Jump to content

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?


deocamdata

Recommended Posts

Reducerile de costuri (suruburi, filtre, materiale si alte elemente) se practica la nivel de generatie/MY nu de tara.

"CTC"-ul pentru diverese zone din Europa s-ar putea sa difere in functie de producator.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • NetFlow

    13

  • DOL

    13

  • Dolfin

    9

  • istef

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@robert.alexandruincearca sa îți imaginezi linia de asamblare la Skoda Rapid. Intra mașini una după  alta, cu opțiuni  diferite, cu  destinatari diferiți  din diferite tari. Daca ar fi după tine ar în

Toata teoria asta a conspiratiei a plecat de acum multi ani cand au dat oamenii prima data peste decodoarele VIN si au citit acolo ca unul dintre codurile PR se traduce ca “Produs pentru Europa de Est

Incredibil cata informatie aiurea aici in topicul asta.   Pentru ca lucrez de peste 15 in industria asta si pentru clienti mari (Renault, PSA, BMW VW, Audi, GM, etc.) ca furnizor sa va spun

Posted Images

Reducerile de costuri de la o generatie la alta exista, se fac dar sunt identice pentru toate pietele.

 

Eu m-am referit doar la reducerile de costuri care se fac prin "standardul de tara".

CTC este unul singur pentru produs, nu exista masini cu CTC alterat pentru tari emergente.

Link to post
Share on other sites

E foarte usor sa controlezi foarte multi parametri intr-o fabrica moderna, deoarece totul e computerizat. Se cunosc foarte multi parametri statistici ( exemplu real de la Dacia , n-am acces la cifre, doar informatia o am: Pe schimbul 3, de noapte, se fac cu x% mai multe greseli umane pe linia de asamblare, ceea ce duce la z% mai multe probleme in garantie, deci masinile pentru export se fac pe schimburile 1 si 2 , masinile pentru RO se fac pe schimbul 3 ). Totul e calculat, deci e clar ca si in vest, pentru piete ca a noastra, care nu prea conteaza ( e aruncata in oala Europa de Est ) , normal ca se vor face pe schimbul cu cele mai multe greseli.

 

E iarasi floare la ureche avand sistem de gestiune computerizat sa controlezi si ce furnizori folosesti ca sa pui piesa de la X, care e mai ieftina, pe masina destinata intr-o anumita zona, dar nu stiu daca se practica ( m-ar mira totusi sa nu ).

Edited by dkmg33
Link to post
Share on other sites

Nu stiti nimic, doar presupuneri, masinile se fabrica cu aceleasi componente in functie de dotari si comenzi indiferent de zona din care se lanseaza comenzile, nu sta nimeni sa puna piese pe fluxul de productie in functie de tara de destinatie. Masinile migreaza din parcuri in functie de comenzi si dotari indiferent de tara de unde este primita comanda.Sunt stocuri in diferite tari, in functie de dotari masina migreaza unde are desfacere.

Link to post
Share on other sites

Fiecare vorbeste din ce stie, eu m-am referit doar la standardul de tara, asta nu este presupunere, este realitate si se intampla exact cum am scris.

Colegul de mai sus spune din ce cunoaste de la Dacia si este foarte probabil sa fie implementat si la ceilalti producatori mari.

 

Masinile nu migreaza din parcuri in functie de comenzi!

Un importator contracteaza la fabrica un numar minim de masini pe care se angajeaza sa le vanda si este obligat sa le cumpere pe toate cele antamate, pentru ca pretul se stabileste si in functie de volum.

Nu se produce pe stoc, se produc masini strict la comanda, pentru clientul care le-a comandat.

 

In cazurile exceptionale cand apar re-importuri intre tari, acestea vin cu discount substantial si se vand astfel.

Link to post
Share on other sites

Atatea pagini scrise si nici macar un exemplu de ''diferente''. E doar folclor.

LE Exemplu de comparatie: se iau doua piese identice (ex. difuzoare Dynaudio) de pe doua masini vandute pe piete diferite si am constatat ca pe masina A puterea difuzorului este de x W, iar pe masina B puterea acestuia este x+3 W.

Edited by dercos
Link to post
Share on other sites

Un bun sfat este sa citesti topicul, mai ales ultimele pagini, se gasesc exemple.

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, dercos said:

Atatea pagini scrise si nici macar un exemplu de ''diferente''. E doar folclor.

LE Exemplu de comparatie: se iau doua piese identice (ex. difuzoare Dynaudio) de pe doua masini vandute pe piete diferite si am constatat ca pe masina A puterea difuzorului este de x W, iar pe masina B puterea acestuia este x+3 W.

Sal.. Un pic offtopic, dar tot legat de sunet.. Patit cu sistemele logitech celebre z4500/z5500, sa gasesc difuzoare diferite in functie de unde a fost luat/fabricat.. Si diferente chiar mari de putere pe sateliti.

@ontopic - am luat masini noi si sh, atat din tara cat si de afara. Din punct de vedere al consumatorului nu prea vezi diferente majore, cel mult poate la calitatea asamblarii si la partea de cate puncte se verifica in faza de ctc si la dotari specifice tarii (inclusiv motorizari).

Tot din cadrul Dacia, stiu ca cele venite din Maroc au o calitate mult mai slaba a asamblarii. De asemene, pe anumite masini sunt dotari specifice pentru anumite tari/piete, care nu se regasesc si nici nu se pot comanda optional la noi.

De ex, cand am luat i3-ul, pe europa puteai lua halogen sau led adaptiv, iar pentru piata din sua/uk venea standard cu led basic. Deci, nivelurile de echipare si particularitatile le stabileste producatorul impreuna cu importatorul.

Link to post
Share on other sites

Echipari standard diferite nu inseamna calitate diferita pentru aceleasi componente, din aceeasi fabrica. Doua modele identice produse in acelasi loc vor avea aceeasi calitate, indiferent unde vor fi vandute. Doua modele identice produse in locuri diferite, pot avea diferente la nivelul calitatii, in conditiile in care furnizorii pot fi diferiti. Dar tineti cont ca fabricile fac asamblare, nu productie, ca atare, cu aceiasi furnizori si aceleasi piese, masinile vor fi identice, oriunde se vor produce.

Link to post
Share on other sites

Calitatea pieselor este aceeasi indiferent de piata (doar fluxul de produs ar costa mai mult decat economia facuta la materiale), dar calitatea asamblarii difera de la fabrica la fabrica. Echipari standard si targhetate doar pe anumite piete sunt, dar nu au legatura cu calitatea, ci doar cu particularitatea masinii.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Readuc in discutie din nou standardul de tara si de marca (pentru ca in discutie este Skoda, brand-ul pe care VW il pozitioneaza sub celelalte din grup), iata un alt exemplu in cazul motorului 1.6TDI CR - CLHA.

El poate sa fie livrat cu 4 bujii incandescente identice sau cu bujia 3 cu senzor de presiune (pentru un management mult mai bun al motorului si probabil noxe mai reduse).

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri