Jump to content

ITP la TDI


hiro
 Share

Postare recomandată

Ce va tot speriati de turatul masinii la maxim IN GOL ? Presupun ca multi ati avut / aveti masini pe benzina (nu zic motoare Otto ca sa nu creez confuzii) insa nu va faceti griji pentru un TDI turat in gol la turatii mari.

Cureaua cica s-ar putea rupe in timpul testului (cea de distributie evident) insa ea nu are de ce sa se rupa datorita turatiei. Daca se rupe se rupea oricum si nu testul e de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut si eu ITP-ul acum cateva saptamani la porsche nord.. bine ca nu stiam atunci la ce va fi supusa saraca masinuta:P a costat 700k lei, a durat sub o ora, a trecut cu brio dar nu m-au pus sa semnez nimic inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ti-au luat comanda (consilierul tehnic caruia i-ai predat cheile si talonul/CI) au scos la imprimanta o comanda pe care te-au pus sa o semnezi.

Daca ai timp citeste ce scrie pe verso (sunt convins ca 90% dintre clienti nici nu realizeaza ce semneaza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI eu am facut ITP la MEtrotehnica acum 1 luna si a mea masinuta (180.000km/2000) S-a inscris fara gres?Nota 10 data de mecanici pentru intretinere generala si 11 pentru motor. Eu le-am dat un 8 pentru efort si promptitudine.Tot 700k lei, ideea era ca a fost turata de cateva ori inainte sa masuoare noxele pentru eliminarea surplusului , si apoi din 3 masuratori s-a incadrat la la 1,3/m. Eu zic ca e bine, ei au zis ca e f.bine.

Bune motoare au facut VW/Audi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
SI eu am facut ITP la MEtrotehnica acum 1 luna si a mea masinuta (180.000km/2000) S-a inscris fara gres?Nota 10 data de mecanici pentru intretinere generala si 11 pentru motor. Eu le-am dat un 8 pentru efort si promptitudine.Tot 700k lei, ideea era ca a fost turata de cateva ori inainte sa masuoare noxele pentru eliminarea surplusului , si apoi din 3 masuratori s-a incadrat la la 1,3/m. Eu zic ca e bine, ei au zis ca e f.bine.

Bune motoare au facut VW/Audi!

<{POST_SNAPBACK}>

Salutare,

si eu am facut la VW un test de gaze si am o foaie cu urmatoarele valori:

0.05

0.00

0.00

0.00

0.00

0.00

0.72

0.52

0.56

0.59

ce sa cred de aici, sunt OK?! E de bine sau de rau, are grad de uzura mare?!

Multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

si eu am facut la VW un test de gaze si am o foaie cu urmatoarele valori:

0.05

0.00

0.00

0.00

0.00

0.00

0.72

0.52

0.56

0.59

ce sa cred de aici, sunt OK?! E de bine sau de rau, are grad de uzura mare?!

Multumesc!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Pai daca 2.00 e maxim permis inseamna ca aceste valori sunt super bune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca 2.00 e maxim permis inseamna ca aceste valori sunt super bune...

<{POST_SNAPBACK}>

Salutare,

Pai da, dar inca nu stiu daca este pe aceeasi scara, ca la mine era ca unitate de masura, ceva de genul [k/m]. Si nu stiu ce si cum.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt rudolf o intrebare: la motoarele pe benzina recomanzi aceeasi treaba o data pe saptamana a3a blana si dusa pana la 6000 rpm??? eu am o octavia 1.8 turbo 4x4 [benzina] si ma intereseaza daca se aplica si la mine sfaturile date de tine pt cei cu diesel... multumesc frumos! PS: oricum abia am 100km cu uleiul noi si i-am dat deja o forje a1a, a2a, a3a, blana de a sfarait turbina si cauciucurile... dar dupa ce mai fac inca 200km incep sa o acordez cu italian tune-up -uri :P B) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca are turbina cred ca e bine si la tine... In orice caz nu are ce rau sa ii faca. Totusi dupa "forjare" nu opri motorul imediat ci lasa-l 30 de secunde la ralanti sau daca mergi prin trafic lent pana acasa considera aia racirea turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Legat de proba de noxe la Diesel-osi:de fapt se masoara opacitatea gazelor evacuate.Cred ca unitatea de masura e 1/s.Proba se face la turatia de putere(sau aprox) si o conditie e sa se obtina un timp de accel sub 2 secunde(intre turati ade mers in gol si turati max).Se fac mai intai 2,3 accelerari sa se curete tubulatura de evacuare.Se trece apoi la efectuarea a 3 masuratori(3 accelerari) iar opacitatea se det ca fiind media aritmetica a celor 3 valori obtinute.Pentru motoarele aspirate lim max e de 2.5 iar pt motoarele supraalimentate lim max e 3.Deoarece metoda de testare e cam periculoasa pt motor aceasta nu se aplica daca masina are mai putin de 2 ani de la data fabricatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Legat de proba de noxe la Diesel-osi:de fapt se masoara opacitatea gazelor evacuate.Cred ca unitatea de masura e 1/s.Proba se face la turatia de putere(sau aprox) si o conditie e sa se obtina un timp de accel sub 2 secunde(intre turati ade mers in gol si turati max).Se fac mai intai 2,3 accelerari sa se curete tubulatura de evacuare.Se trece apoi la efectuarea a 3 masuratori(3 accelerari) iar opacitatea se det ca fiind media aritmetica a celor 3 valori obtinute.Pentru motoarele aspirate lim max e de 2.5 iar pt motoarele supraalimentate lim max e 3.Deoarece metoda de testare e cam periculoasa pt motor aceasta nu se aplica daca masina are mai putin de 2 ani de la data fabricatiei.

<{POST_SNAPBACK}>

Salutare,

Nu te-am inteles foarte bine dar am postat niste rezultate, daca poti sa le interpretezi ar fi ideal :)

Mersi fain !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In iulie am raspuns: 2-fabrica constructoare de masini specifica clar despre fiecare tip de motor urmatoarele: turatia de mers in gol, turatia de functionare stabila max. ( cu pedala la " maxim indicele de opacitate si temperatura uleiului la care se face masuratoarea.

3-faptul ca s-au facut 7 masuratori nu inseamna deloc ca ai fi fost fentat!.

De ce ? Simplu, norma scrie clar ca trebuie sa se efectuaeze minimum 3 masuratori ale opacitatii la accelerare libera ( adica talpa). Indicele de opacitate obtinut reprezinta media aritmetica a celor 3 masuratori daca se indeplinesc conditiile: indicele de opacitate sa fie mai mic decat cel prevazut de lege ( adica 2.5 m-1 pentru simplu D si 3 m-1 pentru TD ), motorul trebuie sa atinga tutatia max. in mai putin de 2 sec., intre turatiile min. respectiv max. masurate sa nu fie diferente semnificative( de regula 10% ). Inainte de a se incepe masuratorile se ambaleaza motorul de cateva ori pentru a se inlatura depunerile de funingine din esapament care cauzeaza murdarirea aparatului de masura . Recomandare ! inainte de a merge la ITP pe un drum liber cuplati in a treia si mergeti cu pedala la max. aprox. 500m-1000m si va iese fumul, dar cele trei masuratori trebuie efectuate.

Pentru Sebica 79: rezulta ca motorul se comporta inca foarte bine, are noxe sub 3 m-1.

Pentru Alinos: la motoarele pe benzina nu este necesara forjarea saptamanala. Calamina se depune mai degraba la turatii joase adica 1000-1500 rot/min sau cand motorul consuma excesiv ulei, dar la motoarele pe benzina mai exista o piesa ce este afectata de calamina si anume "catalizatorul". Acesta in timp se infunda iar durata lui de viata este aprox. de 100.000 km in conditii de exploatare pe drum mai mult intins decat in oras. La o turatie ridicata (6000 rot/min) temperatura gazelor de ardere este foarte ridicata(peste 800 gr C) si o viteza foarte mare ceea ce ajuta enorm la o curatire a micilor orificii colmatate din catalizator ( a celor care nu sant inca infundate ). Ca atare din cand in cand nu strica o forjare dar nu trebuie sa exageram nici ca durata nici ca frecventa( ajunge la 5.000-10.000 km o data.

Si inca ceva: nu trebuie sa sfariie rotile pana sa se ajunga in treapta a III-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mai baieti, eu am inteles sfaturile voastre in special ale lui rudolf dar ideea e ca eu am trecut de la "italian tune-up" la "romanian tune-up" :( adica: a1a a2a a3a cat duce ;) pt ca nu pot sa ma abtin... cel putin o data pe zi vede masina un demaraj serios ;)... in alta ordine de idei e bine ca se curata tot ce e de curatat si previn si infundarea catalizatorului.. deci va recomand la toti cu caldura "romanian tune-up" ;) multa bafta si aveti grija... PS: pt cei preocupati ca turatiile inalte la diesel distrug motorul: tata are o octavia 1.9 tdi 110cp de 4 ani si merge cu ea numai in demaraje si tot timpul aproape de blana... are 50.000km masina si merge impecabil... cam atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aduc la cunostinta memebrilor forumului ca din data de 10 martie a.c. s-au modificat normele si procedurile de verificare a masinilor la prezentarea la I.T.P. in sensul ca sant mai drastice. Acum studiez legislatia si saptamana aceasta va prezint o sinteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca poate exista o dependenta clara intre starea motorului si opacitatea gazelor de evacuare.Stiu ca s-a incercat gasirea unei corelatii intre starea motorului si timpul de accelerare(la mersul in gol).Concluzia a fost ca metoda poate fi folosita ptr deteterminarea statistica a fiabilitatii motoarelor ptr parcurile mari de autovehicule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unitatea de masura pentru opacitate este 1/m ( sau altfel : metru la minus 1, eu am preferat sa scriu m-1 ).

Deci pentru motoarel turbodiesel indicele max. este 3. Dar din 10 mart. au aparut modificari pentru motoarele Euro 3,4,5, am sa detaliez cand o sa am un pic de timp.

Indicele de opacitate indica gradul de poluare a motorului ( care in EU se ia considerare la modul f.f. serios ), dar prin acest indice se poate stabili indirect ( si empiric, pe baza experientei etc ) consumul de combustibil, gradul de uzura. De exemplu: o compresie redusa conduce la combustibil nefolosit corespunzator, rezulta fum albastru si indicele de opacitate creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unitatea de masura pentru opacitate este 1/m ( sau altfel : metru la minus 1, eu am preferat sa scriu m-1 ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

to rudolf: Care sunt noile teste introduse la ITP pentru diesel E3-5? Se tureaza, ca si in trecut, motorul in gol pina pe rosu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masurile noi ( ce s-au modificat)mai importante, ce au intrat in vigoare de la 10 martie 2005 sant urmatoarele:

- la partea de dotare; de acum fiecare autovehicul trebuie sa aiba un stingator de incendiu avizat, certificat ( termenul de valabilitate este de 12 luni ). La trusa sanitara termenul de valabilitate este de 18 luni.

- La partea norme de poluare: procedura de verificare

Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin scânteie (benzina)

A) Atunci când emisiile nu sunt limitate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:

1. inspectia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica daca acesta este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;

2. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de catre constructor, pentru a se verifica daca acesta este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati.

Dupa aducerea motorului la parametrii normali de functionare, tinând cont de recomandarile constructorului, se masoara concentratia emisiilor de monoxid de carbon (CO), cu motorul la mers în gol încet, cu ambreiajul decuplat.

Continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca urmatoarele valori:

- pentru autovehiculele fabricate pâna în anul 1986 inclusiv: COcor: 4,5% în vol.;

- pentru autovehiculele fabricate începând cu anul 1987: COcor: 3,5% în vol.

B) Atunci când emisiile sunt controlate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:

1. inspectia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica daca acesta este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;

2. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de catre constructor, pentru a se verifica daca el este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanaeitati;

3. determinarea eficacitatii sistemului de reglare a emisiilor prin masurarea valorii lambda si a continutului de CO din gazele de evacuare, conform dispozitiilor pct. 4 sau procedurilor propuse de constructor si agreate la omologarea de tip. Pentru fiecare dintre teste, motorul este adus la parametrii normali de functionare, conform recomandarilor constructorului vehiculului; 4. emisii la iesirea din teava de evacuare - valori limita;

Continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca urmatoarele valori:

- masurari efectuate la turatia de mers în gol încet, cu ambreiajul decuplat: continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca valoarea COcor: 0,5% în vol. ( EURO 1 sau EURO 2) ssau nu trebuie sa depaseasca valoarea COcor: 0,3% în vol. pentru autovehiculele -autoturisme sau autovehicule comerciale usoare- omologate(EURO 3 sau EURO 4);

- masurari efectuate cu motorul la turatia de cel putin 2.000 min-1, cu ambreiajul decuplat: continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca valoarea COcor: 0,3% în vol.( pentru EURO 1 sau EURO 2) sau el nu trebuie sa depaseasca valoarea COcor: 0,2% în vol. pentru autovehiculele - autoturisme sau autovehicule comerciale uasoare- omologate EURO 3 sau EURO 4;

- Lambda: 1±0,03 sau conform specificatiilor constructorului;

Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin comprimare (Diesel)

a) masurarea opacitatii fumului în accelerare libera, de la turatia de mers în gol încet la turatia de întrerupere a alimentarii, cu ambreiajul decuplat si comanda cutiei de viteze la punctul mort;

B) aducerea motorului la parametrii normali de functionare a autovehiculului:

1. autovehiculele pot fi controlate cu respectarea, din motive de securitate, cel putin a conditiei ca motorul sa fie cald si într-o stare mecanica satisfacatoare;

2. sub rezerva dispozitiilor de la lit. d) 3, nici un autovehicul nu poate fi respins fara a fi fost respectate urmatoarele conditii:

- motorul trebuie sa fie cald: altfel spus, noutate ! temperatura uleiului motorului masurata de o sonda în tubul jojei trebuie sa fie de cel putin 80°C ( pana acum temperatura uleiului era numai de 60°C ) sau sa corespunda temperaturii de functionare normale, daca aceasta este inferioara, sau temperatura blocului motor, masurata dupa nivelul radiatiei în infrarosu, trebuie sa atinga o valoare echivalenta. Daca, din cauza configuratiei vehiculului, nu este posibil sa se procedeze în acest mod, temperatura normal de functionare a motorului va putea fi stabilita altfel, de exemplu pe baza functionarii ventilatorului de racire;

- Noutate ! sistemul de evacuare trebuie curatat prin 3 accelerari libere sau printr-un mijloc echivalent.

c) Procedura de încercare

1. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de constructor, pentru a se verifica daca este complet si într-o stare satisfcatoare si daca nu exista neetanseitati;

2. motorul, si, daca este cazul, turbocompresorul trebuie sa functioneze la turatia de mers în gol încet înainte de începerea fiecarui ciclu de accelerare libera.

3. la începerea fiecarui ciclu de accelerare libera pedala de accelerare trebuie apasata rapid si progresiv (în mai putin de o secunda),dar nu brutal, astfel încât sa se obtina debitul maxim al pompei de injectie si sa se atinga turatia de întrerupere a alimentarii, respectându-se valoarea specificata a timpului de baza;

4. la fiecare ciclu de accelerare libera motorul trebuie ca, înainte sa fie eliberata comanda, sa atinga turatia de întrerupere a alimentarii sau, în cazul automobilelor cu transmisie automata, turatia indicata de constructor ori, daca aceasta nu este cunoscuta, doua treimi din turatia de întrerupere a alimentarii.

Aceasta se poate asigura, de exemplu, prin supravegherea regimului motorului sau lasând sa treaca un timp suficient între momentul de actionare si cel de eliberare a pedalei de acceleratie, adica cel putin 2 s pentru autovehiculele destinate transportului de persoane, care au, în afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, si pentru autovehiculele destinate transportului de marfuri având o masa maxima tehnic admisibila mai mare de 3.500 kg.

5. Vor fi efectuate 3 probe de curatire, nu una singura ca pana acum, montandu-se traductorul de turatie si sonda pentru masurarea temperaturii;

6. Cu ocazia efectuarii probelor de curatare se va verifica daca turatia de regulator este corespunzatoare ( adica turatia de mers in gol respectiv turatia max.) Daca este corespunzatoare, se va incepe testul, in caz contrar se respinge autovehiculul pentru nerespectarea conditiilor de verificare impuse;

d) Valori limita

1. nivelul opacitatii nu trebuie sa depaseasca valorile limita ale indicelui de opacitate (coeficientului de absorbtie), care sunt urmatoarele:

Indice de opacitate (coeficient de absorbtie) maxim pentru:

- motoare Diesel cu aspiratie naturala: 2,5 m-1;

- motoare Diesel cu turbocompresor: 3 m-1;

- Noutate !! o limita de 1,5 m-1 se aplica urmatoarelor vehicule omologate –autoturisme si autovehicule comerciale usoare cu motor Diesel EURO 4;

2. autovehiculele nu trebuie respinse decât daca media aritmetica a valorilor masurate în cel putin ultimele 3 cicluri de accelerare libera depaseste valoarea limita, cu conditia sa nu se înregistreze diferente semnificative ( se accepta pana la aprox. 10% ) între turatiile minime masurate la ciclurile de accelerare sau între turatiile maxime masurate la ciclurile de accelerare. Aceasta medie poate fi calculata ignorând valorile observate care se îndeparteaza cu mult fata de media masurata sau poate fi obtinuta printr-un alt mod de calcul statistic care tine cont de dispersia valorilor masurate;

3. Noutate ! pentru a evita efectuarea de încercari inutile, prin derogare de la dispozitiile lit. d) pct 2, sunt admise autovehiculele pentru care valorile masurate în mai putin de 3 cicluri de accelerare libera ori dupa ciclurile de curatare vizate la lit. c) 5. (sau aplicarea unui procedeu echivalent) sunt mai mici cu 0,5 m-1 fata de valorile limita precizate la lit. d) 1.

4. Noutate ! daca valoarea opacitatii masurate in cadrul primului ciclu de accelerare libera nu este mai mica cu 0,5 m-1 fata de valoarea limita admisa de actualele reglementari pentru autovehiculul testat se continua cu celelalte cicluri de masurare conform softului opacimetrului. Pe listing indiferent de valoarea indicelui mediu de opacitate calculat si tiparit de opacimetru si de ciclurile validate de acesta , se va proceda astfel : se va incerca identificarea a 3 cicluri consecutive pentru care valorile turatiilor minime si maxime masurate nu inregistreaza diferente semnificative intre ele, iar media valorilor indicilor de opacitate masurati pentru ciclurile respective este mai mica decat valoarea maxima admisa de prezentele reglementari, indiferent daca valoarea indicelui de opacitate pentru unul din cicluri este mai mare fata de valoarea maxima admisa pentru respectivul autovehicul.

5. Daca nu pot fi identificate 3 cicluri consecutive care sa poata fi luate in considerare, autovehiculul va fi respins la capitolul poluare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Zilele acestea am fost informat despre modul de aplicare si interpretare a noilor reglementari. La motoarele pe benzina am scris nu demult si diferentele nu sant foarte severe. Insa la Diesel apare o menajare semnificativa in masurarea noxelor. Si anume: dupa ce se curata sistemul de esapament prin 3 (trei) turari se face 1 ( UNA ) masuratoare si daca in acest caz noxele sant mai mici macar cu 0,5 unitati decat ce permite norma motorului se considera motorul admis, in acest caz nu se mai continua celelalte 2 masuratori. De ex. norma motorului este de 2.5 m-1, iar la prima masuratoare rezulta 1.9 m-1 totul este OK si temperatura uleiului din motor nu mai este obligatoriu sa fie de 80 grade. Daca nu atunci se fac cele trei masuratori.

Din experienta TDI-urile nu au astfel de probleme, ca atare trec din prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mai e ceva: Testarea se face la turatia puterii maxime.

Altfel spus pe "nota" 'de la RAR scria ca motorul va fi turat la o turatie cel putin egala cu turatia corespunzatoare puterii maxime declarate in CI.

Apropo: cei cu masina in leasing:

Pt ITP sunt necesare: buletin posesor, talon masina, COPIE carte identitate masina strampilata pe fiecare parte de firma de leasing, semnata si scris: "conform cu originalul"

E, stampila si scrisul tre sa fie cu tus/cerneala ALBASTRA!

Cost ITP 400.000 lei vechi sau 40 Ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde stiti cel mai ieftin ITP? Eu auzeam vehiculandu-se sume de 700 kLEI dar vad ca ASarban zice de 400kLEI si eu nu stiu pe unde sa gasesc un ITP mai ieftin si eventual "premiabil" daca intelegeti..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!