Jump to content

Masina mea? Onesta si loiala


Mishutz

Recommended Posts

Salutare pentru toti colegii!

 

Am decis sa deschid acest topic pentru a-mi lauda si certa masina :D

E vorba despre un VW Passat Variant din 2005, model B5.5, tras de un 2.0 TDI, cu 8v, ce initial avea 100kw ( 136 CP). Am gasit-o in comuna Matca, jud. Galati, la un nene ce era pietar si nu prea a avut grija de ea, carand legume de acasa spre piata. Masina impecabila tehnic, mici ciupituri pe capota, o mica indotura pe portiera spate dreapta, alea alea. O masina onesta care merita ceva mai bun decat a cara legume la piata! Masina am luat-o la 156k km pe bord (244k km reali), urmand sa-i dau la loc cand o sa gasesc persoana interesata sa ma ajute in acest sens.

Nu m-au interesat km, nici sa fie impecabila ( facuta samsareste pentru vanzare). Am cautat o masina normala pentru a ma putea bucura de ea si de a o putea folosi zi de zi. Asa si a fost!

 

La masina s-au schimbat:

-totul in turbina, asta in 2012, la 'nea Cipos, deci e brici pentru inca 200k km

-amortizoarele, puse unele Bilstein, in martie 2013

-2 bucse bascula, puse unele TRW, in 2012

-bratele acelea de sus, puse unele Optimal, dar urmatoarele vor fi Lemforder, in august 2012

-eliminat DPF si facut un stage 1 la motor, acum avand ~165 CP, tot in 2012 cand cu turbina

-schimbat axul cu came si tacheti, pus un ax Kobelschmidt si tacheti INA, in ianuarie 2013

 

Vor urma:

-un player 2DIN in locul MFD1-ului

-xenon pe faza scurta, masina avand faruri cu lupe

-jante pe 16"

-o spalare a interiorului la colegul Muale, dar sa vina salariul :D

post-94030-0-97866900-1378398031_thumb.j

post-94030-0-98646100-1378398107_thumb.j

Edited by Mishutz
Link to post
  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mishutz

    49

  • mad_kat

    4

  • Muale

    3

  • bgd_b92

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa o stapanesti sanatos!

Motorul are 165 cai + 2 mâțe putere.

Passat e masina serioasa si mai bine e in mainile cuiva care are grija de ea decat pentru carat legume.

Link to post

O avea vreo 2 magari peste aia 165 :) Mi se oferise sansa de a-i face stage 2, de 185 CP, dar nu stiam cum o sa se comporte ambreiajul, volantul. Chiar nu mai aveam bani de investii prostesti.

Mi-am eliminat DPF-ul deoarece aveam un consum mediu de 12.6%, aceste regenerandu-se de vreo 6 ori pe zi. In regenerare mi se cam dubla consumul, deja era paguba masina.

Am mai schimbat N75-ul, degeaba, problema fiind de la o siguranta de 10A din compartimentul ECU-ului.

Te aprob, Passatul nu e duba si a fost pacat ca a ajuns mai intai pe mainile "ciobanului" ala. Ala merita o Dacia papuc, nu Passat. Numai bine!

post-94030-0-35925000-1378410529_thumb.j

Link to post
costyserbanescu

sa o stapanesti sanatos cati mai multi km fara evenimente neplacute . vad ca tu ai grija de ea si ii faci toate " placerile " . care a fost pretul de achizitie ( daca nu e confidential ) :D

Link to post

Bine ai venit! Personal am o slabiciune pentru aceste masini, cat si modelul anterior. Multi km fara probleme si iti doresc sa o pastrezi cat mai originala se poate!

Link to post

cred ca fuge masina cu atatia cai :) cat consuma motorul de 2 litrii?

tu ai sub cotiera suport pt 2 pahare si mai ai si in bord, sub climatronic? nu am mai vazut asa.

Link to post

O masina indestructibila , of regret si acum b5,5 meu.
Matele sunt pe post de mecanici ?

Link to post

Sa o luam pe rand:

Masina a costat in 2011, luna august, 6800 euro. Exact cat fosta masina.

-Consum mediu vara-iarna, clima mereu pe auto la 22-23 grade, e cam 7-7.3%

-Pot scoate si sub 5%, dar e stresant sa mergi cu ochii in bord sa nu sari de 110 si sa mai si accelerezi ca bunicuta. Nu e genul meu si n-o sa chinui masina cu astfel de mers. 

-Suportul de pahare e de B5, merge in locul capacelului ala, fara nici o modificare.

-Matele sunt paznici la alea 165 de oi si aia 2 magari :)

Edited by Mishutz
Link to post
  • 1 month later...

Am ajuns undeva la 300k km. Mi-am verificat bujiile si totul este ok. Masina merge fara probleme. Daca e cuminte, promit sa-i fac un tort la 500k km :)

Link to post
  • 3 months later...

Azi am schimbat garnitura de la capacul ala negru al motorului, cel de deasupra axului cu came, deoarece imi plangea putin pe langa un colt al capacului, nefiind montat bine la schimbarea axului cu came, acum 1 an.

Am schimbat filtrul de ulei si uleiul. Am pus un Valvoline 5W-40 Dura Blend Diesel, fiind al doilea schimb cu acest ulei dupa Aral 431, ulei care mi s-a parut foarte ok, poate chiar mai bun decat Valvoline. Deja incep sa fac schimburile de ulei la 7500k km, nu mai am incredere in uleiurile ce apar acum, mai ales la modul cum arata cand il scoti din motor. 

Link to post
  • 1 month later...

     Deja am mai schimbat o tura uleiul, mergand tot pe Valvoline 5W-40 Dura Blend Diesel. E ok uleiul, dar parca vreau mai mult de la uleiul ce il pun in motor, asa ca ma voi orienta catre altceva, voi vedea ce.

     Intre timp mi-a "plecat" MFD-ul la un coleg de pe forum, urmand sa il inlocuiasca un Pioneer 2DIN, mergand pe ideea unui sunet mai bun, chit ca nu se va integra asa bine in bord, avand un albastru ce va merge doar cu climatronicul, iar cu rosul din bord, nu. O sa arate ca si in poza de mai jos, neajungand inca playerul meu.

     Urmeaza distributia, dar o tot aman, avand inca vreo 8k km pana la termenul limita, plus ca munca nu mi-a permis sa ma "despart" de masina pentru o zi. O sa fie kit OEM pentru ca vreau sa am siguranta psihica ca am pus ce era mai bun, curea si role, dat fiind ca distributia se schimba la 120k km la modelul asta de motor.

post-94030-0-79945800-1393788284_thumb.j

Edited by Mishutz
Link to post

Mai, inca nu a ajuns, dar din experienta si din discutii cu cei de la Pioneer ( pe chatul lor de pe facebook, chit ca era ora 22 la noi, ei erau dispusi sa raspunda la intrebarile mele legate de player, comparatii cu altel playere ale lor ), playerul e imediat sub gama de top, Reference. Nu are cum sa se auda prost, alegandu-l special pentru sunet.

Link to post

Nu am luat pentru ca vroiam 3 perechi de rca-uri, dac pe 24 biti, rca-uri pe 4-5v.. Alpine nu le are, nici macar urmasul playerului meu nu le are. Au inceput sa ofere conectare ipod la greu, cu aplicatii android si etc..

Link to post

Sunt chiar curios cum ti se va parea comparat cu MFD-ul. Teoretic ar trebui sa se auda mai bine, pe langa MOS-FET avand si ceva mai multe setari de sunet.

 

Am uitat sa iti zic cand ne-am vazut - sa nu uiti sa pui mufa de antena cu separator de alimentare - altfel iti va prinde f prost radio.

Mai am unul pe acasa - eventual cand ne vedem sa imi dai cartea din mapa masinii ada-mi aminte sa iti dau piesa ;)

Link to post
  • 2 weeks later...

Ieri a fost o zi mare si obositoare. Mi-a venit Pioneerul si, dupa 3 saptamani de asteptat scula si 2 saptamani de cantat singur cuc, am muzica in masina. E peste MFD la fidelitate, dotari, setari, iar noaptea e destul de oem, voi pune poze diseara cu el. Isi regleaza volumul in functie de zgomotul din masina, reda si schimba muzica din telefon direct din el, etc. Apoi am spalat interiorul cu un Karcher puzzi ( aspirator cu injectie - extractie ), am scos pamantul din perne de cand cara taranul de dinaintea mea, pepeni cu Passatul. Urmeaza Vineri o distributie, curele clima, alternator, intinzatoare, filtru motorina si lichid servo nou.

Link to post

post-94030-1395079830639_thumb.jpg

Cam asa se vede playerul nou, noaptea. Are si Dimmer automat ca si MFD'ul, care nu stiu exact de unde isi ia semnalul, dar merge.

Link to post

de obicei cand aprinzi pozitia ar trebui sa scada intensitatea luminii

Link to post

Instalatia originala - si pentru MFD-ul de l-ai avut ;) are un pin in mufa prin care primeste "plus" cand se aprind pozitiile. Plus variabil prin reostat - HU-urile oem stiu sa se si dimeze odata cu bordul - probabil ca AM-urile nu.

 

Ca sunet - ma bucur ca esti multumit - ca aspect... nu sunt fan...

Link to post

El de mers, merge. Scade intensitatea cand aprind pozitiile, corect. Acum trecem la capitolul difuzoare. Banii sa vina, ca optiuni sunt destule.

Link to post

Am trecut si de hopul distributiei:

1. Cureaua pe original cod 038 109 119 P, ce rezista la 80k mile ( 120k km ),

2. Rolele originale cu abtipild Litens, cele vechi fiind Litens si INA,

3. Pompa de apa am ales Graf, cea veche nefiind identificata, avea paletii din plastic maroniu si era intr-o stare foarte ok,

4. Intinzatorul de la cureaua de distributie e INA, cel vechi fiind tot INA,

5. Intinzatorul de la alternator e FLENNOR ( cica rezista pana la urmatoarea distributie, lejer ), cel vechi fiind INA

6. Fulia alternatorului am pus INA, cea veche fiind INA

7. Curea clima am pus Contitech, cea veche fiind tot Contitech

8. Schimbat ulei servo, pus FEBI

9. Schimbat antigel, pus G12, parca FEBI, HEPU, ceva cu recipient verde.

Unele cutii originale mi-au venit cu abtipild de SKODA, altele cu Audi, nefiind o problema pentru mine.

S-a observat imediat o scadere a zgomotului motorului, am scapat de tremuratul de la relanti, de tacanitul intinzatorului de la alternator, dar mi-a crescut consumul din cauza avansului mutat de la -3.6, la +0.1 sau +0.7

Il voi da inapoi pentru ca am consum mediu de 8-9, iar la relanti a sarit din 0.5-0.6 in 0.8-0.9

Edited by Mishutz
Link to post

9. febi este verde dar lichidul este roz.

Link to post
Mihai.Nechifor

La motorul de 2.0 avansul are alta marja de reglaj decat la 1,9? 

Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • ciacobet
      By ciacobet
      Salutare forumisti!
      -masina nu are erori la scanarea cu vag com. 
      -nu are zgomote ciudate din motor
      -cam follower schimbat acum 200km odata cu distributia 
      -problema aparea si inainte de schimb si acum dupa 
      -cum se manifesta -> acceleratie mai brutala si nu conteaza treapta de viteza, cand ajunge la 4500 - 5000 de ture imi taie pedala. 
      -daca accelerez lin, nu are nici o problema
       
      Intrebari :
      daca e problema cu debitul de benzina, nu ar trebui sa apara vreo eroare?
      de ce merge ok daca accelerez lin?
      de unde sa incep sa sap pentru a gasi problema?
       
      Merci !!!
       
      PS: pentru moderatori: am cautat 2 ore inainte de a posta si nu am gasit nimic asemanator cu problema mea. 
    • RoC
      By RoC
      Astazi am efectuat prima  revizie la Vw Tiguan 2, 2016, 2.0 TDI, DSG, 4 Motion, 150 Cp - 30.000 km. Am programat-o la Porche Nord, pentru ca este cel mai aproape de mine si am ramas surprins de calitatea si amabilitatea lucratorilor din acest service. Durata lucrarii a fost de 90 min, am fost lasat sa urmaresc toate operatiunile, s-au verificat in detaliu toate partile si instalatiile masinii, presiune, masurare si strangere rotii. Pret decent: 875 lei(ulei+filtru, filtru aer, filtru polen, manopere). Recomand baietii de la Service Expres!
    • Vlad F Buc
      By Vlad F Buc
      La cererea lui snakebyte deschid acest nou topic.
      Cei deja patiti ne pot oferi ceva detalii legate de pret, piese, durata si alte patanii intampinate.
      Poate la revizie "genialii" mecanici au descoperit "probleme" noi, poate au incarcat factura cu chestii inutile ...etc.
      Pe scurt; cum a decurs prima revizie? Cam cat cost, timp si stres implica.....
      Eu pot sa va zic pe scut cam cat a costat o reparatie cu tot cu manopera pt bara fata + scut fata aprox 1.200 lei la Midocar Vitan, a durat aprox 2 zile.
      Revizie curand am aprox 11.000 km pana acum, iar problemele intampinate le gasiti la topicul de probleme.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri