Jump to content

1.8T cu >800 000 km


Nautilus
 Share

Postare recomandată

 Matt Marion de la revista Men's Health a ţinut cronica maşinii sale VW Jetta / Bora 1.8T din 2001, de la momentul în care a atins pragul de 400 000 mile (643 000 km) şi până când a predat-o în aprilie 2012 centrului tehnic al lui Volkswagen Group of America, pentru dezmembrare şi examinare, cu 500 000 mile, sau 804 500 km la bord.

 

 În urma dezmembrării au constatat că:

 

 1. Motorul se prezenta foarte bine în interior, fără depuneri de carbon sau ulei ars;

 2. Suprafeţele de contact ale axelor cu came nu aveau uzură;

 3. Cămăşile de cilindu aveau doar o uzură moderată în interior, se mai puteau distinge vag nişte urme de honuire;

 4. Supapele prezentau ceva urme de carbon, dar nu erau arse;

 5. Turbina era originală, relativ curată;

 6. Caroseria şi accesoriile cedaseră mult mai repede ca motorul, spre exemplu farurile nu mai erau de multă vreme transparente;

 7. Accesoriile motorului aveau şi ele piticii lor, spre exemplu erau mai multe pierderi de antigel.

 

 Heinz Rothe, Product Support Engineer la Audi, a comentat în urma examinării că motorul ar fi putut face la fel de bine încă 500 000 de mile, dacă ar fi rezistat caroseria şi componentele mai mici :)

 

 Distribuţia fusese schimbată la fiecare 100 000 mile (160 000 km), rulaţi cam în 2 ani şi jumătate.

 Uleiul folosit, Castrol Syntec 5W40, schimbat la 5000-7000 mile (8000-11000 km).

 Catalizatorul a fost schimbat de 2 ori în cursul vieţii maşinii.

 Debitmetrul de aer a fost schimbat de 4 ori.

 Bujiile (modelul original de platină) au fost schimbate de 7 ori.

 Filtrul de benzină a fost schimbat de numai 5 ori.

 

 Deci se poate.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare frate ! Interesanta performanta pt vw :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

quattro3001

 In afara cred ca este mai posibil decat la noi din cauza mai multor factori , ciudat ca filtru de benzina a fost schimbat nu ca noi la fiecare revizie (la 10 revizi daca am calculat eu bine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maşina era în configuraţia stock şi a fost condusă mai mult în interes de serviciu, nu a făcut liniuţe şi altfel de curse.

 

Din acest motiv, nu exista vreo raţiune de a folosi bujii de cupru (deşi nici acestea nu se mai schimbă la 15 000 - 20 000 km ca la Dacie, pot rezista aproape dublu).

 

Filtrul de benzină ar trebui schimbat cam la 2 revizii / 2 schimburi de ulei în condiţiile de la noi. Carburanţii din SUA nu sunt de cea mai bună calitate, aşa încât faptul că a lăsat filtrul acolo cu sutele de mii de km e totuşi cam suspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Principalul contributor la aceasta performanta este condusul pe autostrazi la viteze constante. Ia o masina si pune-o sa circule numai in regim stop-and-go prin Bucuresti si nu cred ca prinde nici 1-200k km fara probleme la motor.

Asta nu inseamna ca nu este o performanta, ba dimpotriva!

 

Multumim pentru info!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si avea si cutie automata din cate vad in articol la comentarii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu.

 

Stiu un Golf 4 AZD (1.6 16v) care a trecut de 600.000 km insa tot asa, a fost si este exploatat in Germania.

Conteaza enorm modul de exploatare.

Faptul ca nu se fac drumuri scurte care sunt mari daunatoare motorului si implicit favorizeaza depuneri de calamina, ajuta la atingerea unui numar ridicat de km cu o benzinara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 In afara cred ca este mai posibil decat la noi din cauza mai multor factori , ciudat ca filtru de benzina a fost schimbat nu ca noi la fiecare revizie (la 10 revizi daca am calculat eu bine)

   Cine schimba filtrul de benzina la fiecare revizie chiar daca traieste in Romania, inseamna ca arunca banii pe fereastra. Eu am 209.000 Km cu masina si am schimbat filtrul de combustibil odata la vreo 160.000 Km si am facut-o degeaba pentru ca era departe de a fi infundat. De fapt in carte scrie ca nu se schimba niciodata, doar la nevoie. Desigur la diesel sunt alte norme, dar sigur nu la fiecare revizie. La 1,8T la fel.

   Eu nu inteleg de ce va mirati de aceasta "performanta" si ridicati in slavi VW, de parca este singura marca fiabila din lume si de parca Honda, Toyota, Mercedes nu au masini care sa ajunga la 1 milion de Km.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi e problema fiecaruia cand schimba filtrul de combustibil eu si la dieselul din semnatura si la un ford benzinar de 1.4 schimb la 12 000 km tot (ulei + cele 4 filtre) fiindca da , am gasit apa in filtrul de benzina

Si 60 sau 90 de lei(parca asa ceva) (ford/vw) nu mi se pare mult o data la 12 000 km ca sa dorm linistit.

Modificat de jiji2008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jiji2008 Nu ti se pare mult, dar EBI a spus ca "aruncati cu banii pe fereastra" si parerea mea e ca asta faci si tu. Daca americanu schimbase o data la 200 000 km si tu schimbi de 18 ori mai des, inseamna ca de 17 ori arunci pe geam 90 lei, deci vreo 1500 lei la 200k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci se poate..sunt si mai multe cazuri si de alte motoare mai ales cele in V intrati de ex pe site-uri si vedeti masini cu multi km cum arata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a obsertat nimeni unde scrie ca a folosit aditivi de benzina (Chevron) la fiecare 10.000 mile?fapt pt care camera de ardere nu are depuneri,fapt relatat de el insusi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În general, la motoarele pe benzină la care arderea e regulată şi completă nu se formează depuneri semnificative în camera de ardere, indiferent că se folosesc aditivi sau nu. (Ba chiar unii aditivi ard ei înşişi incomplet şi umplu totul de funingine, aşa încât ieşi mai bine fără ei.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar schimburile filtrului de benzina, in RO trebuie triplate fata de el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În general, la motoarele pe benzină la care arderea e regulată şi completă nu se formează depuneri semnificative în camera de ardere, indiferent că se folosesc aditivi sau nu. (Ba chiar unii aditivi ard ei înşişi incomplet şi umplu totul de funingine, aşa încât ieşi mai bine fără ei.)

 

Inseamna ca ala e un prost,mai lucreaza si la Audi si nu stie care e treaba cu aditivii

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Imagini:

 

Sistemul de distribuţie - se observă faptul că suprafeţele de contact ale camelor sunt intacte şi nu se văd urme de ulei ars / mâzgă în jurul axelor cu came (problemă întâlnită des la începutul anilor 2000 când se foloseau uleiuri ieftine):

 

dFVFN.jpg

 

Camshafts.jpg

 

Camerele de ardere: puţine urme de carbon, bujiile curate, supapele nu sunt arse sau deformate:

 

7kaDL.jpg

 

Matt Marion a pretins că va înlocui Jetta cu un Golf VI TDI cu cutie DSG şi că e convins că de data asta nu se va mai opri atât de repede, ci va atinge milionul de mile :)

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant articol, desigur conditiile de exploatare difera intre cele doua tari. La noi auzi istorii de taximetristi care calaresc de 1 mil km un Cielo dar ii schimba uleiul si filtrele la 5000 km. Ceea ce mi-a atras atentia in articol au fost problemele de caroserie...cu gropile noastre, uzura e de 2X mai mare asa ca m-am hotarat sa pun bare de rigidizare si pe fata si oe spate ca sa tin tablele intr-un loc :) Fiindca AKL-ul ma mai tine minim 200.000 km! La segmentarea motorului confirm ca am gasit ce a gasit si americanu: camasile si axul cu came intacte!!... asta dupa 227.000 km rulati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Marion a recunoscut într-un comentariu că el se foloseşte de proprietăţile cutiei automate la drum lung (adică ţine acceleraţia constantă, la turaţie mică, merge cu viteză constantă pe distanţe foarte lungi) ca să îşi optimizeze consumul, deci nu e direct comparabil cu un şofer care ar folosi maşina pentru liniuţe sau altele de genul ăsta.

 

 Tot el a mai făcut nişte calcule pe baza costului pieselor, consumabilelor şi carburantului din care a rezultat că toate acestea au egalat costul maşinii noi pe parcursul a 11 ani ...dar împărţind întreaga sumă de bani (maşina + carburant + consumabile) la 500 000 de mile, fiecare milă a costat cam 10 cenţi (34 de bani), şi dacă ar fi schimbat maşina după 200 000 de mile sau mai puţin, ar fi ieşit în pierdere din punctul ăsta de vedere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,a predat-o în aprilie 2012 centrului tehnic al lui Volkswagen Group of America''....e cusuta cu ata alba si de mana. :lol:

Pai de ce nu a fost predata unui garaj independent care nu are treaba cu grupul VAG?

Turbina stok(e elicopter sa mearga 1 milion km o turbina?),vedeti cu arata interiorul motorului...spui ca are maxim 150.000km.

Astfel de ,,prafuri in ochi'' e doar o modalitate ieftina de a face reclama grupului VAG.

Ia sa posteze colegii cu 1.8 turbo,cate probleme au avut cu motorul si la cati km efectuati....

Imi place de mor ca a venit cu masina la fix 500.000 mile...nici mai mult nici mai putin..posibi a mers cu ea pana la suma exacta si apoi a chemat o platforma sa tracteze masina.

La km astia nu mai ramane nimic din volan,dar posibil a schimbat volanul pe parcurs. :lol:

Luati in calcul toate aspectele si nu mai prindeti din zbor tot ce va baga astia pe gat.

http://www.youtube.com/watch?v=Nh4CsH3iOcw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Matt Marion a pretins că va înlocui Jetta cu un Golf VI TDI cu cutie DSG şi că e convins că de data asta nu se va mai opri atât de repede, ci va atinge milionul de mile :)

 

da de unde, cred si eu ca generatiile vechi de masini tineau mai mult.. acum la cat de ieftine le fac, nu cred ca mai atinge nici un sfert din cei 500k mile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi,eu am 1.8T de 5 ani si de atunci la motor am schimbat o singura bobina care era crapata(fara manifestari) si modului de aprindere care s-a ars tot din cauza mea ,ca am spalat motorul.

Am 152 000 in bord,si bag mana in foc ca nu sunt reali.

 

Distributia nu am schimbat-o niciodata,e OEM Gates.O singura data am schimbat bujiile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!