Jump to content

Resoftare motor 1.6 TDI


micuzzu_marius
 Share

Postare recomandată

Cred ca cea mai buna alegere ar fi un 1752vrk ptr 230-240cai. 

Nu stiu cat duc injectoarele stock. Stiu doar  ca exista posibilitatea de upgrade si la alea dar nu m-am interesat prea mult sincer de 1.6 tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele nu duc mai multe de ~210 CP, care se pot realiza cu FMIC mai mare + downpipe + turbo OEM mai mare. 

Momentan si Polo-ul meu are 171 CP doar cu turbo (prima varianta, mai mica) + fmic mai mare si inca are evacuarea originala. 

Exista si posibilitatea de a modifica injectoarele, dar din ce am gasit eu doar cei de la Megachips fac asta. Ei au multe 1.6 TDI chiar si cu 300 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as fi multumit cu jumate din stage unu .. dar sa nu afecteze dpf in viitor.

Oricum 1.6 e un hardware slabut .. nu se preteaza la cai multi.

Pe polo e ok.. dar de la polo in sus .. nu prea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, giamgiu said:

toate astea cu DPF off

 

DPF Off dar CAT-ul a ramas pe masina. 

DPF-ul s-a stricat din cauza EGR-ului care este cu probleme pe 1.6 TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un rapid cu acelasi motor, dar din 2014. A venit fara soft dieselgate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, 

La inceputul anului trecut  am făcut o remapare pentru Vw polo1.6 6r. 75 CP, 95000km. Masina funcționează destul de bine.

O sa postez mai jos Dyno, as vrea o părere daca a fost făcută cum trebuie, deoarece mi se pare mult mai diferit de graficele postate aici.

Mulțumesc de ajutor.

Screenshot_20200118-162200_Messenger.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Dupa 3000rpm scade cam mult cuplul si evident puterea. Softul poate sa fie ok dar masina ta asa sa raspunda. Dupa poza nu se poate trage concluzia ca e un soft bun sau rau. Important este sa se faca loguri pe masina. 
130cp pornind de la 80cp nu e un rezultat rau. Caderea de putere o ai si pe original dupa 3500rpm dar nu la fel de agresiva precum cea de pe softul modificat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut cineva soft 1 pe golf 7 1.6 tdi de 90 cp? As dorii sa imi fac pe viitor si vreau sa stiu daca au fost eventuale probleme sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cine merge cu stage 1 de la TCM, cum răspunde un CAYC i1.6 tdi n treapta 3 si 4 la o apăsare agresivă a pedalei de acceleratie!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu pe masina soft facut la tcm, raspunde foarte bine si merge mult mai tare dar sa nu uitam ca e totusi 1.6, acum dupa 1 an jumate nu m-as intoarce la softul de fabrica.

dyno.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Ciprian Petrescu

A modificat cineva softul (fara interventii hardware) la CXXB?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

CXXB seamana foarte mult la curbe cu CLHA sau CLHB . Tu in schimb ai electronica Delphi DCM6.2 . Asta a decis VW sa foloseasca aici. CAYA/CAYB/CAYC aveau Siemens (electronica si injectoare). 

O fisa dyno spre exemplificare (nu am idee daca e membru vwforum dar cu siguranta 1.6TDI este un motor foarte intalnit la toti chiptunerii din Romania. Noi la TCM lucram lunar cateva.  Ti-am atasat trei fise de la trei masini diferite toate cu codul tau motor.

 

image.png

Skoda_O3_16TDI_Delphi62_Stage1_TCM v2.jpg

Skoda_O3_16TDI_Delphi62_Stage1_TCM.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Voinea, pentru mine sunt irelevate graficele respective atata timp cat nu am feedback de la utilizator despre:

- Cum se comporta in trafic acum fata de cum era inainte

- Cum sta cu consumul acum fata de cum era inainte.

- Cat de bine se simte cuplul la viteze peste 100-120 km/h...

Practic acest 1,6 TDI CXXB este un motor infundat, iar la vitezele respective nu prea mai are deloc cuplu. Comparativ cu acelasi motor de 1,9 TDI - 110 CP  care te pune in scaun si cand calci pedala la 150 km/h. 

Cresterea de cuplu este nesemnificativa pot spune, de la 250 la 310 Nm...doar pentru motorul de 1,6 TDI modele vechi, 68-70CP se poate spune ca e smecherie....trece de la 68 la 136 CP in conditii safe si fara modificari hardware. 

CXXB-ul acesta normal trebuie sa traga cu peste 150CP si 350 Nm in conditiile in care are o turbina f mare iar injectoarele permit.

Astept cu interes feedback de la cei care au facut tuning la CXXB si cum/cat de des se regenereaza DPF-ul dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 25.01.2019 at 21:03, powershot a scris:

Ce am observat.

Folosesc de ceva vreme aplicatia vag dpf. Se monitorizeaza f bine dpf.

In acceleratie vit a4a subturata pe la 1800ture.. cand e in regenerare ... dispare rontaitul total. Am fost foarte .. foarte atent. Dispare total rontaitul.

Rog colegul Koz sa imi confirme .. sau i scurta explicatie.

Parerea mea e ca dispare rontaitul de la postinjectie.

La fel se comporta si  masina mea (rontait) . Ai facut adaptarea la cantitatea minima injectata, ai scapat de rontait? Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/29/2020 at 11:10 AM, Ciprian Petrescu said:

Voinea, pentru mine sunt irelevate graficele respective atata timp cat nu am feedback de la utilizator despre:

- Cum se comporta in trafic acum fata de cum era inainte

- Cum sta cu consumul acum fata de cum era inainte.

- Cat de bine se simte cuplul la viteze peste 100-120 km/h...

Practic acest 1,6 TDI CXXB este un motor infundat, iar la vitezele respective nu prea mai are deloc cuplu. Comparativ cu acelasi motor de 1,9 TDI - 110 CP  care te pune in scaun si cand calci pedala la 150 km/h. 

Cresterea de cuplu este nesemnificativa pot spune, de la 250 la 310 Nm...doar pentru motorul de 1,6 TDI modele vechi, 68-70CP se poate spune ca e smecherie....trece de la 68 la 136 CP in conditii safe si fara modificari hardware. 

CXXB-ul acesta normal trebuie sa traga cu peste 150CP si 350 Nm in conditiile in care are o turbina f mare iar injectoarele permit.

Astept cu interes feedback de la cei care au facut tuning la CXXB si cum/cat de des se regenereaza DPF-ul dupa.

Eu pot sa-ti spun cum se simte un CAYC (de fapt 3 ? ) dupa soft: EXCELENT! la ultima, 2014 si DSG, am pornit de la o masina cu recall la dieselgate, unde regenerarile erau extrem de dese, evident consumul era mult mai mare. Oricum, a fost una din cele norocoase, venind din fabrica putin peste ce ar fi trebuit (se vede si din fisa dyno), lucru care se simtea si pe strada.

Dupa soft, masina este total schimbata in bine: urca foarte repede in ture, consumul scazut in regim de mers normal. Cum este a 3a masina cu acest motor si cu soft (multumesc @koz), dupa multi km adunati, pot sa recomand cu incredere resoftarea.

 

overlay-jetta-1-6tdi-cayc.jpg

Modificat de nervoss
update pic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

In urma cu 3 saptamani am facut stage 1 la masina (Skoda Octavia break 1.6 tdi, CLHA, 2014, 210000km) si as vrea sa va dau un feedback.

Procedura nu a durat foarte mult(1.5 h). Masina a fost diagnosticata, a fost masurata puterea pe dyno apoi s-a copiat softul existent,  a fost modificat, apoi rescris din nou. Apoi a fost din nou testata pe dyno. Filtrul DPF este activ.

Dupa cum se vede in poza a doua puterea a ajuns la aproape 146 cp. Stock ar fi fost 105, real masurat 102 cp.

Curba de cuplu a fost modificata in asa fel incat sa fie protejat cat mai mult ambreajul.

- masina se simte mai vioaie, trage mai bine, nu vor fi minuni, insa eu simt ca trage mult mai bine, in toate treptele de viteza. Cel mai bine se simte, in viteza a 4 de la 90 pana la 120, 130 km/h. Masina pare mai usoara.

- consumul pare sa fi scazut cam cu 0.5 l. Am resetat km si dupa 1650 km drumuri exterioare, munte, a consumat in medie 5,4 lla 100 km. Mai trebuie vazut......cu timpul

- dealungul km si timpului parcursi nu am intampinat nici un fel de problema. Masina functioneaza ca si inainte, nimic deosebit.

Sper ca acest post sa fie de ajutor celor care se gandesc sa isi faca stage 1 la acest motor.

Eu, pana acum sunt foarte multumit,

O zi buna,

Daniel

1.1.thumb.jpg.950f90a1e6e3bd6c1fbafb0c916aee89.jpg3.1.thumb.jpg.f8ee157d7c2185aa5be4bbd7b77915ef.jpg2.1.thumb.jpg.553faf17948d5385830437d319810d69.jpg

 

Modificat de DannielC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu am posibilitatea sa verific, nu am softul necesar. Insa pana acum nu am sesizat vreo deosebire. In medie la 200 km face regenerare...daca nu ma insel. In functie de cat de mult circul in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o simti cand isi face regenerarea, se simte putin lenesa, plus ca daca opersti motorul, o sa auzi ventilatoarele cum pornesc.

Daca ai plecat de la dieselgate, sigur dupa soft isi face mai rar regenerarea. Eu, in functie de stilul de mers, am vazut chiar si la 1000 km regenerare, dar si la 600 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, DannielC a scris:

Salut. Nu am posibilitatea sa verific, nu am softul necesar. Insa pana acum nu am sesizat vreo deosebire. In medie la 200 km face regenerare...daca nu ma insel. In functie de cat de mult circul in oras.

Achizitioneaza o mufa konnwei si apk VAG DPF.

Cu asta monitorizezi dpf.

Eu zic ca inainte iti facea f des reg .. la 200km.

Verifica acum. E important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata. 

Merci pentru sfaturi.

Incarcarea DPF-ului este una f buna, la varsta si km masinii, asta a fost feedback-ul celui care a facut diagnoza. A fost verificat inainte de a face resoftarea si am mai facut eu o diagnoza acum aprox 10 luni. Poze am doar de la cea mai veche.

Stiu despre regenerare, cum se comporta motorul si sper ca in 90 % din cazuri am lasat masina sa o termine. 

Nu stiu daca am plecat de la dieselgate sau nu, nici nu am urmarit super precis la cati km isi face regenerarea, atat timp cant nu a trebuit de prea multe ori sa stau langa masina sa se termine, a fost ok.

O zi buna

DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!