Jump to content

Smuceste in mers


sp0nsoru
 Share

Postare recomandată

Ma confrunt de ceva vreme cu o problema ciudata si anume in mers nu pot sa mentin turatia constanca ca incepe sa smuceasca. In iulie cand au inceput smuciturile aveam eroare de senzor apa, de atunci persista.

Problema apare dupa ce umblu mai mult timp cu ea. Daca fac un 10-15 km merge foarte ok daca umblu mai mult si motorul e cald bine incepe sa smuceasca, trag pe dreapta si merge parca in 3 la relanti, o las asa pornita si dupa cateva minute isi revine...

Am schimbat: bujii, filtru benzina, sonda lambda 2, senzor apa, racord toba evacuare.

Am verificat si curatat: pompa benzina ( curatata dar nu era ce, verificata are 3 bar), clapeta acceleratie curatata si adaptata, injectoare date jos( erau impecabile si pulverizeaza impecabil), furtune vacuum, furtune aer, evacuare.

La relanti cand masina merge rau ( parca in 3) daca scot mufa de la debimetru, egr, senzor apa, nu merge mai rau sau mai bine ( mai rau de atat nu poate merge). Masina scanata are eroarea de amestec bogat 16556, DAR, nu tot timpul de exemplu vineri ar sters eroarea am facut deja 400 km, merge ca dracu de rau, scutura maxim de tare si nici o eroare stocata. Rareori se opreste in mers daca apas frana si ambreiajul ( eu niciodata nu calc frana fara ambreiaj, din obisnuinta). NU imi place cum scoate sunetul pe toba, e un sunet balbait si cand masina merge ok. Doar cand e cald motorul, si doar cateodata nu pot sa o accelerez, adica urca foarte greu in ture chiar daca tin blana, urca, urca si dintr-o tata smuceste si fuge. Alteori accelerez si urca greu de tot pana la 5000 schimb viteza si la fel.

In blocul de masuratori campul 032 la fuel trim am lambda -20 in campul 1 si -10 in campul 2, pe acolo se invarte cu amestec bogat.

Ma gandesc la bobina (fisele sunt beru de anu trecut), catalizatorul infundat si la temperatura mare sa faca figuri, pompa sa faca figuri cand si cand.

Masina are 220 mii km, 1,6 AVU. Piesele le cumpar doar de la colegul Alex (wolksparts) si pe original.

Senzorul de temp in vag-com indica bine adica daca e acul la 90 imi arata 90-111grade ( masina este de pe suedia ) depinde cat de cald este motorul.

Erori stocate din cand in cand adica dupa un 500-800 km fara martor aprins in bord

16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1

17584/P1176/004470 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached ( apare undeva la 1000km).

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut acelalsi lucru l-am patit si eu ma refer la treaba cu smuciturile dupa ce se incalzea motorul la fel facea si in mers in orice treapta la mers constant, dar solutia a fost curatarea valvei EGR cost 80 lei + 30 lei scanarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot la o octavia 1 numai ca 1.4 aceleasi siptome..schimbat EGR si rezolvat ! cateodata nu pornea...uneori tragea si deodata murea..pana cand a schimbat EGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine in prima faza au spus sa il schimb dar au spus sa las masina acolo si o sa dea Egr jos si o sa il curete apoi daca continua sa faca asa sa il schimb, nu am mai avut probleme de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu egr lucreaza la rece, nu stiu daca ar putea avea impact cald. Porneste impecabil la rece, nu moare motorul (doar acum din cauza amestecului bogat ECU incearca sa il saraceasca dar e un efect secundar). Oricum maine il dau jos si il curat atunci.

Dar nu ar trebui sa am eroare de la egr? La calibrare imi da run apoi ok si egr si la clapeta.

Culmea ca azi am umblat toata ziua si nu a facut figuri, dar o apuca figurile la 3-4 zile, dar si cand face figuri apoi face toata ziua.

Mecanicul a zis ca atunci cand face figuri sa scot mufa de la egr si sa vad daca isi revine si nu isi revine, am incercat sambata.

P.S.: am schimbat si toate filtrele in cazul in care se intreaba cineva ca ar outea fii din filtru murdar, infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As merge pe :

 

Air leaks after the MAF

Vacuum leaks

 

Check Intake Air System for Leaks

 

Cauza comuna la amandoua erori...

 

Ar mai fi:

Vapor recovery system

  • Air leaks after the MAF
  • Vacuum leaks
  • Improper seated engine oil dipstick
  • Stuck EGR valve
  • Oil overfill
  • Cam timing
  • Cylinder compression
  • Exhaust leaks before or near HO2Ss.

Asta dupa ce am vazut exact erorile...mai multe decat povestile de la telefon cam greu...

"distractie" placuta in continuare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR a fost curatat acum vreo luna doua odata cu clapeta de acceleratie.

Azi am dat jos bobina de inductie si am schimbat-o cu un coleg de pe un audi a3 cu acelasi cod de motor AVU. Bobina mea era crepata in 3 locuri si destul de coapta. M-am bucurat ca am gasit buba insa si cu bobina colegului merge la fel de rau doar dupa ce se incalzeste bine motorul. Aseara am sters eroarea 16556, am resetat sonda lambda ca azi sa o ia de la 0 insa trebuie sa sap mai adanc. Am schimbat si racordul dintre tobe ca sufla aer pe acolo.

Ce sa mai caut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 un debitmetru sa faci o proba.e f bogat amestecul,-20 cu -10.prima sonda a fost schimbata?ce valori aveai cat timp ai avut gpl?filtrul de aer este ok?verifica si tubulatura pana la filtrul de aer.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima sonda am schimat-o acu 3 ani si am favut in jur de 50 mii cu ea. GPL-ul l-am dat jos de pe masina acu 2 ani. Debimetru am pus altul din dezmembrari si tot asa merge. Tubulatura e intacta , nu e nici un furtun fisurat, copt.

De ce la rece nu face figuri? Doar dupa ce merg vreo 15 km si se incalzeste bine motorul apar smuciturile in mers? Ce sa duca la smucituri cand e cald motorul?

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca aerul rece este mai bogat in oxigen iar cel cald mai sarac .amestecul bogat,o inneaca.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci dupa ce ar trebui sa ma uit, sa verific ce anume? Pot sa spun ca am noroc cu masina colegului, ca o pune la dispozitie sa pot lua piesele de la el si sa le incerc la mine.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scot mufa de la egr nu ar trebui sa mearga normal?e ca si cum as elimina egr-ul ma gandesc. Am umblat si cu mufa svoasa dar tot asa merge doar ca am eroare de circuit la egr...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate bloca mecanic acea supapa... deasta recomand sa schimbi mai ales ca ai posibilitatea sa faci de proba, cu aceasta ocazie se pot curata ambele daca se reuseste, clapetele de acceleratie (poate la prietenu e murdara)... etc.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ramane blocat pe deschis partial...daca scoti mufa ramane tot asa :)

Nu poti rezolva decat prin eliminare...iar colegul se alege cu componentele curatate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica sa interpuna o tablita subtire intre EGR si galerie,ca si cum e inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat EGR-ul de la mine la colegul cu Audi si cum a pornit am vazut ca el era problema...a inceput sa tremure la ralanti...ma suna cum ca in mers ii "fura curent" adica smuceste. Pornesc masina mea si merge rotund...impecabil...fac un test cu ea...impecabil cam 7 km dupa care incepe si smuceste ca inainte.

Masina lui mergea bine inainte dar cu egr meu....

Solutii va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca si egr-ul are ceva, singura chestie ce ti-a mai ramas e sa-i masori compresia la motor, aici cred ca vei gasi diferente la 1 sau 2 cilindri, din pacate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motor nu cred sa fie probleme. La 140 mii a fost segmentat asa ca nu cred ca in 80 mii de km sa se duca compresia, mai ales ca la 15 mii de km mai ca nu se vede pe joja lipsa ulei (5w40).

Aseara am mai gasit eroarea 16514 stocata de 2 ori si asa cum am vorbit cu colegul @Moog cred ca sonda 1 e imbatranita si face figuri.

16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit.

16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1.

Aseara am restetat tot inclusiv in adaption, sondele le-am adus la 0%in campul 32 apoi am facut o tura cu masina. Mergea impecabil pana a inceput sa smuceasca iar sonda in campul 1 lucra intre -16 si -23% dar in campul 32 inca nu isi facuse o medie, era tot 0. In cei 30 km facuti a stocat doar eroarea de 16556 si verific mai tarziu ce si cum este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am umblat prin oras cam 50 km si a mers ok, daca era vorba de compresie cred ca ar trebui sa mearga rau tot timpul.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata problema a fost de la sonda lambda 1. Multumesc colegului @Moog care la telefon m-a lamurit sa schimb sonda 1. Problema este rezolvata, azi am fost la Cluj si a mers impecabil insa am schimbat si masina...defapt ramane in familie insa s-a achizitionat un vw passat break 2010, 110 cai diesel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!