Jump to content

ITP la TDI


hiro
 Share

Postare recomandată

Nu sunt probleme cu turatiile ridicate la TDI-uri. Pragul de turatie maxima (zona rosie) de 4500 rpm nu este dat de "fiabilitatea mecanica" ci de intarzierea la autoaprindere (diferenta de timp dintre momentul injectiei si momentul autoaprinderii) care la turatii ridicate creste procentual foarte mult raportat la timpul motor.

Eu ajung frecvent la 4500 rpm (sau putin peste) , (una, doua ori pe saptamana) dar numai dupa ce temperatura a atins pragul de functionare normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ajung frecvent la 4500 rpm (sau putin peste) , (una, doua ori pe saptamana) dar numai dupa ce temperatura a atins pragul de functionare normala.

ai un motiv pt care faci asta? sau pur si simplu "te duci" ;-) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o modalitate de a pastra motorul in forma (se mai numeste si Italian tune-up). Curata depunerile de funingine de pe cilindrii si segmenti, turbina, catalizator, supape evacuare, EGR si injectoare.

Nu se aplica decat dupa ce motorul este incalzit bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facuta saptamanal chestia asta?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bagati motorina de cea mai buna calitate si faceti periodic cum zice Andi. In plus schimbati in treapta superioara la nu mai putin de 3000rmp cu motorul cald. Cind schimbati aplicati destul de ferm talpa pe acceleratie pentru a tine "on boost" VNT-ul

Eu dupa 35K Km nu am nici cea mai mica urma de depunere in valva EGR 8) iar motorul merge mai bine ca nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu schimb frecvent la 3800-4000rpm. De ce? Pentru ca imi place :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca as stii si eu ce turatie am v-as spune...dar nu stiu:(....oricum...schimb II la 30km/h,III la 45,IV la 60-70...cam asa stau bine in ture...si s-aude frumos...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o modalitate de a pastra motorul in forma (se mai numeste si Italian tune-up). Curata depunerile de funingine de pe cilindrii si segmenti, turbina, catalizator, supape evacuare, EGR si injectoare.

Nu se aplica decat dupa ce motorul este incalzit bine.

ok! si cat o tii la 4500 rpm? 1,2 sec sau mai mult?? e doar un "spritz" ?

inca ceva: in ce treapta faci kestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durata nu este foarte lunga (aprox 1-2 secunde) pentru ca o fac in treptele de viteza inferioare (II - III) si pentru ca in alte trepte, viteza ar creste prea mult pentru mediul urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durata nu este foarte lunga (aprox 1-2 secunde) pentru ca o fac in treptele de viteza inferioare (II - III) si pentru ca la in alte trepte, viteza ar creste prea mult pentru mediul urban.

yeap... si la mine la treapta a III-a la 4500rpm are cam 120.... ups!

e suficient timpul de 2 sec pt a curata ce trebuie pe acolo? ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci frecvent lucrul asta este suficient. Daca faci de doua ori pe an "italian tune-up" poti sa mergi Buc-Madrid la 4500rpm si tot nu cureti smacul de pe unde s-a depus :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost in service pentru prima revizie la 10.000 km. In aceiasi hala se facea si testul de gaze pentru o Octavia 1,9 tdi, 90 cp in vederea ITP. La a doua accelerare la peste 4000 rpm, turbina s-a ars, sau cel putin asta a fost concluzia mecanicilor si a sefului de service. Masina avea 2 ani, abia iesise din garantie, rulaj 26.000 km, iar proprietarul avea nevoie de ITP pentru a inmatricula masina pe numele lui (terminase leasingul). Tipul era foarte scandalizat ca i-au turat masina asa cum el nu facuse niciodata. Se pare ca el va plati turbina al carei cost ar fi de cca. 38 mil. lei. Care este parerea voastra, este posibil sa se arda o turbina in felul asta? Daca da, avand in vedere conditiile expuse, este normal sa suporte proprietarul costul acesteia ? Problema este ca nicaieri in manualul masinii nu scrie sa o turezi periodic la nivelul a 4000 rpm., dimpotriva scrie sa schimbi vitezele astfel incat motorul sa nu fie nici supraturat, nici subturat. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu l-au pus sa semneze o hartie ca la rar aia ar trebui sa plateasca. Cuvintele cheie vehiculate pe aici consider a fi defecte ascunse. Cand am facut prima oara rar-ul desi m-am dus cu pila mi-au calarit masina, m-au intors si a doua oara pila le-a spus clar sa faca in asa fel sa nu-mi mai f* masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caderea turbinei (depinde de modalitatea in care "s-a ars) s-a datorat sigur unor alte cauze decat accelerarea puternica. Se poate ca tocmai functionarea in regim de turatii scazut sa fi cauzat ancrasarea turbinei.

Povesteste cum s-a manifestat motorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proprietarul a spus ca nu a turat niciodata motorul peste 3000, acest nivel fiind atins f. rar , considerand ca asa isi protejeaza cel mai bine masina si le-a reprosat celor din service ca nu i-au spus niciodata ca ar trebui sa tureze motorul la un nivel mai ridicat. Referitor la manifestari ale motorului, pur si simplu a inceput sa iasa fum din el, mai precis din zona turbinei. Fumul mirosea a ulei ars si era destul de mult. Mecanicii l-au oprit si masina a ramas in service dupa ce au parcat-o in alta parte impingand-o cu mana ( nu i-au mai pornit motorul). Noroc ca nu a continuat sa iasa fum, ca deja se pregatisera sa dea cu extinctorul in motor. A ramas ca vor comanda turbina, nu aveau pe stoc nici una. Sunt de aceiasi parere cu Andi, turbina era ancrasata din cauza mersului la turatii scazute iar in momentul supraturarii ceva s-a prajit. Ar fi posibil ca fumul sa fi fost cauzat numai de arderea uleiului depus iar turbina sa fi ramas totusi functionala? Oricum mecanicii s-au speriat prea tare la vederea fumului si nu au mai pornit motorul, concluzionanad ca turbina este arsa si trebuie schimbata! Totusi, repet intrebarea mea adresata specialistilor in motoare si turbine: este normal acest lucru ? Daca da, de ce nu este stipulat clar in manualul masinii modul in care se poate evita asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ancrasarea turbinei nu are loc cand a fost forjata si s-a oprit brusc motorul ?

mersul subturat favorizeaza depunerea calaminei, nu ?

oricum la 26k Km cam repede s-a ancrasat turbina ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ! La un motor cu 26.000 km turbina nu are voie sa se blocheze.

Dar cauza reala nu se poate constata decat la demontare. Trebuie stiut

faptul ca turatia de functionare unei turbine la turisme este intre 20.000

si 100.000 rot/min ( aspiratorul de praf are 10-12.000! ). Ca atare la turatii reduse, drumuri scurte, motorul rece face ca pe paletele turbinei

sa se depuna pic cu pic funingine care apoi se intaraste cu timpul ( acel

cocs ). La astfel de turatii axul turbinei nu mai este in echilibru si incep sa apara trepidatii foarte fine si care in cele din urma duce la distrugerea

prematura a turbinei.

Am specificat nu demult, ca din cand in cand sa circulati cu masina in trepta a III-a cu pedala la maxim circa 500-1.000 m, dar numai cand

motorul este la temperatura de regim 80 gr. C.

La mine cand vine la ITP un diesel plec cu masina intr-o astfel de cursa , iar cand revin pe stand fumul iese din trei masuratori, max. 4.

Astfel motorul in acest scurt timp nu este suprasolicitat si nu pateste nimic!

Un alt avantaj al incercarii pe drum este ca imi dau seama daca motorul are probleme interne ( de regula peste 3.000 rot/min devine zgomotos si are batai interne ) si atunci abandonez cursa si prefer sa nu ii fac "fum-ul", daca nu, sant mari sanse ca vreo biela sa iasa prin blocul motor dupa care urmeaza discutiile inutile cu proprietarul masinii. De aceea

RAR cere in mod expres sa semnati acea declaratie !

Stiu ca doare proprietarului dar daca vreti pot sa afisez o copie dupa

o verificare in Germania la TUV. Numai asa am putut dovedi clientilor mei

ca nu imi bat joc de masina lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la Midocar si am facut ITP-ul. A durat cam 1 ora,s-au purtat omeneste cu masinuta,iar pretul 713.940. Culmea,m-au lasat sa intru inauntru sa vad ce si cum,mi-au dat si citeva sfaturi legate de "spalat motor"...

Sincer am fost multumit.

Doar la comenzi si facturari dureaza mult...nepermis de mult...

E un singur receptioner (cred ca-i seful) care munceste continuu,restul se plimba,stau de vorba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In August trebuie sa ma prezint la revizie. Poate cineva sa-mi sugereze unde sa ma duc sa gasesc si niste baieti de treaba ?

Daca decuplez MAF-ul scad noxele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara, dar ce masina ai? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent ce masina ar avea, daca decupleaza MAF-ul nu o sa poata trece ITP-ul la capitolul noxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai duna setare care se poate face dupa parerea mea este
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai duna setare care se poate face dupa parerea mea este
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi facut ITP-ul la a mea masinutza (implineste 2 ani pe 27 iulie).

Ce m-a interesat (drept pentru care l-am "tras de limba" pe cosilierul tehnic) a fost valoarea opacitatii care conform manualului service trebuie sa fie maxim 2,0/m la o turatie de 4900...5300 rpm. La mine 1,2/m.

Si apropos costul a fost exact 700.000 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!