Jump to content

Probleme vascocuplaj


danster
 Share

Postare recomandată

Azi am fost la un service sa fac cateva verificari asupra masinii. Printre cateva chestii ce necesitau interventie mecanicul mi-a spus ca am probleme cu vascocuplanta printr-o demostratie ce parca nu m-a convins atat de mult: m-a pus sa pornesc mototrul in timp ce tinea cu mana ventilatorul de racire de la radiator...si ca rezultat in timp ce motorul era pornit ventilatorul era usor de tinut cu mana, iar in momentul eliberarii acestuia ventilatorul isi facea treaba dar nu la viteza optima dupa spusele acestuia.

Stie careva daca intr-adevar asa se verifica cu adevarat sau asta e cea mai simpla si sigura cale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e concludent ce a facut mecanicul. Incinge bine motorul si du-i masina sa mai puna manaa acolo. Sa vezi cum ii taie unghiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca motorul era deja cald, nu are ce sa mai demonstreze.  oricum este obosit vascocuplajul daca este al masinii din semnatura, original.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mecanic idiot !

Lasa-l in pace ca n-are nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...suspecta treaba de tot...maine am sa incing bine motorul sa vad daca se modifica ceva....dar chestia e ca m-a cam speriat cand a inceput sa spuna ca pasul urmator este garnitura de chiulasa...nu stiu sigur ce voi face sunt inca in dubii mai ales ca nici cu temperatura apei nu am avut probleme.

Ms de sfaturi baieti!

Modificat de danster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate la ce servis ai fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie el la ce viteza, ce vrajeala ieftina. Daca e rece motorul ar trebui sa poti opri usor elicea aia. Cand se incalzeste bine motorul se schimba situația. Ia alt mecanic, e un jepcar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu crede ce zice 'nea Caisa, sustin ce zice colegul de mai sus. Merita sa-i bagi gherutele cand vuieste electroventilatorul, nu alta.

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...suspecta treaba de tot...maine am sa incing bine motorul sa vad daca se modifica ceva...

Faza e urmatoarea: cuplajul ala are comportament normal. Asa face la oricine. Inca n-am vazut mai mult de 90 de grade la motoarele astea atata timp cat ai antigel la nivel.

 

Iar daca toti iti spunem acelasi lucru si nu crezi, nu vad de ce ne mai intrebi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel mi-a facut si mie un mecanic la care am fost pentru ceva probleme la clima ... si la fel am suspectat ca nu e adevarat.

Am fost la mecanicul meu (Gabi de la Megaautotehnica) si a zis ca e normal ... cat e rece nu se dilata aluminiul ala si nu "prinde" plasticul astfel incat sa-l forteze sa se invarta la acceasi turatie cu axul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am schimbat deja dar la mine se balanganea semn k rulmentul sau lagarul era dus.Deci iti dai seama k in halul in care era si tot isi facea treaba...niciodata nu mi-a sarit apa de 90...


Si chiar,presupunand ca s-ar ridica apa ,ar trebui sa-ti porneasca electroventilatorul mai des decat normal,si tot nu s-ar intampla nimic cu garnitura de chiulasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel mi-a facut si mie un mecanic la care am fost pentru ceva probleme la clima ... si la fel am suspectat ca nu e adevarat.

Am fost la mecanicul meu (Gabi de la Megaautotehnica) si a zis ca e normal ... cat e rece nu se dilata aluminiul ala si nu "prinde" plasticul astfel incat sa-l forteze sa se invarta la acceasi turatie cu axul.

:coffee_lol:  asta da explicatie......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, se intinde alu si se infige in plastic!

 

Lasand gluma la o parte, la masina noastra nu-l poti opri cand merge motorul, insa am vazut la alta, parca skoda, se invartea foarte usor, si l-am oprit cu mana in timp ce mergea motorul, si nu era rece, nici la una nici la alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se opreste oricand cu mana. Bine, nu direct ci cu o carpa.

Dar oricum isi face treaba.

 

Ia uitati cat v-a dat de lucru un un mecanic idiot. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la fel. Cand e rece se invarte dar poate fi oprita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca n-am vrut sa-l bag pe Gabi la inaintare ... asa am auzit eu mai demult si am presupus ca asa e ...

Aluminiul ala (cel putin la ce masina am vazut atunci) pare ca un evantai. Am presupus ca asta e scopul ... o chestie simpla, mecanica.

 

Cum functioneaza mai exact si de ce e asa "vaga" legatura intre ax si elice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o simpla legatura. E ca un ambreiaj care se strange o data cu cresterea temperaturii motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cine imi spune si mie cam cum se comporta vascocuplajul asta. Din cate stiu eu, turatia lui se mareste o data cu cresterea temperaturii motorului. Si deci la rece ar trebui sa se invarta foarte incet.

 

Am senzatia ca, la mine, desi rece motorul, ventilatorul cu pricina se invarte cam tare - adica, parca nu prea am curaj sa incerc sa-l opresc cu mana. :D

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El are aproximativ aceeasi turatie mereu, numai ca odata cu cresterea temperaturii iti este foarte greu sa il opresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, el trebuie sa mearga si daca este motorul rece, sa zicem, la prima pronire, dimineata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intocmai. Trebuie sa mearga mereu. Singura diferenta e ca la cald opune rezistenta mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Ar trebui sa fie greu de invartit cand ajunge apa la 90 ?

Si cu apa la 90 pot sa-l opresc foarte usor, de altfel mergand pe autostrada s-a dus apa la 120 grade si nu mi-a pornit nici un ventilator.

E timpul sa le schimb pe amandoua ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e problema (numai)de la vascocupla. Probabil termostat blocat sau pompa de apa. In mers nu are voie sa iti creasca apa, mai ales la 120 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

Am si eu o intrebare in legatura cu vascocuplajul: ce marca sa il cumpar? Sau sa il iau din dezmembrari pe probat? Tata are un Passat si l-am schimbat odata din cauza jocului axial. Am cumparat unul, a costat 350 de lei si dupa 1.5 luni de utilizare se invarte cu acceasi turatie ca si a motorului, de la prima cheie...motorasul de 1.6 benzina se aude ca un 2.5 diesel cand e accelerat.(daca am inteles principiul de functionare acesta se intareste cand temperatura apei depaseste temperatura optima pentru functionarea motorului).

 

Multumesc.

Modificat de john_doe200616
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!