Jump to content

[DIY] - XDS -Sistemul de blocare electronica a diferentialului


Stormlord
 Share

Postare recomandată

Stimati colegi,

 

   In acest topic propun sa discutam despre una dintre optiunile interesante exiatente in dotarea standard doar a versiunilor de echipare GTI, la noi, sau ca dotare suplimentara in diverse pachete sport, in strainatate, pentru versiunile R-Line, Blue GT sau R-WRC:  XDS - sistemul de blocare electronica a diferentialului.

   Surprinzator, aceasta functie este destul de putin documentata pe site-ul VW. Aflam doar ca:

"Sistemul de blocare electronică a diferenţialului XDS decelerează roata aflată pe interiorul virajului, când este cazul, pentru a optimiza tracţiunea, a reduce tendinţa de sub-virare, îmbunătăţind totodată confortul", sau ca "deşi este doar o extindere a sistemului electronic de control al stabilităţii, prin frânarea roţii aflate pe interiorul virajului, această mică funcţie creşte enorm plăcerea condusului. Şi desigur şi siguranţa la volan."

    Concluzionand deci, rolul XDS este de a optimiza tractiunea, de a creste precizia directiei si oferi posibilitatea intrarii si iesirii cu viteze mai mari din viraje. Lipsa acestui sistem dovedeste ca micile schimbari ale directiei intr-un viraj pot duce la un derapaj sau la pierderea directiei de mers, pe cand prezenta diferentialului blocabil electronic anuleaza orice posibilitate de a derapa intr-un viraj la viteze mai mai dar in acelasi timp de bun simt.

     Interesul meu fata de acest subiect a pornit de la un topic de pe un forum francez, in care un utilizator descria posibilitatea ca aceasta functie sa existe si sa poata fi activata si pe celelalte versiuni de Polo 6R, mai putin sportive.

    Am studiat in paralel acest subiect, pe mai multe forumuri (polovw.it, polofreude.de, polovw.it,  vwwatercooled.com.au) si se pare ca acest lucru nu numai ca este posibil, dar si ofera o experienta de condus speciala, asa cum rezulta din declaratiile mai multor „testeri”. Unii chiar afirma ca ar fi poate cea mai importanta setare care i se poate activa micilor noastre masini.

    Presupunerea a plecat de la faptul ca modulul unitatii ABS de pe versiunea GTI este acelasi care se regaseste si pe versiunile inferioare, incepand cu luna noiembrie 2009. 

 

    Concluzia este urmatoarea: optiunea poate fi activata via VAG-COM , preferabil  versiuni 11.11.0 sau superioare, acest lucru facandu-se mai mult sau mai putin usor, in functie de familia modulului ABS instalat pe masina:

 

- Component: ESP8.2i front H04 0002 : NU > activare XDS imposibila.

- Component: ESP8.2i front H05 0001 sau superioare : DA > activare prin deblocarea canalului 36.

- Component: ESP9.0i front H01 0002 sau mai nou : DA > activare directa, din meniul Adaptation / activare prin rescrierea octetului 17.

 

  In urmatoarele postari voi descrie operatiile necesare activarii functiei XDS, pentru fiecare dintre cele 3 situatii.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe Leon este prezent, sincer nu l-am simtit/nu mi-am dat seama prin viraje dar nici nu am fost atent in curbe. Stiu doar ca este prezent si posibil sa ma fi ajutat in decursul acestor 2 ani de cand am masina.

 

Go 4 it ....daca se poate activa.

 

Acum sa nu va imaginati ca masina sta ca pe sinele de tramvai in curbe ....este si el prezent si ajuta ceva ceva dar nu poate trece peste legile fizicii !!!

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru chestia asta meriti statuie. O sa urmaresc topicul asta la fel cum urmaream desenele animate pe vremea lu' Ceasca: adica cu gura cascata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACTIVARE XDS pentru familia ESP8.2i front H05 0001, ESP8.2i front H05 0002, sau superioare.

 

- Pentru GTI, functia este activata din fabrica, putandu-se modifica doar setarea gradului in care functia intervine in corectarea pozitiei/traiectoriei masinii. Cele 3 setari sunt:

0 - center  - setarea implicita pentru GTI - nivel mediu 

1 - weak - corectie foarte usoara

2- strong - stabilitate foarte buna in viraje, masina lipindu-se pur si simplu de drum. Conform unora, aceasta este cea mai spectaculoasa setare in cazul unui stil de sofat sportiv.

 

Pasi adaptare XDS: Modul ABS-Brakes (03) - Adaptation - Channel 36

 

post-67777-0-13069700-1382127500_thumb.j

 

 

- Pentru celelalte versiuni de echipari, canalul 36 este blocat, si nu poate fi accesat:

 

post-67777-0-12304500-1382128499_thumb.j

 

Activarea se realizeaza prin recodarea modulului Abs-Brakes, prin bifarea bitului 2 din octetul (byte-ul) 16. 

 

Pasi activare XDS:

     1. Modul ABS-Brakes (03) - Coding -Long Coding Helper - se bifeaza  bitului 2 din octetul (byte-ul) 16. 

 

post-67777-0-87833800-1382128156_thumb.j

 

ATENTIE!  Se recomanda salvarea in prealabil a codificarii originale pentru acest modul, in cazul aparitiei oricarei erori!!!

 

     2. Acum aveam acces la canalul 36:

post-67777-0-12304500-1382128499_thumb.j

Modificat de Stormlord
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super, asteptam de ceva timp sa faca cineva chestia asta ca sa vad si eu cum se face. Thanks!

 

Maine incerc si revin cu impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de versiunea de software a modulului ABS / versiunea de soft a vagcom, e posibil sa nu puteti activa canalul 36, adica sa nu aveti in fisierul label corespunzator bitii de care vorbeam mai sus. La mine s-a intamplat exact asa:

 

post-67777-0-37321100-1382128728_thumb.j,

 

adica aveam acces doar la bitul 1, respectiv la activarea / dezactivarea TPM (monitorizarea presiunii in pneuri), ceilalti biti neaparand deloc, nici macar ca si checkbox-uri. Dupa ceva sapaturi pe internet, am reusit insa sa inlatur si acest impediment, prin modificarea manuala a byte-ului 16, in long coding helper.

 

Codificarea veche a fost:    210228E3417200B2842A14E582D200421300

Codul actual, cu XDS activ: 210228E3417200B2842A14E582D200421700

 

Mare atentie aici: in functie de dotarea masinii voastre, acest octet va lua valori diferite, astfel:

 

15 fara TPMS, xds activ  - daca nu aveti monitorizare presiune pneuri ca dotare)

16 masini cu TPMS activ, fara hill holder, xds activ

17 masini cu TPMS activ si hill holder, xds activ

 

Modificati manual, fie scriind numarul respectiv in byte-ul 16, fie scriind 1 in pozitia marcata cu sageata rosie in imaginea de mai sus, apoi salvati codificarea noua. O sa primiti o avertizare din partea VCSD, pe care puteti sa o ignorati. In acest moment, se vor activa canalele 36 (setare sensibilitate xds) din postul anterior, precum si canalul 35, a carui functie nu este inca documentata - NU MODIFICATI CANALUL 35!!!

Modificat de Stormlord
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACTIVARE XDS pentru familia ESP9.0i front H01 xxxx.

 

La aceste module ABS, functia XDS este, se pare, activata implicit, fiind prezenta chiar o versiune superioara , EEDl (XDL).

Detalii, aici.

http://www.youtube.com/watch?v=woMOcYFhUiQ

 

Activarea / modificarea la acestea se face doar cu versiuni vcsd >11.11.3, in functie de anul de fabricatie al masinii.

 

post-67777-0-15623400-1382131767_thumb.j

 

post-67777-0-12619400-1382131858_thumb.p

 

Se poate selecta una din urmatoarele optiuni: inactive, weak, medium, strong.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate baba mea are primul sistem de ABS, deci nu se poate activa :(

Sorin,ai putea incerca la mai tinerica mea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine, ce versiune de soft ai? Sau mai bine zis, e mai veche de 11.2009? Poti sa postezi aici un scan, de forma:

 

Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 6J0-907-37x-ESP.clb
   Part No SW: 6R0 907 379 AJ    HW: 6R0 907 379 AF
   Component: ESP8.2i front H05 0001  
   Revision: --------    
   Coding: 210228E3417200B2842A14E582D200421700
   Shop #: WSC 02069 000 00000
   VCID: 860908C1353C8C9
 
Poate gasim o rezolvare si pentru tine...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A activat cineva XDS-ul ?

Ii rog pe cei care au facut-o sa vine si cu ceva impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat dar mi s-a distrus programul, acum caut altul pe net..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am activat, si l-am lasat pe setarea implicita 0 - center (setarea activa pe versiunea GTI). Din pacate, nu am avut nici un drum mai lung, sa-l pot testa in conditii de condus mai sportiv...As putea spune ca simt o oarecare imbunatatire a stabilitatii, la intrarea in viraje cu viteza, insa, in lipsa unor conditii de testare adecvate, nu stiu in ce masura aceasta impresie e reala sau doar efect placebo... Poate imi fac maine putin timp pentru teste, si voi reveni cu impresii mai concrete. Astept si parerile celorlalti colegi care au reusit activarea XDS...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi incerca sa il activez cu rotile de iarna, pt ca fiind mai inguste probabil se va simti mai bine imbunatatirea, asta daca exista una :)

Pana atunci, daca aveti vreunu' un link cu vcds de pe net, pm me please! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maurul meu este fabricat in saptamana 39 din 2011. Are pe el modulul ESP8.2i front H05 0001.

In seara asta am activat XDS-ul si l-am setat pe "Strong".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul original VCDS se gaseste pe site-ul Ross-Tech. Daca nu ai insa interfata originala, si ai o clona a acesteia, nu te risca, risti sa o blochezi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-ai si testat dupa sa vezi cum merge pe Strong?

 

La G6  din oct 2010 ar merge? Din pacate nu am vreo scanare sa vad ce modul are :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maurul meu este fabricat in saptamana 39 din 2011. Are pe el modulul ESP8.2i front H05 0001.

In seara asta am activat XDS-ul si l-am setat pe "Strong".

Cu ajutorul lui Sorin - qwk ( multumim pe aceasta cale ) am activat si eu XDS-ul,evident tot pe Strong.De testat l-am testa doar pe masina lui Dun,concluzia : FUNCTIONEAZA !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, voi incerca sa gasesc o interfata originala in zona (desi sunt slabe sansele, am mai incercat.. ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego: Functioneaza, in principiu, si pe G6, insa activarea e diferita. O sa caut procedura exacta si ti-o postez aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare e la fel, trebuie deblocat channel 36 (parca) si dupa bifat xds, setat nivelul si do it!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, se face la fel. Deblocarea canalului 36 se face prin bifarea bitului 3 din octetul 17.

Tutorial aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa ma uit si eu dupa asta, sa vad daca suporta centrala in primul rand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!