Jump to content

Golf HL VS. Leon FR


florinrmn
 Share

Postare recomandată

@C Z R: Nu este chiar asa mare diferenta de materiale incat sa merite 2500 de euro in plus Golf-ul.... 2500 sunt foarte multi bani de care ori iti iei optionale ori ii bagi inapoi in buzunar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • florinrmn

    48

  • Rave

    39

  • Cristian

    29

  • The_Ego

    14

2500 E s-ar putea sa-i castigi cand o vinzi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brandul costa. Sigur ca nu toata acea diferenta, dar contribuie si el acolo. In plus asta se traduce si intr-o valoare mai mare la revanzare.

Fiecare hatchback se adreseaza altui public tinta cu un alt buget. E pacat sa iei un Golf cu un motor mai slab si cu dotari in minus decat sa fi luat Leon cu o motorizare mai buna + optionale. Aceeasi poveste si cu Golf vs A3. 

Important este ce conteaza mai mult. Imaginea de marca, materiale de ceva mai buna calitate, dotari optionale care nu se gasesc la cealalta atunci Golf daca bugetul permite.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum discutam despre 2 modele ale 2 marci diferite, una de volum si cealalta care tinde sau are pretentii de premium, imediat apar sustinatorii aceleia din urma. As fi curios cati dintre cei care posteaza in topicul asta au avut macar curiozitatea sa deschida cele doua pdf-uri de la inceputul topicului sau sa configureze ambele modele. E mai simplu sa postezi de genul "nu se poate, cum sa fie asa mare diferenta", decat sa cercetezi singur daca nu cumva asa e. Am observat asta si in topicul deschis de mine acum un an, cu acelasi subiect, Golf vs Leon.

"E pacat sa iei un Golf cu un motor mai slab si cu dotari in minus decat sa fi luat Leon cu o motorizare mai buna + optionale." - nimic mai adevarat, din pacate fiecare are dreptul la o parere, fundamentata sau nu.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt curios de altceva. Cati oameni care chiar urmeaza sa-si cumpere o masina ar da 2500 de euro in plus pt un Golf, dotari similare, motor identic?

Eu aseara am vazut FR-ul colegululi D_T_Z (http://vwforum.ro/topic/103437-2013-seat-leon-fr-20tdi-nevada-white/) si practic asta a fost o reconfirmare a afirmatiilor mele de mai sus.

 

@C Z R : Perfect de acord cu tine. Insa eu sunt de principiu ca e mai bine sa-ti iei masina care-ti place decat sa-ti iei una care nu-ti place asa mult dar care are o valoare de revanzare mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte multi i-ar da daca i-ar avea. Asa cum foarte multi dau mai multi bani pe un Golf echipat mai slab sau cu un motor mai slab.

Asta e motivul pentru care sunt mai multe Golfuri pe strazi decat Len-uri, Octavii, Ce'ed-uri, Civic-uri etc

 

Si nu le poti spune ca au facut o prostie, asa cum nici celor care nu au luat Golf nu le poti spune ca au facut o alegere buna. Alegerea unei masini nu se face doar cu lista de optionale si cu pretul in fata, ochii si inima au un cuvant foarte, foarte puternic de spus in alegerea asta. Fiecare alege ce-i place si masina in care se simte bine si care-l reprezinta cel mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte frumos Rave, superb comentariul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice si eu doua vorbe aici fiindca m-am aflat recent in situatia de a alege intre cele doua: am facut configurari peste configurari si am testat mai intai Leon deoarece costa mai putin. Pe Leon am testat 1.2 TSI Style si 1.4 TSI FR (eu vroiam neaparat motor pe benzina). Apoi am testat Golf 1.2 TSI HL si 1.4 TSI DSG HL. De ce am ales motorizarea 1.2 TSI? Fiindca mi s-a parut un motor mai rafinat decat 1.4 TSI, mai silentios si care urca pe nesimtite in turatie. Sigur, 1.4 TSI ofera mai multa putere, dar mie mi-a placut mai mult primul. De ce am ales Golf (desi costa mai mult)? Fiindca mi-a placut mult mai mult interiorul, fiindca mi-au placut enorm scaunele (la Leon m-a durut un pic spatele dupa fiecare test, desi m-am straduit sa le reglez corect; evident, asta e o chestie profund subiectiva) si fiindca mi s-a parut ca ma reprezinta mai bine decat Leon. Deci au fost motive subiective (multe) si obiective (mai putine) pentru care am ales Golf. Nu m-am gandit absolut deloc la revanzare, ca nu sunt samsar. :)

 

Asa cum am mai spus, nu vreau sa isc polemici, dar nici nu pot fi intrutotul de acord cu cei care se uita pe configurator si zic: "nu merita sa dai in plus x euro pe Golf". Eu am considerat ca merita!

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca nu vad rostul unor polemici inversunate atat timp cat nu exista o retata universal valabila. Exista criterii care variaza foarte mult, unii vor putere, altii brand, confort interior, design, pret si in functie de ierarhizarea acestora se ia decizia.

Cum foarte s-a exprimat Navi referitor la criteriile care au dus la decizia in favoarea Golfului. Decizia este de multe ori mai mult subiectiva decat obiectiva si rationala.

 

Tot la fel se poate vorbi ca nu merita sa dai si mai multi bani pe un A3, dar garantat cine are buget serios de Audi nici nu se uita la Seat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca in primul rand masina o alegi cu sufletul, bineinteles, daca ti-o permiti. Imi place mult Porsche, dar mi-am permis doar un Seat.  :sly:

Daca iti place Golful, nu mai conteaza ca Leonul e mai ieftin, ca e mai bine dotat, ca are farurile mai frumoase, etc. Astfel incat eu inteleg perfect pe cei care aleg Golf si nu Leon, desi Leon e mai ieftin la dotari echivalente. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun... ca sa intelegeti ce lupta se da in mintea mea ratiune vs placere :))  Parca sper sa nu mai pot configura LEONUL si sa fiu oarecum fortat sa iau GOLF. DAR in acelasi timp cand vad un leon cum l-as vrea eu imi revine mintea la cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Am auzit ca sei de la Seat sunt dispusi sa lase mai mult din pret la negociere decat cei de la VW care nu prea negociaza ca oricum vand destul. Informatia este de pe Toledo vs. Rapid. Asa ca diferenta de pret creste fata de ce rezulta brut din lista de preturi.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza si ce poti sa iei si la ce bani. Din punctul meu de vedere, lucrurile ar sta asa (in functie de buget)

- 20.000 de euro - Leon 1.4 TSI FR configurat ca mai sus

- 25.000 de euro - Golf 1.4 TSI (ACT daca permite bugetul) HL

- 30.000 de euro - A-Klasse 180 AMG Packet

 

Golfurile se vand foarte bine pentru ca nu poti sa zici la mai nimic "Eh, asta nu-mi place la masina asta!"

La Leon gasesti, la Octavia gasesti, la orice gasesti, la Golf... trebuie sa te cam chinui ca sa poti spune ca lucrul X te deranjeaza. Si asta e unul dintre motivele pentru care multi renunta la optionale in favoarea siglei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o afirmatie usor exagerata, nu te supara. Ce spui tu acolo e posibil sa se aplice la Audi A3, in nici un caz la Golf :)

@Ebi: Depinde si de localitate. Aici in Sibiu la VW sunt destul de disperati sa vanda. Pe mine ma sunau 1 data la 2 zile sa vada daca m-am hotarat pe Golf. Asa ca eu zic ca merita incercat si in orase mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I se poate reprosa Golfului monotonia design-ului exterior si cam atat.

 

off topic: Golful a vandut mereu mult mai multe unitati pt ca se adreseaza unui public mai larg si faptul ca e mai scump nu a fost un impediment pt G5 si 6 sa vanda peste Leon (chiar si in vremuri de criza). E adevarat ca diferenta la interior era mare, iar acum la cele pe platforma MQB s-a mai estompat.

In 2010 nu era in primele 50 Seat Leon desi pretul de achizitie era tot mai mic cu 2000euro http://bestsellingcarsblog.com/2011/03/10/europe-december-2010-corsa-2-golf-leader-in-full-year/

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar cine nu isi poate configura un golf cum vrea el, isi poate lua un golf mai ieftin si din punctul meu de vedere mai frumos(leon). acuma fiecare stie cum sta cu bugetul si ce preferinte are in functie de marca, look, etc.

sper sa reintroduca motorul de 1.4tsi pe leon. sper/cred ca este doar o actualizare a listei preturilor. si vor introduce si motorul ACT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai sunat la un dealer Seat sa intrebi daca se poate comanda 1.4 TSI FR sau doar te bazezi pe informatiile din configurator?

Exista cateva 1.4 TSI FR in categoria "Cu livrare imediata".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat eu la dealer si raspunsul e ca 'se actualizeaza listele si se adauga 1.4tsi 140CP fara ACT' :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I se poate reprosa Golfului monotonia design-ului exterior si cam atat.

Uite eu ii reprosez si directia moarta si stabilitatea doar medie.

Cu alte cuvinte nu e o masina pentru distractie, e o masina corecta, bine finisata, cu spatiu din belsug etc, dar problema ei e ca nu te imbie sa tragi de ea. Adevarul e ca de fiecare data cand apare un model nou, experienta la volan este din ce in ce mai fada si din ce in ce mai asistata. Toate masinile incep sa semene din ce in ce mai mult.

Nu am mers cu Leon, insa pachetul cu LED-uri il scoate din anonimat, masina arata foarte bine si pentru multi asta poate fi argumentul principal, cu atat mai mult cu cat in Romania masina este o extensie si o compensare a stiti voi ce.

Vizual si emotional as alege Leon-ul. Rational probabil tot Leon-ul prin prisma diferentei de pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sper sa bage si EURO 6, asa zicea doamna de la PBN cand am fost, ca e posibil sa bage in vara:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a fost un impediment pt G5 si 6 sa vanda peste Leon (chiar si in vremuri de criza).

 

Nici n-a fost greu, mie Leonul 1M ('99-'06) mi se pare urat cu spume iar 1P ('05-'12), doar uratel si banal (sincer, de la 5 metri mie mi-era greu sa fac diferenta din fata intre un Leon, Altea sau Toledo). Oricum, Leonul actual mi se pare ca a sarit din spatele Golfului in fata lui si poate cu ocazia asta, o sa inceapa si Seat sa faca profit, ca pana acum un an-doi, mergeau in cap si stiu ca la un moment dat se faceau calcule serioase in VW Group sa vanda marca, fiindca e singura din tot concernul care face cifre rosii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa fim seriosi, sa crezi ca VW ar pastra in portofoliu timp de 17 de ani o marca care nu a avut niciodata profit? Eu sunt sigur ca VW castiga din aceasta afacere, sunt mai multe moduri de a avea profit, pe langa cel contabil. Incepand cu motoare, cutii de viteza si alte componente care sunt vandute marcii Seat si pana la productia unor modele in fabricile Seat, VW a stiut sa profite de pe urma Seat. Cam asa fac multinationalele, e cazul clasic de transfer al profitului in tara mama. Pana la urma, eu nu cred ca e vina marcii sau a angajatilor care muncesc in fabrica ca marca Seat nu e profitabila, e tot vina VW care limiteaza designul, calitatea materialelor si dotarile la un anumit nivel, pentru a nu canibaliza alte modele din cadrul grupului.

Da, modelele Seat nu sunt la fel de frumoase ca cele VW, nu au materiale la fel de bune si nici aceleasi dotari. Sa nu uitam totusi ca Leonul 1M era fratele mai sarac al Audi A3, avand acelasi interior, iar in fabrica de la Martorell se produce Audi Q3. Probabil ca nu stiti ca Seat a avut in cei 17 ani mai multi directori si sefi de design, lucru care nu poate decat sa dauneze imaginii de marca, avand in vedere schimbarile dese de limbaj de design si public tinta.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din 2006 incoace, cu o mica exceptie, Seat a fost EXCLUSIV pe pierdere, si nu una neglijabila:

2012: - 134 mil. Euro

2011: - 232 mil. Euro

2010: - 348 mil. Euro

2009: - 339 mil. Euro

2008: - 78 mil. Euro

2007: + 4 mil. Euro

2006: - 49 mil. Euro

1,2 mld. Euro in 6 ani.

 

Problema cu Seat e ca nu are o identitate bine definita: Skoda e cea "ieftina", VW e cea "de baza", Audi e cica "de lux si sport", Seat ar ramane sa ofere sportivitate la un pret mai accesibil, ceea ce nu prea e o nisa grozava de exploatat, mai ales in vremuri de criza. Oricum, cu ultimele modele care arata spectaculos de-a dreptul, se pare ca Seat e pe un trend crescator, ceea ce e imbucurator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou Seat nu mai ofera sportivitate, s-a schimbat si sloganul, nu mai e "auto emocion", e "enjoyneering". Cat despre pierderi, daca tie ti se par mari, vezi ce pierderi au Renault, PSA (Citroen si Peugeot) si alti producatori auto. Eu nu cred in amenintarile VW ca va vinde/inchide Seat daca nu trece pe profit, pentru simplul fapt ca lucrurile sunt mai complexe decat par, cei care lucreaza in domeniul financiar stiu mai bine cum sta treaba. Inchei aici off-topicul, spunand ca vad in fiecare zi din ce in ce mai multe Golfuri 7, dar din pacate admir mai mult Gofurile 6, Golful 7 e foarte foarte sters ca si design.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare... nu gasesc nici in dotari standard, nici in optionale: BC-ul este color in standard?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!