Jump to content

Ce becuri se pot inlocui cu leduri?


domu
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am incercat sa gasesc pe forumul Seat un raspuns la intrebarea daca,si care becuri se pot inlocui cu leduri. Eu am incercat sa inlocuiesc pe Cordoba macar becurile de la plafoniere precum si cel din portbagaj cu leduri normale, nu canbus (dat fiind faptul ca masina nu are avertizare de bec ars). Necazul este ca unele dintre ele raman aprinse (la o putere mult inferioara celei efective de lucru) in momentul in care este comandata stingerea lor. Am dat peste pareri cum ca nu ar conta, ca este un consum mic, etc...nu stiu...eu a trebuit sa pun la incarcat bateria dupa ce masina a stationat cateva zile in aceste conditii. Poate a fost doar o coincidenta :icon_confused:

Stiu ca in circuitul plafonierei ramane in momentul stingerii o tensiune de aprox. 4,5v. Probabil ca aceasta este raspunzatoare de semialimentarea ledurilor. Am mai inteles (de pe alte forumuri) ca se poate folosi o rezistenta legata in serie cu ledul, dar ca aceasta se incalzeste si se pare ca ia  din puterea de iluminare a ledului.

 

Asadar, intrebarea mea este :a reusit cineva sa faca aceasta modificare in conditii normale de functionare? si cum?

Cred ca este un subiect care-i intereseaza pe multi dintre noi. Multumesc.

 

P.S.-mai sus m-am referit la leduri. Bineinteles ca m-am referit la acele ansambluri de leduri  pregatite de producatori special pentru montarea lor in locul becurilor clasice.

Modificat de domu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. M-am lovit si eu de acesta problema cand am montat leduri in plafoniera fata, plafonierele spate si luminile de la picioare. Am montat o rezistenta ceramica de 10-15 ohm la 10W (parca). Intradevar iti ramane o tensiune de cativa volti si ledurile raman aprinse la "jumatate. Faza cu incarcatul bateriei este doar o concidenta. Gandeste ca tensiunea este acolo si cand ai becuri normale, dar fiind de valoare mica nici nu apuca sa se inroseasca filamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa montezi si macar 1-2 becuri cu canbus si vezi. Ar trebuii sa rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vitezoMan- nu am inteles daca rezistenta montata de tine a rezolvat problema.

 

@ovidiu89- as risca sa mai cumpar si 1-2 becuri cu led canbus, dar problema este ca din 6 becuri cu led montate (3 plafoniera fata,2 plafoniere spate laterale,1 portbagaj) raman aprinse doar doua (sofit plafoniera fata si sofit portbagaj). Daca sting din intrerupator ceva, se aprind slab altele. Interesant este ca daca combin la plafoniera fata doua cu led iar sofitul il las pe filament, nu mai raman aprinse. Necazul este ca aspectul lasa de dorit (lumina calda incadrata de lumini reci).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e vorba de consum. Imposibil sa nu gasesti pe cineva din buc care vinde leduri si le probezi. Eu zic ca daca montezi 2 becuri cu canbus ai rezolvat problema. Eu asa rezolvam pe la golf 5 chestia asta. Dar inainte sa cumperi probeaza

Modificat de ovidiu89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost rezolvata problema montand acea rezistenta ceramica. Atentie ca se incalzeste destul de serios!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aceea era bine sa folosesti rezistente cu racitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca singura rezolvare este montarea unei rezistente la fiecare becoled?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă pui din start leduri cu "CANBUS" nu rămân aprinse.

 

La circuitul de Leon 1M, înlocuirea becurilor de stop+poziţie cu becuri LED, indiferent de construcţia ledului, face să se aprindă la o intensitate foarte redusă lampa stop centrală (care are leduri din fabricaţie). În rest, toate becurile de interior se pot înlocui cu leduri fără probleme.

 

Rezolvarea: rezistor de 5W / 50 ohm (cu carcasă ceramică, din magazin de pe Maica Domnului) în paralel cu circuitul stopurilor. Un singur rezistor, pe partea stângă, izolat de cabluri ca să nu le poată încălzi şi topi. Două rezistoare ar reduce intensitatea luminoasă a ledurilor sub aceea a unui bec cu filament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am leduri la plafoniera + pedalier + pozitii + portbagaj ; 

Hai sa iti spun acum o treaba...cand am incercat sa montez becul la lamap din portbagaj, m-am chinuit putin sa`l scot si am fortat cu surubelnita ; cand am atins cu surubelnita, am facut scurt si am ars singuranta ; dupa ce am pus becul cu 6 leduri SMD, el ramanea aprins la o intensitate foarte foarte mica CHIAR SI CU SIGURANTA ARSA ! deci practic, avea ce sa consume, odata ce siguranta era arsa??? mi s-a mai intamplat la fel cu niste spoturi pentru casa ; le-am inlocuit pe cele vechi cu unuele economice cu multe leduri ; acelea cu leduri raman aprins la o intensitate foarte mica, probabil sunt cu circuit inchis, ceva de genul, nu ma prea pricep la electrica ; eu zic sa nu te agiti prea tare...ledurile consuma foarte putin atunci cand sunt pornite, deci teoretic, cand sunt oprite, nu au ce sa consume...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nautilus -deci tu ai montat o singura rezistenta de 5w/50 ohm ,in paralel, pentru stopuri ? Deci pentru 2 becuri cu led? Banuiesc ca valoarea rezistentei difera in functie de consumul (puterea) ledurilor.Pot folosi o formula pentru a calcula sau o iau prin tatonare?

 

@bgd_b92 -am patit si eu exact acelasi lucru si din aceeasi cauza :lol: .La mine ramanea aprins cu intensitate slaba iar cand deschideam usa se mai crestea putin intensitatea dar fara sa ajunga la valoarea normala. Si daca nu gresesc, nu s-a ars siguranta de iluminare interior (28), ci cea de inchidere centralizata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus o singura rezistenta pt iluminatul interior; la numar am pus leduri fara nicio rezistenta. Pozitii fata fara rezistenta. Ideea esta ca acolo unde ai un comutator chior (torpedou, pozitii) si nu sunt monitorizate consumurile poti pune direct leduri. Unde ai un circuit modulat, controlat de un calculator (plafoniera) trebuie cumva sa simulezi ca ai circuirul original (rezistenta sau led can bus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru explicatii.

@vitezoman- spune-mi, te rog, unde ai legat rezistenta pentru iluminatul interior? Multumesc.

 

Pe semnalizari a pus cineva?

Eu am pus pe spate, fara canbus. Am inceput de acolo pentru ca erau mai accesibile...si m-am oprit :lol:

Nu au ramas aprinse, dar a trebuit sa le dau jos pentru ca se aprindeau si se stingeau  mult mai repede. Neplacut de repede...

Modificat de domu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezistenta la becul de la picioare fata dreapta. Acolo a fost mai accesibil. La mine e aprind toate. Fiind in paralel, este suficient la un singur soclu sau undeva pe firele comune unde ai acces usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@domu: foarte probabil există o formulă, dar nu ştiu eu care e :lol:

 

Aici se recomandă folosirea a 2 rezistenţe de 12ohm 50W, dar în cazul meu n-ar fi folosit la nimic, fiindcă aş fi mărit consumul de curent şi temperatura, 2 x 26W e evident altă chestie decât 2 x 50W.

 

Am raţionat aşa: becul cu 2 filamente are 5 W consum la poziţie şi 21 W consum la frânare. Fiecare bec led are 2,8 W consum maxim (poziţie + frânare), la frânare funcţionează normal, 2 becuri stop + lampa stop, când e aprinsă doar poziţia aprinde (slab) şi lampa stop centrală. Deci becul cu filament trebuie să funcţioneze precum o rezistenţă care să împiedice trecerea curentului spre lampa stop centrală şi becul cu led nu poate face asta. Filamentul consumă 5 W, deci trebuie rezistor tot de 5 W.

 

Singurul model de rezistor care corespundea era cel de 5W 50ohm, aşa încât am încercat cu el. Cu rezistoare la ambele lămpi, stânga-dreapta, se reducea intensitatea becurilor led, cu unul singur nu. Deci a rămas un rezistor, în stânga.

 

Consumul maxim era înainte 52 W (2 x 5 W + 2 x 21 W), acum e 10,6 W (2 x 2,8 W + 5 W).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si o prima concluzie :

  am rezolvat iluminatul interior (o plafoniera fata cu un sofit si doua T10 pt.citit +doua plafoniere spate laterale cu cate un sofit) punand peste tot becuri cu led simple fara rezistor si fara canbus. Singura exceptie a fost la plafoniera centrala unde sofitul a trebuir sa fie canbus. ATENTIE! Daca se stinge plafoniera centrala din intrerupator, raman semiaprinse cele doua plafoniere spate (deoarece dispare sofitul canbus din ecuatie). Solutia? Nu se stinge!  :lol:  Astfel nu mai ramane nimic semiaprins. Probabil ca sofitul canbus se comporta ca un bec cu filament, implicit ca un rezistor.

 Iluminatul portbagajului nu a mers cu sofit simplu si a trebuit si acolo un canbus. Deci colegul ovidiu89 a avut dreptate ( :icon_thumleft: ) : intercalarea unor becuri cu led canbus in acelasi circuit este perceputa de calculator ca si montarea unei rezistente.

  Consider ca diferenta de pret dintre ledurile simple si cele canbus este pe deplin justificata avand in vedere ca dispare rezistorul (care inseamna cost, consum, efort si nu in ultimul rand interventie in instalatia electrica).

 Urmeaza iluminatul exterior :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca te-am putut ajuta.

Modificat de ovidiu89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu am la Ibiza LED-uri la faza scurta, proiectoare, pozitii fata si spate, stopuri frana, semnalizatoare, lampi numar, plafoniera , portbagaj si lumini usi. La stopurile spate sunt probleme si trebuie niste rezistente ca sa simuleze circuitul inchis prin filament. Am folosit kit anulatoare bec ars care isi fac treaba de vreo 2 ani. 

post-5125-0-76181400-1394380408_thumb.jp

post-5125-0-06868600-1394380416_thumb.jp

Modificat de SORAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus pana la urma :

pozitii fata (cu lupa)

3 plafoniere, torpedou, picioare,

porbagaj,

numar,

pozitii spate,

marsarier.

Ce gasisem la 127 leduri (parca), pentru combinata frana+pozitie, nu mi s-a parut ca lumineaza cat becul. Mergand pe ideea ca trebuie sa se vada cat mai clar frana, inclusiv ziua, am lasat becul.

Semnalizarile trebuiau legate cu rezistente ,deci acelasi consum ca becul si nici nu consider ca se vede mare diferenta ca aspect.Deci, au ramas tot becurile :D .

 

Acum imi bat capul daca sa iau o pereche de faruri cu daylight sau sa raman pe farurile stock(cu bec normal). Am tot citit de leduri arse...daylight-urile pe care le-as putea lua sunt pe la 600 lei. Nu cred ca se pot avea mari pretentii la ele...

Mi-ar prinde bine un sfat in privinta asta.

Modificat de domu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la marcharriere am si eu, uitasem. Lucrand in domeniu am construit acele becuri incat sa lumineze macar cat becul pe frana. La 600 ron iei niste DRL-uri bune stand alone Philips sau Osram, faruri cu totul la nivel de China /Taiwan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inceput sa ma intreb daca nu sunt toate China... Chiar si cele Dectane par la fel de neglijent lucrate, ma refer la firele care ies din spate. Ai auzit daca sunt intradevar probleme de fiabilitate la ledurile montate in aceste faruri (complete,nu doar DRL) care se gases acum pe piata la pretul de 500-600 lei? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu ma mai intreb, sunt sigur! :) Dectane e in aceeasi situatie China / Taiwan. Nu poti face un far cu LED-uri Nichia, Osram sau Philips puternice cu surse de curent si optica serioasa la nici 200 euro in care intra si transport. E clar. Probleme sunt dupa cum iti este norocul si dupa cat de mult mergi cu masina. Din pacate la far fiind vorba de un element lipit e si mai greu de intervenit si reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Sorin.Eram tare nehotarat. M-ai ajutat sa iau o decizie: renunt la farurile in discutie si raman pe cele stock. Oricum, ideea de daylight  ma interesa doar din considerente estetice. Totusi, arata al naibii de bine farurile astea noi, cu banda de leduri si lupele in ele :).

Daca o sa vreau daylight, o sa-mi pun ceva standalone in grila de jos iar pentru lupe o sa iau in calcul echiparea cu xenon.

Ti-am citit mai demult topicul cu modificarile pe leduri. Ai schimbat cumva intre timp si iluminatul clusterului (ma refer la omniprezenta culoare rosie :D )?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, la a mea nu. Am lucrat alte Ibize, inclusiv cu verde insa la mine am facut doar acele albe. 

Am intalnit faruri pt. tuning cu lupa aftermarket care luminau extrem de prost, inclusiv cu xenon, te chinui sa le reglezi sa bata pe sosea sa vezi cat de cat si sa nici nu orbesti alti soferi.  Eu m-am lasat de cautat combinatii din astea. Daca imi pica in mana un set original cu lupa le-as monta, altfel nu ma tenteaza, calitatea este inferioara unui produs OE.

Modificat de SORAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Tot la un set de xenon OEM ma gandeam si eu, eventual din dezmembrari. Sa nu uitam ca ar trebui montate si stropitoarele de far.

Interesanta ideea ta de a schimba numai acele in alb.Mai "rupi" un pic rosul. Abuzez prea mult de bunavointa ta daca te rog sa-mi trimiti o poza, sa vad efectul obtinut? :rolleyes: Bineinteles, asta doar daca ai vreuna salvata, nu sa faci poze special pentru mine :D.Adevarul este ca as fi dorit sa schimb doar iluminarea ceasurilor din rosu in alb...pe mine ma cam oboseste atata rosu in masina pe intuneric. Alegerea celor de la Audi (albe si cu ceva rosu)mi se pare cea mai bine aleasa. Cam asta ar fi si optiunea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!