Jump to content

"fusta" demontabila


niq_ro
 Share

Postare recomandată

constatand ca e destul de greu de lucrat in compartimentul motor si vazand sistemul de la Skoda 120, m-am gandit ca ar fi utila "fusta" demontabila..

lucrarea ar consta in taierea "fustei" si apoi adaptarea unei prinderi prin suruburi de caroserie...

..pareri.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constatand ca e destul de greu de lucrat in compartimentul motor si vazand sistemul de la Skoda 120, m-am gandit ca ar fi utila "fusta" demontabila..

lucrarea ar consta in taierea "fustei" si apoi adaptarea unei prinderi prin suruburi de caroserie...

..pareri.... :offtopic:

daca-ti pui arc la capota,ai sa lucrezi mult mai usor la compartimentul moteur...

daca_ti pui niste cleme la balamalele capotei,ai sa scoti pur si simplu capota si CHIAR O SA-TI fie USOR sa lucrezi la compartimentul moteur....

nu taia fusta ca dup-aia nu se va mai pupa in veci+o cam coibanesti taind-o....parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Niq de gandea la dat motorul mai usor jos...Eu mi-am schimbat toba, mi-ar fi placut sa pot da jos fusta aia ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E nasol, shortzul ala da rigiditate caroseriei daca e sudat. La Skoda, partzile stanga-dreapta din spate sunt mult mai solide si de-aia merge....

Am mai vazut broashte asha, si cea verde a lui Bubu are asha, mie nu imi place. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca-ti pui arc la capota,ai sa lucrezi mult mai usor la compartimentul moteur...

daca_ti pui niste cleme la balamalele capotei,ai sa scoti pur si simplu capota si CHIAR O SA-TI fie USOR sa lucrezi la compartimentul moteur....

am arcul si chiar isi face functia, de a tine capota deschisa, in pozitie maxima, respectiv verticala

capota se da relativ usor, deci nu asta ar fi problema...

nu taia fusta ca dup-aia nu se va mai pupa in veci+o cam coibanesti taind-o....parerea mea!

oricum, am de gand sa pun o ranforsare sa nu se deformeze, ceva de genul unui U, iar la "fusta" ma gandeam s-o prelungesc pe ambele parti si sa am prinderea pe aripi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca era pe undeva un link spre un site unde se arata cum se face asta ... L-as ruga pe Mike, daca nu se "opareste" careva :offtopic:, sa sugereze vreo 2-3 link-ri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Niq de gandea la dat motorul mai usor jos...Eu mi-am schimbat toba, mi-ar fi placut sa pot da jos fusta aia ...

e adevarat,ai dreptate cu moteuru dat jos da decat sa busesti curu masinii ,mai bine-si face din fibra capota si fusta ca "baetii dan vest" ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;)

Nu'ntzeleg...

Lasatzi bre mashina cum e, epoca datului motorului jos de 5-6 ori pe an apune, facetzi mot ca lumea si basta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;)

Nu'ntzeleg...

Lasatzi bre mashina cum e, epoca datului motorului jos de 5-6 ori pe an apune, facetzi mot ca lumea si basta...

opaaa, s-a trezit mishu, a apus epoca rahatului facut bici ...merge de pus totusi fusta demotabila...link nu mai e dar cred ca am salvat pe undeva articolul de pe flat4ever

Pr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrucat documentul are vreo 500k, nu poate fi postat asa ca l-am facut poza iar textul salvat separat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constatand ca e destul de greu de lucrat in compartimentul motor si vazand sistemul de la Skoda 120, m-am gandit ca ar fi utila "fusta" demontabila..

lucrarea ar consta in taierea "fustei" si apoi adaptarea unei prinderi prin suruburi de caroserie...

..pareri.... :D

de utila este utila, dar cred ca trebuie facute ceva ramforsari.

am vazut chestia la o broasca de sibiu unde dpdv util era bine dar avand in vedere si vibratiile produse de masina personal nu mi-a placut cum ii tremura spatele.

Modificat de adonis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constatand ca e destul de greu de lucrat in compartimentul motor si vazand sistemul de la Skoda 120, m-am gandit ca ar fi utila "fusta" demontabila..

lucrarea ar consta in taierea "fustei" si apoi adaptarea unei prinderi prin suruburi de caroserie...

..pareri.... :)

broasca mea (cea care este in lucru),broasca lui telcean si broasca lui gabi manta au fusta facuta demontabila si se prinde in suruburile de prindere ale aripei ,am suplimentat cu cate doua suruburi pe suprafata de contact fusta- caroserie - aripa.Gabi merge asa cu broasca de 4 ani si nu are nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot veni vorba,cat e de greu sa dau motorul si cutia jos? ce implica actiunea asta? imi trebuie elevator sau cum procedez? nu e problema de elevator,ca estem prin jur,dar sa stiu macar de unde sa apuc...intreb pentru ca am bagat capul pe sub masina si in afara de mult noroi nu am mai vazut mare lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot veni vorba,cat e de greu sa dau motorul si cutia jos? ce implica actiunea asta? imi trebuie elevator sau cum procedez? nu e problema de elevator,ca estem prin jur,dar sa stiu macar de unde sa apuc...intreb pentru ca am bagat capul pe sub masina si in afara de mult noroi nu am mai vazut mare lucru...

Coane Alex intra mata si descarca una bucata manual Haynes si iti vei da singur raspuns la intrebari.

Uite aici mai multe informatii. http://vwforum.ro/index.php?showtopic=7991&st=20#

parola arhivei e guvydu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai gasesti un articol despre fusta demontabila pe http://www.germanlook.com/Html/Main.php# la tech articles-> removable rear valance. zic ei asa:

Very simple really...

1. Drop rear wings off

2. Remove engine bay lid

3. Remove engine

4. Eyeball the rear, work out where you can easily cut such that it will go back together (With brackets... Flat bit of thick metal with holes in)

5. Draw on the car where you will cut. Make sure its the same both sides.

6. Get your mounting plate, with about 6 holes in it (3 per side). Position plate where it will go to hold the rear end on.

7. Drill through each hole, and then put a nut/bolt on one by one. I used Stainless steel M8 bolts.

8. Remove the plate when all done. This means that side when bolted back together will be in exactly the same alignment.

9. Get the grinder out and cut straight down on JUST the one side.

10.Use a file and clean the edges if needed.

11. Repeat steps 6-9 for the other side.

12.Bolt the rear end back on with the plates and check it looks fine :P

13.Paint/rustproof any bare metal.

14.Bolt it all back together

Simple as that :P

Cya,

Sam C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot veni vorba,cat e de greu sa dau motorul si cutia jos? ce implica actiunea asta? imi trebuie elevator sau cum procedez? nu e problema de elevator,ca estem prin jur,dar sa stiu macar de unde sa apuc...intreb pentru ca am bagat capul pe sub masina si in afara de mult noroi nu am mai vazut mare lucru...

doua brate zdravene, doi ochi ageri (ca sa zaresti cele patru suruburi naclaite de ulei care prind motorul de cutie) chei potrivite (14/15/16/17), un cric crocodil modelul mare (sa ridice mult) sau unul mic cu supliment de cursa (o bucata zdravana de lemn) si cam o ora, o ora si jumate

ar fi bine sa ai si un preten langa tine pentru balans si trecere motor pe sub fusta...aaa, uitai sa zic ca masina trebuie pusa pe capre sus de tot (deci si cel putin doua capre) exact cat sa poti trece turbina pe sub fusta... ma rog exista si variatiuni de tipul: dat jos turbina inainte de a cobori motorul, tarat motorul oblic pe sub fusta pentru a sta mai jos etc etc.

dupa vreo 6-8 motoare date si puse la loc iti spun eu ca ii prinzi spilul...din proprie experienta vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am zis undeva cum am dezvoltat cateva metode de dat motorul jos impreuna cu alex_b...

1. metoda lazilor de bere: se ridica masina, se scoate motorul si se lasa pe o lada de bere (golita in prealabil, pastrat si pt demontare...:P) se mai ridica masina pana la capat si se trage lada cu tot cu motor.

2. metoda lasarii la pamant: se scot ambele roti spate, se lasa masina jos, se scoate motorul si se lasa la pamant, se ridica masina maxim, se trage motorul afara (se poate ori pe sub fusta ori in lateral pe sub aripa)

3. metofa funiei: in caz ca ti-e lene sa o mai lasi pe pamant, il tii impreuna cu un prieten (unu stanga, unu dreapta) cu 2 funii cand il scoti si il lasi pe pamant, dupa care il tragi afara.

4. lasi motorul jos, ridici spatele masinii pe brate si o impingi in fata

altele nu imi mai vin in cap acu, mai completeaza posesorul surioarei cipicai.

mentionez ca toate metodele sunt "artizanale", am incercat sa gasim metoda cea mai usoara pentru scos, ca doar il scoteam de 2-3 ori pe zi... cea mai buna este 2. toate metodele presupun scoaterea in prealabil a capotei (pentru usurinta desfacerii suruburilor) desfacerea alternatorului si scoaterea carcasei turbinei, poate chiar si a radiatorului de ulei (mai dificil ca sint 2 piulite bagate cam nasol). mai e bine sa scoti uleiul inainte, sa nu mai atarne si ala greu si sa te murdaresti cand crapi motorul ( nu chiar asa rau :P , si oricum e mai greu sa scoti uleiul cu motorul dat jos de pe masina).

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am un carucior in forma de C, facut de mine din dulapi de lemn, cu rotite, si partial acoperit, il ridic cu cricul sub motor si cand il dau jos cu totul, voila!, motorul poate fi tras frumusel de sub masina fara sa "ari" cu el pamantul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa vreo 6-8 motoare date si puse la loc iti spun eu ca ii prinzi spilul...
...si ai sa-ti doresti fusta demontabila :P
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai, stii ceva, cu ocazia rocadei motoarelor am constatat niste chestii - chiar daca broastele par la fel, nu sunt - de ex. ambreiajul pe catei cu guler care era pe cutia din 72 iese foarte mult in afara (are si greutatile alea cilindrice inertiale (?) si daca si radiatorul e cu dog house deja manevrezi strans de tot - a trebuit sa pun ambreiajul original din cutia din 81 cu soare si rulment ghidat ca sa pot infige motorul pe ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai, stii ceva, cu ocazia rocadei motoarelor am constatat niste chestii - chiar daca broastele par la fel, nu sunt - de ex. ambreiajul pe catei cu guler care era pe cutia din 72 iese foarte mult in afara (are si greutatile alea cilindrice inertiale (?) si daca si radiatorul e cu dog house deja manevrezi strans de tot - a trebuit sa pun ambreiajul original din cutia din 81 cu soare si rulment ghidat ca sa pot infige motorul pe ea

Dom'doctor, pai tocmai matale.... in cilindrutzii aia se pitesc arcurile- asha se si numeshte, placa de presiune cu arcuri periferice :huh:

Eu dau de obicei capota, suportzii capotei, turbina-carcasa ei, toba, preincalzitoarele jos, scot shuruburile, dau mot jos cu mainile, ridic broasca, scot motorul (radiatorul de ulei trece printr-o scafa de "mitraliera"), iar la loc il ridic tot cu mainile. Imi ia cam 45 min demontarea, 1,5 ore montarea.

La Gogo folosesc si eu metoda lazii de bere, numai ca dupa ce trag mot in spate il las ushor jos cu mangialacuri, ca nu pot sa ridic duba pana la cer. Imi ia 25 min scosul, 45 montatul (mai putzin ca la broasca pt ca il scot intreg)

P.S. Am si eu un carucior pe rotile, dar numai pt transportat motoare, frigidere, mobila...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

dupa cum observ eu, omu' a facut o "fusta" rabatabila... a taiat punctele de sudura, a acoperit gaurile (tot) cu sudura si .. a pus bara aia, care are si rol de rigidizare ...interesant, merita facuta treaba :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!