Jump to content

Miros de benzina in ulei!Fabia 1.4 mpi


sinucigasu
 Share

Postare recomandată

am un tovaras care are o fabia la vreo 65k km !masina e intretinuta ce sa zic! insa m-a surprins faptul ca pana acum a schimbat distributia :)! ceea ce am vazut pe forum ca de obicei la benzinare se schimba in jur de 90- 100k km !ma rog ...de la un timp are un miros de benzina in ulei !de la ce ar putea sa fie?! m-am gandit ca scapa benzina pe langa segmenti , coroborat cu o ardere defectuoasa! cu toate astea masina trage si e vioaie, insa consuma mai mult spune el! asa ca m-am decis sa va cer si voua parerea !multumesc anticipat

Respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuia reglat avansul. Problema s-ar putea sa fi fost sa nu se fi aliniat foarte bine supapele si sa scape benzina in baie.

Alta cauza poate fi daca i s-a ars vreo bobina de inductie si a mers asa mai mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu ma gandesc sa se fi uzat semeringurile de supapa si acele locasuri unde culiseaza supapa ,sau supapele sa aiba calamina intre ele si scaun si sa nu inchida bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai oameni buni, supapele si semeringurile de supape nu au treaba cu "scurgerea " benzinei in baia de ulei. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca nu are nici o legatura ?

Axul cu came primeste si el o ungere , nu ?, daca tie la ardere iti pierde prin canalul in care culiseaza supapa si semeringurile de supapa sunt uzate , tu ce zici nu se duce ceva benzina pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca nu are nici o legatura ?

Axul cu came primeste si el o ungere , nu ?, daca tie la ardere iti pierde prin canalul in care culiseaza supapa si semeringurile de supapa sunt uzate , tu ce zici nu se duce ceva benzina pe acolo?

Poate doar daca este cilidrul plin cu benzina si supapa sa rama deschisa pe durata compresiei :blink: exagerez putin dar...cam asa vad eu.

Poate mai apar si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca supapa ramane deschisa pe timpul compresiei asta ar insemna ca motorul ar fi sari de la punct , si canse intapla asa ceva nu cred ca mai porneste , sau daca ar porni ,ar trage mai rau motorul , ar avea un sunet mult mai schimbat, nu ar sta bine la relanti si multe altele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca supapa ramane deschisa pe timpul compresiei asta ar insemna ca motorul ar fi sari de la punct , si canse intapla asa ceva nu cred ca mai porneste , sau daca ar porni ,ar trage mai rau motorul , ar avea un sunet mult mai schimbat, nu ar sta bine la relanti si multe altele

Pai vezi, tocmai ti-ai "raspuns" la afirmatia anterioara. Cum vrei sa ajunga benzina pe coada supapei daca supapa este inchisa?! Si ca sa ai atata benzina nearsa care sa se duca eventual pe coada supapei de evacuare, mai greu, ca sa nu zic imposibil; mai ales cand are ditai gura de evacuare la dispozitie. Plus ca, eventualul surplus de benzina ar afecta (cum zici si tu) mersul motorului. Eu zic sa cauti alta cauza, nu supapele.

Mai mult decat atat, uzura semeringurilor de supape ar duce la aparitia consumului de ulei.

Pacat ca nu mai posteaza si niste mecanici.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni stati asa!motorul nu are nici un fel de mers anormal!merge chiar bine insa verificand uleiul are un puternic miros de benzina!nu cred sa fie de la distributie...ma refer la distributie pusa prost ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci cred ca cere o segmentare

daca zici ca nu are mers anormal posibil sa se fi cocsat segmenti la vreun piston

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sinucigasul. Amicul tau are o masina cu motor conceptie anii 60. Motorul MPI are o belea mare cu lantul de distributie care din conceptie nu are intinzator insa este un lantz extrem de solid. Din aceasta cauza rezulta si zgomotul caracteristic, foarte urat al motorului de zornaiala sau frecare iregulata. Poate fi asemenata cu o amestecare de piulite si alte bucati metalice intr-un lighean. O distributie schimbata poate deveni zgomotoasa in 10-15.000 km de la efectuarea schimbului. Nu exista o regula sau un model de mers care sa protejeze aceasta chestiune comuna tuturor skodelor cu motor derivat din acesta: 120,130, forman, favorit, felicia, fabia cat si seat arosa si lupo variantele 1.0MPI. Poate doar uleiul sa ajute, insa nici aici nu am descoperit ceva relevant. Poti cauta in skoda/fabia thread-ul "tzacanit motor".

Legat de mirosul de benzina: daca amicul tau merge drumuri scurte si motorul este mai mereu in regim f rece spre incalzire si apoi oprire, pulverizarea benzinei prin injectie se depune pe peretii cilindrului. Motorul la rece are o ungere ineficienta si de asemenea tolerantele intre segmenti si cilindru sunt altele decat cele normale. Exista in felul acesta un schimb inevitabil de "fluide" intre camera de ardere si carter. Uleiul "scapa" in camera de ardere sau benzina in ulei. Asta se poate observa la joja in functie de fluctuatia nivelului uleiului. De obicei uleiul dispare => masina mananca ulei. Orice masina noua sau veche consuma ulei. In cazul in care la joja nivelul ramane constant, fluidul masurat este combinat cu carburant sau condens. Proportia poate fi neglijabila insa.

Poate in cazul lui este ceva mai grav. Distributia reglata incorect are alte simptome: mers ineficient, tremurat si in cazuri grave si cu observare imediata supape indoite. Inteleg ca nu este cazul. Daca masina este vioaie distributia sigur este reglata corect. La acest lant doar un dinte deplasat inseamna foarte mutl deja.

Ce ulei foloseste si cat timp are de la schimbul precedent. De asemenea, cum sta cu condensul: cum arata dosul busonului de ulei?

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuia reglat avansul. Problema s-ar putea sa fi fost sa nu se fi aliniat foarte bine supapele si sa scape benzina in baie.

Alta cauza poate fi daca i s-a ars vreo bobina de inductie si a mers asa mai mult timp.

Domnu' istef, aberezi la greu. Avansul se regleaza de catre computer in functie de parametrii primiti de la senzori, iar despre mersul cu bobina arsa, este tehnic imposibil. Iar despre supape, aceste nu se aliniaza, pentru ca cilindrii lucreaza in timpi diferitzi. Cred ca nu prea stii nimic despre motoare, scuza'ma ca itzi zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

QUOTE(passat no1 @ Feb 17 2006, 08:55 PM)

daca supapa ramane deschisa pe timpul compresiei asta ar insemna ca motorul ar fi sari de la punct , si canse intapla asa ceva nu cred ca mai porneste , sau daca ar porni ,ar trage mai rau motorul , ar avea un sunet mult mai schimbat, nu ar sta bine la relanti si multe altele

Pai vezi, tocmai ti-ai "raspuns" la afirmatia anterioara. Cum vrei sa ajunga benzina pe coada supapei daca supapa este inchisa?! Si ca sa ai atata benzina nearsa care sa se duca eventual pe coada supapei de evacuare, mai greu, ca sa nu zic imposibil; mai ales cand are ditai gura de evacuare la dispozitie. Plus ca, eventualul surplus de benzina ar afecta (cum zici si tu) mersul motorului. Eu zic sa cauti alta cauza, nu supapele.

Mai mult decat atat, uzura semeringurilor de supape ar duce la aparitia consumului de ulei.

Pacat ca nu mai posteaza si niste mecanici.

Domnule XXLEEUS eu spuneam de supapa care ramane deschisa si dumneata te referea la supapa care ramane ichisa, deci gresesti

vAmicul tau are o masina cu motor conceptie anii 60. Motorul MPI are o belea mare cu lantul de distributie care din conceptie nu are intinzator insa este un lantz extrem de solid. Din aceasta cauza rezulta si zgomotul caracteristic, foarte urat al motorului de zornaiala sau frecare iregulata. Poate fi asemenata cu o amestecare de piulite si alte bucati metalice intr-un lighean. O distributie schimbata poate deveni zgomotoasa in 10-15.000 km de la efectuarea schimbului. Nu exista o regula sau un model de mers care sa protejeze aceasta chestiune comuna tuturor skodelor cu motor derivat din acesta: 120,130, forman, favorit, felicia, fabia cat si seat arosa si lupo variantele 1.0MPI. Poate doar uleiul sa ajute, insa nici aici nu am descoperit ceva relevant. Poti cauta in skoda/fabia thread-ul "tzacanit motor".
Legat de mirosul de benzina: daca amicul tau merge drumuri scurte si motorul este mai mereu in regim f rece spre incalzire si apoi oprire, pulverizarea benzinei prin injectie se depune pe peretii cilindrului. Motorul la rece are o ungere ineficienta si de asemenea tolerantele intre segmenti si cilindru sunt altele decat cele normale. Exista in felul acesta un schimb inevitabil de "fluide" intre camera de ardere si carter. Uleiul "scapa" in camera de ardere sau benzina in ulei. Asta se poate observa la joja in functie de fluctuatia nivelului uleiului. De obicei uleiul dispare => masina mananca ulei. Orice masina noua sau veche consuma ulei. In cazul in care la joja nivelul ramane constant, fluidul masurat este combinat cu carburant sau condens. Proportia poate fi neglijabila insa.

Domnule Akebono ,motorul cu pricina este un motor de 1,4 si acesta nu este pe lant ci pe curea de distributie din cate stiu eu

si legat de condens este posibil asa ceva , dar legat de benzina care ramane pe camasile pistonului ca sa zic asa este mai putin probabil sa se duca in ulei benzina ,doar daca segmentii prezinta o uzura cat de cat mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passat no1

Numai motoarele 16v de 1.4 sunt pe curea. Restul si marea majoritate (n-2) sunt pe lant. Poate prietenul tau are 16v, stoopid me. Poate spui si tu codul motor sau puterea si atunci se clarifica.

Referitor la postul tau anterior, cred ca n-ai fost intr-unul din momentele tale bune, asa-i?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passat no1. FARA SUPARARE...eu am incercat la modul cel mai civilizat, omenesc, colegial, sa-ti explic niste lucruri care tin de un minim de cunostinte in functionarea motorului (asta daca vrei sa intelegi ce se intampla in cei 4 timpi cu un piston si supapele eferente) . Mai gandeste-te putin inainte de a afirma APASAT niste lucruri pe care nu le stapanesti. Te rog eu, citeste mai atent, nu printre randuri. Mai clar ti-a explicat si @akebono dar, daca vrei sa ramai la parerea ta...n-ai decat.

PS: ce supapa ramane deschisa si cand?! (tema pt. acasa) :)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule passat1 (imi permit sa folosesc acelasi ton), bine ca il inveti pe un proprietar de fabia 1,4MPI ca motorul respectiv are lantz DIN CATE STII TU... foarte util... nu pot sa nu zambesc... doar ca Akebono nu numai ca stie ca are lantz la distributie, dar l-a si schimbat CU MANA LUI :)

Acum probabil ca te gandesti ce prostie a facut saracul om in nestiinta lui inlocuind cureaua cu un lantz...

;)

Odata ce nu a fost specificat tipul motorului, nu putem decat sa presupunem. Este posibil sa fie vorba de un motor cu curea sau de unul cu lantz...

Ce este cert, este ca pe Fabia s-au montat atat motoare pe benzina cu curea cat si motoare cu distributia cu lant

Curea: 1,4 16V 75CP, 1,4 16V 101CP, 2.0 8V MPI 115CP.

Lantz: 1,0 8V 50CP, 1,2 6V 54CP, 1,2 12V 65CP, 1,4 8V MPI 60CP, 1,4 8V MPI 68CP.

Revenind la subiect: drumurile scurte dese, cand motorul nu apuca sa se incalzeasca, pot face mult rau si pe termen lung se poate acumula o cantitate insemnata de benzina in ulei prin fenomenul mai sus descris indiferent daca motorul este unul uzat sau nu. In astfel de cazuri, este recomandata scurtarea intervalelor de schimb pt ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca suntem 3 la 1 dar am sa incer sa ma descurc cu toti

1 domnule @xxleeus ca sa prezint6 pe scurt ca acum sunt grabit

dumneata mai intrebat principiul aprinderei la un motor in 4 timpi

aprinderea din cate stiu eu la motoarele cu 4 cilindri ar fi urmatoarea , dupa pistoane 1-3 2-4 si cand supapa de adimisie este la puntul mort adica lipita de scaunul acesteia , pistonul urca , injectorul pulverizeaza si ai vine scanteia , atunci se produce explozia si supapa de evacuare ramane deschisa pt a putea da voie gazelor sa iasa

2 domnule @Akebono nu stiam ca doar cele cu 16V sunt pe curea

dar aici eu unul nu imi explic cu se duce benzina in ulei atat timp cat motorul este rece

stiu ca motorul la pornire nu are ungerea buna , pt ca pana se ridica uleiul in tot motorul mai dureaza cateva secunde , dar eu numi expl;ic fenomenul

dupa cum te referi dumneata inseamna ca pe perioada de iarna la toti ar trebui sa avem benzina in ulei ca este rece motorul si nu face nu stiu ce

in afara de uzura segmentilor nu vad acest fenomen

Scuzatima dar mai multe scriu maine ca acum sunt grabit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

dar aici eu unul nu imi explic cu se duce benzina in ulei atat timp cat motorul este rece

stiu ca motorul la pornire nu are ungerea buna , pt ca pana se ridica uleiul in tot motorul mai dureaza cateva secunde , dar eu numi expl;ic fenomenul

dupa cum te referi dumneata inseamna ca pe perioada de iarna la toti ar trebui sa avem benzina in ulei ca este rece motorul si nu face nu stiu ce

in afara de uzura segmentilor nu vad acest fenomen

Scuzatima dar mai multe scriu maine ca acum sunt grabit

gresit, pentru ca dupa ce se incalzeste suficient motorul, benzina acumulata in ulei se va evapora. Daca insa uleiul ramane rece, fenomenul de evaporare nu va ave loc, benzina continuand sa se acumuleze pana incepe uleiul sa miroasa ca atare. simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca suntem 3 la 1 dar am sa incer sa ma descurc cu toti

1 domnule @xxleeus ca sa prezint6 pe scurt ca acum sunt grabit

dumneata mai intrebat principiul aprinderei la un motor in 4 timpi

aprinderea din cate stiu eu la motoarele cu 4 cilindri ar fi urmatoarea , dupa pistoane 1-3 2-4 si cand supapa de adimisie este la puntul mort adica lipita de scaunul acesteia , pistonul urca , injectorul pulverizeaza si ai vine scanteia , atunci se produce explozia si supapa de evacuare ramane deschisa pt a putea da voie gazelor sa iasa

@passat no 1; Iarasi... FARA SUPARARE!!! Mai studiaza!!!Nu o lua ca pe o ofensa!

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca discutia (care deja a degenerat ) sa continuue cu un argument solid prietenul meu zicea ca e pe lant si mpi deci cam ultimele 2 variante de la motoarele prezentate de akebono!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!