Jump to content

Intrebarea unui incepator


calcaneu
 Share

Postare recomandată

Salutare ! fiind nou p-acilea , am incercat si eu sa imi imbogatesc vocabularul cu tot felul de termeni tehnici , caci din pacate ce stiu de la Dacie vad ca nu e suficient pt a repara o broasca :lol:

Drept urmare , incercarea de a calcula preturile la piesele din Ungaria este inutila ... intrebarea mea este cam cat ar costa (grosso modo) o reparatie capitala a partii mecanice la o broscuta care nu a mai fost reconditionata , exceptand partea de tablarie , pe care sper sa fiu capabil s-o fac singur .

Ideea e ca sunt posesor de dacie din 97 si am permanent probleme cu ea , daramite sa cumpar o masina cu o gramada de ani si km in spate. M-ar interesa daca asha ceva costa 500 de euro sau 3000 de euro . Mersi fain !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • calcaneu

    33

  • RaduI

    11

  • victori

    8

  • MishuL

    7

Top Posters In This Topic

Ti-am "separat" eu intrebarea intr-un nou topic, acolo unde era e un topic strict ptr. "mici smecherii" si ponturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca RG e in masura sa-ti dea raspunsuri competente pt motor, iar Kastilio pt puntea fatza. La motor e dupa cum ai noroc si dupa cat te pricepi sa-ti faci singur si sa cautzi piese s/h bune. Daca mot e daramat, vrei totul nou si plateshti pt orice pe altul, sumele puse de mine oarecum din burta sunt:

- set 200-300 euro

- cuz palier 35-40 euro

- cuz maneton 15 euro

- cuz axa came- poate 10 euro

- set garnituri 15 euro

- rectif arbore 80 ron

- rectif bloc 150-200 ron

Pe urma s-ar putea sa mai fie nevoie de pompa de ulei, supape/ghiduri/rectif scaune supape (mai rar), poa' sa fie stricate chiulasele si sa tre' altele (mai ales la 1600 daca i s-a dat in goarna)...

Dar potzi gasi si mot complet la 100-300 euro si sa fie bun. Sau potzi gasi piese s/h bune si sa ieshi ieftin. Dar tre' sa ai rabdare sa cautzi, sa shtii ce cautzi, sa shtii sa evaluezi corect starea piesei gasite.... Mie mi-a luat 15 ani sa pricep ca mot de broasca e delicat si nu merge facut din ciurucuri - e drept, aparitzia forumului a limpezit diverse chestii si ai ieshit la iveala solutzii, surse de piese...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ole ! m-am mai lamurit si eu :)

@ RaduI : scuze , n-am gasit un loc mai bun de postat ... mea culpa :)

@ mihaiachi : deci un motor uman e undeva pe la 300 de euro ... problema e ca daca schimbi motorul e mai greu cu inmatricularea parca ... azi am studiat problema pe hoffmann si pe Pdf-ul cu piese din Ungaria si am ajuns la concluzia ca "puristii" au nevoie de bani si rabdare cu caru' ; piesele nu sunt originale , probabil sunt de calitate foarte buna , dar preturile mi se par de-a dreptul prohibitive in conditiile in care o broscuta in stare buna e 1000 de euro si cu banii astia poti cumpara pe site 2 aripi si parbriz + luneta .

O singura intrebare si ma bag la somn : a incercat cineva sa reproduca aripile fata/spate cu fibra de sticla ? am inteles ca e undeva la 15-20 $/mp daca stii de la cine sa iei materialele , deci daca ai timp si skill cred ca iesi un pic mai ieftin de 300 de euro cat costa una pe hoffmann .

Multumesc mult pentru lamuriri !!!

Toate cele bune !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ole ! m-am mai lamurit si eu :P

@ RaduI : scuze , n-am gasit un loc mai bun de postat ... mea culpa :P

.

O singura intrebare si ma bag la somn : a incercat cineva sa reproduca aripile fata/spate cu fibra de sticla ?

Nu-i bai , te lamuresti tu cum e organizarea pe aici.

Da, exista, dar numai ptr. modele post 68

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste nelamuriri :( Deci aripile astea de fibra le face cineva artizanal pe la noi sau vin de afara (la preturile de rigoare ) ?

Am citit un topic mult mai vechi legat de cromarea pieselor , dar am zis sa nu-l mai reinviu ca era vechiutz tare ... pana la urma cromarea , care mie mi se pare esentiala pt reconditionare , se poate face la noi la un raport pret/calitate decent ? din ce am citit pe net , pare destul de complicat , dar nu imposibil de facut electroliza asta .. reactivi se gasesc la Chimopar , dar nush la ce pret , lipseste baia Watt si un specialist :(

Toate cele bune !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru aripi de fibra, suna-l pe Karcsi. Setul complet de 4 aripi e in jur de 130Euro si se produc la Baia Mare. Dar, cum a zis si Radu, sunt pentru modele post 68, si sunt evazate.

Obs.: nu se pot croma :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se referea la cromarea unor piese.. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Klar ! O Broasca originala restaurata superb dar cu barile pline de pete de rugina = 0 barat..parerea mea ; barile sunt pur si simplu mult prea mari ca sa nu sara in ochi starea lor .

Mersi de info !! pacat ca tre sa fie numai dupa '68 :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry dar vad ca nu exista edit :huh: Ce model de broasca are clapa de alimentare a rezervorului pe aripa dreapta imediat in spatele aripii din fata ? Mersi fain !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry dar vad ca nu exista edit :huh: Ce model de broasca are clapa de alimentare a rezervorului pe aripa dreapta imediat in spatele aripii din fata ? Mersi fain !!

Pai...mai toate dupa 67 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai corect incepand cu anul de productie 68. Inca o lamurire: broastele dupa 68 au faruri "drepte" , pana in 67 au faruri "ovale"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 feluri de cromare: decorativa si dura. Decorativa e pt ce arata chiar numele, iar cromarea dura e pt reconditzionarea unor suprafetze sau se aplica inca din fabrica pe unele piese cum ar fi pistoanele (tijele) cilindrilor hidraulici cum sunt cei de la excavatoare, ca sa reziste la apa si la uzura... Se mai fol de ex la pistonashele etrierilor de frana....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din pacate nu m-a lamurit nimeni daca a reusit sa faca asa ceva ( acasa sau la un atelier specializat ) ;)

Banuiesc ca in 40 de ani ornamentele de broasca nu mai arata chiar noi , deci o solutie trebuie sa existe ;)

Singura idee care-mi vine ca sa faci o treaba din asta ca pe vremuri , cu 100.000 la mesterul X pentru o clantza , e la Tractorul Brasov , singurul mamut ramas in tzara unde cred ca mai merg manevrele astea clasice :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa existe ceva la Tirgoviste. Ia-ti tu fieru' si dup-aia mai vorbim :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate zinca la mine la serviciu, iar in orash shtiu 2-3 ateliere unde cred ca si cromeaza.

La mine se pot zinca numai piese care incap in buzunar/sub haina- deci NU bare.

Ornamentele sunt din aluminiu, alea se eloxeaza da nu shtiu unde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de info , victori !!

Am gasit ceva pe net , schema electrica de la o broasca ,cred , dar e in germana :(

asta e luata de pe http://www.kuebel-klub.de/ , sectiunea Technik

Modificat de calcaneu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.Am ornamentele de la faruri duse la cromat.Am uitat sa precizez sunt din Targoviste.Va tin la curent cu ce a iesit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am revenit fulgerator ;) cu o intrebare probabil stupida... poate cineva sa-mi traduca si mie cineva urmatorul text din romana in romana va rog ?

"Motorul il am demontat. Pornea la sfert dar

am vrut sa ii fac reparatie capitala. Erau rupte

urechile de la racitorul de ulei din bloc asa ca am

facut rost de altul. Blocul original nu il mai am.

Parerea mea este ca-i mai simplu sa faci rost de alt

motor. Ca sa il faci pe asta cu blocul cel nou ai

nevoie de cuzineti, Arbore la rectificat si tot ceea

ce implica reperarea unui motor. Merita dar e mai

complicat. "

Adicatelea motoru e praf si nu mai am ce face cu el ?

Multumesc anticipat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit fulgerator ;) cu o intrebare probabil stupida... poate cineva sa-mi traduca si mie cineva urmatorul text din romana in romana va rog ?

"Motorul il am demontat. Pornea la sfert dar

am vrut sa ii fac reparatie capitala. Erau rupte

urechile de la racitorul de ulei din bloc asa ca am

facut rost de altul. Blocul original nu il mai am.

Parerea mea este ca-i mai simplu sa faci rost de alt

motor. Ca sa il faci pe asta cu blocul cel nou ai

nevoie de cuzineti, Arbore la rectificat si tot ceea

ce implica reperarea unui motor. Merita dar e mai

complicat. "

Adicatelea motoru e praf si nu mai am ce face cu el ?

Multumesc anticipat !!!

Pai ar fi cam asa, pe scurt: "Motorul pornea la sfert dar m-a mancat in c** sa-i fac reparatie capitala ;) si l-am stricat"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Radule !

Deci se mai poate face ceva cu motorul ala ? daca da , cam la ce bani ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e vorba de motorul tau acolo in text? Daca tu l-ai scris, de ce trebuie tradus?

Inteleg ca era un motor bun, dar a fost desfacut pentru a vedea de ce merge. :)

Cu ocazia asta s-au rupt (sau au fost asa) urechile in care se prinde radiatorul de ulei si s-a optat pentru un alt bloc motor, care ar necesita operatiuni de planeizare/alezare, rectificarea arborelui cotit, cuzineti noi, eventual set motor nou.

Esti cam in situatia mea ( http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...ndpost&p=177443 ). Si eu ar trebui sa planeizez suprafata de imbinare a demicarterelor si sa alezez toata linia palierului (m-ar costa vreo 100-150Euro), + rectificat arbore (nu stiu pret, probabil vreo 50Euro), set nou de cuzineti (vreo 50 Euro); eu mai am si alte cele (prelucrari mecanice la volant, arbore, achizitionate shtifturi noi). Tu poate mai vrei un set motor (vreo 200 Euro). Asa ca se cam aduna iepuroii. Eu am ajuns la concluzia ca e mai rentabil sa-mi faca Tibi din Ungaria un alt motor. La el preturile pornesc de la 600Euro, pune el toate piesele si accesoriile, motorul e ca nou, ti-l si monteaza daca vrei si ofera garantie. Mie mi se pare cea mai convenabila solutie.

Chiar saptamina trecuta a adus Karcsi de la Tibi un motor pentru cineva din Bucuresti (forumist, dar o sa spuna el cine, daca va dori). Motorul e complet, reglat, rodat (a mers doua zile una-ntr-una, pe un stand special), ii trebuie doar filtrul de aer. Daca vrei, deseara o sa pun de acasa si ceva poze cu motorul asta, ca aici la munca nu-mi megre prea bine netul (sper sa nu se supere Karcsi, ca el a facut pozele, dar nu cred ca-i secret)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!