Jump to content
cipryangeo

Ajutor reglaj actuator turbo ALH!

29 postări în acest subiect de discuţie

cipryangeo   
cipryangeo

Bun ziua,


Am si eu o problema cu Octavia mea ALH. Imi intra in limp mode cu deviatie pozitiva. Am duso in service..dat jos galerie, turbo, refacut planietate geometrie si schimbat capsula vacumatica. Dupa cateva zile iar a inceput sa intre in limp mode la acceleratii foarte bruste si cand sunt incarcat. Daca o iau usor pot merge si pana in 180km/h. Pe vag imi aparea tot limp mode cu deviatie pozitiva. Sunt departe de service-ul unde mi-a facuto  dar am sunat si mi-a zis ca mai trebuie lungita tija actuatorului ca baga presiune prea multa. Am dat actuatorul jos si i-am mai lungit tija cu 3 ture. Am pus inapoi  am facut log si tot nu reuseste se regleze bine presiunea. Am un spike de 2400mb si ii ia ceva timp sa o regleze. Am intrebat de cineva si mi-a zis  ca mai trebuie sa mai lungesc tija cu inca 2 ture. Am dat jos si i-am mai dat inca doua ture, dar din log nu vad mare diferenta. De la ce poate sa fie? Ce ar trebui sa mai fac? 


Am pus 2 loguri dupa lungirea tijei cu 3 ture si inca 2 dupa lungirea cu inca 2 ture,


Multumesc anticipat.


a3a dupa reglaj actuator 3 ture.bmp

a3a dupa reglaj actuator 5 ture.bmp

a3a dupa reglaj actuator 5 ture0.bmp

a4a dupa reglaj actuator 3 ture.bmp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MRC   
MRC

Deviatie pozitiva poti avea si daca ai pierderi de vacuum, iar asta e primul lucru care trebuie verificat inainte sa reglezi tija actuatorului. Verifica toate furtunele, T-urile, supapa EGR (sa nu fie sparta si sa scape vacuum), N75, stutul pompei de vacuum (daca joaca, prinde-l cu poxilina) plus furtunul care intra in rezervorul de vacuum. Furtunul ala de la rezervor la mine era crapat si aveam pierderi si cu greu am gasit cauza.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
pop cristian   
pop cristian

prietene e rau cand te apuci sa faci ceva ce nu ai habar, de ce spun asta ? simplu, ai inceput sa reglezi tija fara a stii exact cat trebuie si cum, acel spike care il ai tu nu e din reglajul tijei, poate fi la fel de bine de la n75, vacum,planeitate facuta prost pana la turbina curatata prost si agata putin cat sa iti dea acel spike

Dc tija ta era prea scurta in log presiunea nu se autocorecta, priveste logul tu la wot ar trebui sa fii cam cu aceeasi presiune care cere masina sau putin peste ar fi indicat, tu dupa ce se corecteaza ramai sub, nu mult dar sub , la fel si dupa ce ai lungit cu 3 spire , la fel si cu 5, ce pot observa e ca ti-a crescut turbo lagul, toata chestia e cu 2 taisuri, dc tija e prea scurta pleaca in turatii mici de nu iti vine sa crezi dar ajungi sa iei limp, dc e prea lunga e puturoasa rau in turatii mici dar nu iei limp

Sfatul meu e sa te duci la cineva care stie ce face si nu la toti carpacii care iti spun sa lungesti tija cu ince 2 ture, dc erau meseriasi la curatare se verifica si regleaza dc e necesar actuatorul pe masa , nu e necesar de log dc stii principiul de functionare si cat trebuie sa lucreze geometria si de unde, cel puti eu la cate am reglat pe masa nu a mai fost necesar sa intervin din nou asupra lor.

Bafta

 

P.S. pierdere de vacum sau lipsa vacum e deviaatie negativa de obicei

Modificat de pop cristian

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MRC   
MRC

P.S. pierdere de vacum sau lipsa vacum e deviaatie negativa de obicei

 

Cand ai pierderi de vacuum tija actuatorului nu ramane sus, asta insemnand o presiune prea mare cu eroare de deviatie pozitiva?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipryangeo   
cipryangeo

prietene e rau cand te apuci sa faci ceva ce nu ai habar, de ce spun asta ? simplu, ai inceput sa reglezi tija fara a stii exact cat trebuie si cum, acel spike care il ai tu nu e din reglajul tijei, poate fi la fel de bine de la n75, vacum,planeitate facuta prost pana la turbina curatata prost si agata putin cat sa iti dea acel spike

Dc tija ta era prea scurta in log presiunea nu se autocorecta, priveste logul tu la wot ar trebui sa fii cam cu aceeasi presiune care cere masina sau putin peste ar fi indicat, tu dupa ce se corecteaza ramai sub, nu mult dar sub , la fel si dupa ce ai lungit cu 3 spire , la fel si cu 5, ce pot observa e ca ti-a crescut turbo lagul, toata chestia e cu 2 taisuri, dc tija e prea scurta pleaca in turatii mici de nu iti vine sa crezi dar ajungi sa iei limp, dc e prea lunga e puturoasa rau in turatii mici dar nu iei limp

Sfatul meu e sa te duci la cineva care stie ce face si nu la toti carpacii care iti spun sa lungesti tija cu ince 2 ture, dc erau meseriasi la curatare se verifica si regleaza dc e necesar actuatorul pe masa , nu e necesar de log dc stii principiul de functionare si cat trebuie sa lucreze geometria si de unde, cel puti eu la cate am reglat pe masa nu a mai fost necesar sa intervin din nou asupra lor.

Bafta

 

P.S. pierdere de vacum sau lipsa vacum e deviaatie negativa de obicei

 

Curatirea si actuator nou am facut-o in tara si acum sunt plecat. Deci nici o sansa sa merg intr-un service ca lumea aici. Probabil o fi facut reglajul pe masa dar i-o fi scapat ceva. Dupa ce scot actuatorul misc geometria la mana foarte foarte usor  si nu simt nimic sa agate. Am facut switch intre N75 si Valva pt EGR si e acelas lucru...zi-mi cu ce ar trebui sa continui si ce ar  trebui sa mai iau in considerare. Sa mai micsorej tija si sa caut problema in alta parte?

Furtunasele nu scapa vacuum pe nicaieri ca le-am verificat pe toate.

Modificat de lucian.1950

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
robert r.   
robert r.

in turbina este o piesa excentrica care misca toti paleti geometriei reglabile.

daca nu esti atent la montaj o poti pune invers si automat nu ii mai permite sa duca paleti la capat si nu mai descarca presiunea din turbina.

singura solutie e sa desfaci din nou turbina si sa intorci ineleul respectiv.

degeaba lungesti parghia la acuator ca nu are unde sa se duca

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
pop cristian   
pop cristian

MRC cand geometria e sus presiunea e mica, rolul actuatorului e ca atunci cand pornesti motorul sa traga tija jos, astfel incat presiunea sa se acumuleze rapid si turbina sa raspunda prompt, astfel cu cat presiunea creste el elibereaza tija sa corecteze adica sa o scada pana ce o deschide la maxim 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipryangeo   
cipryangeo

Deci   un test sa vad daca  geometria nu se duce  pana in capat si din cauza asta imi apare spike-ul  cum zice  colegul Robert R .... ar  fi   sa  scot  furtunasul de la actuator  si sa fac un log sa vad daca  turbina baga ceva presiune? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
pop cristian   
pop cristian

Cipry lasa turbina cum e, du-te la cineva sa iti regleze actuatorul si da-i pace, nu o sa scoti acel spike, cum am spus si dc ai citit mai sus poate fi din mai multe locuri.

Acel spike apare in momentul cand tu dai blana, turbina se incarca si n75 cu ajutorul actuatorul nu da drumul la geometrie cand trebuie o mai tine o fractiune de secunda si pe urma corecteaza,

Dc pui rau acel inel nu se va inchide cat trebuie geometria dar de deschis se va deschide cat trebuie oricum ai monta si de obicei nu prea se pune rau ca nu prea cade cum trebuie

La tine nu sunt probleme pe turbina, refa corect reglajul si da-i pace asa ca limp nu vei mai lua, asta dc e reglat actuatorul cum trebuie ( la tine dupa logurile care le-ai facut e mai lung decat trebuie cu cat nu pot sa iti spun ca e la fel si dupa 3 ture si dupa 5 ture

Scyrteaza si refa logul cu a 3 nu a 4-a, si urmaresti ca dupa corectie sa ramai cu presiunea undeva peste optim cu cateva unitati ( 10-20) sau sub, normal ar cam fi o limita de +-100 peste sau sub valoarea oprima unde nu ar trebui sa fie probleme

Bafta

 

P.S dc scoti furtunasul de la actuator nu vei avea vacum si asa te vei ruga de ea sa traga, dc faci log vei vedea ca nu va mai fi nevoie sa corecteze, va incepe sa traga cat de cat peste 3k-3.5k rpm atunci cand presiunile se vor apropia

Modificat de pop cristian

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipryangeo   
cipryangeo

Am inteles. Cum am mai zis   nu sunt in tara  si pana gasesc aici un service calumea  care oricum sunt convins ca o sa ma rupa    mai bine mai incerc eu. Cu ocazia asta poate mai invat si eu cate ceva chiar daca stric inainte :). Deci urmatorul pas zici sa micsorez tija  cu cel putin 5 ture...adica cat am lungito si sa fac iar log sa vad cum sta treaba. Revin cu detalii. Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
pop cristian   
pop cristian

scurteaz-o cu 4 ture si refaci logul, posteaza-l si vedem

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipryangeo   
cipryangeo

Salut, am revenit cu tija actuatorului micsorata cu 4 ture. Logul se pare ca e aproape  identic  doar N75-ul ce lucreaza mai din greu. Care e urmatorul pas? :D Ms anticipat

4 ture inapoi.bmp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
pop cristian   
pop cristian

scurteaza 1 tura si il lasi asa

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
robert r.   
robert r.

Urmaresc cu atentie subiectul :) .

Prin strangerea tijei nu cred ca va reusi sa scape de limp. Din contra ar trebui sa o lungeasca cat mai mult, pentru a putea descarca presiunea.

In continuare tind sa cred ca nu e montata bine turbina sau nu e curata cum trebuie si mai agata.

 

Desi am curatat destul de multe turbine, cu cativa ani in urma am patit si eu aceeasi problema. Adica am pus inelul invers si daca mergeam mai pe jumatate sportiv nu era nimic. Cum o alergam mai tare cum limp in maxim cateva secunde.

 

Ca sa elimini indoiala mea ar fi bine daca ai reusi sa masori lungimea cursei pe care o face acuatorul. Pornesti motorul, astepti ca vacumul sa traga parghia la maxim, iti iei un punct de reper si scoti furtunasul de vacum din acuator. Atunci o sa vezi clar daca la  revenire agata pe undeva sau culiseaza usor si poti masura si care e lungimea cursei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipryangeo   
cipryangeo

am revenit cu doua loguri proaspete....nu stiu ce sa mai cred. Am facut si doua filmulete cu test din Basic Settings   miscand geometria...cine vrea sa  isi dea o parere sa lase un PM cu o adresa de email sa i le trimit. Care ar fi urmatorul pas? Multumesc anticipat!

inca1tura.bmp

inca1tura_a4a.bmp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipryangeo   
cipryangeo

Nimeni?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
emilvef   
emilvef

Salut ! cred ca am si eu probleme la geometria variabila, am deblocat capsula vacumatica dar a iesit o gramada de rugina din ea si pierde vacum putin si geometria agata la capete , am deblocat o cu miscari indelungi si repetate... 

O recomandare de capsula si daca e necesar sa dau turbo jos sa curat geometria,mentionez ca masina e cam statuta.. 120k la bord. Momentan merge dar am avut deviatie pozitiva si am luat limp...Ms!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
andrei_221   
andrei_221

turbina data jos. Capsula cauta la cei care se ocupa cu asa ceva. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
emilvef   
emilvef
Publicat (modificat)

Ok am sa dau turbina jos sper sa pot desface suruburile.. si prin zona noastra  de unde iau capsula ,pe net am vazut de la 200 lei,?

Modificat de emilvef

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
EEXCALADE   
EEXCALADE

La aproape orice magazin de piese auto ai sa gasesti garrett sau melett

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
emilvef   
emilvef

Si cum  i-mi dau seama care e original? Garett?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
EEXCALADE   
EEXCALADE

Scrie pe el si pe cutie

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
emilvef   
emilvef

Ok si fara pompa de vacum cu manometru cum pot regla tija cat de cat ?Dupa care am sa fac log in mers binenteles.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
emilvef   
emilvef

Pai in cazul in care schimb doar capsula cu una noua  ma gandeam ca nu trebuie sa umblu la surubul limitator ci doar la lungimea tijei...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×