Jump to content

Unghi Fuga T4


c33zar
 Share

Postare recomandată

Stie cineva ce ar putea fi stricat la  un T4 la care nu ii iese pe o roata unghiul de fuga ?

 

 

Unghiul de fuga se regleaza cu ajutorul excentricului bucsei de pe bratul inferior , partea din spate .

Imi sta roata prea " in spate " , trebuie sa o imping mai in fata .. dar nu merge , a ajuns la capat.. si merge tare rau directia asa .

 

Uitandu-ma  pe acolo ( mentionez ca nu ma prea pricep la mecanica.. ) am obs ca ar putea fi indoit bratul .. dar .. cum pot sa imi dau seama daca e sau nu indoit fara a-l schimba? Nu as cumpara un altul doar ca sa probez..

Poate fi de la acel jug , care tine bratele ? Pare cam greu sa stramb asa ceva...

A mai patit cineva asa ceva ? Are cineva vreo idee ... cum pot sa imi dau seama ce e defect ?

Mentionez ca toate articulatiile / bucsele sunt noi ..

Modificat de c33zar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de stranbat acel jug mie greu sa cred  ca e posibil ( numai sa sari vreun pod ceva  )  ca de la greutate sigur  nu se indoaie   daca arcurile  sunt ok ( nus rupte  sau schimbate  cu unele mai inalte /scurte)  atunci ar trebuit verificat rulmentul pe roata respectiva  altceva chiar nu vad ce ar putea fi 

 

de fapt ar mai fi o idee  ... la aparatele  mai vechi de geometrie  alinierea rotilor de pe spate se faca doar cu roata  din fata de pe acea parte   sa nu ai o problema pe fatza  bucse  pivot superior si sati zica  ca trebuie ajustata roata spate  .. de ce zic asta  ... am vazut ca te plangi  ca merge rau directia (indiferent ce o fi insemnand asta)   rotile puntii spate  influenteaza aproape insesizabil  directia masini  un unghi naspa pe spate  duce la alunecarea spatelui pe curbe  si uzura cauciucurilor ( din experienta ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate articulatiile sunt noi .

Rulmentii nu au joc / nu se aud ca ar fi stricati . Cu toate acestea , ar putea fi defect ?

Nici eu nu cred sa se fi strambat acel jug ... masina nu a primit nici o izbitura mai zdravana ( doar de la gropi..dar totusi nu cred ca se poate stramba jugul de la o groapa ) . Dar bratul ?

Ca .. si acela daca e stramb nu ies unghiurile cum trebuie .

Directia merge in .." socuri " ..si dau vina pe acel unghi .. . Cred ca daca as rezolva unhiul , s-ar rezolva si directia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nare nici o treba  mersul in socuri  cu acel unghi credema  ... acolo ai ceva la casesta sau la pompa  singurul lucru care se intampla  cum spuneam mai sus  cu directia praf pe spate  ... aluneca pe curbe  derapeaza foarte usor spatele  .. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegule , ai avut dreptate . Am ridicat T4 pe cric si ... rulmentul de la roata din stanga , fata , are joc . Idiotii de mecanici ( si crede-ma , am fost la cativa ) nu vazusera jocul de la rulment  ( zgomot in mers nu face ) .

Jocul e atat  de mare , incat mi-a ros o parte din banda aia cu zimti ptr. abs .

Maine de dimineata ma duc sa schimb rulmentul si sa refac unghiurile ( directia ) . 

Noroc de forum , si de unii care mai au cunostinte si ajuta ca... daca te lasi pe mana mecanicilor ...

Si .. stateam in dubii daca sa ma apuc sa schimb jugul si bratul.. sau sa aduc un alt T4 din Germania ( ca daca tot se poate inmtricula acu fara taxa..  ) .

Bine ca se rezolva usor.. ca mi-au mancat zilele ( si banii ) socurile astea din volan .

Merci mult inca o data !

Raman dator !! 

Ai service in Roman ? Vad ca ai multe post-uri pe forum , pare ca te pricepi la mecanica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma ocup de transporturi  cu utilitare  si microbuze  .. si varand nevrand inveti si macanica  

ia zimi un pic si mia cum adica se poate inmatricula fara taxa  acuma  ???   ca nu mai sunt la curent  ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am raspuns  - PM .

Ia zi-mi , socurile mele la T4  , cele de le simt eu in volan ( merge greu / usor - nu batai ) , pot proveni de la caseta de directie , sau de la coloana de directie ( cea care duce de la caseta la volan ) ?

Ma exaspereaza T4 asta . Am schimbat rulemntii , am mai dat drumul acelui surub de la caseta care strange cremaliera aia , sau cum se numeste el . Acu s-au ameliorat socurile , dar tot sunt ...

Mentionez ca a fost reconditionata caseta de directie acum o sapt. Inainte de reconditionare facea la fel.. cu socurile .

Am reconditionat-o pentru ca avea joc .. de curs.. nu curgea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut  .. o sa ma ducumentez  .. desi pare destul de dificila metoda  .. 

cat despre problema  ta  inteleg :e pompa de servo    daca zici ca ai dat drumu la surubul la caseta si sa ameliorat  ...  daca nu e rupt vreun palet  sau blocat  e de la acea supapa de pe tur  se intampla asa cand sita de acolo se infunda cu span mizeriii etc  ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. O mai las asa... m-am saturat de reparat la ea... eu nu ma pricep deloc .. si cand ma duc la service .. astia... nu-mi repara pompa , o schimba ca doar.. e mai usor.. si .. ma jupesc de bani . Cand s-o strica... o schimb .. pana atunci .. merge asa .. :)

 

Cat despre inmatriculat ..poate asa pare la prima vedere .. dar nu este deloc dificila metoda . Pot sa iti explic toti pasii .. ideea e ca daca ai ceva de inm. tre' sa te grabesti . Nu stiu cat de mult o sa tina. Oricum .. inca 2-3 luni , cu siguranta tine .

Modificat de c33zar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce supapă de tur? Unde se găsește? Se curăță ușor?

 

Am schimbat pompa azi... că miorlăia și avea uzuri imense (la piesele interne și uleiul era negru maxim). Am pus altă pompă și tot miorlăe... și mai merge în șururi greu/ușor... presupun că nu s-a aerisit complet... dar nu cred că e cazu după 15 km să nu se aerisească .

Caseta de direcție pare ok. Am mai plasat această întrebare și la probleme T4.

 

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde se infileteaza conducata de tur  sub gatul acela  metalic   ( daca il desfaci exista  o supapa) da cum tiam raspuns si dincolo ori si pompa asta e defecta   ori  e din alta parte zgomotul  ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutari colegi vis a vis de unghiul de fuga ca sa nu mai deschid topic nou am o problema cu rotile fata si anume sunt deschise spre exterior din partea de jos, am facut geometria dar problema este ca reglajele sunt la maxim dar rotile tot cascate sunt, am vazut ca exista si un reglaj la arcurile fata dar nu am umblat are cineva vreo idee? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai jocuri in pivotii  si  bucse   nare voie  , oricum unghiul de cadere  e dat si de bratele inferioare  ( au excentric pe bucsa din spate ) nu doar de pivotul superior   deci  schimbii  pivotii  si  bucsele  la brate   si sigur nu mai ai pb , cat despre arcuri t4 nare arc pe fatza are bara de torsiune  nai ce sa reglezii !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Razvan pivotii sunt ok si cei inferiori si cei superiori deci posibil sunt bucsele care spui tu o sa verific si pe alea ca acolo chiar nu m-am uitat.Referitor la barile de torsiune eu le-am spus arcuri au si ele un reglaj undeva pe sub canapele din fata dar cred ca e mai degraba pentru a ridica garda la sol sper sa nu ma insel.

Merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea  in spatele rezervorului  ..  intradevar  sunt pentru ridicat  sau coborat garda la sol  , nau absolut nici o legatura  cu unghiurile , unghiurile  se regleaza exclusiv din capetele de bara , bielete ( pt fuga)  si brate  si pivot superior  ( pt cadere) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Colegilor ... de unde se regleaza unghiul de fuga la T4 ?

 

 

- convergenta de la bielete , ca la orice masina .

- caderea , de la pivotul de sus ...  :

lowering029.jpg

 

Dar fuga ... ?

Stiu ca de la braul de jos , de la bucsa din spate , unde are excentric ... dar.. oricat as invarti tot nu iese ok ...

Nu cumva se regleaza si din piulita cu excentric , cea de la pivotul de sus ... ? Am pus mai jos poza cu piulita .

VWT4TopBallJoint002.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la problema de servo-directie...la mine cateodata dar numai cand trag stanga de volan (in dreapta se vireaza ok) pur si simplu nu pot sa virez,trag foarte tare de volan dat sta in presiune,nu imi da voie sa virez spre stanga si deodata "scapa" si pe urma pot vira normal..asta se intmpla mai mult cand nu pornesc masina o vreme,cand se incalzeste merge foarte bine directia. Care ar putea fi problema? Daca ar fi pompa de servo ma gandesc ca ar fi merg greu si spre stanga si spre dreapta..sa fie caseta oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor colegilor,

Sunt proaspatul posesor al uni T4 doka din 2000, 2,5tdi, l-am adus saptamana trecuta din Germania.

Am probleme cu unghiul de fuga (in linie dreapta volanul trebuie tinut virat usor spre stanga). La prima vedere pivotii superiori trebuie schimbati (la verificarea cu levierul au jos sus jos destul de mare, aproc 8mm). Cei inferiori sunt obositi dar inca mai merg.

Gratie voua acum stiu ca trebuie sa fiu atent si la rulmenti.

O prima intrebare este legata de schimbarea pivotilor: se schimba numai pivotul sau tot bratul?

O alta intrebare este legata de taxa auto; se poate evita? exista vreo metoda? Nu mi se pare corect sa platesc 500e la o masina cu care imi car albinele de 3-4 ori pe an. Stiti ceva?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce schimbi pivotii trebuie sa faci unghiurile ( pivotii superiori influenteaza unghiul de cadere ) .

Se schimba doar pivotii , nu trebuie sa schimbi tot bratul ... doar ca cei superiori se " infing" destul de greu . Trebuie sa mergi la un service , nu am idee cum i'ai putea baga acasa , pentru ca ai nevoie de o presa . 

Despre taxa auto , nu am idee cum s-ar putea evita ..  niciunuia nu ni se pare corect sa o platim :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare cum se poate schimba bratul superior la un t4 doka amde desfacut doua suruburi si nu stiu cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Legat de taxa se pare ca nici avocatul meu nu are inca o solutie :grrrrrr: . Sper sa gaseasca ceva.......

Legat de pivoti am vazut ca sunt presati destul de tare, clar este nevoie de preasa. Nu vad cum ar putea fi schimbati prin metode "romanesti".

In mod normal ce alte bucse - articulatii ar trebui sa mai verific pe fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"romaneste" cu ciocanul ies. Au si o siguranta in cap care trebuie scoasa inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat eu si nu a mers, cel mai bine trebuie mers la un service care are si presa  pentru microbuze.

M-am chinuit o dupa amiaza intreaga sa schimb 2 pivoti pe dreapta si omul care m-a ajutat avea tot felul de scule si chei dar nu avea presa pentru pivoti de microbuz.

Nu am reusit sa schimbam decat pivotul inferior.

Nu stiu daca reusesc dar as vrea sa postez un filmulet cu un tip din America care schimba pivotii in 5 minute - dar are tot ce ii trebuie. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=8zFGkdlltHs

 

@floringrozav: Inainte sa umblii si sa faci directia, incearca sa schimbi, sa inversezi cauciucurile pe fata de spe stanga pe dreapta si invers.

Aceeiasi problema am intampinat si eu cand am achizitionat masina, si ma gandeam ca trebuie sa ii fac unchiul de fuga.

Rezolvarea a fost foarte simpla: un cauciuc era mai greu decat celalalt si din acest motiv imi tragea usor intr-o parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e treaba de jumatate de ora cu schimbatul pivotilor maxim si nu trebuie nici o presa macar

 

 

se desface planetara , demontezi etrierul , optional si discul dar nu este necesar , ca sa nu te chinui scoti surubul de la bara anti ruliu (bieleta) , scoti capul de bara din fuzeta , desfaci din suruburi pivotul inferior , scoti siguranta de la pivotul superior si cu un ciocan mai marisor ii dai cateva pana sare afara din brat(functie de cand s-a mai umblat si cum a fost montat o sa iasa mai greu sau mai usor) , apoi jos desfaci piulita de la pivot si cu acelasi ciocan de mai sus ii dai usor una sa sara din fuzeta , la montaj la fel , intai jos pivotul in fuzeta si apoi se monteaza cu totul pe masina

 

ca recomandare cumpara niste pivoti de calitate sa nu umbli foarte des pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru sfaturi andrei_c123. Pare logica procedura, imi aduc aminte de vremurile cand aveam dacie sport :D.

Totusi pana prind ceva curaj (ca atunci cand aveam dacia, si umblam cu planetare de rezerva si trusa de chei in portbagaj), o sa vizitez un mecanic.

 

Cand zici pivoti de calitate ai un brand anume? Nu este placut sa platesti manopera / sa muncesti plus unghiul de fuga din cauza unor pivoti ieftini.....

Modificat de aditzus89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!