Jump to content

Golf 6 - trapa panoramica


gataca
 Share

Postare recomandată

Salut, am cautat informatii despre aceasta trapa panoramica pe forum, dar nu am gasit nimic. Daca cumva exista, rog moderatorii sa stearga sau sa mute acest post. Multumesc.

 

Doresc sa cumpar un golf 6 cu trapa panoramica si ma intereseaza cat de transparenta este cu "acoperisul" de panza tras. Nu am unde sa fac o proba pentru ca nu se comercializeaza acest model pe piata romaneasca. Am gasit o masina SH la Cluj, pe care vreau sa o cumpar, dar nu as vrea sa ma deplasez pana acolo doar ca sa vad cat de transparent este mesh-ul de deasupra. Daca are cineva de pe forum acest model si poate sa ma ajute, i-as fi recunoscator.

Am "probat" un golf 5 de curand, in Sibiu, dar era bine innorat si nu stiu cum ar fi cand este soarele puternic vara. Mi-i s-a parut destul de luminoasa (prea multa lumina trecea prin mesh). ar fi ok daca sticla ar fi heliomata, adica s-ar inchide la culoare cu cat lumina este mai puternica, dar nu am putut sa-mi dau seama de asta si nici cat de tare s-ar inchide culoarea in acel moment.

Daca nu este heliomata, senzatia cred ca ar fi destul de neplacuta, nu cred ca germanii sunt asa fraieri totusi. Panorama la hyundai i40 este pe alt sistem si este foarte eficienta, ca si protectie impotriva luminii puternice.

Cam asa mi-a dat impresia de "transparenta" in Golf 5:

 

As aprecia orice ajutor, chiar si cunostinte teoretice... Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu e vorba de variant, nu stiu sa se fi pus trapa panoramica pe hatchback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

si eu tot doar pe variant stiu ca exista panoramica la golf 6. Pe modelul normal si pe plus au fost doar trape mici deasupra locurilor din fata (similar cu modelele mk5)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, binenteles ca pe variant...doar versiunea asta are asa ceva. Mersi Rave, am vazut si eu acele clipuri si dupa cum se vede in primul clip pus de tine nu este deloc reconfortanta senzatia aia de "te bate soarele in cap". La clipul cu tiguanul, senzatia nu este asa puternica pentru ca este filmat in interiorul unei hale (nu in soare puternic), iar culoarea interioara a masinii (si implicit a "acoperisului") este ceva spre gri inchis/negru, iar la golf este un bej deschis. Panza aia filtreaza diferit, datorita culorii ei, lumina soarelui...

Daca nu e nimeni care a mers cu asa ceva, cred ca am sa postez si la golf 5 pentru ca acolo sigur sunt mai multi care au trapa panoramica.

M-am intalnit cu un constantean cu golf 5 in trafic la semafor, dar nu l-am intrebat decat de consum etc...nu mi-a trecut prin minte ca as putea intampina in viitor astfel de probleme cu trapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa-i aplici o folie 65% absortie a luminii, insa dupa aceea nu mai e chiar "panorama".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ca n-am mers niciodata intr-o masina cu plafon panoramic, dar ma indoiesc sa fie facut deranjant. Totusi nu vorbim de ceva pus la plezneala si este un lucru destul de gandit.

Dupa cum a spus si colegul mai sus, solutii pentru a creste opacitatea plafonului o sa gasesti, de la folie pusa peste el pana la schimbul materialului de acoperire.

 

Dar as cauta totusi sa merg intr-o masina cu asa ceva, treci pe la reprezentantele din zona ta si vezi cum sunt. Tiguan, Golf, nu conteaza, ar trebui sa fie la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din primul clip postat de Rave vad o diferenta mare intre luminozitatea de afara si cea filtrata de trapa. Chiar nu mi se pare deloc deranjanta lumina care trece prin trapa.

Daca o mai opacifiezi se duce tot farmecul. In definitiv scopul unei trape panoramice este sa iti ofere o suprafata vitrata mai mare.


Tu zici ca panza lasa prea multa lumina in masina cand e trapa glisata? Nu cred sa existe plafon negru si implicit panza neagra pentru G6 variant, iar confectionarea uneia si mai ales inlocuirea celei de pe masina e o mare bataie de cap. Oricum sa zici ca vrei trapa, dar sa nici nu iti intre soare cu ea deschisa e o contradictie.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca s-a mai dinamizat un pic discutia :-)

Azi noapte m-am culcat la 3 dimineata, tot citind despre trapa asta pe diverse forumuri si intr-adevar nu sunt nebun..sunt multi care considera "trapa" mult prea luminoasa si deranjanta. Efectiv, cand m-am urcat in ea la Sibiu chiar daca era innorat, exista o stare de caldura, de disconfort la nivelul capului, ca si cum radia acoperisul caldura. De asta am intrat un pic la idei, cum o fi cand in iulie bate soarele la pranz in cap si sunt 40 de grade afara... Daca o sa verificati si voi pe viu o sa vedeti ca nu spun prostii. Acum depinde si de sensibilitatea fiecaruia si de climatul unde locuieste, acum cateva zile la noi erau 31 de grade iar in Germania la Wiesbaden doar 12 grade.

Din ce am citit, in SUA, mai ales in zonele secetoase (normal), trapa era foarte deranjanta din punctul de vedere al luminii si al caldurii, iar in Canada la Vancuver (unde ploua fff mult), aveau probleme cu izolatia la apa. Si intr-adevar, dupa cum a spus si un coleg mai sus, solutia pentru lumina era aplicarea unei folii de diferite opacitati (in functie de gustul fiecaruia), dar doar folie ceramica, care respinge o mare parte din caldura. Nu ma pricep deloc la asta, dar am inceput sa ma documentez si intr-adevar e nevoie de cea mai buna calitate la folie si doar ceramica. Problema pe care o ridicau unii forumisti, unii din auzite, altii vorbind cu firmele care colanteaza, este ca sticla trapei poate crapa din cauza caldurii. De aceea, trebuie aplicata pe exterior ca sa respinga caldura afara si nu in interior ca sa respinga caldura inapoi in sticla.

Oricum, erau multi care-si colantasera masina in modul asta, iar problemele cu crapatul erau doar din auzite/vorbite si nu era nimeni ca sa scrie ca i-a crapat lui plafonul in cap din cauza foliei.

M-am dat azi interesat de o masina cu trapa la cineva care vinde in Bucuresti, dar a fost innorat si nu m-am dus sa o vad, maine sper sa fie soare ca sa-mi fac o idee mai clara.

#the_ego: ma refer ca lasa prea multa lumina cand e trapa inchisa si "storurile" trase, adica cand nu am chef de plete in vant si soare in cap... Stiu cum suna pentru voi, dar mie mi-a tras un semnal de alarma cand am probat-o si sigur ca o sa-mi pun folie, daca imi cumpar masina. Nu foarte opaca, ca sa nu-i stric farmecul, probabil un 35.

Am citit ca unul isi pusese de 5 si regreta ca era prea inchisa si seara/noaptea nu mai vedea nimic prin ea.

Daca aveti experiente placute cu cineva profi care pune folie, imi puteti da PM ca sa nu se considere reclama. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile cu trapa panoramica efectul de sera este f accentuat. E mai cald ca in masinile cu plafon din tabla si aceasta caldura este la nivelul capului, deci discomfort crescut.

Cantitatea de lumina ce partrunde in habitaclu, cand obloanele sunt stranse, este semnificativa destul de deranjanta pe o vreme insorita.

Personal nu as opta pentru o astfel de masina. Mai apare problema plafonului coborat care in spate poate deranja daca ocupantii au peste 1,80 m cat si cea a rigidizarii caroseriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

@gataca - Daca te mai intereseaza subiectul, pot sa-ti spun ca mie nu mi se pare deloc deranjant. Cand soarele e puternic, nu-l simti arzandu-te, iar lumina nu e deranjanta. Nu stiu daca e heliomat sau nu, dar e un mare plus pentru mine cel putin. Cu ea deschisa, curentii de aer sunt bine dispersati, astfel incat nu iti lasa senzatia de vant puternic. Cat despre problemele cu izolatia, nu am avut inca. Sper sa nu fie pe viitor. In manual scrie ca instalatia (sinele si rotitele) trebuie unsa o data la doi ani. Inca n-am facut operatiunea, dar urmeaza. Din ce am vazut, acolo se pune vaselina siliconica si atat. Nu-mi pare rau ca am dat niste bani in plus pentru ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu sunt foarte multumit de trapa. Nu stiu exact cum trebuie intretinuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,

 

Am o noua problema.. dupa doua trei scataituri azi s-a blocat deschisa 2 centimetri. Distractia abia acum incepe. Ce trebuie verificat. Motorul lucreaza, partea dreapta se misca si incearca sa miste dar partea stanga e inghetata ...nu misca nici un milimetru inainte sau inapoi.

ORICE SUGESTIE BINEVENITA. pentru moment ma misc de colo colo ( cu masina) si  pentru noapte in garaj ...dar asta e o solutie temporara.

post-55625-0-91402700-1427136717_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a ramane in acea pozitie din ce stare ai venit ,din Inchisa sau din Deschisa?.Daca a fost deschisa vezi sa nu ai ceva care iti impiedica sa isi faca cursa finala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu parere de rau te anunt ca numai in service poti sa o rezolvi. Probabil o culisa s-a rupt (materialele ieftine ce se produc mai nou) sau ceva ghidaj. Probabil e facuta de Webasto trapa. Daca ai auzit zgomote inainte de a pati asta trebuia sa nu mai deschizi trapa si sa mergi cu masina in service. Sincer imi pare rau ca daca nu mai ai garantie o sa coste mult manopera.

Ca o paranteza. Am avut un Golf 3 cu trapa si i s-a rupt ceva ghidaj de pe sina, am avut noroc ca am vazut unde s-a rupt si cu o tija impingeam de ghidaj ca sa poata sa culiseze trapa sa o pot deschide. Asa am vandut masina ca era ceva de demontat ca sa ajung la trapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un pic de zgomote dar ..... nu ingrijoratoare ...apoi ...sfarsitul. Era inchisa si s-a blocat la deschidere.

Manopera e mai mult decat piesele, ca i-a o gramada sa demontezi toata tapiteria interioara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nici procedura de inchidere manuala nu mai functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual e descrisa procedura de inchidere a trapei cu un imbus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Ăsta e singurul topic pe care l-am găsit legat de Trapa electrica... În ultimul timp scoate un sunet/scârțâit cand o acționez atât la ridicare cat și culisare (de la treapta 2) ma gândeam sa o ung dar nu prea știu cu ce... Care spun wd40, lubrifiant siliconic, sau nu mai știu ce. Am găsit undeva ca ar trebui vw g00045002... Are cineva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartaitul poate proveni de la garniturile trapei. Foloseste izopropanol pentru curatarea garniturilor si apoi G 052 141 A2 - pasta krytox pentru garnituri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de răspuns dar sunetul pare a fi mai mult metalic... O sa încerc totuși asa, dar dacă e alta buba....?

Modificat de gigeaky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai raman sinele de ghidare. Le poti unge cu G 060 751 A2 - vaselina pentru sinele de ghidare trapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mai stresez cu o întrebare: de unde as putea face rost de cele 2 (g 060 751 A2 și G 052 141 A2)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!