Jump to content

ITP la TDI


hiro
 Share

Postare recomandată

Codz nu sunt din Buc (scrie in profil :) ) dar totusi am inteles din post ca se poate merge si altundeva decat RAR dupa ce iti expira. :)

Modificat de shimano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In sfarsit mi-am facut ieri ITP-ul la o statie autorizata RAR. M-a enervat ala ca i-am lasat masina si actele si am plecat la o cafea si imi comenta ca nu i-am lasat si buletinul. In sfarsit masina a trecut fara probleme, dar omul nu mi-a dat nici o chitanta, decat scris pe talon+stampila+folie securizata. Pret: 50RON.

Trebuie prezentata si vreo chitanta sau ajunge sa vada talonul ? La politist ma refer :)

Modificat de shimano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@ shimano E de-ajuns talonul . :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

redeschid topicul sa zic asa...

oare la trusa medicala o sa verifice si termenul de valabilitate? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Teoretic da .

Practic, depinde de ... cat de "dragut" este respectivul inspector . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca pentru trusa medicala gasesti de cumparat doar kitul cu materiale consumabile, ca sa nu mai cumperi o trusa noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ITP:

acte necesare:

- talon masina

- Carte identitate sau copie stampilata si semnata si pe care scrie "Conform cu originalul" (pentru cei in leasing sau masina de firma)

- buletin

- RCA valabil

- sa stiti datele firmei daca faceti factura pe firma

Pachetul legislativ (vesta, triunghi, trusa medicala ne-expirata, stingator)

Becuri sa functioneze, frina etc...

La tdi-uri un drum pe autostrada inainte face minuni. Talpa in viteza a 4-a sau a 5-a cu apasare progresiva de la 3000 rpm pina la 4000 sau limita. (

Modificat de kasius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Kasius.

mi-a verificat sa am doar (triunghi, trusa medicala, stingator) nu a verificat valabilitatea acestora.

M-am asigurat ca ma duc cu motorul cald (90C) si a rezistat la 5 talpi ~5200rpm

Trecut!

Durata: 1ora si 15 min

Pret: 85 lei.

Service: Compexit Trading Cluj-Napoca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sa revigoram putin topicul...

Facut azi ITP la o statie autorizata RAR, in incinta scolii de soferi Ilioara. Cu totul a durat cam 30-40 min.

Intai a spus "cu asta ce naiba facem?" uitandu-se dublu la motor. A scotocit cam 2 minute dupa seria motorului si a inceput testul.

Am tinut-o pornita si turata la 2000 ture pana uleiul a ajuns la temperatura de 80 grade, mi-am dat acordul verbal sa fac testul pt noxe. Nenea a fost f amabil si m-a lasat sa mi-o fac cu mana mea, respectiv s-o calc eu pana la 5000 ture. M-a intrebat initial daca am facut distributia iar cand i-am confirmat ca am facut-o acum aprox. o luna s-a relaxat. Am urcat-o in ture progresiv dar destul de repede, am tinut-o 2-3s pana mi-a facut semn s-o las, asa cum convenisem in prealabil. A mai verificat franele, faza scurta, s-a uita sub ea (sa nu zica ca nu a facut-o) si gata. Nu a verificat directie, nu a verificat alte lumini, nu mi-a cerut stingator, trusa medicala sau altceva (desi le am). A cerut cartea masinii, talonul, C.I si m-a intrebat daca am RCA valabil...si m-a crezut pe cuvant. Mi-a spus ca am ceva defect la motor ca-mi indica la bord....insa s-a prins repede ca a spus o prostie, era senzorul de capota deschisa :Driver:

Cost: 85 ron

Spaga: zero si nici nu a cerut

Nu mi s-a parut asa daunator testul. Nu cred ca motorul ala crapa daca-l tii la 5000 ture timp de cateva secunde. Inconstient sau sigur pe masina, am fost f linistit.

Modificat de blueyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt dispus sa dau o spaga la RAR pentru a nu-mi tura motoru doar ca sa vada ei cum suna la 5000 rpm. Din cate am auzit la TDI-uri se tureaza din cauza ca se depune funingina pe evacuare si pentru a nu le strica aparatele prefera sa le tureze inainte de test. Cand am facut ITP-ul la fosta masina am vorbit cu nenica care mi-a facut itp-ul si mi-a spus ca sa nu o turez mai mult de 1500 de ture dar a bagat un furtun in locul jojei si mi-a spus ca asa se pacaleste aparatul...data viitoare (peste 2 ani) voi merge tot la el daca v-a mai fi in viata :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine bagam o limitare din harta de injectie pe la 4600 :))))))

oricum testu e recomandat de vw/audi..... si e cam standard pt toate diesele.... si in testul asta se masoara opacitatea fumului..atat... nu exista noxe sau alti compusi

post-4720-1214495306_thumb.jpg

post-4720-1214495312_thumb.jpg

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai poate pune chestia care se baga in teava de esapament la un resou si astfel se trece testul,fara sa turezi deloc motorul. Noroc ca suntem romani. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in zilele noastre daca vrei sa pacalesi aparatu de noxe e forte simplu la diesel se baga biodiesel iar la benzinare amestec cu etanol 50-50 si iese gazele de ,,euro 6,,

cat despre faza cu turatul motoarelor in draci eo unu nu ma agit merg la omulet dau un ban si trece peste si ajung la poza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fritz furtunul bagat prin joja de ulei nu pacaleste nimic. din cate stiu eu e un senzor sa vada temperatura uleiului. testul de opacitate se face la o anumita temperatura a uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie asa mi-a spus nenica care mi-a facut testul ca in loc sa baje furtunu ala in teava de esapament a bagat-o in locul jojei...si au iesit noxe in limitele legale...bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la joja de ulei au masurat opacitatea fumului care iese pe acolo.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Era un Ford Focus in fata mea la care au ingramadit niste panza pe langa senzorul pe care l-au bagat in esapament ca sa etanseizeze. A trebuit sa faca vreo 3-4 incercari pana sa-i iasa cum vroiau ca nu putea trece ala RARu.

Eu am tinut-o pornita tot timpul inainte ca sa ajunga la 90 grade. Asta cu panzele de mai sus mai si radea cand i-am zis inainte sa n-o tureze de pomana. Cred ca a apasat la maxim pe pedala, dar n-a trecut de 4500 rpm (unde incepe zona rosie). A iesit pe bune 0.15 din maxim 3 unitati (?) de zicea ala cu panza ca 'parfum'. (mi-a turat-o de 2 ori cate 4-5 secunde).

Am inteles ca sunt aparate care masoara doar cu masina pornita si pe liber, ajunsa la temperatura nominala si are nevoie de 2-3 mostre la turatii mici diferite, pentru a calcula maximul evacuat din orice compus.

Se poate face o petitie la nivel de tara, prin vreo asociatie, ca sa schimbe mizeriile astea de echipamente pe care le au acum la RAR ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand mi-am adus eu masina, in august 2007, la inspectia de la RAR mi-au turat-o de vreo 5 ori, tinuta cate 3-4 secunde la turatie maxima(dupa cum suna motorul, ca n-am avut voie sa intru in hala langa masina, am astaptat la celalalt capat). a trecut testul, dar nu vreau sa mai supun motorul la asa ceva. o sa apelez la alte service-uri autorizate sa faca ITP si o rezolv acolo.

citisem pe undeva ca diesel-urile se testeaza turandu-se pana la turatia de putere maxima, in cazul nostru 4000 rpm. e adevarat?

Modificat de A4UDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

eu nu cred ca e vreo problema cu turatul asa tare

alimentarea cu carburant o taie cel putin la masina mea la 4800rpm

am masina de noua are cca. 130k km si vede macar o data pe zi 4600rpm si e foarte sanatoasa am injectoarele foarte curate la fel si turbina si actuatorul

daca nu ar fi fost "safe" cred ca producatorul ar fi pus o limitare mai jos

lucrul important , motorul sa fie cald altfel se instaleaza uzura

uzura se instaleaza la porniri-forje cu motorul rece

turele sunt relative la motorul cald si nu sunt probleme pentru un motor ingrijit cum se cuvine

motorul de 2.0 tdi de 170 CP are puterea nominala la 4400rpm

ceva asemanator si motorul de la BMW seria 1 123D de 204CP

iar la ford iti scrie in cartea tehnica la ce turatie maxima ai voie sa-l tii dar nu mai mult de un minut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur in 10 ani au mai evoluat metodele de testare...

Modificat de Stefan Golf5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" Sigur in 10 ani au mai evoluat metodele de testare... "

Mergi in orice tara din EU si ai sa vezi ca masurarea opacitatii la motoarele diesel se face ca la noi, dimpotriva,

la noi s-a facut o derogare ca in cazul in care daca la prima masuratoare rezulatele masuratorii

sant mai mici cu 0.5 unitati nu se mai face o noua " turare " a motorului.

Daca ai timp si posibilitate cauta si vei gasi si in documentatii din EU ca si producatorii motoarelor specifica aceasta

modalitate de a masura opacitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal cred ca o tureaza de mai multe ori ca sa "iasa" si alte masini........

sunt tare mandru de masina din semnatura. Cand am aduso din Germanica s-a inscris ca fiind euro 4 ( fara spaga) au trecut 2 ani si la repetarea testului din nou euro 4 (fara spaga bineinteles).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masinile ce au motoare diesel se tureaza inainte de a face itp-ul pentru a iesi corect testul de noxe. In acest fel se curata de funingine, si pe teava de esapament ,in cazul in care s-a mers subturat cu autovehiculul, va iesi mult fum negru. asa se practica la toate statiile de itp. pentru cei care nu vor ca mecanicul sa-i aplice acest tratament motorului pe loc, cand se duc spre statia de itp sa mearga turat cu masina ca sa faca ei aceasta curatare de funingine.

Cred ca a apasat la maxim pe pedala, dar n-a trecut de 4500 rpm (unde incepe zona rosie).

putea sa tina apasat cat vroia ca tot nu trecea de turatia de putere maxima, pentru ca acolo intervine limitatorul regulator de turatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, "italian tune-up"! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" Sigur in 10 ani au mai evoluat metodele de testare... "

Mergi in orice tara din EU si ai sa vezi ca masurarea opacitatii la motoarele diesel se face ca la noi, dimpotriva,

la noi s-a facut o derogare ca in cazul in care daca la prima masuratoare rezulatele masuratorii

sant mai mici cu 0.5 unitati nu se mai face o noua " turare " a motorului.

Daca ai timp si posibilitate cauta si vei gasi si in documentatii din EU ca si producatorii motoarelor specifica aceasta

modalitate de a masura opacitatea.

Poate vrei sa zici 'la fel' ca idee, ca procedeu chimico-fizic.

Mergi in orice tara din UE si spune-mi unde ai mai vazut tu echipamente cum exista in ITP din provincie ? (in Buc. intr-adevar sunt noi si functionale, pe cand in cateva locuri in provincie e mizerabil si cu echipamentele legate cu sarme, gata sa se desprinda in bucati - din care cauza unii pierd 7-8 ore cu RARul in loc de 30 min...)

Du-te de ex. in Germania si o sa vezi cata curatenie ar trebui sa fie si la noi, cum arata echipamentele (sa nu-mi spui ca la noi nu sunt bani...) si CAT dureaza ca timp (sa nu-mi spui nici de mentalitate, ca asa orice scuze poti gasi) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!