Jump to content

Motorizare 1.4 AEX


asterix 68
 Share

Postare recomandată

Adaptarea facuta pentru montarea si demontarea tobei intermediare si a catalizatorului.....efectuata cu ceva timp in urma cu ocazia verificarii tampoanelor de prindere a esapamentului..

http://vwforum.ro/topic/21681-tampoane-motor/page-4

post-85877-0-32680300-1394951657_thumb.jpost-85877-0-77448400-1394951721_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • florin_gti

    39

  • asterix 68

    39

  • colceriu adrian

    14

  • lupo_bv

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

multam frumos, din ce vad in poze vad ca ai alt tip de catalizator , difera de ce am eu !

Acum ce sa deducem , avem acelasi tip de motorizare , si evacuare diferita, daca vrem sa cumparam ceva nou, ne ducem cu piesa in mana .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cunostintele pe care le aveti, stiti daca motorul 1.4 AEX, montat pe polo , de potriveste ca montaj pe golf 3 , motorizare 1.4 AEX ?

Codul este acelasi , dar nu stiu daca merge si ca montaj !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

nu a participat nimeni la o asemenea operatiune .

Stiu doar ca prinderile pe sasiul masinii sunt diferite , dar blocul este acelasi !

Banuesc ca doar se muta suportul de prindere al blocului dintr-o parte in alta , dar nu stiu sigur daca este pravazut cu filete in ambele parti ptr a realiza prinderea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

Poate ma poate ajuta cineva cu niste date.

 

Am un golf 3 motor 1.4 AEX .

Simptomele avute:La apropiere de intersectii(franezi, scoti din viteza, schimbi viteza) motorul murea sau oscila turatia de ralanti intre 600 si 1000 rpm.

Pe tester au aparut erorile:

 

00533-Idle speed regulation:adaptation limit exceeded

Cauze posibile: filtru de aer murdar, clapeta de acceleratie defectaregulator presiune benzina defect,injectoare defecte,aer fals pe langa MAF(mass air flow sensor)

Am schimbat prima data ce era mai ieftin si anume filtrul de aer,parca mergea mai bine dar tot oscila ralantiul.

Am mai citit eu pe forumuri ca e posibil sa fie doar clapeta de acceleratie murdara asa ca am luat un spray de curatat carburatoare, am curatat clapeta bine(erau foarte mari depuneri de calamina), s-a recalibrat la pornire si de atunci nu a mai oscilat turatia deloc si nici nu a mai murit motorul.

Mentionez ca dupa ce am curatat clapeta de acceleratie, eroarea a aparut cu intermitent la urma.

Am sters eroarea si de atunci nu mai apare.

 

00525-Oxygen lambda sensor G39

Cauze posibile: senzor defect sau conexiuni defecte

Conexiunile nu par sa fie intrerupte, deci banuiesc ca e senzorul mort.

nu l-am schimbat inca pentru ca e destul de scump.. :)

 

As avea urmatoarele intrebari:
Pe langa citirea erorilor, am mai intrat si pe la grupurile din ECU(001, 002, 003, ....etc)

La unele grupuri imi arata ce masoara in timp real, la altele nu arata ce masoara, indica doar niste valori....tensiuni,timpi,rotatii ....

Poate sa imi dea cineva pentru ECU meu(Bosch motronic mp9.0) semnificatia tuturor grupurilor si ce inseamna valorile pentru fiecare grup?

Am atasat aici un link cu poza(nu-mi dau seama cum pot sa fac upload altfel, poate ma ajuta cineva si cu asta).

Asa ceva as vrea daca se poate pentru ECU meu si tolerantele in care trebuie sa se incadreze valorile respective.

 

http://www.filehosting.org/file/details/446167/citire%20valori%20tester.jpg

 

Multumesc!

 

Am si manualul Haynes pentru golf 3/vento , editiile din feb-1992 pana in mar-1998(in engleza).

Pot sa-i dau share daca vrea cineva, doar sa-mi explicati cum.

Modificat de Robert88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu apar valori în toate câmpurile iar unele nu sunt relevante.

Pentru cele importante vezi pdf-ul ataşat. Am ataşat şi interpretarea erorilor.

Pentru ataşarea fişierelor (pdf, xls, doc, jpg, zip) apasă pe More reply options (dreapta jos lângă butonul Post) şi vor apărea mai multe opţiuni printre care în josul paginii opţiunile de ataşare fişiere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toate modulele le vei gasi la unele modele in functie de anul de fabricatie nu le au.....Pentru diagnoza ce anume ai folosit ?? 

http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/m-blocks.html

Dupa un manual Haynes pentru VW coduri:

post-85877-0-08627800-1397924673_thumb.jpost-85877-0-25331200-1397924701_thumb.jpost-85877-0-49004400-1397924724_thumb.jpost-85877-0-28374200-1397924739_thumb.jpost-85877-0-84393700-1397924761_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamurirea cu privire la Upload, din pacate va trebui sa fac upload tot pe ceva site pentru ca manualul are mult mai mult de 1 MB , vreo 80... cam asa.

Referitor la raspuns.....vreau sa zic ca este exact ce am cerut.

Multumesc lupo_bv!

Mai rar asa raspunsuri la subiect pe forumuri :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colceriu adrian

sunt intresat si eu cum ai curatat clapeta de acceleratie as vrea sa o curat si eu dar habar nu am cum Trebuie luata jos?sau cum ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-primul pas e sa deconectezi bateria masinii

-dai jos capacul si corpul filtrului de aer(sub ele ar trebui sa fie clapeta de acceleratie)

-scoti cablul de acceleratie complet de la locul lui,notand pozitia clemei aceleia de fixare a intinderii

-scoti mufa/mufele care sunt conectate la clapeta de acceleratie

-desfaci cele 4 suruburi ale clapetei de acceleratie cu grija((cheie imbus de 5mm),eventual inarmeaza-te cu un prelungitor pentru cheie ca e nasoala pozitia

-dupa ce ai scos surubele dai jos clapeta care vine cu tot cu corp (atentie sa nu pierzi garnitura dedesubt)

-cu spray de curatat carburatoare, cureti bine bine interiorul clapetei(partea cilindrica) pana ramane luciu fara sa folosesti altcevq decat acel spray.exclus smirghel sau perii de sarma.

As recomanda in timpul curatarii sa blochezi clapeta pe pozitia deschis cu o bucata de lemn si sa cureti bine si laterala acelui disc din interior.

Dupa ce ai terminat stergi ci o carpa curata si montezi totul la loc in ordine inversa.Bateria ultima.

 

Acum din ce am citit pe forumuri:

Cand e gata scoti din viteza,pui contactul si il lasi vreo60 secunde fara sa faci nimic.

Opresti contactul .

Pui contactul din nou si pornesti masina fara sa apesi acceleratie frana ambreiaj...acum masina ar trebui sa se tureze singura pana se stabilizeaza la ralanti(se autoregleaza clapeta).lasi sa mearga un pic asa(vreo 5 min) dai vreo 2 ture cu ea si vei observa diferenta daca asta ti-a fost problema.

 

Sper ca ti-am fost de folos cu aceste informatii.

Spune daca ai reusit sa faci ceva.

Numai bine!

Modificat de Robert88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colceriu adrian

multumesc robert explicatii jos palaria Cand am timp o sa ma apuc de treaba Va tin la curent Poate reusesc sa scap si eu de acel mers subturat la relanti si oscilatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu e de manual...(e valabil si cel in limba ro.) mai ales ca se gasesc destule pe acest forum ! O imagine (foto ) face cit o mie de cuvinte !! :rolleyes:   Se pare ca unele cunostinte minime de mecanica (si ceva chei...!)  lipsesc cu desavirsire..... :biggrin:  Multe din problemele enumerate se gasesc in detaliu in aria golf 3 cu  topic dedicat in parte...iar unele lucrari minime de intretinere(curatare ) a unor componente produc adevarate minuni ,asta inainte de a schimba jumatate de masina....

post-85877-0-95709200-1398097980_thumb.jpost-85877-0-84198300-1398098084_thumb.jpost-85877-0-63666300-1398097853_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Exista vreo posibilitate pentru a mari relantiul la tipul asta de motor?

Mai nou acum i-mi sta undeva la 600 rot/min .

Odata cu acesta turatie josa balbaie si ca tampitul, in timpul mersului nu are nimic , dar la semafor zici ca moare !

Clapeta schimbata, bujii, capac delcou , pipa schimbate , senzor temperatura apa schimbat ?

Uneori ma face sa cred ca e mai proasta decat dacia !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colceriu adrian

ai avut dacie?

eu am avut si crede ma ca nu se compara

dacia e cea mai proasta masina din cate am condus

poate inafara de trabant nu stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iesind un pic din aria subiectului, am avut 3 dacii din 3 generatii diferite

prima a fost a parintilor de noua an 1975 ( pot spune ca a fost cea mai reusita )

a doua generatie 1997 de noua a mea ( cea mai proasta )

A treia generatie 2002 ( supernova ) , ceva mai reusita la partea mecanica , dar caroserie muci !

Revin la subiectl meu .........Exista modalitate de a mati un pic relantiul masinii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca are la capatul cablului de acceleratie un filet, eventual asa poti, adica sa intinzi cablul.Nu stiu cu e la AEX dar la 1.8 asa am vazut ca este.

Alta modalitate nu prea ar fi pentru ca el isi regleaza relantiul dupa senzori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Confirm cele spuse de ,,V@ssy"...:

.....La cablul de acceleratie la acest tip de motor se gaseste o siguranta (asta dupa ce se da jos filtru de aer) sau mai bine zis o clema care se poate muta(modifica ) cu o treapta in functie de lungimea camasii cablului de acceleratie ( sau mai bine zis daca este alungit).... o solutie mecanica.....

Dar  uneori.... depinde si de ceilalti factori componenti ai sistemului de injectie..

-verificati in prealabil-sonda temperatura,supapa de presiune din capatul rampei

http://www.epiesa.ro/supapa-control-presiune-combustibil-vw-golf-iii-1h1-1.4-topran-108125/1876/10370/cod-3052367/

-presiune scazuta la pompa de alimentare cu benzina (are ceva valori mai ridicate decit la celelalte modele.)....un filtru de benzina plin cu impuritati....senzor de avans...

Acelasi fenomen de tremurat la relanti am avut si eu inainte de a reconditiona chiulasa ( rectificare supape-neetansare corespunzatoare-=presiune fluctuanta in galeria de admisie ....iar senzorul de aer transmite mai departe .....si de aici un relanti instabil...

PS.

Nu confundati injectia controlata electronic cu carburatia clasica..... :tuktuk:

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi dacă umblaţi la siguranţa aia şi stă cablul mai întins, mai funcţionează cum trebuie sistemul ăla de reglare a ralanti-ului?

Eu cred că nu pentru că nici adaptarea nu si-o mai face corect (parcă scrie pe undeva că una din condiţii înaintea adaptării este să nu fie cablul tensionat) pentru că este ca şi cum ai sta cu piciorul pe acceleraţie tot timpul.

Din vagcom nu cred că merge, la mine la diesel este o adaptare care permite asta, dar la benzinarele voastre nu am găsit nicăieri vreo metodă, aşa că dacă nu stă bine ralanti-ul trebuie găsită cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca nu este o modificare tehnica, ci una facuta mai romaneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sona temperatura schimbata, sonda presiune combustibil , schimbata, filtrul de aer schimbat, filtru benzina schimbat , clapeta este noua ( nu sh ), adaptata in unitate autorizata ( midocar ), nu a reusit nimeni sa-,dea de cap .

Nu mai spun ca atunci cand actionez servodirectia sau consumator electric motorul tinde sa moara !

Eu unul cu acest tip de motor am ajuns la capatul rabdarilor !

Nu-mi mai ramane decat sa inlocuiesc motorul complet , am noroc ca este trecut in cartea de identitate ca motor fara serie !

In mers se comporta f bine , nu consuma ulei, singura buba este bataia tachetilor ( boala golfului ), dar m-am saturat sa bag bani fara nici un rezultat :

Mai am ceva neetanseitati pe la esapament , mai ramane sa le rezolv si pe acelea sa vad cum se comporta , desi nu cred ca are vreo legatura .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Am o nelamurire :

 

_Vezi daca maresti un pic avansul cum se comporta (in imaginea de mai jos -slabesti un pic cele 2 suruburi si rotesti invers sagetii cam un milimetru -dupa care stringi la loc)

post-85877-0-78458100-1399311925_thumb.j

 

Sa verificat daca bateria este buna (curent,tensiune) si de cind este ?? Apoi spui ca atunci cind deschizi un consumator electric ....,,motorul tinde sa moara " !! Dar ai verificat daca alternatorul este bun si incarca la tensiune de 14,1v cu alti consumatori cuplati gen faruri,ventilator,rezistenta de dezaburire luneta spate ,stergator si daca scade tensiunea mult....?? Posibila cauza sa fie carbunii uzati,releu de incarcare defect...

Si o alta cauza ar fi verificarea/curatarea injectoarelor daca lucreaza normal ??Am observat in cazul unei baterii slab incarcate (uneori este recomandat o reincarcare periodica la redresor -asta deoarece pe distante scurte bateria nu are timp suficient sa se incarce..) ca injectoarele nu mai lucreaza perfect....si de aici problema cu neregularitatea pulverizarii benzinei...

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alternatorul incarca 14,3-14,4 , masurat aseara  

bateria am pus de la golful diesel are 75 ah, la fel !

Atunci de ce face identic si la actionarea servodirectei?

Problema este ca atunci cand actioneaza asupra motorului o forta ( electrica sau mecanica ) tinde sa moara , asta numai la relanti !

Cu avansul am incercat, am pus si stromboscopul este pozitionat corect :

Nu stiu ce variante sa mai incerc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Cred ca o solutie ar fi o diagnoza facuta cu simt de raspundere...apoi in functie de erorile afisate cauti in manualul de reparatii cauza si remedierea lor.....asa pe ghicite e foarte dificil....

Undeva in postarile de mai sus colegii au  mentionat despre masurarea unor senzori...erori..dar nimic....

Uneori se pot modifica unii parametrii ai injectiei la relanti cu soft adecvat.....

post-85877-0-32838200-1399578212_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut test la midocar pe tester profesional, si nu a indicat nici o eroare.

A foat o tema f grea ptr inginerii de acolo pe care nu au reusit sa o rezolve.

Ca o concluzie mi-au spus ca , calculatorul primeste valori de la diferiti senzori, si le trimite cu intarziere catre clapeta de acceleratie.

Adica daca eu pornesc un consumator mare pe masina scade in turatie si o stabilizeaza cam dupa 5-10 secunde de la comanda.

La fel si cu o forta mecanica ,,,,,gen sevodirectie ,,,,,,.

O varianta pentru cresterea turatiei la relanti ( citita de pe un forum din anglia ), ar fi gaurirea cu un spiral de 1 mm,a limbii acelea de aluminiu care  inchide si deschide patrunderea aerului in corpul clapetei di filtru .

Ma cam face sa rad ca va merge asta, pe la noi prin forumuri nu am mai auzit aceasta figura !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!