Jump to content
Sign in to follow this  
mihaimaftei

Probleme aer conditionat / climatronic

Recommended Posts

mihaimaftei

Salutare.

Am ceva probleme cu aerul conditionat. Ii dau drumul, baga aer rece aprox 10-15 minute, apoi se opreste si baga aer de afara, apoi mai baga putin rece iar aer de afara. Nu mi se intampla mereu dar cu caldurile astea e destul de riscant.

Daca cineva s-a lovit de aceasta problema, va rog sa-mi spuneti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vitezoMAN

Tii aerul pe low (18 grade) sau la o anumita temperatura? Este posibil sa tii aerul setat pe o anumita temperatura, ea sa considere ca ajuns la acea temperatura, si sa livreze aer .....mai cald, sa recirculeze. Edificator este sa pui un VAGCOM sa vezi temperaturile raportate pe la iesiri. PARCA iti poate raporta pe diagnoza aceste temperaturi, eventual cateva erori!! Nu mai tin minte dar parca putea intr-un meniu sa raporteze temperaturile pe iesire (am imprezia ce trabuie sa raporteze undeva la 10 grade-daca gresesc corectati-ma).

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaimaftei

tin sa mentionez ca aerul este manual. butonul de temperatura il tin la rece(albastru).

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

ventilatoarele de la motor se invart amandoua cand e AC pornit? 

Edited by andrei_221

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaimaftei

da. Dar parca nu mai cupleaza. Il opresc din buton ii dau drumul si nu mai aud acel click de pornire a AC

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

s-a reincarcat vreodata instalatia cu freon? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaimaftei

anul trecut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Deci merg ambele ventilatoare cand nu baga rece?

LA diagnoza ce apare?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaimaftei

maine ma duc sa fac diagnoza

Share this post


Link to post
Share on other sites
pufy

am avut si eu fix aceasi problema, pana nu am mers la reprezentanta vw nu am rezolvat nimic, am fost in multe locuri si tot imi aberau toti ba ca nu e freon ba ventilatorul ba compresorul si de fapt e o sonda care se afla intre chiulasa si baterie ( costa aprox 70 ron).

 

poti sa incerci sa faci punte cu o sarma si vezi daca cupleaza, si pe urma cumperi si sonda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

LA ce sonda sa faci punte?



NU toate motoarele au acel senzor de temperatura de care zici tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pufy

sunt posesorul unui new beetle 2000 benzina la fel ca si cel cu problema de aici.

nu ma pricep foarte bn cum se face puntea, dar cei de la service mi au facut pute cu o sarma pana a ajuns a 2 a zi sonda.

si este vorba, cum ai spus tu de sonda de temperatura.

cat motorul e rece ac functioneaza, dupa 5 minute se opreste, nu mai cupleaza din cauza ca nu mai citeste bn temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
h0m3s1ck

Nu are legatura cu motorul cald sau rece!

Trebuie in primul rand o diagnoza si sa postati eventualele erori si daca stie cineva, o sa va indrume.

Apoi se poate merge la orice service care incarca ("reimprospateaza") cu freon si acolo se poate verifica etanseizarea instalatiei de freon si se schimba freonul + se baga ulei de AC.

Se verifica daca cupleaza compresorul de la AC (cel care pune in functie instalatia -> functioneaza aproximativ ca un frigider), daca functioneaza ventilatorul de la radiator (cel care porneste cand merge si AC-ul), daca functioneaza "robinetii" de la comutatorul din masina/butonul care porneste AC.

Acum aveti o idee ... mai tine de voi sa veniti cu detalii.

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pufy

are legatura directa daca motorul e cald sau nu, o data ce motorul sa incalzit iar sonda de temperatura se afla chiar langa mototorul care emana o caldura puternica sonda nu mai citeste cum trebuie (fiind defecta).

am avut aceasi problema, cand motorul era rece ac functiona perfect 5 minte, pe urma nu mai cupla compresorul.

diagnoza nu depisteaza problema aceasta.

am fost la nenumerate service-uri si nu reuseau sa isi dea seama de unde era problema.

asa am decis sa merg la vw service, si nici acolo pe tester nu au gasit problema.

solutia a fosta sa se caute maunul cu aparatul de masurat tensiunea si asa au ajuns la aceasta sonda de temperatura.

mi au schimbat o si pe urma a functionat ac.

solutiile propuse de tine h0m3s1ck in mai multe cazuri nu sunt precise, vorbesti de multe lucruri darc nimic concret.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

:Pufi are dreptate aici.

LA unele motoare pe benzina, exista o sonda de temperatura pe circuitul de racire al motorul legata de releul de sub ventilatoare, care, la depasirea temperaturii de 98 grade , taie functionarea compresorului. sonda e fixata pe un furtun pe langa baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danjax

Am un Beetle din 2013 si in mers se aude un huruit. Daca opresc A/C nu se mai aude. Ventilatia merge si nu am acest hurit, daca apas A/C pe on reapare aces huruit. Huruitul cand am A/C pornit variaza in functie de turatie, la relanti fiind mai accentuat.

 

S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema. A/C are un ventilator separat de cel al ventilatiei. Ma gandesc ca asta ar putea fi una din cauze. Zgomotul este asemanator cu cel al unui ventilator descentrat caruia ii variaza turatia functe de turatia motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
On 03.07.2013 at 21:09, Al Bundy a scris:

:Pufi are dreptate aici.

LA unele motoare pe benzina, exista o sonda de temperatura pe circuitul de racire al motorul legata de releul de sub ventilatoare, care, la depasirea temperaturii de 98 grade , taie functionarea compresorului. sonda e fixata pe un furtun pe langa baterie.

Stii cumva daca acea sonda de temperatura exista si la diesel? Am exact aceleasi simptome, cu motorul nepornit de cateva ore, apas butonul si imediat porneste compresorul (se aude un clank scurt si scade turatia putin) si in cateva secunde baga rece. Dupa vreo 10 minute de mers cu masina nu mai baga aer rece si pot sa apas butonul de cate ori vreau ca nu mai porneste compresorul. Freonul l-am completat anul trecut si in timpul cat merge baga aer foarte rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Nu este la diesel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Si atunci ai idee care ar putea fii cauza problemei la mine? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Cum temperaturile au crescut in ultima perioada si soarele incinge masina destul de tare cand sta parcata, compresorul a ajuns sa nu mai cupleze deloc... Daca ma duc sa fac o diagnoza am sanse sa imi apara vreo eroare tinand cont ca nu e climatronic? Eu tind sa cred ca problema e una de natura electrica din moment ce in scurtele perioade cand functiona sistemul, aerul era foarte rece... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

MAi bune faci verificarile descrise de mine in DIY dedicat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Revin cu rezolvarea problemei legate de aerul conditionat.

1) Atunci cand compresorul pornea doar cu motorul rece, problema era la sonda de temperatura a lichidului de racire a motorului care era defecta. Testat prima oara cu un fir pus direct in mufa senzorului si compresorul a pornit fara probleme. E acel senzor de care spunea @Al Bundy mai sus care se pare ca exista si la diesel, rolul lui fiind sa decupleze compresorul daca temperatura motorului creste foarte mult. Costa in jur de 30 ron nou si se afla langa baterie, pe un furtun cu antigel.

2) Dupa perioada asta cu pornirea doar la rece, atunci cand nu mai pornea deloc compresorul era din lipsa de freon. Pe instalatie mai existau doar 280g de freon, din totalul de 700g cat intra in instalatie. Sa aveti grija sa va puna 700g de freon, nu 550g cum pun la golf-uri si cum era sa imi puna si mie pana am vazut eticheta de langa motor si l-am atentionat pe respectivul de acest aspect. Din pacate, si mie la precedenta incarcare mai mult ca sigur ca tot 550g mi-au pus...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri