Jump to content

Golf V -1.9 TDI-105Cp-BLS - Bluemotion - Discutii, probleme specifice


Blaser
 Share

Postare recomandată

On 1/7/2014 at 2:27 PM, dumidude said:

 

Buna ziua,

Sunt posesorul unui VW Golf V, 1.9 TDI, 105CP, cod motor BLS(2008), Variant, model Comfortline, km 185000, DPF. 

De ceva timp (de vreo jumate de an) ma confrunt cu un acut consum de ulei. In acest moment am 10000 de km de la ultimul schimb de ulei si am completat deja cu app. 4(!) l de ulei (deci inca un schimb de ulei. Am eliminat scaparile de ulei deoarece nu exista urme de ulei in blindaj, in parcarea personala (unde parchez doar eu) sau in cea de la serviciu. Concluzia mea este ca il consuma si as dori sa evit perpetuarea problemelor spre celelalte elemente importante ale masinii. De ce zic asta...deoarece acum vreo 3000 de km mi s-a aprins martorul DPF in bord + plus (dupa un timp) check engine si spirala si le-am putut elimina doar printr-o regenerare fortata. Cunostintele mele limitate referitoare la masini ma duc la concluzia ca filtrul de particule s-a imbacsit din cauza consumului de ulei. Poate gresesc...

Ideea e urmatoarea: sunt momente cand scoate fum alb-albastru, dar sunt rare (1 data pe saptamana si nu la pornire). Pierderi de putere nu am remarcat, ulei in borcanul cu lichidul de racire - deloc, consum 5.5 - 5.9 exterior, 7-9 urban (Cluj Napoca - avand in vedere ca fac des Floresti - Cluj Napoca - 14 km in care rar ajung in a 3-a, nu consider ca masina consuma exagerat), diagnoza computerizata - fara erori (de fapt sa nu mint - 2 bujii incandescnete arse pe care le schimb la revizia ce urmeaza). Uleiul folosit Castrol EDGE 5W30 507.00 LL.

Si acum intrebarile: 1. Care ar trebui sa fie primul pas pe care sa il fac pentru a descoperi cauza consumului de ulei?

                                2. Poate turbina sa fie de vina si sa arunce uleiul spre evacuare? (aici am citat un pseudo-mecanic)

                                3. Daca puteti si sa estimati niste costuri pentru potentialele cauze, deoarece masina este intr-adevar bine intretinuta in rest si ofera confortul si siguranta pe care mi-o doresc pentru familia mea (ABS, ASR, ESP, 10 airbag-uri, incalzire in scaune, tempomat, etc) si as dori sa investesc in ea, nu sa o vand unuia care sa ma injure dupa aia.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput verifica bine traseuil si turbina, vezi daca are joc in ax, schimba uleiul Castrol macar cu Mobil , e un ulei care se arde repede, dar la tine e mult consumul, nu vad pe unde sa-l arzi decat pe la turbina.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Valdbande. 

Dupa cum vezi detin exact acceasi masina, mai putin partea de portbagaj. Exact in ziua in care am cumparat-o, dupa un drum de 300km s-a auzit un "bip"...ochii-n maxidot, surpriza, nivel ulei scazut pe minim absolut. Rapid am tras pe dreapta pentru ca in portbagaj, vechiul proprietar avea provizii in acest sens, am adaugat tot ce mai era in sticla, aproximativ 6-700ml si totul a fost inregula inca ~5000km (pana la revizie, aceasta era facuta de el cu 2000km inainte de a o vinde). Clar este ca masina consuma uleiul (Mobil1 5W30 ESP Formula) pentru ca la revizie am verificat nivelul si in ciuda faptului ca am completat, iarasi era foarte scazut, inspre minim. De cand masina era cumparata de mine am avut si eu aprins martorul DPF, am facut o regenerare de 20 de min si totul a fost ok. 

Putin speriat, am inceput sa-mi pun intrebari de ce consumul relativ mare de ulei, raportat la numarul de km, era undeva la 100ml/1000km. Inainte avand motor pe benzina, mi se parea fantastic ca trebuie sa completez ulei de la schimb la schimb, daramite 1L ?! 

Bun, revenind la revizie, am facut schimbul cu Castrol EDGE 5W40(Germania) nicidecum cu norma VW 504/507 ci un clasic 505.00/505.01. Consumul de ulei a scazut mult, martorul DPF s-a aprins imediat dupa schimb, iarasi i-am facut o regenerare si de atunci eu nu l-am mai vazut aprins! Concluzia vis-a-vis de martorul DPF este ca uleiul consumat anterior, clar infunda filtrul de particule. De atunci (2012) am facut 3 schimburi de ulei cu acelasi Castrol si nu am mai avut nici cea mai mica problema, incluzand DPF-ul. Sincer, la 7-8000km dupa revizie verific nivelul si poate adaug 2-300ml, rezultand un consum normal de ulei. 

Sa nu intelegeti gresit, nu sunt fan Castrol sub nici o forma si nici pe departe sa fie unul dintre cele mai bune uleiuri, dar masina mea mi-a "spus" ca decat sa fac revizia cu Mobil1 ESP Formula, mai bine pun untdelemn de la Bunica sau Floriol. Bun, o sa ziceti pai da dar cenusa de la ulei cu norma 507 e mult mai putina...parerea mea este ca nu e tocmai adevarat si raman la idea mea oarecum logica: decat un consum mare de ulei cu norma 507, mai bine un ulei corespunzator varstei/gradului de uzura a masinii, ulei care neconsumat nu ajunge in DPF, logic.

Diferenta de "sulphate ash" intre 505.01 si 507(in cazul Castrol) e de fix 0,16% wt, cand un ulei e considerat midSAPS la valoarea de 1%. Diferenta aceasta sa colmateze DPF-ul? NU incurajez folosirea uleiului cu alta norma, dar eu am 35.000km cu ulei norma 505.01 pe DPF. Moarte filtrului de particule? Sper ca nu, dar teoretic daca nu s-a aprins niciodata in acest interval, inseamna ca 5W40 e mai potrivit. Deci raspunsul meu la intrebarea ta de la punctul no.1, este sa schimbi vascozitatea uleiului, lucrul acesta nu va remedia un consum de 1,5L de ulei, dar este un inceput, daca nu vrei sa investesti din prima si sa le abordezi prin eliminare. 

Nu imi dau cu parerea dupa analize a forumurilor de peste hotare, asta am patit si am remediat, scurt si la obiect. Aceste lucruri trebuie postate, nu pareri ca asa cred eu, lucru eronat si totodata des intalnit, mai ales in randul "pseudo-mecanicilor" (sper sa nu-mi ceri drepturi de autor, Vlad). Numai bine! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.03.2016 at 11:26 AM, vladbande said:

Buna ziua,

Sunt posesorul unui VW Golf V, 1.9 TDI, 105CP, cod motor BLS(2008), Variant, model Comfortline, km 185000, DPF. 

De ceva timp (de vreo jumate de an) ma confrunt cu un acut consum de ulei. In acest moment am 10000 de km de la ultimul schimb de ulei si am completat deja cu app. 4(!) l de ulei (deci inca un schimb de ulei. Am eliminat scaparile de ulei deoarece nu exista urme de ulei in blindaj, in parcarea personala (unde parchez doar eu) sau in cea de la serviciu. Concluzia mea este ca il consuma si as dori sa evit perpetuarea problemelor spre celelalte elemente importante ale masinii. De ce zic asta...deoarece acum vreo 3000 de km mi s-a aprins martorul DPF in bord + plus (dupa un timp) check engine si spirala si le-am putut elimina doar printr-o regenerare fortata. Cunostintele mele limitate referitoare la masini ma duc la concluzia ca filtrul de particule s-a imbacsit din cauza consumului de ulei. Poate gresesc...

Ideea e urmatoarea: sunt momente cand scoate fum alb-albastru, dar sunt rare (1 data pe saptamana si nu la pornire). Pierderi de putere nu am remarcat, ulei in borcanul cu lichidul de racire - deloc, consum 5.5 - 5.9 exterior, 7-9 urban (Cluj Napoca - avand in vedere ca fac des Floresti - Cluj Napoca - 14 km in care rar ajung in a 3-a, nu consider ca masina consuma exagerat), diagnoza computerizata - fara erori (de fapt sa nu mint - 2 bujii incandescnete arse pe care le schimb la revizia ce urmeaza). Uleiul folosit Castrol EDGE 5W30 507.00 LL.

Si acum intrebarile: 1. Care ar trebui sa fie primul pas pe care sa il fac pentru a descoperi cauza consumului de ulei?

                                2. Poate turbina sa fie de vina si sa arunce uleiul spre evacuare? (aici am citat un pseudo-mecanic)

                                3. Daca puteti si sa estimati niste costuri pentru potentialele cauze, deoarece masina este intr-adevar bine intretinuta in rest si ofera confortul si siguranta pe care mi-o doresc pentru familia mea (ABS, ASR, ESP, 10 airbag-uri, incalzire in scaune, tempomat, etc) si as dori sa investesc in ea, nu sa o vand unuia care sa ma injure dupa aia.

Multumesc anticipat!

Salut.Dupa parerea mea problema este de la turbina.Si eu tot BLS am dar deocamdata nu am probleme cu consumul de ulei chiar daca pe la tubulatura de la turbina se vede umezeala de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/8/2016 at 11:26 AM, vladbande said:

Buna ziua,

Sunt posesorul unui VW Golf V, 1.9 TDI, 105CP, cod motor BLS(2008), Variant, model Comfortline, km 185000, DPF. 

De ceva timp (de vreo jumate de an) ma confrunt cu un acut consum de ulei. In acest moment am 10000 de km de la ultimul schimb de ulei si am completat deja cu app. 4(!) l de ulei (deci inca un schimb de ulei. Am eliminat scaparile de ulei deoarece nu exista urme de ulei in blindaj, in parcarea personala (unde parchez doar eu) sau in cea de la serviciu. Concluzia mea este ca il consuma si as dori sa evit perpetuarea problemelor spre celelalte elemente importante ale masinii. De ce zic asta...deoarece acum vreo 3000 de km mi s-a aprins martorul DPF in bord + plus (dupa un timp) check engine si spirala si le-am putut elimina doar printr-o regenerare fortata. Cunostintele mele limitate referitoare la masini ma duc la concluzia ca filtrul de particule s-a imbacsit din cauza consumului de ulei. Poate gresesc...

Ideea e urmatoarea: sunt momente cand scoate fum alb-albastru, dar sunt rare (1 data pe saptamana si nu la pornire). Pierderi de putere nu am remarcat, ulei in borcanul cu lichidul de racire - deloc, consum 5.5 - 5.9 exterior, 7-9 urban (Cluj Napoca - avand in vedere ca fac des Floresti - Cluj Napoca - 14 km in care rar ajung in a 3-a, nu consider ca masina consuma exagerat), diagnoza computerizata - fara erori (de fapt sa nu mint - 2 bujii incandescnete arse pe care le schimb la revizia ce urmeaza). Uleiul folosit Castrol EDGE 5W30 507.00 LL.

Si acum intrebarile: 1. Care ar trebui sa fie primul pas pe care sa il fac pentru a descoperi cauza consumului de ulei?

                                2. Poate turbina sa fie de vina si sa arunce uleiul spre evacuare? (aici am citat un pseudo-mecanic)

                                3. Daca puteti si sa estimati niste costuri pentru potentialele cauze, deoarece masina este intr-adevar bine intretinuta in rest si ofera confortul si siguranta pe care mi-o doresc pentru familia mea (ABS, ASR, ESP, 10 airbag-uri, incalzire in scaune, tempomat, etc) si as dori sa investesc in ea, nu sa o vand unuia care sa ma injure dupa aia.

Multumesc anticipat!

Salut,

 

Si eu am folosit la a mea la primul schimb Castrol Magnatec, un ulei foarte prost din cauza ca exista posibilitatea sa fie contrafacut! Acum folosesc Motul Specific 5W30 504.00 - 507.00 LL.

Cu motorina alimentez de la MOL si OMV cea aditivata, dar pot spune ca cea de la MOL este mai buna!

Am un stil de condus sportiv si pot spune ca dupa 25.000km nu am avut nici o problema cu motorul! 

Iti recomand sa folosesti un aditiv pentru ulei si sa schimbi urgent marca uleiului!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minutes ago, bogdansman said:

Salut,

 

Si eu am folosit la a mea la primul schimb Castrol Magnatec, un ulei foarte prost din cauza ca exista posibilitatea sa fie contrafacut! Acum folosesc Motul Specific 5W30 504.00 - 507.00 LL.

Cu motorina alimentez de la MOL si OMV cea aditivata, dar pot spune ca cea de la MOL este mai buna!

Am un stil de condus sportiv si pot spune ca dupa 25.000km nu am avut nici o problema cu motorul! 

Iti recomand sa folosesti un aditiv pentru ulei si sa schimbi urgent marca uleiului!

 

Salut.Din moment ce ii consuma ~4l de ulei in 10.000 km problema este la motor ceva.Poate sa puna si mama uleiurilor ca tot il va consuma pana nu rezolva problema care o are.Eu de exemplu folosesc Castrol 5w30 si nu trebuie sa completez intre schimburi.Defapt nici nu sesisez sa scada nivelu de ulei.Posibilitatea de a fi contrafacute exista la majoritatea produselor din ziua de azi dar nu este asa batator la ochi la unele produse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la clima. Daca o inchid tot imi intra aer in masina. E simte pe la picioare si parbriz. Unde sa fie problema? Multumesc. Am uitat sa precizez. Am varianta bluemotion 1.9. 105 cai

Modificat de florin_boby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opreste ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, calin.g said:

Opreste ventilatorul.  ??? Pai daca dauu off la clima nu se opreste ventilatorul?

Am si eu o problema la clima. Daca o inchid tot imi intra aer in masina. E simte pe la picioare si parbriz. Unde sa fie problema? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rotesti butonul de la mijloc spre stanga sa opresti ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ii dau off nu e acelasi lucru??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

??? Deci nu e acelesi lucru daca invart butonul din mijl spre stanga cu apasatul pe off??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, am inteles "problema" ta, dar la orice masina e asa. Cu climatronicul Oprit(OFF) oricum va intra aer in masina, nu crezi ca e un lucru normal, ei bine, este. Daca vrei sa inchizi tot fluxul de aer care intra in masina(datorita vitezei de rulare), trebuie sa inchizi manual fiecare gura de ventilatie in parte, adica sa le dai de pe 1 pe 0 (0/1). 

Inca un aspect, temperatura setata a aerului care intra in masina va ramane aceeasi, chiar daca climatronic-ul este ON sau OFF.  

Nu vad de ce ai opri de tot aerul, daca e mare diferenta de temperatura, mai multi pasageri, umiditate, iti va aburi luneta...de obicei ori nu pornesc climatronicul deloc, ori il las pe ECON, buton care opreste compresorul de clima, oricum inutil in sezonul rece. Sper sa te ajute informatiile. 

Modificat de tarca_paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/18/2016 at 10:23 AM, bitang said:

Salut.Din moment ce ii consuma ~4l de ulei in 10.000 km problema este la motor ceva.Poate sa puna si mama uleiurilor ca tot il va consuma pana nu rezolva problema care o are.Eu de exemplu folosesc Castrol 5w30 si nu trebuie sa completez intre schimburi.Defapt nici nu sesisez sa scada nivelu de ulei.Posibilitatea de a fi contrafacute exista la majoritatea produselor din ziua de azi dar nu este asa batator la ochi la unele produse.

Salut,

Intr-un final am ajuns la service - defapt tatal meu, ca eu eram plecat din localitate cu cealalta masina.

Primul lucru verificat - joc ax turbina: deloc. Apoi dand jos capacul de la culbutori, mecanicul a observat ca supapa ce este incastrata in capac este infundata si uleiul este aruncat pe evacuare (textul cu italice apartine mecanicului). Am schimbat capacul de la culbutori 100 RON (SH) plus manopera 60 RON si ... gata treaba. Acuma eu nu ma pricep asa ca intrebarea fireasca e: E posibil sa fii fost asta cauza, deoarece mecanicul era 101% convins de asta?

Multumesc anticipat pentru raspunsurile precedente!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu emare diferenta, este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 21.03.2016 at 11:19 AM, vladbande said:

Salut,

Intr-un final am ajuns la service - defapt tatal meu, ca eu eram plecat din localitate cu cealalta masina.

Primul lucru verificat - joc ax turbina: deloc. Apoi dand jos capacul de la culbutori, mecanicul a observat ca supapa ce este incastrata in capac este infundata si uleiul este aruncat pe evacuare (textul cu italice apartine mecanicului). Am schimbat capacul de la culbutori 100 RON (SH) plus manopera 60 RON si ... gata treaba. Acuma eu nu ma pricep asa ca intrebarea fireasca e: E posibil sa fii fost asta cauza, deoarece mecanicul era 101% convins de asta?

Multumesc anticipat pentru raspunsurile precedente!

 

Salut,pana la urma s-a rezolvat problema?Mai ai probleme cu consumul de ulei? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt in etapa de monitorizare, dar cred ca s-a rezolvat, deoarece am aproape 1000 de km de la interventie si nivelul (acum la maxim) nu a scazut deloc. De obicei dupa 1000 de km completam cu aproape 500 de ml de ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.De curand am depistat o problema,mai exact cand am facut schimbul de ulei am observat in spatele motorului curs ulei semnificativ incepand de pe blocul motor si pana pe baia de ulei.Problema este ca nu imi dau seama de unde curge fiindca a ajuns si pe capatul planetarei dreapta dinspre cutie si prin rotatie il improsca peste tot pacolo.M-am gandit sa nu fie simeringul de la planetara dar uleiul in cutie este la nivel si este maroniu curat fata de cel scurs care este negru.Nu v-ati confruntat cu o problema asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica pe langa pp tandem in capul chiulasei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, calin.g said:

Verifica pe langa pp tandem in capul chiulasei.

La pompa tandem i-am schimbat nu demult garniturile inclusiv cea metalica dintre pompa si chiulasa ca imi umezea si pe acolo cu ulei.Ciudat este ca nu sesisez pe joja sa scada nivelul intre schimburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut! am si eu o problema daca ma poate lamuri careva...camd masina e incarcata, la denivelari se aude un troncanit in spate..cred ca amortizoarele sunt de vina dar masina mi se pare foarte joasa de spate in comparatie cu un golf4 si se lasa imediat ce pun greutate sau cand am 5 persoane in masina. cum as putea rezolva? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci frumos la un mecanic sa iti verifice tot ce tine de partea trenului de rulare de pe puntea spate. Si daca tot zici ca se lasa masina super tare cand e incarcata, cel mai probabil ai amortizoarele obosite. Lasa-te si tu pe partea din spate a masinii si cand ii dai drumu vezi cate "curse" face caroseria in sus si jos. Daca se ridica si ramane la orizontala, amortizoarele inca sunt bune, daca masina penduleaza de 2-3 ori pana se stabilizeaza, alte amortizoare.

De asemenea, verifica culisele de la etrierii spate. Sa nu fie eterna problema cu zdranganitul culiselor in portetrieri, problema dezbatuta intr-un topic dedicat aici pe forum.

Modificat de Ioana
Nu mai da Quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin_boby

Salut.

De cateva saptamani ma chinui sa aflu ce mi bate si mie pe partea stanga fata. Se aude o bataie cam intre un fier si un plastic. Ceva de genu. Dar numai atunci cand masina intra in balans sau trec peste guri de canale sau cale ferata. Am fost pe la cateva service uri si degeaba. Poate sa mai lovit cineva de problema asta si poate imi e de ajutor. Specific ca nu se aude mereu bataia.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ivanciuc David

Poate fi de la bieletele stabilizatoare,bucse bara torsiune sau flansa amortizor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!