Jump to content

Diferente (cote) garnituri de chiulasa


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Trebuie sa schimb o chiulasa si garnitura aferenta la un 1.9tdi PD.

Noua chiulasa am demontat-o de pe alt motor si avea pe garnitura 2 gauri mici rotunde si 3 gauri ovale.

Chiulasa defecta are garnitura cu o gaura rotunda si una ovala.

Acum... imi dau seama ca gaurile mai multe inseamna o cota mai mare, dar nu stiu CAT e acea cota.

Cunoaste cineva diferentele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce cod de motor ?

 

uite un exemplu la ATD/AXR

 

post-17228-0-00362400-1382806589_thumb.p

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite doua linkuri poate clarifica ceva..., vad ca dau si niste cote...

 

http://www.autokarma.ro/garnitura+chiulasa/vw/passat-iv-variant/1-9-tdi/10056/10102/10473/0

 

http://www.euroricambi.ro/versiune/10050/tree/10325/auto/garnitura_chiuloasa.html

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul e BXE. Chiulasa ce o montez e de ATJ.

Acum 3 ani am pus axa cu came si tachetii din chiulasa de ATJ pe BXE. Acum vad ca vine si randul chiulasei...

Legat de gauri... acolo vad doar cu 1-3 gauri. Nu scrie si de ovale. O fi diferenta, banuiesc...

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grosimea garniturii e data de proiectia pistoanelor ( cu cat iese pistonul in afara blocului motor).

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu eu, garnitura se imperecheaza cu blocul, nu cu chiulasa.

 

gaurile ovale nu le lua in calcul. De exemplu Reinz pune si gauri ovale, pe langa cele rotunde.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca garnitura se alege dupa cota de rectificare a chiulasei. Ca blocurile si pistoanele nu se rectifica.

Daca are cineva vreun document...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu retin ca am vazut un motor la reprezentanta, fara chiulasa, si venise cu propria garnitura.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate e in spaniola, dar poate bagi un pic pe translate sau gasesti pe cineva sa stie...

post-12520-0-47375600-1382809966_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca gaurile reprezinta numarul de interventii pe care la avut chiulasa. deci daca chiulasa nu a fost rectificata niciodata se pune cu garnitura care are o singura gaura. daca chiulasa a suferit o interventie la suprafata plana si a fost luata cu freaza se pune cu doua gauri si tot asa. . . .iar numarul gaurilor mai reprezinta grosimea garniturii. deci dau exemplu nu stiu daca e chiar asa ... garnitura cu o singura gaura are 1.3 mm, garnitura cu doua gauri are 1.4 mm, garnitura cu trei gauri are 1.5 mm grosime. in cazul tau daca chiulasa nu a suferir nici o interventie pune cu o singura gaura. cel care ti-o vinde te va intreba la magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ambele pagini integral. Se pare ca e interzisa rectificarea chiulasei si de aceea garnitura are rolul de a prelua deformarea la fiecare piston.

post-12520-0-51801800-1382810819_thumb.p

post-12520-0-51010700-1382810822_thumb.p

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mă pricep dar am găsit astea

În afară de asta într-un program de piese am găsit atât la ATJ cât şi la BXE grosimile:

  • 1 gaură: 1,45 mm
  • 2 găuri: 1,53 mm
  • 3 găuri 1,61 mm

În plus cei de la Elring mai oferă suplimentar următoarele informaţii:

  • 1 gaură: 1,45 mm, de la cotă piston 0,91mm până la cotă piston 1 mm, diametru 81 mm
  • 2 găuri: 1,53 mm, de la cotă piston 1,01 mm până la cotă piston 1,1mm, diametru 81 mm
  • 3 găuri: 1,61 mm, de la cotă piston 1,11 mm până la cotă piston 1,2 mm, diametru 81 mm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cele ovale nu se ia in calcul, cum stiam si eu.

Si se imperecheaza garnitura cu blocul, nu cu chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc baieti.

Din informatiile voastre reiese ca intr-adevar garnitura e in functie de bloc si pistoane, nu in functie de chiulasa.

Asa sa fie? Si atunci dupa rectificarea chiulasei nu se pune garnitura mai groasa?

Sau poate, gaurile rotunde sunt in functie de bloc iar cele ovale in functie de chiulasa?

Adica in cazul de fata ar trebui o gaura rotunda si 3 ovale....

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual scrie ca cele ovale nu se iau in considerare si chiulasa nu se rectifica la diesel TDI.

In situația de fata nu conteaza, ideea e sa se evite o variatie prea mare a compresiei fata de specificatii. 

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci, luandu-le in considerare doar pe cele rotunde, motorul BXE are o gaura, ATJ-ul avea 2.

Motorul pe care lucrez fiind BXE-ul, inseamna ca trebuie sa merg pe garnitura cu o singura gaura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact

ca sa fii sigur poti pune si mai groasa, dar pierzi la raport de compresie o fractiune  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunosc caz de tdi caruia i s-a montat garnitura cu 3 gauri in loc de una. Rezultatul a fost motor cu trepidatii puternice si pornire greoaie.

Asa ca nu-i de joaca. Iar o garnitura nepotrivita inseamna bani aruncati si timp pierdut aiurea.

Incerc sa evit asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal si firesc trebuie montata garnitura de chiulasa identica cu garnitura de pe chiulasa donatoare.

Blocul nu are cu sa sa fie diferit(doar daca i-au fost montate pistoane de reparatie),chiulasa se rectifica si in functie de cat este nevoie de luat din ea achizitionezi garnitura de chiulasa (in mod normal se merge de 2 ori din 8 in 8 sutimi...nu a iesit la prima prelucrare pentru ca gaurile si santurile din ea sunt prea mari...mai tragi o fata chiuloasei....si montezi garnitura cea mai groasa).

Garnitura standart de chiulasa:

Am uitat sa specific...dupa o cautare in original,iti scoate toate variantele de garnitura cu 1-2-3 gauri si normal montezi ce ai gasit pe masina daca nu a fost chiulasa planata.

post-64586-0-56235300-1382857524_thumb.j

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai explica te rog fraza asta

Am uitat sa specific...dupa o cautare in original,iti scoate toate variantele de garnitura cu 1-2-3 gauri si normal montezi ce ai gasit pe masina daca nu a fost chiulasa planata.

Deci eu montez garnitura ce am gasit-o pe chiulasa ce urmeaza a fi montata? Adica una cu 2 gauri.

Detii vreo informatie despre gaurile ovale? Ori sunt irelevante...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De treaba cu gaurile..mici..mari ..etc,m-am lovit si eu,dar sa iti explic care este diferenta...nush.

 

Da ,eu zic ca este normal si firesc sa montezi garnitura identica cu garnitura provenita de pe chiulasa donatoare.(in cazul tau cu 2 gauri).

Repet,la vag-urile diesel in original garniturile apar la gramada,deci nu iti poti da seama ce garnitura(1 gaura,2 gauri,3 gauri)a echipat masina din fabrica.

Singura sansa de identificare o constituie gaurile....care sunt destul de vizibile si fara sa demontezi motorul.

Apropo de gauri,garnitura asta pe Corteco e fenomenala... :lol:(vezi foto).

Cam astea sunt cotele la garnitura cu 2 gauri:

 

grosime [mm]  1,53

Tip simering  garnitura metal-piele

Numar gauri  2

Diametru [mm]  81

post-64586-0-64525900-1382862891_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treaba chiulasa cu garnitura. in situatia standard, nu e voie sa faci planeitate la chiulasa. iar daca nu s-a umblat la chiulasa, trebuie respectat manualul.

 

dupa cum zice si in ELSA, are treaba cu cat ies pistoanele din bloc. de exemplu spune clar ca daca s-au inlocuit cuzineti de exemplu, se masoara proiectia (cat ies pistoanele din bloc) 

 

 If parts of the crankshaft drive were replaced then the new cylinder head gasket must be defined by measuring the protrusion of the pistons in TDC . 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cunosc istoria chiulasei ce o voi monta. E de pe fostul meu motor iar la mine nu s-a umblat in el. Nu stiu inainte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deznodamantul: am ramas la chiulasa de BKE. A fost un risc enorm si s-a lasat si cu o noapte nedormita dupa montare.

 

Ambele chiulase aveau garnituri cu 2 gauri rotunde (BKE avea + o gaura ovala, ATJ avea + 3 gauri ovale). N-au identificat bine cota de garnitura atunci cand au cumparat-o.

La chiulasa de ATJ nivelul supapelor este cam 1mm peste nivelul chiulasei. La BKE sunt la nivel. Mi-a fost oarecum frica sa o montez cu diferenta asta. Garnitura veche de pe BKE am scos-o bucati, atat era de corodata.

Aviz amatorilor ce baga in instalatia de racire altceva decat antigel si apa distilata.

 

Chiulasa de BKE parea ok la o cercetare vizuala amanuntita. S-a montat totul si s-a pornit motorul. Supriza a fost mare: masina scotea NOR de abur pe esapament, disparea antigelul din vas, daca scoteai capacul de la vasul de expansiune, ieseau aceiasi aburi, ba chiar antigelul devenea o arteziana in vas daca accelerai motorul.

Seara s-a incheiat cu convingerea ca trebuie alta chiulasa.

 

Prin februarie cand proprietarul a constatat ca ii dispare antigelul, in prima faza i-am anulat racitorul de gaze de la EGR. Speram sa se opreasca pierderea dar n-a fost asa.

Acum cand am montat totul la loc, am reconectat in instalatie si racitorul.

 

Dimineata... am zis ca merita incercat sa-l anulez iar. Zis si facut.

Dupa pornire, pe langa esapament, acum si pe cele 2 conducte de antigel ramase libere in racitor au inceput sa iasa aburi de nu te mai vedeai.

Era clar ca era crapat si racitorul.

 

Am vazut ca antigelul nu mai dispare, dar aburi ieseau in continuare ca dupa locomotiva.

Speram sa fie antigelul ramas prin catalizator si esapament. Dupa vreo 20 de km parcursi, totul a revenit la normal, masina merge perfect.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!