Jump to content

Apa in ulei Sharan 1.9 TDI PD


laubau

Recommended Posts

Am cautat pe forum dar nu am gasit nici un sfat. Se dau urmatoarele: Sharan, 2001, 1.9 TDI. Prima simptoma acum vreo 2 luni: nu prea tragea motorul si pierdeam apa pe la vasul de expansiune dupa parerea mea.Specific ca uleiul era curat nici o urma de spuma pe joja sau capac. La prima reparatie s-au schimbat: capac radiator, ulei, rulment presiune, debitmetru, antigel, kit ambreiaj, filtrele, supapa vas expansiune, servo frana. I-am rugat sa o puna la punct intrucat plecam in concediu si iesind din tara nu doream sa am probleme prin strainatate cu ea. Am luat masina vineri, sambata am plecat in concediu si numai bine ca la prima iesire pe autostrada surpriza: apa a inceput sa fiarba, temperatura a crescut, si iesea pe la prea plinul vasului de expansiune. Cu greu am ajuns la destinatie cca 1000 km, am oprit pe tot parcursul drumului, am mai completat cu apa si incetisor incetisor (sub 2000 de ture) am ajuns la destinatie. Acolo am rugat recptia de la hotel sa ma indrume la un mecanic intrucat nu doream sa mai trec prin calvarul prin care am trecut. Mecanicul de acolo, a spus primul lucru este termostatul. A scos termostatul, si nici o schimbare: apa se incalzeste, si cu asta basta. Imi spune ca trebuie schimbata garnitura de chiulasa. O schimb, dupa ce platesc o gramada de bani plec de la service: motorul merge impecabil, toarce ca nou nout, fac 50 de km, ma opresc si a doua zi verific uleiul. Spuma cat cuprinde si pe la joja si pe capac, antigel nu mai este. Temperatura apei nu a crescut a stat la 90, dar nici nu am forjat masina intrucat avea garnitura noua. Ma reintorc la mecanic, spune ca problema este la racitorul de ulei, face ce face pe la el (cam o zi a zis el ca a lucrat) si plec din nou. A doua zi constat cu stupoare aceleasi simptome, si pe deasupra mai si pierd ulei pe la racitor (nu mult dar picura oricum). Suparat, o las asa si ma reintorc in tara, cu chiu cu vai pe cel mai scurt drum, pana in 2000 de ture, oprind din 50 in 50 km, ptr. a adauga apa. Cam 1l la 50 km. Ulei am completat cam 400 ml. la 800 km cati au fost la intoarcere. 

Am ajuns in tara, acasa, a doua zi la mecanic cu ea. Ii povestesc toate pataniile si simptomele si se apuca de treaba. Se schimba din nou garniturile, ulei, filtru ulei, racitor ulei, ulei, antigel, kit ditributie, surub chiulasa, si pe deasupra supapa egr si un suport de motor (partea dreapta). Iau masina de la reparat, bucuros, platesc  din nou o gramajoara de banuti si........................dupa 50 km surpriza: spuma cat incape pe joja si pe capac, apa nu mai am in vasul de expansiune si cu asta nu basta. Nu mai stiu ce sa-i fac. Am dus-o astazi la mecanic si am lasat-o acolo, dar nu stiu ce sa ma mai fac. Ce poate avea masina, nu sunt mecanic de profesie, dar sunt cu nervii la pamant. Nici macar nu am mai avut cuvinte: ce sa le zic celor de la service? M-am dus cu o problema la ei, am schimbat ce m-i s-a spus ca trebuie schimbat, am platit nu am comentat nimic, doar ca problema nu s-a rezolvat. Poate a mai patit cineva asa ceva. La aproape 2000 euro cat am bagat in ea, plus ce am platit afara in concediu imi vine sa ii dau foc si gata.

Astept vreo sugestie, sa-i recomand ceva mecanicului sau la ce as putea sa ma mai astept.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • laubau

    9

  • Adrian_S

    5

  • nelu_24

    3

  • Sharan2001

    3

Te-ai gandit la o chiulasa fisurata,daca zici ca , garnitura s-a schimbat?chiulasa a fost verificata,planata eventual?

Link to post
Share on other sites

Si eu inclin tot spre chiulasa.. plus ca, e dreptul tau sa te duci inapoi la ei si sa ceri socoteala ( sau banii inapoi sau rezolvarea problemei fara a mai plati alti bani aiurea pe ce ii duce pe ei capu)

Link to post
Share on other sites

chiulasa a fost la verificat, planeitate, test presiune. Cel putin asa m-i s-a spus si inclin sa cred ca asa este. Deci tind sa cred ca aceasta este in regula, tocmai asta ii nelinistea si pe mecanici , inclusiv pe mine. Nu sunt genul de om scandalagiu, doar ca nu stiu ce sa ma fac si la ce sa ma astept: de bun simt ar fi sa rezolve masina pe cheltuiala lor, sau gresesc eu?deci o alta garnitura, ulei, filtru ulei, antigel nu este normal sa platesc din nou, nici piesele nic manopera. Adica am o pozitie pe deviz la manopera: verificare etansare chiulasa - aprox 500 ron. Acum daca imi spun ca este fisurat blocul sau io stiu ce, eu ce sa mai cred. Vina este a cui, si cine raspunde ptr. asta. 

Link to post
Share on other sites

incearca sa recuperezi antigelul, etc, se pot refolosi daca sunt necontaminate. Cineva povestea de un por in chiulasa care se dilata la temperatura mare,iar la rece se contracta si nu mai pierdea apa.

Link to post
Share on other sites

te indrum sa schimbi chiulasa , fisurile se pot veda cu spray floorescent si cu lampa Uv .... ea este problema 

Link to post
Share on other sites

Sau blocul....oricare din ele ar fi, este greseala lor daca nu au pus diagnosticul cum trebuie...

Link to post
Share on other sites

chiulasa fisurata in proportie de 99%, cumpara o alta chiulasa , fa-i planietate, supape etc. Te costa undeva la 200-300 lei toata distractia, in functie de ce meserias ai la rectificat, plus manopera sa-ti dea chiulasa jos, plus garniturile, sau macar garnitura de chiulasa, ca restu le poti lasa tot pe ala, eventual mai pui niste silicon...ca sa nu dai o caruta de bani..


am patit si eu exact ca tine, am pus aceeasi chiulasa inapoi pe masina, dupa ce au verificato, rectificato etc. si tot imi baga apa in capu pistonului, mie doar atat imi facea, o baga in capu pistonului si o ardea...o dadea pe evacuare.

M-am enervat am dat motoru jos ( ca mi s-a strambat si o biela, si s-au rupt si 2 dinti pe volant) , dupa ce l-am dat, am cumparat alta chiulasa am duso la rectificat si apoi masina a mers ata.

 

Sunt 2 variante . Ori nu ti-au dus chiulasa la rectificat si te-au mintit frumos.

Ori aia care au rectificato sunt varza, cum au fost si aia de am duso eu..

Link to post
Share on other sites

In august am schimbat si eu chiulasa.Am pus una de pe passat.Blocul ar fi absurd.

Link to post
Share on other sites

Chiulasa sau blocul fisurat.

Garnitura de chiulasa ai tot schimbat-o si tot asa face.

Daca nu baga apa in ulei se putea da vina pe vasul de expansiune(nu mai inchidea bine capacul).

Poate un motor nou?

Link to post
Share on other sites

Salut! Ai incercat sa verifici termoflotul? In cazul in care are. Am patit relativ la fel cu un E Class, motor 2.2, numai ca in cazul meu uleiul era in vasul de expansiune.

Link to post
Share on other sites

am inteles vitezoMAN, s-ar putea sa trebuiasca un motor nou, dar intrebarea mea este daca t-i se pare normal ca dupa ce am bagat atatia amar de bani sa mi-i se zica nu e bun motorul si trebuie schimbat? Nu ar fi trebuit sa constate de capatul locului treaba asta si sa nu mai schimb 3 garnituri, 3 randuri de ulei si filtre, distributia care a fost data de tot atatea ori, racitor si etc....?Oricum cred ca gaseam un motor sh la banii astia, si cu garantie si cu km putini. Eu ii cred si pe mecanici ca nu stiu ce are dar ce vina am eu. La urma urmei este vorba de banii si nervii mei, si vine intrebarea cine este responsabil?

Deocamdata astept sa imi zica ei rezultatul constatarii, urmand ca dupa aceia sa vad si la ce s-au gandit sa-i faca. Nu mai sunt dispus sa dau nici un leut dupa toate cate am patit, sau gresesc eu? Nu am mai avut astfel de probleme cu masina, si nici nu vreau sa par absurd.

Link to post
Share on other sites

"I-am rugat sa o puna la punct intrucat plecam in concediu si iesind din tara nu doream sa am probleme prin strainatate cu ea. Am luat masina vineri, sambata am plecat in concediu si numai bine ca la prima iesire pe autostrada surpriza: apa a inceput sa fiarba"

 

   Pe viitor sa stie toata lumea, nici o masina nu se repara inainte de a pleca cu ea la drum lung. Nici macar uleiul nu trebuie schimbat. Toate reparatiile se fac eventual cu 2-3 saptamani inainte de plecare tocmai ca sa o poti verifica cum se comporta. Si uleiul daca il schimbi, daca filtrul a fost prea strans de exemplu poate sa puste garnitura si sa pierzi tot uleiul.

 

   Nu stiu cum este motorul tau, dar am o ruda la care gazele trimise de EGR la rears, erau racite inainte cu apa. Nu stia de ce apa iesea pe esapament. Era spart in interior racitorul asta de gaze EGR. ( motorul era de Ford si nu stiu faca la VW este asa ceva).

Edited by Ebi
Link to post
Share on other sites

Nu este deloc normal sa te duci la "mecanic" si sa schimbi piese pe banii tai pana o nimereste pe cea defecta! Cum vede un mecanic o eroare de sonda lambda GATA trebuie schimbata! Altii te taxeasa cu 50 de lei doar pt ca a sters niste erori scrise intr-limba straina lui!! Nu putem fi toti mecanici, instalatori, zugravi, directori si femei de servici.

Sa ne tii la curent.....

 

PS De banii dati aveai de unde alege un motor cu tot cu garantie.

 

 

Acum citesc.. Cum se face test de presiune la chiulasa? Si nu ma refer sa-i puna putina benzina pe supape sa vada daca pierde.

Edited by vitezoMAN
Link to post
Share on other sites

pai omul de unde sa stie? asa i-a zis mecanicul,ca a facut toate testele , si cel antigravitational si cand a atins punctul de singularitate a expansiunii inflationiste a corespuns totul, deci scoate banul mancati-as  ca tocmai ti-am reparat ce am stiut eu, nu ce era defect.

Link to post
Share on other sites

Ai drebtate Ebi, dar cand am fost sunat ca masina este gata (ar fi cam cu 2 zile inainte de a o ridica) am insistat sa mearga cu ea in probe, am spus-o si sefului de atelier si mecanicilor si pe la toata lumea pe acolo: mergeti cu ea in probe, are plinul la motorina faceti cu ea ce vreti. Mergeti si pana la Budapesta si inapoi, si daca mai trebuie platesc eu motorina daca nu este de ajuns.

De asemenea si cand am ridicat-o ultima oara am insistat sa circule cu ea, ba chiar m-au sunat cu vreo 2 zile inainte sa imi ceara permisunea sa circule cu ea. Sigur am spus, si chiar va rog faceti drumuri lungi, nu maintereseaza ce faceti, ce carati cu ea , doar sa vedeti ca totul este ok, astfel incat cand plec cu ea din service sa nu imi fie frica sa fac un drum de 200 km ,si sa verific uleiul si apa din 10 in 10 km.

Referitor la masina cunostintei tale cu EGR: apa imi intra cu siguranta in motor, pentru ca spuma aceea, capuccino sau cum sa ii zic, pe joja si pe capac dupa toate cautarile mele pe internet, si pe la prieteni indica prezenta apei in motor. Deci nu pleaca pe esapament, sau daca pleaca si pe acolo ce sa mai zic. Nu am avut cum sa verific intrucat nu au trecut nici 24 h de cand am ridicat-o.

Referitor la meseriasi: si eu lucrez in prestari servicii, nu mecanica, ci service gsm , dar asa ceva nu pot si nu am facut nici unui client: vii cu telefonul la mine ca se stinge de ex., te pun sa-i schimbi display, touch, casca, sonerie, le cumpar noi si le pun, iar cand pleci de la mine vii a doua zi si imi spui ca tot asa face, adica se stinge si se aprinde. Deci repet nu cred ca in ziua de azi, cand este asa de greu sa castigi un client, mare sau mic, care daca pleaca multumit, cu siguranta tot la tine va reveni, sa isi bata joc de tine. Sincer cred ca exista solutii legale, dar nu vreu sa imi inchipui cum este sa ai un service auto, si sa iti vina OPC-ul, economicul si alti nenorociti pe cap sa iti dea niste amenzi astfel incat sa fii nevoit sa inchizi firma. Chiar este un service marisor, si oamenii m-i se par de treaba dar........

Desigur nici macar nu am discutat cu respectivii astfel de treburi, gen reclamatii etc.. Deocamdata astept sa vad ce rezultat imi comunica. Sper ca se gandesc bine ce vor face, iar eu sa fiu in locul lor, in domeniul meu as repara telefonul gratis, indiferent de costuri, si pe deasupra as mai da si o husa sau o folie de protectie gratis, cu scuzele de rigoare, cu promisiunea ca la urmatoarea reparatie , indiferent de telefon va beneficia de un pret preferential (si chiar am facut de nenumarate ori treaba asta, intrucat sunt constient ca nimeni nu este atotstiitor, si se pot intampla erori). Asa vad eu ca s-ar face treaba.

PS: daca tot povestesc de patanii, am avut un telefon la reparat, cu un defect minor o casca, lucru banal. Am deschis telefonul, am schimbat casca si a murit. Nu a mai pornit in ruptul capului. Cauza (dupa lungi cercetari si nopti nedormite) - descarcare electrostatica in telefon, si s-a stricat (sanse de 1 la nu stiu cate zeci de mii). Urmarea - am cumparat un telefon nou (nu a fost foarte ieftin credeti-ma), mi-am cerut scuze clientului, am incercat sa-i explic cat mai pe intelesul lui ce s-a intamplat, si gata. Desigur la masini poate vorbim de alte valori, dar sa nu uitam ca este si alta manopera.

Link to post
Share on other sites
antonioantonio38

o idee. daca ai in zona meseriasi care reapara radiatoare, dute la ei cu chiulasa si pune-o sub presiune, inainte baga niste ulei de compresor de clima sau ceva colorat si fluid în chiulasa, baga chiulasa sub presiune si cu lampa autogen incalzeste-o pina ajunge la temp de lucru ca in realitate, daca are fisura sigur o sa scape, daca nu las-o sub presiune 24 ore cu un manometru pe reductie sa vezi daca scade presiunea.,

 

cel mai simplu...schimbi chiulasa cu una second si daca blocul motor nu are probleme, vei fi fericit, iar la acel servis la care ai lucrat dute sa iti dea banii inapoi pe tot ce ai schimbat de 2x inclusiv manopera, spor la treaba

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Laurentiu nu ne dai nici un rezultat?

Edited by nelu_24
Link to post
Share on other sites
undertacher2001

Doamne fereste am citit acest topic si imi pare rau ca nu iti pot da un sfat,si asa ai primit destule,insa trebuie sa iti spun un lucru.Oamenii aia isi bat joc de tine si de imensul bun simt de care dai dovada,asa ceva nu pot sa cred ca se mai poate intampla in zilele noastre.Trebuie sa faci ceva sa-ti recuperezi banii,nu lasa treburile asa indiferent cum se termina problema ta.Uite asa vi tu azi unul cu bun simt pe care il pacalesc,maine altul nimeni nu se adreseaza institutiilor competente si platite pentru a rezolva aceste nereguli,anomalii si nimeni nu mai beneficiaza de serviciile PLATITE si ne intrebam de ce?

Pentru ca merge si asa,din cauza asta.

Eu unul cred ca i-as agata pe pereti nu mi-ar mai trebui nici un ban.

Greseala ta ca nu ai schimbat servisul si nu ai cerut banii inapoi,imediat ce dupa primele chestii inlocuite problema a persistat.

Sent by me.

Link to post
Share on other sites

Dupa o discutie avuta saptamana trecuta, cu seful de atelier, o discutie pe care am purtat-o cu un calm deosebit, desi am o fire foarte colerica, expunand sirul intamplarilor, sau poate rememorand evenimentele, m-i s-a cerut sa le dau un timp de rezolvare pana marti (maine adica 15.10.2013). Convorbirea s-a terminat cu urmatoarea fraza din partea mea: gasiti o solutie de rezolvare, dar sa nu indrazneasca sa mai imi ceara vreun banut, aducandu-le aminte ca se poate ajunge si la urmatoarea situatie: faceti-mi masina asa cum a fost, restituiti toti banii, si cu asta basta. Sper ca isi dau seama ca daca fac cumva vreun lucru de mantuiala, eu am garantie 1 an de zile pe lucrarile efectuate, si voi reveni la ei. Din ce am mai citit am nevoie de o adresa din partea RAR, si in completare o adresa de la 

OPC. Cu aceste 2 constatari pot sa ii dau in judecata si atunci va incepe calvarul pentru ei. Nu am amenintat pe nimeni, doar ca am studiat problema. Deci pe langa amenzile de la cele 2 institutii, se poate adauga si cea de la Finante. Iar ca si despagubiri pe langa suma de bani ce am platit-o se poate adauga si timpul cat masina a stat in service etc.....

Maine astept telefonul de la dansii sa vad ce solutie au gasit. Voi anunta ce s-a intamplat. Multumesc de sprijin din partea forumistilor.

Link to post
Share on other sites

Cu vorba buna nu rezolvi nimic in tara asta. Trebuia sa-i fi scuturat putin si te rezolvau pe loc, nu te mai duceau cu vorba.

Link to post
Share on other sites

Ce treaba are postarea ta cu titlul topicului? Te rog sa fii mai atent unde postezi.Multumesc

Edited by flotouran95
Link to post
Share on other sites

La prima problema o diagnoza si eventual un log in mers,cauta pe forum sa vezi cum se face.La problema cu geamurile verifica bruduful cu fire care intra in usa soferului.

 

offtopic.gif  pe viitor posteaza in topic-urile in care se discuta problemele tale,o sa rugam un moderator sa faca curatenie,

Link to post
Share on other sites

Deocamdata, m-au rugat sa-i las pana saptamana viitoare, marti sau miercuri. Au comandat un rand nou de garnituri, etc, chiar nu am bagat de seama ce mi-au mai zis, termenul final fiind saptamana 21-26 oct. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept