Jump to content

problem sonda benzina


Vizitator
 Share

Postare recomandată

salutare,

am (avut) o sonda benzina vdo,cu 5 suruburi care actiona doar indicatorul cu ac(fara bec, ca asa e ceasul)

S-a pus jos.

M-am pricopsit cu alta ,noua -provenienta dilareanu-a functionit 2-3 zile si s-a pus jos.

Le-am crapat.Pe amandoua.Amandoua acelasi defect:undeva ,cam la o treime bobinajul de pe cursor face un scurt circuit si se topeste....

din ceasul de bord pleaca un fir pana intr-un fel de releu si din acesta coboara un singur fir pana in sonda.

Suspicionez acest releu de fu.t..rea l'indicatoarelor.Cum sa-l masor,verific,inlocuiesc,etc.

mersi

Modificat de Angelinno
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la problema.

Al meu indica cand vrea muschii lui- si e tot nou , inclusiv releul - de am ramas fara benzina de 2 ori, eu bun bazat ca nici n-am intrat pe rezerva :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva informatii aici :

http://www.nls.net/mp/volks/htm/fuel_ga.htm

 

Acestea fiind zise, eu personal am incetat sa imi mai bat capul cu vibratorul lui peshte ... m-am chinuit si eu o vreme sa-l fac  sa functioneze si am cedat psihic :)  Poate altii au mai mult noroc :)

 

In alta ordine de idei, as recomanda sonda mecanica, parca aia e mai usor de diagnosticat si reparat.   Sau asta :D   http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=459162

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stabilizatorul ala de tensiune la cat ar trebui sa dea la iesire? nu merge inlocut cu un convertor dc-dc buck-boost (cred ca si doar buck e suficient)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad acolo parca disp. ala nu e un stabilizator de tensiune propriu-zis,  ... e un sistem on-off-on-off necesar pt. a nu topi litza.  Fortat asa, poate fi numit un stabilizator, dar nu cred ca e.

Parametrii lui se vad in schema aia de mai jos, din articol.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi,Tzepelushule si Komissare, un clasic in viata scrie: de cand am vw sunt client fidel la magazinul de dacia....cred ca ciomuiesc una de dacie si o introbag in a de vw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am citit. Din ce scrie acolo, ar regula undeva la 4V. si se comporta exact ca un convertor buck. Convertoarele alea folosesc un circuit de comanda care da pwm un mosfet (care mai departea actioneaza ca un switch on/off). masoara tensiunea la iesire si face pulsurile mai lungi sau mai scurte, astfel incat raportul pornit/oprit este modificat. inmultesti raportul cu tensiunea de intrare si iti da tensiunea efectiva la iesire. Dar asta inseamna sa faca doar o scadere a tensiunii (buck). Daca este nevoie sa fie coborata tensiunea pana la 4V, circuitul este suficient. Daca mai pui si un condensator mare la iesire, obtii o tensiune stabilizata destul de buna, fara riplu. Si cred ca mult mai fiabil decat vibratorul original. plus ca poti face tensiunea de iesire reglabila foarte fin cu un potentiometru multitura.

Daca ar fi fost nevoie sa si creasca tensiunea (de exemplu daca tensiunea stabilizata era de 12V, si voiai sa ai citire corecta si cand ai 10V la intrare), trebuia un buck-boost, care foloseste o bobina la iesire si tot la fel, in functie de PWM-ul dat la mosfet stabilizeaza unde vrei.

Sau, si mai simplu, o dioda Zener cu tensiunea corespunzatoare cu ce ar trebui sa scoata vibratorul.

Daca poate sa masoare cineva tensiunea de iesire, sau sa gasiti informatia exacta undeva, pot face o schema pentru inlocuit stabilizatorul. Si cred ca componentele ar iesi undeva la 30 de lei, fata de vreo 100 cat este un stabilizator nou...



Nu cred ca merge cu aia de dacea. ceasul este calibrat pentru o anumita sonda, si eu banuiesc ca valorile rezistentei la capete la dacea sunt diferite. plus ca sonda de la broasca, daca ai vazut, nu are nichelina infasurata liniar, pentru ca nici rezervorul nu are o forma "regulata", si este corelata scaderea inaltimii nivelului de combustibil cu valoarea rezistentei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am patit-o cu sonda, am ramas fara benzina ... nici nu mai stiu de cate ori, asa ca mi-am pus un bidon de 2L in masina, pe post de rezerva. da oricum, cam stiu cand tre sa-mi pun benzina, dupa cati km fac.. :)

Modificat de ionut05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa influenteze grosimea?Firului electric  de la regulatorul ala la sonda?Originalul avea o sectiune/diametru de cca 1mm,mi s-a parut ca e obosit si l-am inlocuit cu unul mai hotarat.Cca .2mm.Si apoi am introbagat sonda noua.Si a functionit 2/3 zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura cu grosimea firului. rezistenta lui este suficient de mica fata de rezistenta sondei ca sa nu aiba nici o influenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

stie cineva ce sectiune are nichelina de la sonda de benzina? a bobinat cineva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de trei microni. Și cu filet pe partea stanga. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grosimea firului ARE treaba cu rezistenta ohmica pe o lungime data.

eu am rebobinat la bus. dar...( adica inca fac calcule mintal cam cata benzina mai e in rezervor functie de ce arata ceasul- tot e ceva decat deloc...)

cumpara-ti noua ca nu iese.

la sondele astea rezistenta e logaritmica nu liniara si nu ai de unde asa ceva. adica pe o bucata din lungimea totala are o rezistenta iar pe cealalta bucata are alta rezistenta.

20171219_170440.jpg

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,sigur a rebobinat prietenul nostru Awo.Nu stiu insa cat adevar spune.Sonda adica.Acu'catva timp cand mi se buli a mea ma consultai cu el...Si pana la urma mi-am cumparat alta noua si am inlocuit si releul .Imi spunea adevarul undeva spre 80%.Sonda vreau sa zic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UV-ule, cred ca nu ai dreptate, cel putin nu la broasca. logaritmicitatea e data prin faptul ca la un capat e bobinata mai des, spire mai apropiate, iar spre capatul celalalt mai rar. grosimea sarmei eu zic ca e constanta. la bus si typ3, e posibil sa ai dreptate

Angele, daca e vorba de Awo, nu imi permit sa il deranjez cu intrebari tehnice, el fiind foarte ocupat

Modificat de ricacristea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rica, cred ca amandoi spuneti aceeasi chestie, doar ca nu suficient de detaliat ca sa va intelegeti. Grosimea firului e aceeasi pe toata lungimea. Grosimea firului defineste rezistenta pe lungime (ro*L/S). Spatierea dintre spire cat si "lungimea" unei spire dau indicatia de nivel (forma pe care sunt puse spirele nu este un dreptunghi, e cumva un tringhi curbat, de acolo logaritmicitatea). Mai bine sonda noua, si eu am incercat sa imi repar o sonda si am renuntat. Oricum in timp o sa se uzeze iar, din cauza frecarii periei cu firul de nichelina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e, trebuie una noua, numai ca ma ia cu capul cand ma gandesc sa cotizez iar la acoperisul de aur de la Arad, trotuarul cu smaralde, si mai stiu eu ce ii trece prin cap sa isi faca, pe spinarea noastra!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu comanda la Arad. Comanda la Mosnita. Imi zici mie ce vrei, eu comand la Arad si iti trimit. Si asa cotizezi la doua acoperisuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect,vezi ca la Mosnita acu'catva timp parca nu asfaltasera.Sa ajutam oamenii!Dezvoltam si sectorul de constructii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rica ai grija "căcândva" voievodul obisnuia sa traga in tzeapa :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tzepe nu am dat never everland. Stramosu se ocupa cu asta, dar erau alt model, de lemn. Nu cred ca il ajuta ca e izolator. Maxim poate sa puna broasca intr-o teapa din aia, ca exemplu pentru altele care nu vor sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ba ca la broasca e sigur... te poti uita cu lumanarea in rezervor sa vezi daca mai e ceva! sau.. mergi pana se opreste! ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tzepeshe de ala vorbeam.

Fikate ezixta si brichete de-alea lungi de aprinzi cu ele aragazu' sau grataru'.  astea is mai bune ca poti baga tija pe gaura sa vezi daca sunt mizerii pe fund. la rezevor ma refer... :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la topic, metoda pe care am folosit-o ca sa repar o sonda a fost sa iau inca una stricata, am luat toata nichelina si am inadit, apoi am rebobinat incercand sa tin spre perie partea care inainte fusese pe spatele suportului, adica sa nu fie uzata. Dar tot a tinut putin si am luat alta noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si chiar asa sa revenim la topic. Ce sens are sa te chinui sa o mai repari? DU-O BA LA REMAT!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!