Jump to content

Polo 9N bezina - Zgomot la relanti (ca de diesel), la cald


redguard
 Share

Postare recomandată

http://youtu.be/I5rY4ajkQl0

 

În video se aude de la minutul 0:41 și apoi de la 0:51 un sunet din, ceea ce cred, partea dreaptă, ca la un motor diesel. Acel ra-ta-ta-ta.

 

Chestia este că, chiar dacă se aude numai la relanti sau puțin peste, apare în situații diferite. Uneori așteptând la stop se aude, alteori nu se aude. În acest clip se aude când turația este puțin mai mare decât cea de la relanti. Alteori se aude când frânez pentru a mă opri. Adică, turația este de relanti, dar fiindcă frânez, centrul de greutate se mută în față. Cu cât centrul de greutate revine, așa și sunetul se schimbă.

 

Am fost la un atelier auto și explicația ar fi fost: rulment/rulmenți schimbător de viteză. Să apăs pedala de ambreiaj. Ei bine, dacă o apăs nu are vreun efect.

 

Ascultând cu capota ridicată, nu motorul pare să fie cel care îl produce.

 

Am schimbat benzina, punând de 99 și o perioadă a dispărut. Acum văd că a reapărat.

 

De asemenea, sunetul ăsta nu l-am avut de când am mașina (2009), el a apărut după ce mi-a fost schimbată distribuția și refăcută mașina după o mică tamponare (nov. 2012, not my fault). Tamponarea a îndoit doar capota și aripa stângă plus ce bare mai sunt în față, nici la radiator nu a ajuns. Dar mi-au schimbat distribuția că „A sărit aici în service. Noi am pus-o la loc, dar nu îi mai dăm drumul (motorului) decât pe responsabilitatea dumneavoastră” :/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e engine noise de ce nu ai filmat motorul?

Nu se aude mare lucru din filmare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știu, știu.  Am încercat să înlătur zgomotul de fundal și să normalizez waveform-ul dar așa se auzea ca o navă extraterestră.

 

O să adaug o filmare de sub capotă în curând.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opreste ventilatia si asculta din nou. Daca dispare zgomotul atunci acesta e produs de motorul de la ventilatia habitaclului,din cauza uzurii bucselor/ axului, si pote si din cauza puferilor de cauciu prin care motorul e pris in carcasa sa din plastic,ceea ce face ca turbina sa atiga de caracasa. Asta am patit si eu cu ventilatorul respectiv,tot la frane si accelerari se manifesta mai abitir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa mă gândeam și m-am uitat să văd dacă asta e. Însă din câte îmi aduc aminte sunetul nu a dispărut. Dar am să repet manevra mâine când înregistrez și motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am filmat și motorul dar înainte de a prelucra filmul de părțile în care coboram din mașina și deschideam capota vreau să mai detaliez o observatie:

 

Cu mașina parcată și frâna de mână trasă am băgat în viteză și am eliberat parțial ambreiajul. Cât să prindă.

 

În vitezele 1 până la 3 sunetul se estompa chiar dacă nu am observat turația motorului să scadă. Însă când am pus în marche arrière/marșarier și am repetat eliberarea ușoară a ambreiajului, sunetul s-a accentuat.

 

Altfel, la prima mână, ra-ta-ta-ul nu se aude cu capota deschisă, din afara mașinii. În schimb se aude foarte bine din habitaclu.

 

(Am verificat și cu ventilatorul și nu a avut nici un efect asupra zgomotului de care vorbesc)

 

Ok, asta ǣ filmarea:

 

http://youtu.be/UdAHURQRqq0

Modificat de redguard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite o alta idee: discul de ambreiaj.Acesta are niste arcuri care trebuie sa preia smuciturile de la cuplarea/decuplarea ambreiajului.Arcurile,la maitoate masinile din ziua de azi sunt mai moi pentru un comfort sporit,ceea ce duce la comprimarea lor plastica,nereversibila si evident zgomot generat de pozitia lor laxa in suporti. Pe scurt,zdaranganit din cauz aca s-au scurtat arcurile si joaca in locasurile lor din discul de ambreiaj. Un amicare problema asta la Golan si tot asa as descrie sunetul: ra-ta-ta si e prezent si la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate să fie. Am observat că ambreiajul smucește când schimb din prima viteză într-a doua la prima pornire după ce a stat parcată noaptea. La câți kilometri are mașina mă gândesc serios să schimb ambreiajul.

 

Acuma intrebările ar fi: cum pot să verific că e vorba de acele arcuri și dacă nu poate fi remediat pe loc, mai rezistă vreo 3 000 de kilometri/2 săptămâni/concediu?

Modificat de redguard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   " La cati Km are masina ma gandesc sa schimb ambreiajul..." 90.000 Km nu sunt multi pentru ambreiaj. Poate sa tina si 200-300.-400.000 Km daca nu tii piciorul pe el fara rost la semafoare, in mers si daca nu-l fortezi cu remorci, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt perfect conștient să nu țin ambreiajul degeaba. Acuma să zicem că într-o iarnă, nu ultima, cam a fost frecat ambreiajul la ieșirea din parcare și pe ceva străzi pline de noroi și zăpadă. Deh, cartierele rezidențiale ale României. Însă e ciudat că a apărut din iarna asta. Dar nu imposibil de explicat. Iarna la ieșirea din parcare trebuie să frec ambreiajul vreau-nu-vreau.

 

După cum spuneam, încerc să găsesc cauza sunetului și apreciez fiecare sugestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba de arcurile discului singura rezolvare e schimbarea discului,dar impreuna cu discul se schimba si placa de presiune, daca de uzata chiar si partial si rulmentul de presiune. Ultimul e relativ ieftin si nu se justifica sa nu-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.

 

Daca e de la ambreiaj, sunt inca nedumerit de ce sunetul ramane chiar daca apas pedala (ambreiajul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa vreo 6 000 de kilometri (pe autostrazi si alte drumuri mai proaste - 5,3% - Yay) zgomotul a ramas. Insa cum nivelul uleiului a scazut de la 50% pe bara de verificare la 25% m-am gandit sa-i mai pun.

 

Am umplut chestia de ulei de acuma nivelul e la 90% sau mai mult si motorul toarce mult mai frumos si zgomotul asta s-a mai diminuat.

 

Ceea ce ma face sa cred ca, de la vibratia motorului, intra ceva in rezonanta sau ceva atinge motorul pe undeva cand merge la relantiul de cald si asta il face sa tacane. Numai ca nu am unde duce masina sa o ridic si sa pun degetul pe fiecare chestie care vibreaza sa vad de unde vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai schimba uleiul la motor si nu mai pune castrol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok, incearca sa schimbi inainte de 1 an sau 15k, fiindca daca ai pus ulei proaspat si zgomotul motorului s-a redus inseamna ca e cam gata acel ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!