Jump to content

Bolf IV - RUD


rudiRUD

Postare recomandată

Buuun, avem tot puzzle-ul pentru montarea turbinei pe masina complet.

 

Prima piesa si cea mai importanta, placuta de adaptare a traseului de ulei

2026300077_WhatsAppImage2021-10-14at18_35_43.thumb.jpeg.3fc950e873655d7f6c3a3ff24072ffaf.jpeg

 

1427132066_WhatsAppImage2021-10-14at22_06_30.thumb.jpeg.0337c5cfa168f7c7f9e8f29d2ddcb1ae.jpeg

 

Apoi, am mers la o firma specializata si am facut furtunuri cu prinderi specifice sistemului meu

 

236517155_WhatsAppImage2021-10-18at10_11_45.thumb.jpeg.cc537753bee913b9ca9d66672288e2b9.jpeg

 

1459636516_WhatsAppImage2021-10-18at11_45_05.thumb.jpeg.f2618e349679dc50dea01cabb09523c5.jpeg

 

Urmeaza, cum prind un pic de timp, sa pun turbina pe masina, iar apoi vom face si downpipe-ul cand reusesc sa il prind pe baiat disponibil. Eu pana una alta voi comanda materialele necesare.

Link către comentariu

Daaaa, bineinteles ca atunci cand te bagi la creatie, nu ies lucrurile bine din prima.

 

Am zis mai sus ca am facut furtunurile pentru traseul de ulei, toate bune si frumoase, se face o seara in care aveam niste timp zic "gata, azi pun turbina sus". Mi-am luat o cafeluta, am adunat sculele necesare si turbina pe masa, am pus o muzica buna si hai sa asamblam. Distractia s-a terminat repede cand am constat ca un furtun nu era facut cum trebuie. Mai exact cel pentru turul de ulei. Eu cand am facut proba, am facut pe placuta de adaptare nemontata pe turbina. Iar singura pozitie in care se monta furtunul era perpendicular pe placuta.

 

asa

1430754187_WhatsAppImage2021-10-18at19_21_17.thumb.jpeg.536aedc9084216bb9d44344bc35f8e5e.jpeg

 

Ceea ce, dupa cum se poate observa in poza, cu placuta montata pe turbina nu era posibil. Iar montarea lui paralel cu placuta, nu era posibila pentru ca din cauza bucsei de pe furtun ramane un spatiu si nu se etanseaza.

 

asa

2120699634_WhatsAppImage2021-10-18at18_17_19.thumb.jpeg.ae28b1014bb73e4daa4ada9664cb1658.jpeg

 

Si atunci am zis e clar, singura solutie este sa pun un capat de furtun la 90 de grade.

asa

999265600_WhatsAppImage2021-10-18at19_21_40.thumb.jpeg.dc09f63905af8ce643dfea13b1e7f379.jpeg

 

Zis si facut, 2 zile mai tarziu am mers din nou la firma unde am facut prima data, domnii foarte draguti (e normal cand platesti, dar normalitatea asta e pe cale de disparitie la noi) si mi-au modificat capul furtunului, de data asta si cu proba direct pe turbina.

 

asa

884795707_WhatsAppImage2021-10-20at19_05_47.thumb.jpeg.3d9ee3b2df9d4d9529c27e85ad0a7c77.jpeg

11036674_WhatsAppImage2021-10-20at19_05_48.thumb.jpeg.fb43e1189f2ea46d905ca1a49ebb61b5.jpeg

1825317379_WhatsAppImage2021-10-20at19_05_49.thumb.jpeg.e9da5c5553c94131c5914a8e129e1228.jpeg

 

Urmeaza sa astept sa prind din nou seara aia libera cand sa pun turbina pe masina.

 

Va urma...

 

Modificat de rudiRUD
Link către comentariu

Pai masina nu are turbina😂oricat as vrea sa merg, nu merge😂

Si apropo de asta, anul asta am facut foarte putini km cu ea si imi pare rau. Sper ca anul viitor sa fie diferit. 

Link către comentariu

Hai sa mai pun si o poza, cum sta masinuta cuminte in curte strigand "plimba-ma!" absolut de fiecare data cand ma uit la ea😂

 

 

9A15E58C-0AB8-4821-9F22-E3D5F9E0E6A0.thumb.jpeg.19e0316c5daf06b7fa7b7c666a7d8ab9.jpeg

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ieri a fost in sfarsit ziua aleasa ca sa termin treaba. Am mai incercat eu asa cate o ora pe seara sa fac una alta, dar fara succes. Stresul ca nu am timp, ca vine intunericul, nu ajuta deloc. 
 

Asa ca pentru ziua de vineri, am consultat prognoza meteo si mi-am luat liber de peste tot special pentru asta. O alegere mai buna nici ca puteam face, drept dovada si rezultatul. 
 

Totusi, in orele alea de dinainte am reusit sa ma ocup de o piesa importanta, placuta metalica cu care sa acopar inca o gaura in galeria de evacuare, un de tip EGR dar cu alte dimensiuni. Deocamdata isi face treaba, dar urmatoarea data cand umblu acolo, voi avea si o garnitura metalica pe care s-o montez. 
 

82D1729C-A7FA-404D-820E-2614C30164B1.thumb.jpeg.a7ab731342ed123e20953cef6fdd21ee.jpeg

 

Apoi, ziua a inceput cu masina urcata pe o capra, pentru ca aveam nevoie sa ma bag dedesubt, traseul de ulei avand prinderea pe turbina in partea de jos. Si au urmat cateva ore de pus turbina pe pozitie, bagat sun masina, iesit de sub masina, data turbina jos, modificat ceva si de la inceput.

 

91470281-4751-4B3A-B61C-FA6DD064EA28.thumb.jpeg.75e56c4a296d9b5e4b8dfaec559bbcc9.jpeg

 

Cea mai mare bataie de cap am avut-o cu returul de ulei, furtun care a fost frumos sertizat dar in care a trebuit sa bag flexul si sa il prind cu coliere. Unghiurile la care a fost supus... si cat de inflexibil e acesta... a fost intr-adevar momentul cand am zis "bai, avea dreptate baiatul ala ca e complicat". Dar am reusit pana la urma. Totul e bine strans, iar fiind retur de ulei, nu-mi fac probleme ca nu tin colierele pentru ca acolo nu e asa mare presiune. 
 

F1376638-F902-40C2-A32E-655548C7AB4D.thumb.jpeg.8f12cff111e327303ee3d190699c315c.jpeg

 

5936CA88-299C-4594-9E07-C87E946EA43A.thumb.jpeg.9d0e5475a4d95f84de305993f89211b6.jpeg

 

B873B233-3775-4910-9E66-636FC878BA82.thumb.jpeg.8e17808ee567100c70cd7817cbedb4a5.jpeg

 

Ah, am avut si ajutoare, talismane "anti-nervi" 😂 Asa metaforic zis, ca nu ma mai enervez de mult timp cand fac ceva la masina. Doar bucurie si placere.

10270AA6-6112-4B76-8873-BAD6205ACEEC.thumb.jpeg.90b178a0e3f2eba11dee5665055ca56c.jpeg

 

O alta chestie pe care am facut-o (inspirat zic eu), mi-am comandat si garnituri pentru galerii (evacuare-admisie). Era pacat ca pentru niste sume modice sa nu fac treaba asta, daca tot am umblat aici si daca tot nu le schimbasem niciodata. 
 

0F549ADD-3FED-4587-9113-A67D1214E8DA.thumb.jpeg.16e9ce88885ab8b6b44bcb4a082fbfc5.jpeg

 

Am montat tot tot la loc, am dat o cheie, a pornit masina. Totul ok, nu avem scurgeri de ulei pe nicaieri. Nu pot sa ma plimb pentru ca nu avem downpipe, e urmatorul pas. O zi reusita! Am avut si norocul ca traseul de aer sa se potriveasca la fix exact cum era si inainte, diametre intrari, cuple, tot. 

 

9D508B8F-AA29-4032-A123-0E58A6C1F63A.thumb.jpeg.3330d006c94f545f13c42174eaacead9.jpeg

 

Modificat de rudiRUD
Link către comentariu

Nu îți face griji pt coliere....în schimb mie îmi pare cutat furtunul ala, nu a mers sa sucești invers teava aia de pe bloc și sa vina pe deasupra la tur ?

Modificat de ~LauR~
Link către comentariu

Nu aveam cum sa il trag decat printr-o parte sau cealalta (spre mine sau spre cutie) a turului. Bucsa aia de la tur e solida, iar pe dedesubt daca as fi luat-o as fi ajuns aproape tare de planetara. Si asa e destul de aproape... trebuie sa il tin sub supraveghere dupa ce voi incepe sa merg cu masina. 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ieri am avut o zi mai libera si m-am ocupat de jantele de iarna. De mult timp voiam sa le dau un refresh, si cum dpmdv ele trebuie sa fie un piiiic mai frumoase decat unele de tabla, am zis sa le fac negre. Si pentru rezistenta la murdaria de iarna. 
 

Mai departe, sa vorbeasca pozele. 
 

E96925C7-57E9-42FA-857A-649D200F29DE.thumb.jpeg.cd7c3034998690ac2c4e1aab024dc9a6.jpeg
 

FC2CEE2E-7515-48D8-819C-7497468C44BC.thumb.jpeg.ea1ad8cb6151ccf3f958d272fead7902.jpeg
 

A48BF110-0A44-405F-8CF1-B0D8F4315703.thumb.jpeg.45d914d96fc4b66a1cd4a0eee6ffcc23.jpeg

 

8E4641CA-A5A8-4B43-8AA3-BE94A5440C35.thumb.jpeg.4de677969220cbe518f1143c96583382.jpeg

 

F2D7D95B-D6C8-4B43-9B8F-AE1D05AE38AD.thumb.jpeg.a8cec81f77b4ba658e5a5a05976e1da6.jpeg

 

5EDDC046-098F-4C18-9A2C-69B89D417368.thumb.jpeg.2328ec7df8e07cb0f28e4a368bd1b01b.jpeg

 

Nu sunt perfecte bineinteles, dar nici nu am cautat asta. Sunt decente, pentru costuri de 100 de lei si jumatate de zi de munca (asta e din partea casei), daca tin macar 2 ierni eu sunt super multumit. 

Link către comentariu
  • 1 month later...

La furtunul vacuum n75->capsula de pe turbina nu avem probleme, iar capsula functioneaza ok. 
 

Astazi voi merge la cineva in domeniul tuningului tdi sa facem o diagnoza/niste teste sa vedem ce se intampla. Tot azi trebuie sa reusesc sa pun rotile de iarna si sa mai ridic 1,5cm suspensia fata. Preferabil ar fi inainte sa plec cu ea, dar nu stiu cum stam cu timpul. 

Link către comentariu

Ziua de ieri s-a concluzionat bine, si anume am constat ca era defect chiar n75-ul dupa ce am facut o proba cu altul. L-am pastrat pe asta folosit deocamdata si urmeaza sa ma orientez catre unul nou curand. Pe langa asta, imi trebuie si rezervorul de vacuum, capsula aia neagra care la mine e crapata. 
 

Pe langa problemele pentru care m-am dus si care nu-s asa grave dar trebuie rezolvate, si mai important si mai urgent este conducta returului de ulei de la turbina. Intr-adevar, cum am banuit si eu, nu e ok pozitia in care sta. Insa pentru rezolvare, zilele astea candva (cand reglez si suspensia si pun si rotile) o sa iau un furtun la diametru potrivit, rezistent la ulei si temperatura, dar care nu este din acelasi material cu cel pe care l-am pus eu (braided asa, nu stiu cum se traduce) ci din ceva mai flexibil si mai usor de aranjat cum trebuie (ceva in genul furtunurilor de combustibil). 
 

Poze.. numai una cand iesea masina din garaj la plimbare pentru teste. 
 

DEF99737-7B31-46E5-87C4-D038D897C228.thumb.jpeg.d1046fb4b2d1934202e736a6a7079cde.jpeg
 

Ah era sa uit. Pe langa asta, am mai avut o discutie interesanta cu omul (care este si cel care mi-a facut softul) in care m-a sfatuit puternic sa nu pun firad-uri. Puternic in sensul ca el nu mai face asa ceva. De ce? Sunt prea multe batai de cap, prea multe piese puse sub presiune mare care se strica, mai ales in regim de mers pe strada, consum foarte mare si altele. Prima reactie interioara a fost "cum sa nu fac eu, merg all the way, nu ma intereseaza pe mine ce zice lumea", rebel-ish asa, gandidu-ma si la colegul @EmilianPop care merge cu setup-ul asta fara probleme. O noapte mai tarziu insa... am digerat altfel lucrurile si m-am gandit ca mie imi place sa merg cu masina mult, sa fac drumuri si in oras zi de zi dar si inafara (ceea ce colegul Emi nu prea face) si ca nu prea mi-ar placea sa stau cu morcovul. Chiar si balansata ideea de atata putere in plus (distractie) totusi parca nu merita. Baiatul mi-a zis clar: exact asa cum esti acum, o pui la punct sa mearga tipla, ai 250 de cai suficienti, merge de n-are treaba si nu se strica. 

Modificat de rudiRUD
Link către comentariu

@rudiRUD, poti si cu firaduri sa mergi fara probleme. Eventual cu un multimap. Stiu cazuri care merg mult mai multi km decat mine, si tot fara probleme. Presiune nu vad pe ce piese sa fie, atata timp, cat softistul nu le impinge la maxim. Singura peoblema cu firadurile, dpmdv, este sa fie montate ok diuzele. 😁 PD-ul e un motor foarte potent. Se duce cu interne stock in 350+ cp fara probleme. Stiu cazuri ce au dat cu 3 bari in ele (masina de strada) si au tinut.  Eu zic ca, daca iti doresti un power mai mare, sa nu te opresti din cauza firadurilor. Chiar nu sunt un impediment. 

Link către comentariu

Rudi sper sa îmi aduc bine aminte, dar tu ai biele de AJM iar cu ele la 250 cai ești cam la limita...în caz ca nu ai, atunci Emi zice bine cu multimap 😁

Link către comentariu

@EmilianPop ma bucura raspunsul tau, il asteptam un pic :D ma bucura ca stii oameni care merg fara probleme si mai multi km. Multimap oricum aveam in cap sa fac, exact cu o setare smokeless ~250cp si una de toti barii. 

 

@~LauR~ asa este, internele mele nu sunt cele originale. Asta e un regret al "tineretii" dar nu mai conteaza acum. Ideea este ca daca merg pana la capat cum era planul initial intr-adevar este un proces mult mai complet si mult mai bun pentru masina. Refacere motor cu piesele lui, daca tot umblii acolo pui si segmenti si cuzineti noi, apoi ambreiajul trebuie sa fie strong si etc. Ceea ce pe termen lung este super.

 

Va multumesc pentru raspunsuri baieti, decizia intr-o parte sau in alta nu e luata chiar daca tind spre o directie. Voi mai "rumega" si cantari si probabil se va vedea si aici prin lucrurile pe care le voi face la masina.

 

Pana acolo... azi punem roti, reglam suspensia, schimbam retur ulei turbina.

Link către comentariu

Un sfat ca fost posesor de AXR și mers timp de 3 ani cu 235 cai, atât timp cât mergi cumpătat și te mai dai din când în cand, tine motorul ( asta a fost în cazul meu ) dar dacă te dai cu toată lumea mai mereu, nu o sa tina ( asta în cazul varului meu după ce a ajuns masina la el ) a crăpat un piston, acum are bloc complet de ASZ și chiulasa refăcută de la zero + axa SDI, în stadiul asta motorul tine 300+

Asa ca dacă vrei mai mult de 250 cai și ești dispus sa bagi bani în motor, dai înainte, iar cu multimap o sa fie vis, dacă nu, oprește-te pana în 250 cai și aia e, îți spun sigur ca vor fi de ajuns pt daily și pt joaca din când în când.

Emi mai mult ca sigur a făcut referire la motoarele stock PD de 131, 150 și 160 cai ca țin 350+

Link către comentariu

Aseara am fost la garaj si am aranjat returul de ulei. Initial voiam sa schimb complet furtunul dar dupa ce nu am gasit unul care sa reziste la fel de bine la temperaturi (in timp util, fara livrari si asteptat de zile) am zis ca il pastrez pe asta si il aranjez si modific pozitia. Am taiat un pic din teava care se prinde pe bloc, am remodelat forma furtunului si i-am gasit o pozitie buna, dupa ce am indoit putin conducta de tur. Mecanicul fiind si el pe acolo mi-a dat ok-ul si cred ca am rezolvat. Oricum voi verifica cu fiecare ocazie. 


915C7193-B477-4D68-AE36-4165DE6D1FB3.thumb.jpeg.65b08eecdc0a71c89deb799af5247e43.jpeg

 

 

@~LauR~ imi pare rau de motorul fostei tale masini :( dar da, stiu care sunt motoarele despre care vorbea Emi si stiu ca trebuie sa fac ceva in legatura cu asta. Ba chiar aseara dupa ce am terminat treaba, am stat un pic de vorba cu mecanicul (care este si cel care mi-a facut motorul) si am aflat ca blocul meu a ramas putin afectat de atunci de cand mi s-a rupt lantul la pompa de ulei si mi-a sugerat sa iau un bloc ambielat de ASZ,  facem reparatiile obisnuite pe bloc si pistoane, il pregatim cu piese noi (cuzineti, segmenti, poate chiar o garnitura de chiulasa etc.) si apoi montam direct complet pe masina. Nu e costisitor nici ca bani nici ca timp. Vom vedea. 
 

Tot aseara, cum am zis, am pus si rotile de iarna si am ridicat putin suspensia fata (nu mai vreau sa umblu niciodata, mi se pare perfect dar am mai zis asta🤦🏽‍♂️de data asta TREBUIE sa ma tin de cuvant). Strans la dinamomanometrica, facut presiune, dat un jet rapid si pozat ud ca sa arate mai bine :)) .

 

8BD94EEA-464C-4AC4-BAEE-62679BCAA0B2.thumb.jpeg.cc2a0ea3ebbd20b56b88d61b94050eae.jpeg

Modificat de rudiRUD
Link către comentariu

Eh... ultimele 2 zile n-au fost cele mai fericite😂🤦🏽‍♂️. Prima data, in seara cand am fost si am postat si aici ca am aranjat furtunul si totul e bine, eram atat de sigur ca totul e ok incat nu am mai facut nicio verificare. Big mistake. Furtunul s-a crapat si aseara m-am trezit pe drum cu bec de ulei si stop. Minunat. Am avut marele noroc sa fiu foarte aproape de garaj si sa ajung usurel si repede. Dupa ce evident am oprit instant si am verificat joja. Dupa ce am ridicat masina, dedesubtul arata foarte dramatic :)) 

A3BC7EF8-76FC-417F-B9FF-2934F72AAF51.thumb.jpeg.a680fd41f77e1eac443df0c8ed85eebe.jpeg

 

Apoi.. dupa lungi "ce naiba punem, cum naiba facem" si dupa ce fiecare incercare de a face ceva dadea gres, am gasit un furtun si am ales sa fac o tig... pardon, mizerie si sa trec cu furtunul pe sub planetara, nu pe deasupra. Nici sa pozez asa ceva n-am putut... dar voiam neaparat sa ajung acasa. Si am ajuns, totul ok, fara probleme. Dimineata am zis, daca n-am pata de ulei sub masina, plec cu ea si azi. Scopul era unul stiintific, sa vad cum tine furtunul, prinderea pe care am facut-o etc. Orice info m-ar fi ajutat la inventarea furtunul final. Insa ghinion si de data asta, exact cand sa ajung la munca, la ultimul semafor, se aprinde iar becul vietii. Unde trag, ce fac, cum o las, am gasit un loc fix in fata garii de nord si acolo a ramas. Dedesubt? Furtunul iesit complet 😂🤦🏽‍♂️. Acolo ramane pana maine cred. 


07053E7F-DE34-4534-BC38-141C67801D43.thumb.jpeg.bdd58ba12ce2e3e44a54443893d31fbb.jpeg

(nu inteleg de ce imi urca forumul poza invers, sorry, dar se intelege ideea)

 

Apoi, partea buna e ca am reusit impreuna cu colegii mei ingineri sa gasim o solutie permanenta potrivita. Sper ca am luat toate in calcul si ca voi reusi sa pun in practica exact cum am stabilit. Asta dupa lungi desene si calcule. O sa va tin la curent bineinteles si aici cu planul si cum decurge el. Cam asta e creatia despre care mi s-a zis inainte sa pun turbina pe masina, dar nu-i nimic. Mi-am asumat inhamarea la treaba asta si sunt sigur ca pana la urma imi va iesi cum trebuie. 
 

Ne vedem data viitoare

Link către comentariu

Impresionant si frumos insa e o pasiune care necesita mult timp si dedicatie proiectului. +1 Ma batuse si pe mine gandul la motorul asta sa ii fac si eu niste modificari insa am hotarat sa o dau poate altcineva vrea asta ca mie imi ajunge GTIul momentan, avand alt proiect total diferit pentru care ma voi dedica pentru urmatorii ani. Daca te intereseaza golful meu pentru piese (e in sectia dedicata vanzarii)si mai ales motor in caz ca ai nevoie ;), insa sper sa nu ai. Spor la modificari.

Link către comentariu

Aseara am dat turbina jos. Voiam sa ma ocup de retur dar si de o brida de sustinere care se prinda pe ea si pe bloc. Si cum acasa deocamdata nu am acces asa usor sub masina, am zis ca mai bine o dau jos cu totul (pe deasupra). Si surpriza placuta a fost atunci cand vorbit cu baiatul care mi-a facut downpipe ul pentru brida, a zis ca imi face el si returul de la ulei. 2 iepuri dintr-un foc, perfect.

 

Cum face brida fara ca turbina sa fie pe masina? Are un bloc si o chiulasa ca a mea, care il va ajuta si la brida si la retur. Si stie cum sa se fereasca si de planetara pentru ca vazut cum vine. Acum trebuie doar sa ii mai duc un stut ca cel pe care il aveam deja la retur, cu filet M12 doar ca din metal, ca sa poata suda pe el. 

 

 

WhatsApp Image 2022-01-19 at 11.00.07.jpeg

Link către comentariu

Turbina e gata, o lucrare foarte foarte buna din punctul meu de vedere. Am luat-o azi si cred ca maine o voi pune pe masina.

 

Brida de sustinere pentru a proteja sudura pe galerie

 

1194688827_WhatsAppImage2022-01-21at06_59_06.thumb.jpeg.8a6e7c8f103e896875eb0f0930370480.jpeg

 

Returul de ulei

318407986_WhatsAppImage2022-01-21at06_59.06(1).thumb.jpeg.2d5483ed2aba6692828cf878a3957f34.jpeg

 

904345700_WhatsAppImage2022-01-21at06_59.06(2).thumb.jpeg.7eec1d77260aa966327543fa68b95d0c.jpeg

 

1258718230_WhatsAppImage2022-01-21at06_59.06(4).thumb.jpeg.e9027a997f26d90eaa3ced9a679e8181.jpeg

Link către comentariu

Astazi am montat, sper pentru ultima data mult timp de acum incolo, turbina. Baiatul mi-a ca a reglat racordul de la retur ca sa vina fix pe gaura (se vede in poze mai sus) si mi-a recomandat sa fiu foarte atent la transport si montaj sa nu-l misc, ca sa vina la fel. Problema e... turbina asta e cam mare😂si ma cam chinuiam de fiecare data cand o strecuram in spatele motorului. Tot la recomandarea lui am dat capacul de la culbutori jos ca sa fie mai mult loc. Si apoi cu mare grija si rabdare am reusit s-o pun exact cum trebuie. 
 

2D9EC2CA-2D00-402C-B677-79B9BC1384F5.thumb.jpeg.92f2f2e5a52a1949403fd040144d4971.jpeg

 

A trebuit doar sa strang piulita. Distanta de planetara e suficienta. Ma cam streseaza tot uleiul ala de acolo... dar n-am ce-i face deocamdata. 
 

Dupa ce am terminat si am pus tot la loc, am zis sa incerc sa completez cu vreo 1.5L de ulei motul pe care il mai aveam pe acasa, poate nu e nevoie de mai mult. Mhm, nici n-a aparut pe joja :)). Asa ca am comandat ulei si filtru ulei, cu ocazia asta trecand pe Ravenol. Sa vedem cum e. 

 

PS. Pentru uleiul de pe dedesubt o sa incerc o spalatorie tunel care are si functie spalare sasiu. Poate ajuta un pic. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!