am cautat interpretarea martorilor si am concluzionat ca e vorba de bujii (gresit, la acel moment). Stiind ca numai ce schimbasem distributia in urma cu cateva zile, m-am gandit ca s-au miscat ceva fire pe acolo, am scos fisele bujiilor, le-am repus, am pus contactul, a disparut martorul si am plecat mai departe. A tinut minunea vreo 2-3 zile, dupa care iar a aprut. De data asta, am oprit motorul, am repus contactul, a disparut martorul si am plecat. S-a mai repetat situatia de vreo 2 ori, pana cand, cu 3 zile in urma, cand sa plec spre serviciu, s-a aprins din nou martorul, dar am auzit un rontait din zona motorului, cam cum se auzea cand "tacanea avansul" la dacia 1300. Dupa cateva secunde, masina a pierdut din putere, acceleratia raspundea greu, iar in urma era un fum negru, de nu senmai vedea in retrovizoare. Toate astea fara sa fie vreun martor aprins. Am continuat sa rulez, cu gandul ca poate se remediaza de la sine, nefiind niciun martor aprins. Dupa 2-3 km de mers in conditiile astea, m-am intors acasa, am cautat cablul de diagnoza pe care nu-l mai folosisem de vreo 2 ani si am aflat ca aveam eroarea 7329-mass air flow sensor, G70. P0101 00 [101] - IMPLAUSIBLE SIGNAL.

Ma apuc de treaba, desfac, curat (era plin de praf pe acolo - mentionez ca locuiesc intr-o zona din afara localitatii de 12 ani, cu drumuri prafuite, pun la loc, pornesc, toate bune si frumoase. Rulez cam 1 km, iar fum negru in spate. Concluzia...trebuie inlocuit. Pretul...imi pica fata, in jur de 1000 lei, original. Imi amintesc ca am un parc de dezmembrari in zona, plec pana acolo - cam 10 km dus-intors, cu toaate problemele dupa mine (rontait, accelerare sugrumata, fum negru). Gasesc, 100 lei, il iau. Original, 03L 906461. Il montez imediat, merg cu el 2 zile, nicio problema legata de pierderea puterii, niciun martor in bord, doar un rontait mic in cazul subturarii si un pic de fum la schimbarea treptei de viteza. Acum vine partea interesanta...ieri am avut de facut un drum in Bucuresti (250 km), ma gandesc ca am autostrada, merg cu 130, se mai curata vreo piesa. Masina s-a comportat in felul urmator:

La dus spre Bucuresti, pe parcursul a 250 km, nu s-a aprins niciun martor in bord, nu s-a mai auzit niciun rontait, am constatat o usoara intarziere la accelerare si fum negru doar cand schimbam treptele. Am mai observat fum negru continuu la accelerarea din pedala, dar si din tempomat in treapta a 5-a, la viteze cuprinse intre 110-140. Doar prima data, nu stiu cum sa explic, sa ma fac inteles...cand franam si reluam accelerarea a doua oara, sau a treia, de la 110 la 120, sau de la 120 la 130, nu mai iesea fum. Consumul, cam maricel, undeva la 7.2-7.5 la viteza constanta 130. Am mers prin Bucuresti cam 50 km, trafic ingreunat, din nou, la schimbarea treptei, fum.

La plecare din Bucuresti, exact cand am intrat pe autostrada, la prima accelerare mai puternica, s-a aprins din nou martotul spirala, dar, surpriza...brusc, masina s-a trezit la viata. O masina pe care nu am recunoscut-o. Cuplu, accelerare rapida la o simpla piscare de pedala, fara fum deloc, nici continuu, nici la schimbarea treptei, motorul a devenit brusc silentios. Si din nou spun, foarte puternic. Masina accelera de la 1200 ture la 3000 rapid, fara nici cel mai mic efort. Am testat in toate treptele. Iar consumul, de la 7.2-7.5, a scazut la 5.8 - 6 la 130 km/ora mers constant, cu tempomat, drum drept. Daca initial, ma gandeam sa intru in prima benzinarie, sa opresc motorul pentru resetarea martorului, la cum mergea, m-am hotarat, asumandu-mi desigur un mare risc, sa merg asa pana acasa. Pe parcursul a 250 km, masina s-a comportat exemplar. Cu martorul spirala palpaind tot timpul, tot traseul.

De aceea am scris, la inceput, ca nu inteleg, lucrurile se desfasoara invers parca. Am ajuns acasa, a trebuit sa opresc motorul pentru a pune diagnoza, eram curios mai mult cum arata injectoarele. La repunerea contactului, a disparut martorul, iar cu motorul pornit, la cald, numai ce ajunsesem, injectoarele aveau valori apropiate de 0, doua cu minus, doua cu plus. Desigur, unica eroare - 7329, atasez mai jos detaliile.

 

Joi,15,Aprilie,2021,19:45:54:42813
Versiune VCDS: ROJ 17.8.0 Ruleaza pe Windows 8.1 x64
www.vcds.ro

                Adresa 01: Motor       Eticheta: ROJ\03L-906-023-CAY.clb
    Numar piesa modul comanda: 03L 906 023 GG    HW: 03L 906 023 GG
    Component si/sau versiune: 1,6l R4 CR td H23 9616
                  Codare soft: 00114014032401080000
                Numar atelier: WSC 99999 1023 2097151
              Pachet ASAM: EV_ECM16TDI02103L906023GG 003007 (SE35)
                       ROD: EV_ECM16TDI02103L906023FL.rod
                      VCID: 71E3BAFDA00E27CE75-8024
1 cod a gasit:

7329 - Debitmetru aer -G70- semnal neplauzibil
          P0101 00 [096] - -
          intermitent - Neconfirmat - Testat de la stergere de memorie
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 2
                    Frecventa defect: 1
                    rulaj: 302301 km
                    Data: 2021.04.15
                    timp: 15:31:36

                    Turaþie motor: 1393.25 /min
                    Valoare de sarcinã normatã: 0.0 %
                    Viteza vehicul: 54 km/h
                    Temperatura antigel: 87 °C
                    Temperatura aer admisie: 24 °C
                    Presiune aer ambiental: 1000 mbar
                    Tensiune terminal 30: 14.795 V
                    Numãrãtor procese de adaptare nereuºite conform OBD: 40
                    Masã aer: valoare mãsuratã (mg/cursã)-MAF_MES: 326.675 mg/cursã
                    Raport filtrat masã aer-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 1.27954
                    Ventil EGR – valoare mãsuratã-ANG_EGRV[0]: -6.390 %
                    Unitate clapetã:valoare mãsuratã-ANG_THR[0]: 96.118 %
                    Presiune supraâncãrcare: valoare prescrisã-MAP_SP_MMV: 1076.27 hPa
                    Presiune supraâncãrcare: valoare mãsuratã-MAP_MMV: 1076.27 hPa
                    Cuplu motor-TQI_SP: 0.00 Nm


Mai fac mentiunea ca autoturismul are 302.000 km parcursi, iar in 2017, am facut dpf off si egr off, implicitrescrierea softului, la o firma tot din Bucuresti, iar masina, timp de 4 ani dupa aceste operatiuni, nu a avut nicio problema. Cred ca versiunea softului e 9616, se vede mai sus (doar banuiesc, nu stiu sa interpretez versiunea softului).

Acum, dupa toate aceste detalii, va rog sa-mi spuneti cear trebui sa fac? E posibil sa fie si debitmetrul s.h. pe care numai ce l-am schimbat cu probleme? Sau sunt alte probleme care duc la defectarea debitmetrelor?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

 

Ceea ce nu am precizat, este ca masina are anul de fabricatie 2010, este Seat Leon 1p, iar dupa resoftare, dpf si egr off, i-a fost indepartata piesa 3C0 129.363.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!