Jump to content

Seat Leon Cupra 5F


corad0
 Share

Postare recomandată

Sa mor daca inteleg de ce ar lua cineva alt hot hatch daca Cupra 265 ar costa in jurul a 26.000...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania GTI Perfomance e 29.825,00 €, Cupra 265 e 31.310 €, Cupra 280 e 32.610 €, iar R e 38.325 €. Deci e ceva diferenta intre GTI si Cupra, iar in afara de putere nu stiu daca primesti prea multe in plus.

Cum ziceam mai sus, in UK Cupra 280 e £26,125, iar GTI e £26.780, deci GTI e mai scump decat Cupra, si vorbim de GTI simplu, nu cel Performance.

Ciudata politica de preturi in Germania, Cupra e mai scump decat GTI, probabil sa nu se vanda prea multe Cupra. Totul tine de politica importatorului din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania mereu preturile celorlalte modele concurente din grup sunt mai mari decat cele ale modelelor VW. E poltica lor stricta in Germania, aceasta fiind o piata oarecum atipica.

In Romania ma astept sa fie ca inainte, anume modelul Cupra de baza sa fie mai ieftin putin decat GTI-ul.

Personal, nu am inteles niciodata de ce sa alegi Cupra in detrimentul GTI-ului, in afara de factorul aspect, care e pur subiectiv. Calitatea materialelor, a finisajelor si, conform review-urilor de pana acum, chiar si comportamentul rutier al GTI-ului a fost mai bun/ placut. Pentru mine puterea oferita suplimentar de modelul Seat e la doar 500EUR distanta(pretul unui soft performance), dar recunosc ca mai mult ca sigur sunt si persoane care urmaresc sa mentina masina stock pe toata durata de utilizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt oameni care vor alege intotdeauna altceva decat alege majoritatea, nu neaparat pentru ca vor sa fie altfel, ci pentru ca pur si simplu nu vor sa mearga cu turma.

Oricum, Cupra a avut si va avea destui cumparatori, mai ales in UK, unde VW nu e la fel de overrated ca in Germania.

Revenind, calitatea materialelor si a finisajelor... in afara de designul interiorului, care e "diferit" fata de VW, nu vad unde ar mai fi diferenta de calitate a materialelor si finisajelor.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si UK e o piata complet atipica, mari amatori de hot-hatch-uri. Acolo si un BMW 135i e la acelasi pret (aproape) cu un GTI. Cupra se vinde f bine in UK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In UK cica vine standard cu DCC, si cateva alte chestii, si e la acelasi pret de baza cu GTI-ul. Asta e un motiv destul de bun...

LE: vedeti aici: http://www.seat.co.uk/content/medialib/seat/uk/models/new-seat-leon-cupra-280/leon-cupra-brochure-2014/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/leon-cupra-brochure-march-2014.pdf

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as spune ca VW e over rated in vreun loc din lume, comparand cu Seat, cel putin.

Cat despre materiale si finisaj, eu zic ca acest aspect devine evident pentru oricine atunci cand se urca in cele doua modele. Poti vedea pana si la nivel de detaliu(maciulia schimbatorului de la DSG de pe Seat vs. cea de pe VW, calitatea si detaliile instrumentelor de bord, etc.), ca sa nu mai vorbim despre optionalele disponibile pe cele doua modele, unde avantajul VW e evident.

Sunt un fan al Leon-ului cand vine vorba de raportul calitate pret oferit la un model normal vs. Golf-ul echivalent care poate parea scump, dar atunci cand vorbim de un buget de 30000EUR sau chiar mai mult pentru un hot hatch, sunt de parere ca alegerea trebuie sa mearga catre cel mai bun calitativ. In caz contrar, exista hot hatch-uri mai performante, unele chiar mai ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autoemocion57

DCC cu setare specifica e standard pe CUPRA indiferent de piata. 

@JUG: fiecare cu parerile lui, eu nu inteleg de ce ar alege cineva GTI in detrimentul Cupra. motorul de pe Cupra e cel de pe Golf R/S3, asa ca daca investesti acei 500 euro de care ziceai puterea urca undeva foarte departe de GTI cu tot cu softul lui. 

 

despre materiale, calitatea maciuliei si asa mai departe, da, exista o diferenta in favoarea VW si implicit a Golfului. dar ai mentionat si "comportamentul rutier" ca fiind superior GTI. aici as fi curios sa inteleg ce inseamna asta, in momentul in care ambele masini au acelasi sasiu si ambele ar avea DCC (standard pe cupra cum ziceam mai sus) si jante similare, pe 19 sa zicem. as aprecia daca ne poti oferi detaliile tehnice care sa sustina afirmatia ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea despre comportamentul rutier si feedback-ul directiei nu imi apartine(cel putin cu privire la noile modele cu platforma comuna MQB, pe care nu le-am testat in paralel), ci este a redactorilor care au testat masinile pana acum. Nu stiu daca e sau nu e asa, ci doar relatam spusele lor. Poate ca diferenta se trage din faptul ca VW livreaza masinile de test cu jante de 18", in timp ce Seat alege 19', iar talonul anvelopelor isi spune cuvantul cand conduci masina zdravan.

 

In ceea ce priveste puterea motorului, nu ma refeream la potentialul de tuning, ci la cazurile in care cumparatorul ar alege Cupra pentru ca ii ofera mai multa putere in standard fata de GTI si spuneam ca acea putere livrata de Cupra e la doar 500EUR distanta. Mai departe, fiecare stie cata putere vrea.

 

Cat despre faptul ca impart aceeasi platforma tehnica, iti spun ca e gresita premisa ca trebuie sa fie absolut identice din cauza asta. Vezi Golf mk6 R si Audi S3, aceeasi platforma tehnica, dar diferente exista pe dedesubt, de exemplu S3 vine cu bascule fata-spate si fuzete din aluminiu, R-ul vine cu elemente mai grele din otel, iar acest aspect se simte, crede-ma. Aceasta diferenta aparea si in cazul Cupra vs. S3. Audi S3 venea cu niste jante de 18"(doar 18" erau disponibile) care erau ceva mai usoare decat echilvalentul lor de la VW. Sunt diferente aparent subtile, dar faceau o diferenta daca le conduceai una dupa cealalta. Factorul premium este integrat intr-un mod fin in modelele grupului.

Modificat de JUG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e si diferentialul de pe Gti PP care e standard la Cupra, farurile LED...

Pentru cine vrea o masina daily GTI-ul e mai ok, pentru interiorul mai bun calitativ si lista de optionale mai mare - care se resimte si in pret insa.

Pentru cine vrea masina de week-end tind sa cred ca nu mai e la fel de importanta calitatea interiorului ci puterea motorului, diferentialul si, de ce nu, DCC-ul, toate fiind standard pe masina...

Daca se aduna optionalele cred ca iese o diferenta de vreo 4-5.000 de euro intre masini. Daca interiorul si sigla merita banii astia, pentru cine si poate sa-i dea, tine de gusturi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, Bogdane, in mare parte, dar totusi Cupra nu prea e masina de weekend, atunci cand o cumperi noua. Eu nu as alege asa ceva pentru weekend, cat timp sunt multe alte variante mai misto(Civic Type R, Toyota GT86, etc), dar in fine.

Diferenta de pret e ceva mai mica, mai spre 2500-3000EUR, dar oricum ea exista, cu toate ca la 30000EUR nu stiu cat ar mai trebui sa conteze.

In fine, masina e misto, nu contest, designul exterior e mai interesant decat la Golf si mai sunt cateva aspecte. Poate ca sunt printre putinii pentru care interiorul(cu optiuni cu tot) atarna greu de tot in procesul decizional.

 

Apropo, exista vreo lista cu dotarile standard si cele optionale de la noi? Ca vad ca spuneti de DCC(suspensia) in standard si nu vazusem pe nicaieri scrisa treaba asta clar.

Modificat de JUG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare dupa gusturi... Cupra e T(F?)SI totusi si are multi fani motorul asta la noi, mai ales ca poate sari in/peste 400 de cai cu investitii mai mici decat o poate face un Type R, Megane RS si mai ales GT86.

 

Cel mai probabil DCC-ul, diferentialul si farurile LED ma astept sa fie standard si la noi pe masina, pe langa cele standard de la FR - oglinzi pliabile, senzori de lumina, climatronic, cotiera etc Multe din astea sunt optionale la GTI, din pacate.

 

Eu vad Cupra ceea ce era si pana acum, o masina de compromis pentru cei care nu-si permit, si cativa care-si permit dar nu vor din varii motive, GTI. Desi ma astept sa se bata direct cu OPC-ul, nu cu GTI-ul. Ala e cam cel mai apropiat model de pe piata de ceea ce ofera Cupra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'om vedea, totusi eu ma astept ca pe Cupra 265, cel putin, sa fie optionale dotarile amintite. Cred ca abordarea va fi precum in cazul Octaviei RS, adica hai sa o scoatem cat mai ieftina. 

Nu putem face paralele cu UK si DE pentru ca sunt piete atipice, cu toate ca observ ca in cazul S3 si Golf R pretul din RO e la fel sau chiar mai mare decat in DE. :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate aia 500 de euro te vor lasa fara 4 ani de garantie pe masinile de la MY2013 in sus si, avand in vedere ca platforma MQB e noua, nu cred ca se risca nimeni sa-i faca soft.

Pe langa asta, Golf-ul sta cel mai slab ( comparand cu 'rivalii' din MQB ) la capitolul spatiu pt pasagerii din spate.

My 2 cents

Modificat de rifflections
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam mai sus de cazurile in care esti dispus sa modifici masina. Pe de alta parte, daca iti cumperi Cupra/ R/ GTI etc. si stai cu sufletul strans in privinta garantiei, poate ca mai bine ar fi sa cumperi Honda, Mazda, Toyota. La fel, nu ii inteleg pe cei care asteapta sa iasa din garantie ca sa modifice masina... :sly:

Spatiul din Golf nu e mare ca-n Octavia, dar e mai mare decat in A3/S3, respectiv mai mare sau egal cu cel din Leon. In plus, hot hatch-urile nu se judeca dupa spatiul de la genunchi, mai degraba dupa portbagaj, eventual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spatiul pentru pasagerii din spate conteaza doar daca plimbi adulti dupa tine. Si cam nimeni nu cumpara hot-hatch ca sa plimbe adulti, poate un Passat diesel... Cumparatorii sunt tineri, ori singuri ori merg cu sotia, cel mai mult cu un copil mic in spate, caz in care devine irelevant cat spatiu e la picioare in spate.

Pentru cine cumpara un hot-hatch conteaza portbagajul, pretul, puterea, dotarile, gustul cumparatorului si in ce masura il face masina sa zambeasca. Pentru orice altceva exista Passat 2.0 TDI ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autoemocion57

daca nu luam tarile unde s-a lansat oficial deja masina, atunci nu putem discuta de optionale incluse. dar la FR optionalele sunt fix la fel peste tot, si in romania si in oricare alta tara. de asta cred ca si la Cupra 265/280 o sa fie la fel ca in vest.

 

asta e lucrul pe care multi il scapa din vedere, la SEAT lista de optionale e mai mica decat la VW, dar in acelasi timp sunt si mai multe dotari incluse in pretul de baza (ma refer la FR, CUPRA). de exemplu CUPRA 280 vine standard cu jante 19 specifice, detalii exterior fata de 265, plus full LED, navigatie, AFS (senzori fata spate cu display), alarma, 8 boxe, bluetooth, standard printre altele. 

 

nu e corect sa te uiti doar la pret si sa spui "e la fel cu GTI performance", care e inferior mecanic dar si mai sarac in optiuni (vine standard cu jante pe 17, faruri halogen, nici macar cu un climatronic, oglinzi nerabatabile si fara cotiera)... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inferior mecanic

Curajoase cuvinte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mari retineri in a crede ca in Romania Cupra 280 va avea navigatie, AFS sau jante de 19" in standard, dar sa vedem, poate ma insel. 

Cand ma refeream la optiuni suplimentare la VW, nu vorbeam despre Climatronic sau cotiera, ci la alde navigatie cu ecran de 8", Dynaudio, tapiterie de piele, adaptive cruise control si treburi de genul asta.

Seat mereu a mers pe o calitate inferioara, dar pe o lista de dotari standard mai cuprinzatoare si, dupa caz, motoare mai potente. E si normal, caci astfel e etajarea in VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autoemocion57

@rave: ma refeream la motor (motor de Golf R > GTI PP), franele din performance Pack e posibil sa fie la fel cu cele de pe Cupra, dar cele stock GTI sunt clar inferioare. DCC e acelasi, LSD mecanic e acelasi

 

@JUG: cupra 265 vine standard cu un singur model de jante pe 18, iar 280 vine cu cele pe 19 cu interior vopsit negru. asa vin din fabrica, nu exista paleta de jante pt bogati sau pt saraci. DCC, ACC si piele poti pune si pe seat si pe skoda. navigatie mare cu rezolutie imbunatatita sau kessy, astea nu le poti pune, si cam atat.

 

discutia a pornit de la pretul de pornire al cuprei si al GTIului si cate din optiuni sunt incluse in acel pret.

 

* vorbim vorbe pana nu avem detaliile oficiale pentru Romania, sa putem compara. 

Modificat de autoemocion57
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai fost postat cu o pagina inainte.

Personal cred ca cel mai bun review e cel pe care il faci personal. Sunt destul de subiective prezentarile facute de diversi "jurnalisti".
In plus, nu ar trebui sa conteze parerea nimanui in momentul in care alegi sa cumperi o masina (sau orice alt obiect de folosinta indelungata)

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus/minus...daca vrei sa cumperi un Cupra pe baza unui test drive la noi din reprezentanta inseamna ca n-o sa-l cumperi in veci...dar daca ai condus vreo masina cat de cat de baza, seria 5, C class, etc si compari cu review-urile de la jurnalisti cum s-a postat m-ai sus si te identifici cu ce zic ei sau in mare proportie eu zic ca te poti increde in ei cand vine vorba de masini...iar cei de la autoblogger sunt  printre cei mai buni daca nu cei mai buni la asa ceva...facand review-uri de la passat B6 pana la Veyron baietii aia stiu ce fac.

Modificat de msclemike
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ce sa zic.. Cei de la autoblog.nl sunt buni. La fel si Giurgea, Bratu, Buhnici si altii. Sau Hammond, Clarkson si May, cu miliarde de fani in univers.

Personal cred ca EU sunt cel mai mare specialist cand vine vorba de alegerea masinii personale. Ca si in cazul in care vreau sa fac sex cu o fata...(substituie expresia "a face sex" cu varianta vulgara a verbului "a copula"). Nu sun fostii ei parteneri care au trecut prin patul ei. Pentru ca nu am nevoie de feedback sau de "tips & tricks".

Insa pentru cine are nevoie de incurajari, presupun ca aflarea de informatii din alte surse e un lucru bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, Starchaser, dar cand comanzi fata de la dealer si nu poti sa o testezi inainte, mai intrebi si tu clientii mai vechi sau cauti informatii in surse terte. La asta se referea msclemike.

Cateodata e bine sa afli de la alti dinainte daca fata are vicii ascunse sau "dotari/ caracteristici" pe care nu vrei sa le capeti de la ea. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!