Jump to content

probleme motor


althomas
 Share

Postare recomandată

Am un 1300 cu urmatoarele simptome la motor :

La prima pornire, cu motorul rece, parca porneste in 3 pistoane, adica se balbaie si merge intrerupt.

Am fise noi-Bosh, bujii-noi, vechi si schimbate face la fel.

Dupa ce se incalzeste motorul putin, isi revine si merge linistit.

Am reglat colbutorii la 0,15 la rece, dar tot asa face.

Daca ar fi din carburator, n-ar merge bine cand se incalzeste.

Am reglat din nou aprinderea -gotronic cu senzor- si culmea , daca respect semnele, nu mai are avans, asa ca am dat avans dupa ureche, si merge bine.

 

Deci, prima intrebare : de ce merge balbait cand e rece?

A doua : de ce nu pot respecta semnele din fabrica cand reglez avansul cu strobo?cu vacumul scos si blocat.

A treia :la motor F de 1300 reglez avansul dupa pct mort sau dupa 7,5 grade ?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7,5 grade, insa:

important e insa avansul la turatie, 3000 sau 3500, sa fie la 28 grade. Cel de la relanti poate sa pice unde vrea el (il lasi sa pice cum o fi si reglezi relantiul din carb).

 

Legat de problema cu motorul:

 

1. Poate ca e din cauza ca motorul e rece, nu e ceva legat de cilindrii - benzina se condenseaza pe galeria rece si motorul trage prost, trepideaza, da sa moara etc.  Cand se incalzeste galeria benzina se atomizeaza corect si motorul merge bine.  Fie reglezi socul sa tina un pic mai mult, fie inveti sa compensezi din acceleratie pana se incalzeste motorul ( pornesti imediat cu masina, nu o lasi in parcare sa se incalzeasca la relanti pt ca oricum e ineficient).

 

2. Fa un test de compresie la rece ... vezi daca se observa ceva dubios - un cilindru cu compresia mult mai scazuta decat ceilalti.

 

 

 

Later edit:

 

ref. la pct. 1:  

*cu socul inchis merge bine ?

* daca socul e deschis (motorul rece totusi) si dai amestec mai mare din surubul de amestec merge bine la rece ?

Daca da - la ambele variante sau la una din ele , e ce am zis eu - galerie rece, apare condens, ... etc.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns.

 

Am pornit masina cand afara era 25 grade - cel putin in garaj.

Galeria e proaspat desfundata cu burghiul, dar faza cu socul nu m-am uitat cat tine inchis.

Stiu ca e inchis la prima pornire, dar tot balbait merge- deci cu socul tras, ca sa zic asa.

 

Am sa incerc dupa amiaza reglajul la turatie de 3000 ture, dupa ce schimb si carburatorul cu altul vechi, original - acum am un Solex nou, after- market.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reglat avansul cam la 3000 ture - (+-) 150 ture .

Cu ocazia asta am descoperit ca era sparta membrana de spritz de la carbul de rezerva. :icon_thumleft:

Cred ca balbaitul ala se aude din iesirile de la toba - pare manufacturizata = gen inox, sau altceva; se ingramadesc gazele sa iasa, si nu nimeresc iesirea :icon_bounce:  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, si cu merge acum ?  

La rece, mai ales ?

Daca inca mai face simptomul asta,  am 2 intrebari:

1. in cat timp sa incalzeste motorul (nu mai face asa) de la pornire ?

2. pune mana pe galerie sub carb in momentul in care sta prost la relanti, daca este rece (si/sau usor umeda la vedere) e inca o problema de preincalzire.  - Preincalzirea oricum nu e o chestie imediata, si daca spui ca ai toba manufacturata, probabil ca nu e optima in materie de preincalzire.

 

Daca in final tot ce tine de carburatie si aprindere e ok, ramane ce ti-am recomandat :  fa un test de compresie la rece. S-ar putea sa ai niste rezultate dubioase.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam in 5 minute de mers, motorul se incalzeste si merge normal - exceptand balbaitul din toba

Am schimbat setul motor anul trecut ,= 1000 km, maxim facuti de atunci.

Am sa fac si un test de compresie, inainte de a schimba toba.

Daca ascult numai motorul - sa nu bag in seama toba, cred ca merge linistit, fara figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie din toba, da :)

Cele 5 minute sunt normale.  Regleaza socul sa tina aproape 5 minute (3-4 sa zicem pt. ca e vara totusi )

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat e minim-maxim admis ptr masurarea compresiei?

Difera la 1200 fata de 1300 ?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aici compresia "maxima" de fabrica  - pagina 4 ( a propos, recomand oricui din cand in cand o parcurgere a "without guesswork" )  pt. diferite tipuri de motoare ( daca nu se afiseaza toata pagina sa dai in dreapta cu navigation bar-ul de jos)  http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/1969withoutguesswork/1969WithoutGuesswork.pdf

Minim ... nu stiu ... la bunul simt asa :D

Ca o observatie personala, e mai important sa fie compresia egala, chiar daca valorile sunt mai mici .  (bine, nu exagerat de mici ) .

Oricum, la problema ta, daca chiar merge in 3 cilindrii, si daca e din cauza de compresie (segmenti, supape) ar trebui sa gasesti un cilindru mult mai slab decat restul.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglează şocul astfel încât să nu mai stea închis atât de mult timp şi să nu mai obtureze atât de mult. Îţi porneşte în 2-3 cilindri deoarece clapeta şocului îmbogăţeşte excesiv amestecul.

Pentru clarificare, încearcă să deschizi, manual, clapeta şocului imediat după ce ai pornit motorul, în timp ce se bâlbâie, însă, turează-l puţin cu clapeta deschisă, să aeriseşti cilindrii înecaţi.

Mai există o membrană cu o formă triunghiulară, mai mică decât cea de şpriţ, în partea de sus a carburatorului, la îmbinarea dintre capac şi corp, membrană care are rolul ca la valori mari ale vacuumului provocate de obturarea completă a clapetei de şoc, să acţioneze asupra acesteia printr-un sistem de pârghii, deschizând-o. E posibil ca acest mecanism să nu funcţioneze la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspunsuri, Komisar si Bogdanawo.

Si cu al doilea carburator, face la fel, deci nu pare a fi carburatia problema.

 

Am luat compresia....

Intre 4,5-5,5 in loc de minim 6,5 , conform tabelului de mai sus .

De asta si miroase gazele a ulei, cu toate ca am schimbat setul motor de maxim 2000 km.Cred ca au pus segmentii in linie, sa aiba pe unde pierde compresia :icon_thumleft:

 

Deci, trec pe lista si segmentarea motorului + schimbat toba cu una normala.

Modificat de althomas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai măsurat compresia la rece sau la cald?

Poţi pune segmenţii în linie şi la fascicul de laser şi, atât timp cât sunt noi, n-au voie să scape atât de multă compresie. Aia cu alinierea segmenţilor e doar o chestie pur teoretică, de optimizare, n-are legătură cu pierderea aceasta masivă de compresie. Din moment ce valorile măsurate sunt aproximativ egale, înseamnă că toţi cilindrii sunt la fel ca etanşeitate şi, mai degrabă as spune că ai tu compresmetrul defect.

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nu era rece, am facut o tura de 5 minute cu masina.

Compresmetrul e luat de la un service auto, daca nu indica bine, inseamna ca baietii segmenteaza motoare la greu :lol:

Indiferent de cat de cald/rece e motorul, fumul miroase a ulei ars - benzina cu ulei. Nici nu merg mult cu masina = 1000 km / an maxim

Tin minte ca dupa plimbari prin oras, hainele miros a noxe non euro :icon_thumleft: .

Motorul porneste la sfert de cheie, se infinge la drum = 100 km/h, are viata in el.

Daca ascult motorul fara sa tin cont de toba, merge frumos, mai ales cand se incalzeste.

Sa stea ploile astea, sa mai ies cu masina acum dupa ultimele reglaje = culbutori, aprindere, carburator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

setul ce l-ai pus a fost nou???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nou, nout = Kobelsmidt, cumparat cu 2 ani inainte de a-l pune, de pe okazii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

și l-ai măsurat înainte să-l pui sus sau ai fost sigur ca e nou, nu de alta, dar am mai văzut seturi NOS uzate și vândute ca noi cu unsoare pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiam de astea atunci...dar mecanicul a verificat segmentii in cilindru si se inchideau bine.

Am sa verific compresia din nou, dupa o tura fierbinte, dar cu alt compresmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresia se ia la rece, fara nici o tura inainte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum eu ii sugerasem sa o ia la rece pt. ca el spunea ca la rece i se pare ca merge in 3 . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca dupa 5 minute de mers, si alte 5 sa dau jos bujiile, sa pun compresmetrul la locul lui, nu cred ca influenteaza asa mult citirea.

Poate 1/2 de bar, dar tot nu ajung la valoarea minima.

 

Mai era o problema : cand am dat jos bujiile, singura bujie cu aspect normal, neafumata , era la pistonul 4= compresie 5.

Celelalte afumate, dar am considerat ca e normal, avand in vedere ca n-am mai facut ture lungi cu ea = maxim 1km.

 

Sa mai stea ploaia, pun bujii NOI, si bag o tura mai lunga, sa vad apoi bujiile , daca se afuma tot alea sau nu.

Dupa ce am reglat totul, a inceput sa ploua si n-am mai iesit de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Am citit mai sus despre reglare clapeta soc sa stea mai putin actionata,cum se face reglaju?

Eu sunt incepator in ale broastelor,dar acun vara si eu patesc cam acelasi lucru cand o pornesc si e rece(prima pornire) sta socul actionat cam mult si se ineaca ,merge prost

Daca o las la relanti dupa putin timp merge in 3,2 pistoane si se opreste.

Am scos bujiile si erau ude.daca dezactivez manual clapeta de soc merge perfect chiar foarte bine.

Mentionez ca am o broasca din 72.

Cred ca nu am deranjat,dar n-am gasit nici o inform.despre soc

va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ BIUU

In partea dreapta a carburatoarelor de VW se gaseste un "capac" rotund ce are un picior metalic si este strans de un colier cu 3 suruburi.

247px-P7270002-001.JPG

 

trebuie destranse cele 3 suruburi si rotit spre dreapta putin cate putin pana motorul merge cum trebuie.

Reglarea se face cu motorul si socul electric rece.

Mai mult informatii mai jos:

http://www.herrkooled.com/engine/understanding-and-adjusting-the-automatic-choke.html

Spor.



@ Althomas -  aia cu mersul in 3 la rece nu ai ce sa ii faci . Am aceeasi problema.

1. Se va rezolva cand vei reface scaunele la valve +/- schimbat valve.

2. Cand schimbi cu totul chiulasa.

Spor.

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ura.A mers,in timp de 1,5min se deschide treptat la maxim fata de inainte de 10-15min.si nu se mai ineaca.

Multam pt sfat.raman dator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

compresia se ia la rece, fara nici o tura inainte...

Revin cu problema compresiei... acum s-a mutat la alta broasca, cu motor de 1200 / 6v.

Pe oricare piston, are 4 sau 4,5, luat cu acelasi compresmetru - poza.

l-am verificat la un Volvo, si a zburat in 8,5, deci e bun.

Am reglat tachetii la 0,1, si se aude mai frumos, se infinge pana la 100 km/h, dar compresia e tot mica.Pot fi segmentii de vina ?

Povestea mecanicului care a facut motorul acum 1500 km, este ca datorita calitatii slabe a segmentilor acestia cedeaza primii in raport cu duritatea camasilor.Segmenti cumparati noi, made in Brazil, cred -dealerul stie mai bine unde sunt facuti.

Deci am 2 motoare cu aceleasi probleme : compresie slaba =4-4,5 , consum benzina =20%, si miros de ulei si benzina nearsa.

 

Merge povestea mecanicului sau e alta problema ?

post-10814-0-59842700-1376681443_thumb.j

Modificat de althomas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- probeaza compresmetrul cu un compresor si un pistol de umflat roti .vezi daca indica ambele manometre la fel .

- e chiar ciudat sa se duca segmentii in 1500km, fie ei si de proasta calitate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!