Jump to content

ITP la TDI


hiro
 Share

Postare recomandată

Salve,

Ei, iata ca am implinit 2 ani si a trebuit sa fac prima ITP. Un prieten m-a sfatuit sa am grija la testul de poluare pentru ca la TDI se tureaza motorul la 4800 - 5000 RPM, ceea ce nu face bine deloc la motor.

La statia ITP mi-au bagat in fata o hartie cum ca nici RAR si nici statia ITP nu isi asuma nici o responsabilitate pentru eventualele stricaciuni cauzate de testul de poluare.

Am rezolvat cu o mica spaga dar mi se pare o porcarie ca RAR impune un test care pericliteaza integritatea motorului. Eu nu ma pricep dar am auzit ca asta e din cauza ca aparatura folosita nu e suficient de performanta si masoara doar opacitatea gazelor de esapament.

Vreo sansa ca la urmatorea ITP sa nu platesc aceasta "taxa" pentru ca am TDI ?

hyper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

patit si eu (nu stiam ca asa se face). Cand am vazut ca a turat-o de doua ori in 5000 de ture i-am zis sa o lase asa sa nu mai faca nimic. Mama lui.Chiar si dupa ce i-am zis asta a mai turat-o o data in 5000 si a tinut-o 4-5 secunde.L-as fi pocnit dar trebuia stampila. Trecut ok acolo si gata. Curand fac si eu ITPul. O sa fac direct pass (spaga) la partea cu poluarea in ture (plus ca o sa reglez din EGR sa nu polueze masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca va vine sa credeti dar cu ce am in semnatura am trecut RAR-ul pe bune.dupa 90.000KM in doi ani a trecut RAR-ul la gaze.nu le-a venit sa creada.si pe mine m-a durut sufletul cand a dus-o la 5167 RPM.de 3(a se citi TREI) ori.asta e.imi venea sa-i strang de gat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu va duceti sa faceti ITP-ul la service-uri autorizate RAR cum sunt cele ale dealerilor VW/Audi/Skoda ? Eu nu cred ca aia isi bat joc de motoare in halul ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tdi-uri nu este o problema asa mare o turatie de 5000+ rpm (mai ales fara sarcina) asa ca nu trebuie considerata "bataie de joc" o supraturare.

ECU incepe sa limiteze cantitatea injectata de la 4500 rpm.

Ce nu inteleg eu este scopul acestui test (de ce turatia asta) la TDI-uri care sunt controlate de ECU care oricum scade cantitatea injectata in functie de turatie si/sau aer admis.

BTW. Se poate pacali testul (numai la turatii mari ) prin deconectarea MAF-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

dar prin modificarea EGRului pacalesti testul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul reduce cantitatea de oxigen din cilindrii in sarcina partiala (inlocuieste o parte din aerul admis cu gaze deja arse) respectiv scade temperatura combustiei si scade cantitatea de Nox din gazele evacuate. In schimb poate creste cantitatea de "funingine" datorita unei arderi partiale a combustibilului injectat, care in cazul sarcinilor partiale nu este mare.

Nu stiu exact ce masoara (sau ce urmareste ITP-ul) in gazele de evacuare, dar functie de acest lucru o setare mai "agresiva" poate ajuta trecerea testului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai duna setare care se poate face dupa parerea mea este

Adaptation grupul 01, cantitatea de motorina injectata, se scade valoarea la maxim, adica sa avem 6-7 mg/R injectate.

Astfel ECU este pacalit ca injecteaza mult, deci se translateaza smoke map-ul in jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Tocmai am facut astazi Inspectia Tehnica Periodica. Cel care a facut-o m-a pus sa semnez in 3 locuri ca sunt de acord si ca eu raspnund de eventualele daune cauzate motorului de catre test. De ce? Pentru ca verificarea noxelor se face in felul urmator:

MINIM 7 pedale pana la podea timp de 2-3 secunde, mers in gol. Asta inseamna ca turometrul indica aprox 5.400 rpm, in conditiile in care linia rosie incepe pe la 4600 si se termina pe la 5600. Noroc ca exista Rev Limiter! (cu ocazia asta l-am vazut in actiune)

Partea buna: masina mea nu numai ca a supravietuit testului, dar l-a trecut chiar cu brio, toate repetarile fiind sub limita admisa, iar rezultatele se imbunatateau cu fiecare repetare. Daddy is so proud.

Se mai fac si teste de franare (care insa nu mi-au dat emotii deoarece stiam ca placutele noi isi vor face cu bine datoria. Si si-au facut-o excelent) si de lumini.

Concluzia: testul de noxe iti da mari dureri de inima la Diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WHOA!

Ce-i drept, eu intru destul frecvent cu motorul meu in rev. limiter, dar cred ca e altceva decat la diesel. Si, oricum, o fac pt. ca vreau eu si nu pt. ca ma obliga ei (au schimbat procedura?)

Ma bucur ca a iesit bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am facut astazi Inspectia Tehnica Periodica. Cel care a facut-o m-a pus sa semnez in 3 locuri ca sunt de acord si ca eu raspnund de eventualele daune cauzate motorului de catre test. De ce? Pentru ca verificarea noxelor se face in felul urmator:

MINIM 7 pedale pana la podea timp de 2-3 secunde la relanti. Asta inseamna ca turometrul indica aprox 5.400 rpm, in conditiile in care linia rosie incepe pe la 4600 si se termina pe la 5600. Noroc ca exista Rev Limiter! (cu ocazia asta l-am vazut in actiune)

Partea buna: masina mea nu numai ca a supravietuit testului, dar l-a trecut chiar cu brio, toate repetarile fiind sub limita admisa, iar rezultatele se imbunatateau cu fiecare repetare. Daddy is so proud.

Concluzia: testul de noxe iti da mari dureri de inima la Diesel.

hehe... ai facut un pustiu de bine celor cu diesel-uri vechi..... era de ajuns o singura masurare corecta.... restul le-a facut ca sa isi ia datele si sa le "asambleze" la un diesel vechi care nu trece testul nici cu tunul.....

din pacate ti-a forjat mashinutza degeaba....... :-(

eu am facut o singura data kestia si am jurat ca nu mai fac asa ceva!!!! :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam ca placutele noi isi vor face cu bine datoria

Ce placute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex Si voinea parca povestea la un moment dat acelasi lucru, ca cei care fac ITP forjeaza masinile in draci cand vine vorba de noxe.

La cat intra limitatorul? ziceai ca ajuns la 5400rpm, ii da voie pana acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limitatorul e la 5400-5500, se pare. Mai erau vreo 2 liniute mici pana la capatul scalei.

Si eu am incercat (insistent) sa-l "conving" sa nu o chinuie in halul ala, mai ales ca inainte mi-a tinut o teorie despre cat de periculos e, plus ca m-a pus sa semnez INAINTE de a face testul (pe propria mea raspundere). Nu a vrut insa nimic, nici inainte, nici dupa (rar asa ceva in .ro).

@chid

Nu cred ca trebuie doar o data. De ce: masina era legata la un tester, pe display-ul caruia m-am putut uita.

La primele 3 repetari scria "Cleaning nu-stiu-ce".

Ultimele 4 repetari au fost teste efective, mai scurte decat cele 3 dinainte.

In plus, mi-a aratat pe un calculator procedura, unde scria 5200rpm pentru motorul AHF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce placute?

Cred ca MINTEX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Devenim offtopic. Sunt bune, doar ca uneori scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ o oarecare nestiinta despre cum se efectueaza testul de opacitate ( fum-ul ) la motoarele diesel:

1- procedura cu cele 3 semnaturi, de regula sant 2= una ca ai luat la cunostinta despre observatiile referitoare la inspectia masinii iar a doua ti se aduce la cunostinta ca " defectarea vehiculului in timpul inspectiei, datorita starii tehnice sau viciilor ascunse, nu implica raspunderea statiei ITP "

2-fabrica constructoare de masini specifica clar despre fiecare tip de motor urmatoarele: turatia de mers in gol, turatia de functionare stabila max. ( cu pedala la " maxim "), indicele de opacitate si temperatura uleiului la care se face masuratoarea.

3-faptul ca s-au facut 7 masuratori nu inseamna deloc ca ai fi fost fentat!.

De ce ? Simplu, norma scrie clar ca trebuie sa se efectuaeze minimum 3 masuratori ale opacitatii la accelerare libera ( adica talpa). Indicele de opacitate obtinut reprezinta media aritmetica a celor 3 masuratori daca se indeplinesc conditiile: indicele de opacitate sa fie mai mic decat cel prevazut de lege ( adica 2.5 m-1 pentru simplu D si 3 m-1 pentru TD ), motorul trebuie sa atinga tutatia max. in mai putin de 2 sec., intre turatiile min. respectiv max. masurate sa nu fie diferente semnificative( de regula 10% ). Inainte de a se incepe masuratorile se ambaleaza motorul de cateva ori pentru a se inlatura depunerile de funingine din esapament care cauzeaza murdarirea aparatului de masura . Recomandare ! inainte de a merge la ITP pe un drum liber cuplati in a treia si mergeti cu pedala la max. aprox. 500m-1000m si va iese fumul, dar cele trei masuratori trebuie efectuate.

4-Daca asa prevede fabricantul de motoare, asa este peste tot in lume noi de ce santem mai destepti decat ei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este pana in 2005 cand trebuie sa fac ITP-ul .. dar din cate stiam eu pur si simplu te prezinti la baieti si daca esti ceva mai generos iti pun stamplia si gata inspectia in 5 min !

Este vreun avantaj daca il faci pe bune ??

Ma gandesc ca pe langa faptul ca iti chinuie toti super mecanicii masina mai pierzi si o zi intreaga dupa ei ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine expira in august,pe 2.

din acest motiv sunt foarte profund indurerat pentru ca va trebui sa il mituiesc pe dl Masurator de Gaze,itepist sau cum vreti voi...:(

totusi,pentru ca acum 2 ani...am trecut gazele din prima ma gandesc ...cu sufletul la gura...ca poate o vrea si de daa asta...:)...apropo...in 2002 la ITP mi-au turat-o la 5254 rpm.....si facea ca un elefant care se imperecheaza...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu o singura data am fost si intr-adevar a turat-o la 5200 rpm... am jurat ca nu il mai las sa faca asta, kiar daca cei de dincolo fac asta... nu ma incalzeste cu absolut nimic.... ;-)

eu nu o duc niciodata nici macar aproape de turaria asta.... de ce sa o duca el????? a dat el banii pe ea?? ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ o oarecare nestiinta despre cum se efectueaza testul de opacitate ( fum-ul ) la motoarele diesel:

1- procedura cu cele 3 semnaturi, de regula sant 2= una ca ai luat la

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]mai pierzi si o zi intreaga dupa ei ..

A durat maximum 35 minute, inclusiv toate formalitatile (acte, folie...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDI-uriule suporta fara probleme 5000rpm. Am citit pe www.tdiclub.com despre teste facute pe ALH, daca nu ma insel de catre DBW, teste care au aratat ca motorul este facut se mearga fara probleme in zona rosie a turometrului.

Dieselurile actuale se apropie mult d.pd.v piston/arbore_cotit de constructia benzinarelor, si in consecinta suporta mult mai bine forte de inertie mari.

Nu cred ca ITP-ul pune in pericol un motor fara defecte ascunse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!