Jump to content

Probleme clima/aeroterma Fabia 2


pain_killer
 Share

Postare recomandată

Am desfacut mufa si am verificat ventilatorul si merg ambele trepte. In continuare nu merge ventilatorul cand porneste AC, dar am constatat ca AC functioneaza si dupa un anumit timp pleaca si ventilatorul cu intermitente. Ma intereseaza daca stie cineva ce rol au firele care intra in compresorul de AC. Am gasit mufa defecta si vreau sa scimb firul din compresor. Pe capatul care iese din compresor este marcata seria 6408s.Cum se numeste acest reper ?Ce ar trebui sa mai verific pt a functiona normal ventilatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    13

  • maierean

    9

  • andrei_221

    6

  • Shining

    4

este o electrovalva.

daca la apasarea AC nu pleaca ventilatoarele atunci ai o problema cu firele sau cu releul de comanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te  referi la releul de pe lonjeron? Ala a fost schimbat saptamana trecuta. Deci raman firele. Curios e faptul ca dupa ce am schimbat releul la apasarea AC ventilatorul pleca dar compresorul nu functiona. Acum compresorul isi face treaba dar nu mai pleaca ventilatorul din prima, iar cand intra in functiune merge cu intermitente. E drept ca ieri am umblat si la firele de la electrovalva pt ca se stricase mufa dar nu pot sa spun daca AC a inceput sa functioneze dupa ce am refacut legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresorul nu este comandat de releu la masina ta, deci nu are legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Datorita unui o-ring care a cedat am descoperit ca ventilatorul de la radiator nu merge pe prima treapta, doar in a 2.

Pana repar sau schimb ventilatorul cum pot face sa fortez functionarea permanenta a ventilatorului sa evit suprapresiunile in instalatia de ac?

Fara trepta 1 sare de 15 bari.

Daca fac scurt la termocupla e ok?

Multumesc anticipat.

Modificat de Turb099
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Tocmai ce si ventilatorul meu de la radiator a decis sa o ia razna.Dupa pornirea AC-ului electroventilatorul porneste dar la putere maxima pentru 15 secunde se opreste si o ia de la capat la nesfarsit.Nu am facut inca o calatorie lunga cu talpa n podea sa vad daca porneste si cand motorul e incalzit.Daca cineva a mai intalnit problema,va rog un sfat.Multumesc.Sper sa nu fiu offtopic :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va rog sa ma ajutati stimati forumisti ...cu o parere  ... tinand cont de cum functioneaza ventilatorul  vi se pare normal?Acesta a fost motivul vizitei la service ...de 2 saptamani acesta e regimul lui de functionare cu ac-ul pornit cum inchid ac-ul se opreste.E al treilea service,la primul parerea mecanicului a fost ca totul e ok nu e nimic anormal,la al doilea sa schimbam termocstatul....Am fost vineri la un service specializat pe VW.Nu apar erori la diagnoza sau nu le vad ei.Au turat masina pana a ajuns temperatura motorului la 110 si ventilatorul nu a pornit deci de vina e termostatul de pe radiator dupa ei.....Noroc e destul de frig afara si nu o folosesc decat pe distante scurte....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna, am si eu o problema cu electroventilatoru. Cand pun contactu porneste in viteza a doua chear daca motoru e rece.

Masina are si AC.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Codul de eroare 4F9 afisat de climatronic este alocat numai aerotermei sau poate fi si unitatea de control J126 a ventilatorului ?

Nu mai funtioneaza deloc ventilatorul indiferent de setarea de pe climatronic.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

in general ventilatorul este de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA fabia 2 eu nu mai inlocuiesc doar motorasul, ci doar impeuna cu controlerul, asta ca sa nu dau de 2 ori bordul jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul era de vina, blocat mecanic de praf.Am folosit Hella produs de Behr identic cu originalul.

Idee buna cu schimbatul unitatii de control problema ar fi calitatea pieselor after market, riscand sa pui una mai slaba calitativ decat cea OEM chiar si veche fiind.

Multumesc de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pui tot controller bun, Hella sau original... si aia e.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut tuturor,

Am o mica problema cu masinuta mea, o Skoda Fabia 2, 1,2 HTP 70 CP, anume : nu am mai vazut sub masina condens atunci cand functioneaza AC-ul masinii. Ba chiar am stat zilele trecute in jur de 60 minute pe un loc de parcare cu AC-ul pornit la maxim cand afara erau cam 23 de grade iar apoi am mutat masina si nu era nicio pata de condens. Sunt absolut sigur ca undeva in toiul verii, cred ca anul trecut, am vazut balta sub masina atunci cand functiona AC-ul. Drept este ca nu am studiat in vara aceasta daca am sau nu balta sub masina. Am fost in service acum 2 zile cu o problema la firele din burduful usii sofer si am rugat in mod special sa verifice sa nu fie infundat locul pe unde se elimina condensul de la AC. Au verificat atent si mi-au spus ca nu e nimic infundat dar totusi eu nu inteleg unde se duce aceasta apa provenita din condens..? Am verificat sa nu fie umed la picioare si clar nu este cazul, e complet uscat. Este nevoie oare de o temperatura exterioara mult mai mare astfel incat sa vad condens sub masina atunci cand functioneaza AC-ul? Aveti vreo idee? As fi tare recunoscator pentru o explicatie logica deoarece in service nu am primit-o.

Modificat de Shining
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil din cauza temperaturii scazute nu ai apa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Si eu m-am gandit la exact aceeasi situatie, adica faptul ca temperatura exterioara este mult mai mica decat vara, nu apare condensul. Totusi, un bun prieten cu o Skoda Octavia sustine ca are condens sub masina si acum pe vremea asta dar nu prea sunt convins.. Multumesc de raspuns. Alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai aveti si alte idei ca sa inteleg si eu situatia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare,

Am si eu o problema cu aeroterma.

Nu merge pe nici o treapta. Am verificat sigurantele si releul sunt ok. 

Azi am demontat tot bordul masinii am schimbat ventilatorul si tot nu functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

verifica alimentarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revolvat intr-un final. Dupa ce am schimbat aeroterma sa ars siguranta. Cineva a fost destul de inteligent inaintea mea sa puna o siguranta de 10A in loc de 30A. 

Multumesc de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare tuturor. Posed o Fabia 2 (2007), model cu climatronic si de cateva zile ma lovesc de o problema. La pornirea masinii indiferent cat este temperatura afara/ in interiorul masinii, aeroterma porneste la maxim. Am incercat sa ii reduc turatia din butonul climatronicului dar nu are niciun efect, doar se opreste. Merge o perioada pe maxim iar dupa o perioada de timp se reduce turatia singura, merge asa redusa o perioada dupa care iarasi porneste la maxim. Am facut o diagnoza si mi-a aparut inregistrat doar defect intermitent la presostat. L-am veirificat vizual (parea ok), am sters codul de roare si am mai mers cateva zile. Am avut aceleasi simptome iar la diagnoza nu imi mai apare niciun defect. Are careva vreo idee ce naiba poate fi?

Modificat de maierean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoras aeroterma sau modul comanda defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Al Bundy. Motorasul de la aeroterma merge fara probleme, nu huruie, nu suna ciudat, nu am observat sa aiba probleme la pornire/ oprire. Mai mult am schimbat originalul acum doi ani cu un motoras de la Hella.

Mi-a trecut un gand ca problema ar fi modulul de comanda, dar am zis sa intreb decat sa fac o prostie. Ai idee ii dificil de inlocuit? 

Modificat de maierean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!