Jump to content

Tuning - modificarea franelor


Dun
 Share

Postare recomandată

Sunt cateva motive care pot impinge un posesor al acestui model catre aceasta modificare. Deschid acest topic, nu neaparat pentru cei care ajung sa inlocuiasca discurile si placutele din cauza uzarii lor in timp si a numarului mare de kilometri cat au franat masina, desi nu sunt exclusi sa ofere informatii despre experienta lor nici cei care au trecut prin asta, cat mai ales pentru cei care doresc sa imbunatateasca calitatea si consistenta franarii, dar si, eventual, aspectul vizual in urma trecerii la niste roti mai mari - da, sunt si din astia.

 

Pe mine ma intereseaza sa rezolv problema fading-ului. Dupa cateva franari serioase - cu scaderea vitezei de dincolo 80km/h catre 20-30 km/h, franarea fiind facuta relativ in forta - acest efect se manifesta prin scaderea fortei de franare datorita, in principal, incingerii discurilor de frana.

 

O solutie este aducerea unui flux sporit de aer catre discuri - probabil ca se poate prelua un flux de aer din spoilerul fata si aduce cu o galerie, in spatele rotilor, catre discurile de frana, dar nu cred ca asta ar rezolva mare lucru.

 

O alta solutie este schimbarea discurilor si/sau a placutelor cu unele dintr-o compozitie care sa dea un randament sporit in conditiile descrise de mine, pastrand dimensiunile actuale ale discurilor de frana. Solutia poate fi combinata cu inlocuirea furtunelor cu unele ramforsate metalic si a lichidului de frana cu unul cu punct de fierbere mai mare.

Fuscobal a inlocuit placutele, furtunele si lichidul de frana pe un GTI, dar efectul nu a fost cel scontat.

 

Solutiile mai radicale presupun trecerea la discuri mai mari. Pe GTI si pe masinile cu echipare R-Line exterior solutia este relativ facila pentru ca la aceste masini fuzeta si portetrierul nu fac corp comun si, pastrand fuzeta, se poate veni cu un portetrier + etrier si discuri mai mari.

La celelalte modele de Polo lucrurile sunt complicate de faptul ca fuzeta si etrierul fac corp comun, trecerea la discuri mai mari implicand si inlocuirea fuzetei, costurile crescand simtitor.

 

Prin urmare ... sa deschidem balul. Postati coduri de piese si solutii tehnice.

Nu uitati insa de un lucru: greutatea este si ea un factor important in ecuatia asta.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de ventilatia suplimentara a discurilor, TT-RS-ul vine cu asa ceva. 

Am citit ca s-a putut face retrofit si la mk1 TT care e posibil sa fie mai apropiat ca suspensie si arhitectura de platforma de G4. Trebuie noi aparatoare de praf sau decupate cele actuale ca sa poate intra fluxul de aer direct la disc.

http://www.vagoc.co.uk/vb/showthread.php?t=8214

http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php/topic,30249.0.html

Rex le-a putut monta pe un G5 GT sport 1.4tsi 122. Nu stiu daca a schimbat si bratele cu cele de S3.

 

Nu trebuie schimbate si amortizoarele?

 

Un etrier si portetrier de 288 cantaresc 8kg. Nu cred sa difere la greutate cele de G4. Avantajul portetrierului integrat este ca se economisesc destule kg.

 

Am gasit un thread specific de Polo 6R http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f128/polo-6r-braking-thread-mainly-gti-diesel-69737.html

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

z e n i t h

daca franele spate sunt similare cu cele de pe golf4 se poate face upgrade la sistemul cu discuri ventilate de 256mm, cu mentiunea ca nu mai incap jantele de 15inch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte frumos scris thread-ul din link. :) Las asta aici pentru cei interesati...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca merge lasat si thread-ul acesta aici :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foart bun si link-ul respectiv. Si este bine sa facem si ceva teorie aici - desi este destula si pe forumul asta si pe altele.

Ceea ce as prefera sa produca subiectul asta ar fi

- codurile componentelor sistemului de franare de pe Polo si greutatile acestor componente - pentru versiunile normale si pentru GTI&TDI

- variantele de upgrade

 

Cine are acces la ETKA? Pot furniza VIN-ul meu si unul de GTI pentru a face rost de niste coduri de piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate va ajuta si acest site ETKA online . Gasiti aici informatii despre majoritatea reperelor, insotite si de ilustratii si date tehnice. Nu stiu daca se ridica la inaltimea erWIN, insa il putem considera o resursa utila! Se pare ca functioneaza si cautarea dupa VIN, desi in cazul masinii mele nu a mers.

 

Dupa accesare, click pe CarProg2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt a imbunatati fadingul, incercati si furtune metalice cu lichid cu pct mai inalt de fierbere. ajuta foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prunaionutz

Are cineva un link pt magazin online de unde se pot achizitiona furtune metalice?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Dupa cum spuneam la inceput ... am dorit o franare mai eficienta si in cele din urma am facut lucrarea. Pentru ca ... dupa doua-trei frane sanatoase de pe la 90 km/h, desi pedala ramanea cam la fel de ferma, masina frana mult mai slab. La fel, dupa prima franare de la 160+ spre 80-90 la a doua te simteai neputincios pentru ca ... masina frana mult mai slab. Si nici la prima frana masina nu decelera in regim de urgenta :).

Ce componente am folosit (cu tot cu preturi, ca daca mai sunt doritori sa stie la ce se inhama)

- etrieri cu portetrier de pe un Golf IV GTI care sa suporte discuri de 312 mm (i'am gasit in 2015 la 460 lei)

5937148bcfa90_02EtrieriGolfIVGTI.thumb.JPG.b787b8fa3a0042b4b59c14d1ef9fa2ae.JPG
- fuzete de pe o Skoda Fabia RS din generatia lui Polo 6R (le'am gasit in 2015 la 700 lei)

5937149e4ade3_01FuzeteSkodaFabiaRS.thumb.JPG.2f5e467ff6ed928261b7b1a48bed6f01.JPG
- discuri ATE POWER DISK si placute ATE Ceramic 
    - pe fata cele pt Golf IV GTI 
        disc ventilat cod 24.0325-0123.1 diametru 310 mm si 16500 grame ambele (688 lei setul)
        placute cod 13.0470-7081.2 si  2125 grame toate patru (220 lei setul stanga/dreapta)

59371738173d5_21Discfata.thumb.jpg.776900a1d0a458ab2eddd67d1532481a.jpg59371738ccb98_22Discfata.thumb.jpg.e7dd5696c081e925650aaaa322633467.jpg5937173920b8e_23Discfata-fisa.thumb.jpg.437e1d05019fdff6c45f8e07f58d2984.jpg

5937173962d1c_24Placutelefata.thumb.jpg.ee8be3638e3326d7410f25af155f6090.jpg5937173a3a674_25Placutelefata.thumb.jpg.948cc0d5acdd0f86185d8a1d8fd5c507.jpg5937173a7bb35_26Placutelefata.thumb.jpg.dc11c87c550f6405387b0b60a2c79a7f.jpg
    - pe spate cele pt Polo 6R GTI 
        disc cod 24.0309-0123.1 diametru 230 mm si 5100 grame ambele (208 lei setul)
        placute cod 13.0470-2820.2 si 1000 grame toate patru (193 lei setul)

5937178994c71_11Discspate.thumb.jpg.8a654f51d4a7e450e34ecc0837610463.jpg5937178a5b819_12Discspate.thumb.jpg.f69b1b192cd1b80fe716fca8db4cd376.jpg5937178b23b52_13Discspate.thumb.jpg.bf3257945848c6b1ffeb586e80d0b512.jpg5937178cab571_14Discspte-fisa.thumb.jpg.831fb4ae544022ee8d4bc795a3664742.jpg5937178dac77c_15Placutelespate.thumb.jpg.f34479278312da4329338c45f15964a4.jpg

- furtune de la Goodridge comandate pentru Polo 6R GTI (650 lei cu transport set fata-spate) si un set de furtune manufacturate cu piese luate de la Racing NICK (290 lei)

593717c98c257_41Furtunele.thumb.jpg.96fe9f9a3a2fed261a3f32e5778b7080.jpg
- lichid de frana Motul Racing Brake Fluid 660 eu am luat 4 sticle de 500 ml, dar ajungeau doar 3 (60 lei sticla) - Factory Line Dot 4

593717c839302_31Lichiduldefrana.thumb.jpg.79f88134ec24475be2481ef0eb059237.jpg
- protectii pentru discurile fata dupa codul 6R0 615 311 S/D (70 lei bucata)

IMG_20170525_110631.thumb.jpg.ca61aa54b111c6db7493f5b86a7ddc61.jpgIMG_20170525_110705.thumb.jpg.e98e05279f2f126db54c230ea58d2475.jpg

Pentru ca am vopsit etrierii (300 lei toti patru) am cumparat set de reparatie atat pentru fata (46 lei bucata) cat si pentru spate (20 lei bucata).

IMG_20170515_154243.thumb.jpg.8fcf9b5abff29d58fd6d8267e6f84d48.jpg
Ca sa nu ma doara capul in viitor dinspre instalatia asta am schimbat si rulmentii fata (291 lei bucata).
Sezorii de ABS - i'am folosit pe cei de pe masina mea.

Singura dificultate la toata lucrarea asta a fost confectionarea ultimului segment al traseului lichidului de frana pentru spate. Acest ultim segment este compus dintr'o sectiune metalica si una de cauciuc. Eu am considerat ca daca tot am ajuns sa inlocuiesc segmentele de cauciuc cu versiuna de la Goodridge nu are sens sa pastrez acel ultim segment compus, metal+cauciuc, si am dorit si inlocuirea lui. Din fericire exista solutie disponibila in Romania: eu am luat piesele de la Racing Nick (furtun si cuple care pot fi imbinate manual ca sa rezulte un furtun de frana de o rezistenta mult sporita fata de varianta de cauciuc).

5937189b5bc2b_32CumaratafurtunulspateOEM.thumb.jpg.808ef0c1561062ffa12fd501011540cc.jpg

593718b94b5a9_52Cucelaminlocuit.thumb.jpg.5804dd4ad8eaca6db2f9c93bde57ae53.jpg

Rezultatul final este asa

5937190bcd83d_92Cufranelemontate.thumb.jpg.d9327870615363c7a5428a865f33ac72.jpg

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

f buna miscarea, daca n esti multumit nici asa..pune i niste placute mai puternice...eventual si discuri.

deci etrierii de 5GTI s au potrivit fara probleme? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Etrierii sunt de G IV GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am citit eu greșit. Dar nu mai știu care e diferența între ăștia și cei de S3..care tot 312 au diametrul la discuri. Și care ar trebui sa fie superiori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia de S or fi mai mari, posibil cu mai multe pistoane :))

Am incercat pe masina, inainte de astia, etrieri Brembo, proveniti de pe un Leon 1M Cupra R.Foarte misto aratau.Erau cu 4 pistonase. Doar ca ... nu aveau loc sub jantele mele.Trebuiau niste distantire de 2 mm.Eu am mers cu unele de 5 mm, ca altele mai mici nu am gasit, dar imi atingeau masiv jantele fata, asa ca am renuntat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea de cupra sunt de 323, de S3 sunt tot de 312 cu 1 piston. si sunt f late. nu incap pe jante de 17. nici pe S3ul meu nu incapeau. 

deci vezi ca golf 4 GTI are 288, doar cel aniversay de 180 are 312.

http://www.audi-sport.net/xf/threads/the-moderately-informational-brake-thread.96917/

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?846180-The-brakes-of-the-MK4-platform-OEM-and-Upgrades

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Aveti aici doua videouri in care arata cum sa ti schimbi singur placutele si discurile pe spate la vw polo 6r

 

partea 1 

parte 2 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!