Jump to content

ventilatoare radiator nu pornesc, termocupla?


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

Minusul nu e pe firul subtire ci pe cel maro gros.

pe celelalte 3 trebuie plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si asa.Merge doar intre pini mari....Dacă pun pe fir gros si pini mici nu pornește nici un ventilator.Am verificat si sigurantele...Am pus doar 1 fir de plus.Trebuie să pun la fiecare fir de plus?Dacă merg pe direct care ar mai putea fi cauza pentru care nu pornesc,nici când dau drumu la climă nici peste 95°....

Modificat de claumedel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ventilatorul si conectica de la ECU pana la el sunt in regula, ECU trebuie verificat. Am vazut unul care fusese desfacut si nelipit corespunzator si in care intrase umezeala...se comporta la fel, nu mai comanda ventilatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am verificat mufa care merge la ventilatoare.Si vine curent pe pin mare fără contact.Pe 1 pin mic cu contact....Electroventilatoarele culmea daca pun - de la baterie la - de la ventilatoare  si + de la baterie la fir gros de la mufa nu pornesc.In schimb daca pun -baterie la plus de la mufa acestea pornesc.Am pus si - la - si plus la cei 3 pini si nimic....

Modificat de claumedel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In final am schimbat electroventilatoarele.Si cele puse pe masina,tot la fel functionau,daca puneam plus de la baterie pe minus din mufa,si minus de la baterie pe plus din mufa.Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut cu respect!

Am cautat unde sa postez problema mea si nu am gasit... cel mai aproape a fost aici... deci, daca gresesc, rog un moderator/admin sa manifeste intelegere si sa mute unde trebuie postul meu!

 

Deci, am scanat motorul cu VCDS si am urmatoarele erori: 

 

Emulator VAG/VAS bazat pe Windows. Editie în Româna Ruleaza pe Windows 10 x64
Version: ROJ 20.4.2
www.vcds.ro
Vânzator/Atelier:
Numar WSC: 000 00000
Raport coduri de defecte
Marti,09,Februarie,2021,17:44:24:00009
Numar VIN: WVWZZZ3CZAE012723 Nr.înmatriculare:
rulaj: 257490km Comanda reparatii:
Numar piesa modul comanda: 03L 906 022 QD HW: 03L 907 309
Component si/sau versiune: R4 2.0l TDI G000AG 9977
Codare soft: 0000078
Numar atelier: WSC 83968 939 739014
VCID: 77FD5EDB06CD4D3E23-8022
3 coduri de defecte:
006472 - Modul comandã 2 pentru ventilator
P1948 - 000 - ieºire în scurt - intermitent
împrejurari cod:
Stare defect: 00100000
Prioritate defect: 2
Frecventa defect: 6
Resetare contor: 255
rulaj: 257449 km
Indicator de timp: 0
Data: 2015.07.03
timp: 07:48:43
împrejurari cod:
RPM: 1219 /min
viteza: 38.0 km/h
temperatura: 32.4*C
temperatura: 98.1*C
temperatura: 9.9*C
lambda: 18.9 %
lambda: 0.0 %
006469 - Modul comandã 1 pentru ventilator
P1945 - 000 - ieºire în scurt - intermitent
împrejurari cod:
Stare defect: 00100000
Prioritate defect: 2
Frecventa defect: 10
Resetare contor: 255
rulaj: 257453 km
Indicator de timp: 0
Data: 2015.07.03
timp: 08:08:42
VCDS
Raport coduri de defecte
Numar piesa modul comanda: 03L 906 022 QD
Pagina 2
împrejurari cod:
RPM: 1863 /min
viteza: 39.0 km/h
temperatura: 32.4*C
temperatura: 96.3*C
temperatura: 10.8*C
lambda: 18.9 %
lambda: 0.0 %
006480 - Ventilator lichid rãcire (V7)
P1950 - 000 - se roteºte greu/blocat - intermitent
împrejurari cod:
Stare defect: 00100000
Prioritate defect: 2
Frecventa defect: 2
Resetare contor: 255
rulaj: 257453 km
Indicator de timp: 0
Data: 2015.07.03
timp: 08:09:45
împrejurari cod:
RPM: 782 /min
viteza: 0.0 km/h
temperatura: 36.0*C
temperatura: 92.7*C
temperatura: 10.8*C
lambda: 9.5 %
lambda: 0.0 %
Gata de functie: 0 0 0 0 0

 

Am ”ascultat” motorul si se pare ca atunci cand pornesc ventilatoarele fac zgomot. Nu mult dar... auzibil. 

Intrebarea mea este care este situatia? Adica trebuie inlocuite ambele ventilatoare, doar unul, se poate repara cumva...??? Am intrebat la service si mi s-a spus ca trebuie neaparat schimbate (ambele) si ca pretul este undeva intre 1.000 si 1.500 lei... Asa ca, incerc sa gasesc solutii, cu voia dvs...

 

Multumesc anticipat pentru timpul dvs. si scuze daca am postat aiurea... dar am masina de 10 zile si parca am cam prea multe... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificat intai. Ventilator 1 il comanda si pe 2. 2 se poate proba pe direct.

Verificati intai cablaj, alimentari, wtc3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
cosmin27passat

Salut,

 

Stiu ca este un topic vechi dar ma poate ajuta si pe mine cineva.

La mine nu pornesc ventilatoarele si nu baga nici ac in masina. Mentionez ca nu am nici o eroare in bord. Ma poate ajuta cineva cu identificarea sigurantei ?

 

Multumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tester ce apare? la output test functioneaza ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefanescu Laurentiu

Salutare,vin si eu cu o “problema”  la un motor 2.0 Cbda din 2009(este jetta,nu pasat) am următoarele simptome:

ventilaotarele functioneaza cand vor ele,nu am erori pe nimic scanat cu vcds.

apa ramane mereu in bord la 90 dar temperatura uleiului ajunge la 97(mers de oras) si ventilatoarele nu pornesc.

cand dau drumul la clima câteodată pornesc  alta data nu(dar clima baga rece).il ultima perioada am verificat de fiecare data inainte sa parchez masina daca functioneaza ventilatoarele si de multe ori nu mergeau chiar daca temp la ulei era peste 90.

Cand am pus testerul am verificat in blocul de măsura si ventilatoarele mergeau undeva la 20% (atat era si cerința) - mergeau ambele cu clima pornita

imi puteti spune ce pot verifica?ce risc exista daca apa sta fix la 90 iar uleiul urca la 97-98?mentionez ca in mers,regim normal,uleiul sta undeva la 93/94

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nicio problema.....atata timp cat apa sta ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefanescu Laurentiu

Ok,Multumesc m am linistit,am citit si foarte multe topic-uri cu Temp la ulei si tot nu stiu care este intervalul de valori…

cineva mi a recomandat sa schimb g83 parca (cel de pe motor) ca citește Temp mai putin decat este(cu 2-3) grade in vcds aparea 88 si ca bu deschide termostatul…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbi degeaba, e ok masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua! Am o problema cu ventilatoarele de racire a motorului. Cel de fabrica nu mai mergea si am schimbat tot panoul( ambele ventilatoare) cu unul nou NRF. Precizez ca cel mic de fabrica inca mergea, chiar si in dreapta a doua. La o saptamana dupa ce le-am schimbat pe amandoua, cel mare a incetat sa mearga iar. Care ar putea fi problema? Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablaj, alimentare, comanda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut, nu merg nici la mine ventilatoarele. Nici cu clima pornita, nici motor cald, deloc.

 

 La ouput test aud ventilatorul cum urca la turatie maxima. Problema este ca in cateva sute de metrii, poate 1 km deja urca apa peste 70-80 grade in bord.

 

Singura eroare pe care am descoperit-o la scanare si trebuie sa ma duc marti sa o rezolv este:

1 cod a gasit: 000022 - B1; senzor poziþie axa came (G40)/senzor turaþie arbore (G28)

P0016 - 000 - corelaþie incorectã - intermitent

împrejurari cod:

Stare defect: 00100000

Prioritate defect: 2

Frecventa defect: 15

Resetare contor: 255

rulaj: 241150 km

Indicator de timp: 0

Data: 2022.06.11

timp: 08:36:43

împrejurari cod:

RPM: 1909 /min

viteza: 14.0 km/h

sarcina: 35.7 %

tensiune: 14.21 V

stabil.ralanti: -5.9*KW

RPM: 935 /min

(fara denumire): 48.0

Gata de functie: 0 0 0 0 0

 

 Sigurantele le-am verificat pe cele de langa baterie si nu sunt arse. Sper sa nu fie Ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la test iti merg, nu este de la sigurante 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marți schimb termostatul si sper sa scap de efectul de încălzire super rapida a motorului. 

 Ce este ciudat, aseară am făcut un test cu vcds pornit am monitorizat temp antigel în bloc 12 și am dat câteva ture, dar fără sa o fortez pana rezolv distributia. 

 Apa a stat între 94° și 97° și nu a ajuns la 110 pentru a testa treapta 2 de ventilator. 

 NU mai știu ce sa ii fac decât sa ii schimb ventilatoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica pompa de apa, termostat, etc.

Daca mecanic este ok, atunci probat cu alte ventilatoare, vent mare are calc in el, acesta le comanda mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

 

Incepand cu vara aceasta, am observat o "jumatate" de problema la Passatul b6 (CBBB) din dotare. Si anume, cand e motorul rece, chiar daca afara e canicula, imediat dupa pornire timp de 5 min aprox, nu baga aer rece. Am verificat si nici venitlatoarele nu sunt pornite in acele momente. La un moment dat ventilatoarele pornesc in tandem, dar nu invart foarte tare. Dupa ce ventilatoarele pornesc, incepe si sa bage aer mai rece, insa nu foarte rece asa cum baga in trecut imediat dupa pornire. Pe masura ce merg mai mult, aerul devine tot mai rece, mai ales daca ies in afara localitatii...probabil ca se raceste radiatorul din mers. De fiecare data cand am verificat ventilatoarele, merg la turatie mica. De mentionat ca primul lucru pe care l-am facut dupa sesizarea problemei, a fost sa incarc cu freon - nici o imbunatatire.

 

Am pus diagnoza si nu am nici o eroare.

 

Am citit tot acest thread, insa nu am gasit o solutie la aceasta problema. Au mai fost vreo 2 useri care au mentionat ceva similar, insa nu au primit niciun raspuns si nici nu au venit cu vreun update.

 

Ce am incercat pana acum:

 

- am verificat sigurantele de la motor - toate bune

 

- am facut output tests din VCDS, iar ventilatoarele merg la turatie maxima, de parca isi iau zborul...deci nu cred sa fie ventilatoarele problema

 

- am observat o mufa care iese din compresor (vezi foto) si m-am gandit ca poate compresorul nu da comanda cand e motorul rece din ceva motiv. Asa ca, atunci cand era motorul rece si ventilatoarele nu porneau, am scos acea mufa din compresor si cu un fir am facut punte intre cele doua cleme din mufa sperand ca vor porni ventilatoarele, dar nimic. Nu au pornit. Asa ca am pus mufa inapoi. Am avut si eroare pe VCDS din cauza ca am scos mufa. I-am dat clear. Deci nu cred sa fie nici de la acea sonda/mufa.

 

 

1246927250_WhatsAppImage2022-06-14at5_38_46PM.thumb.jpeg.137d2d338fcc7adcb1842f45c3cdc143.jpeg

 

- am tot navigat prin VCDS pe la measures. Atasez niste poze. Ce am observat e ca atunci cand pornesc ventilatoarele, valoarea de la "Radiator Fan Activation (spec)" (care cred eu ca este valoarea cu care ar trebui sa se invarta ventilatoarele) si cea de la  "Radiator Fan Activation (actual)" sunt mult diferite, in sensul in care spec e tot timpul mai mare, uneori chiar mult mai mare.

 

478858608_WhatsAppImage2022-06-14at5_24_51PM.thumb.jpeg.5966638aa2cb191cc10a4e9c1810de66.jpeg1758149689_WhatsAppImage2022-06-14at5_24.51PM(1).thumb.jpeg.76d03fa93b09557412bfa9293ee4cbba.jpeg1667310895_WhatsAppImage2022-06-14at5_24.51PM(2).thumb.jpeg.b94da22db22189db7890c2c384364e7b.jpeg1405176252_WhatsAppImage2022-06-14at5_24.50PM(4).thumb.jpeg.50222d2d7a9cfcfd296de66c4999d63f.jpeg

 

 

Ati mai intampinat asemenea problema? Ati avea idee ce sa mai verific? Am incercat sa urmaresc cablul acela care iese din compresor, dar e imposibil. Poate ma puteti sfatui ce mufa sa mai verific.

 

Este foarte enervanta problema in zilele in care e foarte cald afara si intrii in masina ca in incubator, iar pana incepe sa bage aer rece esti deja transpirat.

 

Mentionez ca temperatura la apa de la motor, odata ajunsa la 90 grade sta acolo constanta indiferent de cat de cald e afara. Problema se resimte doar la instalatia de aer conditionat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat și eu fix nimic azi. Din 2 termostate pe producător luate după seria de sașiu, nici unul nu semăna cu ce aveam original pe mașina. L-am pus cel vechi înapoi și așteptăm după original. Distribuția nu au mai avut timp azi. 

 

 Am mai descoperit o chestie ciudata:

 

Dacă întru la clima pe măsurători am valorile din poza. Ceasul din bord fix la 90 grade. Deci 3 valori diferite. Sa fie ceva senor temperatura? La modelul asta sunt 2 senzori? 

 

 Plus am descoperit ca ventilatoarele pornesc doar la 98° și doar amândouă. In rest nu se clintesc din loc. 

IMG_20220614_190428.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raduletz,comportamentul ventilatoarelor e normal..Am acelasi motor ca al tau si am avut aceiasi problema ca tine.Incepea sa bage aer rece dupa mai mult timp,iar eficienta ac ului scazuse destul de mult.Am inlocuit electrovalva de pe compresor cu una Vemo si lucrurile si-au revenit la normal,ac ul baga de rupe (4 grade la gurile de ventilatie din bord),iar de cand apas butonul de ac nu dureaza mai mult de 1-2 minute pana cand incepe sa se simta aerul rece.Electrovalva e piesa aia in care se infige mufa inercuita de tine in poza.Nu mai incerca sa pui mufa in scurt pentru ca pe ea ai tensiune(si plus si minus),numai ca ecu alimenteaza electrovalva prin impulsuri.Inainte sa inlocuiesti electrovalva,verifica cu vcds ul ca toti senzorii din hvac sa indice temperaturi credibile.Verifica si piulita din centrul fuliei compresorului sa fie stransa bine.

Modificat de Dan Cristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dan Cristi said:

Raduletz,comportamentul ventilatoarelor e normal..Am acelasi motor ca al tau si am avut aceiasi problema ca tine.Incepea sa bage aer rece dupa mai mult timp,iar eficienta ac ului scazuse destul de mult.Am inlocuit electrovalva de pe compresor cu una Vemo si lucrurile si-au revenit la normal,ac ul baga de rupe (4 grade la gurile de ventilatie din bord),iar de cand apas butonul de ac nu dureaza mai mult de 1-2 minute pana cand incepe sa se simta aerul rece.Electrovalva e piesa aia in care se infige mufa inercuita de tine in poza.Nu mai incerca sa pui mufa in scurt pentru ca pe ea ai tensiune(si plus si minus),numai ca ecu alimenteaza electrovalva prin impulsuri.Inainte sa inlocuiesti electrovalva,verifica cu vcds ul ca toti senzorii din hvac sa indice temperaturi credibile.Verifica si piulita din centrul fuliei compresorului sa fie stransa bine.

@Dan Cristi mulțumesc mult pentru raspuns.

 

Oare asa ceva arata acea electrovalva?

 

Screenshot_20220614-224504.thumb.png.b028225a709f7fc7bd4040a1ff4d75b7.png

 

E greu de schimbat? Se pierde freon sau vreun alt lichid la inlocuire?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ceva de genul.

Da, trebuie intai scos/recuperat freon, inlocuit electrovalva. Dupa aceea umplut instalatia 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa cumperi electrovalva,uite te pe eticheta compresorului si vezi exact ce marca si ce model e compresorul,sa stii exact ce electrovalva cumperi.Nu e greu de schimbat,doar ca tre sa scoti freonul inainte,cum zicea Florin.Ea e fixata cu o siguranta tip inel pe compresor.Munca de 10 minute..Mai mult dureaza sa recupereze freonul si sa l incarce inapoi :)

Modificat de Dan Cristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!