Jump to content

Golf HL VS. Leon FR


florinrmn
 Share

Postare recomandată

Buna seara,

 

Incep prin a spune ca am 18 ani si urmeaza sa primesc prima masina, din partea parintilor. Am apelat la forum din cauza ca, urmeaza ca in iulie sa dam comanda de un golf highline. Dilema in care ma aflu este urmatoarea: 1.2 tsi 105 CP si cu dotari( atasez 2 configurari in format PDF) sau 1.4 tsi 122 CP doar cu climatronic.

In principiu preconizez undeva la 10k-13k km/an, iar bugetul este de ~17000 de euro + un tichet rabla + cei 5% oferiti reducere de dealer.

Intrebarea mea principala este... merita suspesia independenta de pe spate in detrimentul dotarilor?

Astept cu mare placere sugestii/pareri.

 

Edit: promit ca o sa ii fac topic in aria "masina mea". :)

1.2 TSI.pdf

1.4 TSI.pdf

Modificat de florinrmn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • florinrmn

    48

  • Rave

    39

  • Cristian

    29

  • The_Ego

    14

Salut!

Short answer la intrebarea ta: Nu merita. Mai ales ca sunt ceva dotari printre care rear assist si composition media cred ca sunt cele mai bune.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta nu merita suspensia independenta pe spate, dar motorul de 1.4 sigur merita. E mai fiabil, are potential mai mare din fabrica cat si tuning ulterior, consumul e cam la fel.

Era sa uit, mai gandeste-te si la valoarea de revanzare peste cativa ani cand o sa te plictisesti de el...toata lumea o sa fuga de 1.2tsi pentru ca are o istorie cu probleme.

Modificat de cikinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Eu zic sa renunti la highline in favoarea comfortline-ului si la optionalele ce pot fi montate ulterior, gen jante si camera, si sa iei varianta cu 1.4 tsi.

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele motoare sunt noi. S-a renuntat la acel lant problematic.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti as sugera sa pui motorul pe primul loc , apoi  nivelul echiparii.personal a doua oara nu as mai ocoli xenonul,si rcd 510.astea doua schimba enorm masina si da o clasa in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xenonul merita, dar RCD-ul din ce stiu eu e cam scump din fabrica, la retrofit iesi mai ieftin.

 

Gandeste-te la motor prima data si apoi ia optiunile la care nu poti face retrofit. RCD, camera marsarier, senzori de parcare, stopuri cu led ... astea le poti lua dupa si la un pret cam la jumatate decat din fabrica.

 

Eu as lua varianta 1.4 tsi cu climatronic, jante de 17 (au pret bun) si suspensia. Restul se pot pune dupa. Eventual si xenonul daca esti bun la negocieri (cu parintii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai fiabil, are potential mai mare din fabrica cat si tuning ulterior, consumul e cam la fel.

Ambele motoare sunt cu totul noi, foarte diferite fata de cele de pe Golf VI, asa ca nu se poate pronunta nimeni cu privire la fiabilitatea unuia sau celuilalt.

Daca incearca cineva sa-ti mai aduca argumentul asta ignora-l!

Crede-ma ca 1.2-ul o sa fie mai mult decat suficient atat pentru mers normal (unde o sa ai un consum mai mic decat 1.4 TSI cam cu un litru) cat si pentru mers sportiv. Tu de-abia iti iei permisul asa ca as lasa mersul sportiv pe planul doi pana inveti sa conduci cum trebuie si m-as axa pe ce ofera masina. 

 

Crede-ma pe cuvant ca nu o sa simti cei 17 CP diferenta si nici lipsa suspensiei independente insa lipsa dotarilor le vei simti din plin odata ce incepi sa mergi cu alte masini. Sunt multe chestii pe care multi le considera inutile, insa odata ce merg 2 zile cu o masina care le are, incep sa nu mai vada rostul masinii fara acele dotari. Si eu intru in acest capitol.

 

Incearca pe cat posibil sa te feresti de dotari "puse ulterior" sau de "modificari" aduse masinii. Odata ce pornesti pe drumul asta nu te mai prea opresti si e mai bine sa nu o faci :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rave sa stii ca 1.4 de 1.2 difera destul, tinand cont ca e tinerel sigur ii vor placea si ceva senzatii, iar referitor la partea cu retrofituri, chiar e o boala, o resimt pe pielea mea, iar tu cred ca stii cel mai bine :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Se pare ca parerile sunt impartite... Masina o voi tine 6-8 ani pana voi reusi sa imi iau alta din banii castigati de mine eventual ajutat si de partinti. Deci din aceasta cauza poate ar merita 1.4. Poate in timp voi simti lipsa puterii :)

In acelasi timp ma gandesc, daca spuneti ca nu e diferenta (nici macar de confort?) intre suspensii, consider ca 17 cai in plus nu merita... avem in familie o Octavia 2 1.9 TDI si e suficient pt o masina, mai ales pt mine. Pana la momentul achizitiei sper sa fac un drive-test si cu 1.4 si cu 1.2 desi la VL nu le au pe niciuna.

Tot ce am calculat este cu 5% discount, sper totusi sa obtinem cam 7%.

 

L.E Am uitat... parerea mea e ca un litru in minus la consum compenseaza bine lipsa puterii.

Modificat de florinrmn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta in primul rand sa mergi cu ambele motoare, chiar daca trebuie sa ajungi in Bucuresti pentru a face lucrul asta. Mai bine faci acum 2-300 de Km decat sa traiesti 5-6 ani cu o masina/motor de care nu esti multumit. In acelasi timp, cauta sa mergi cu o masina care are optionalele pe care le vrei tu, ca sa vezi exact cat de mult conteaza acestea sau nu.

 

In al treilea rand, mai exista si alte masini in afara de Golf. Din punctul meu de vedere, la banii aia, ar trebui sa te uiti la un Leon. Poti sa iei un 1.4 TSI 122CP, FR - echipare de top care vine si cu alte bari, jante 17 etc, faruri led, stopuri led etc. Si masina este mult mai frumoasa decat Golf-ul fiind, mai mult sau mai putin, la fel pe parte mecanica.

 

Leon 1.4 TSI FR.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Nu mai exista in VL reprezentanta SEAT :|... va trebui sa ma deplasez si pt alte variante.

Din poze imi place interiorul Leonului mai mult ca cel al golfului, dar nu am idee cum sunt materialele... nu am avut ocazia sa il vad live niciodata:D, si imi mai place si pretul!

Modificat de florinrmn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa te gandesti bine pentru ca masina merita. Si are dotari mult peste cele ale unui Golf la pret echivalent, lasand la o parte faptul ca e mult mai potrivita unui tanar decat un Golf.

Este mult mai sportiva si tinereasca prin aspect, mai ales daca vrei unul in doua usi...

 

SEAT-Leon-SC-Photos-14.jpg

 

Mai multe info aici si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In niciun caz nu va fi in doua usi, nu imi place ideea. Vreau sa fie si practica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 pentru Seat! Arata f bine si noul interior este foarte frumos! Plus ca ai mai multe optiuni la aceiasi bani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+2 pt Leon. Are un design mai fresh si nici interiorul nu este mai prejos. Noul Leon a avansat mult in ceea ce priveste interiorul si dotarile fata de precedenta versiune.

 

Am vazut ca ai zis ceva de confort, daca iei 1.2 cu suspensie sport va fi si mai dura. Stiu ca te obliga la jante de 17" sa iei suspensie sport.

Oricum testdrive-ul  ramane sfant ca sa te poti decide.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leonul FR are tot punte in spate? Daca are nu e acelasi lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e cu puntea spate la Leon. De ce este asa o sperietoare puntea spate la 1.2? In realitate si mai ales ca esti la prima masina nu vei simti.

Ideea este ca poti lua un motor ceva mai potent si dotari mai multe. Ce a configurat acolo Rave la 20.000e cu faruri led, sistem Multimedia Plus, Sound System, Pachet iarna si senzori de parcare daca le pui pe un golf te duci mult mai mult, chiar si la motorizarea de 1.2

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi tot pe golf ,alege motorul 1.4 tsi , de 1.2 o sa te plictisesti f.repede ,nu zic ca 1.4 este vreo naveta spatiala dar este o mica-mare diferenta !

Modificat de PH93PLM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, are tot semi-rigida spate. Dar ai asta pe motorul de 1.4, nu pe cel de 1.2 ca la Golf. Plus ca ai mult mai multe dotari si exteriorul mai frumos in aceiasi bani.

Suspensia sport este ceva mai dura decat cea normala dar nu e de speriat. Nu o sa fie mai niciodata deranjanta sau destul de dura cat sa o simti, e aproape acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca incepator e foarte important sa te scoata si masina din unele situatii limita in care poti ajunge intr-un fel sau altul. atunci conteaza diferenta de 10cp in plus, cauciucuri mai bune, suspensie mai buna si mai eficienta, etc.

i'm just sayin'

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca incepator poti sa pierzi controlul masinii si atunci cand o folosesti la jumatate din ce poate ea, si niciun incepator de pe lumea asta nu duce o masina la limita, ca sa simta acolo diferenta dintre o punte spate independenta si una semi-rigida.

 

Hai sa fim seriosi, masina asta o sa fie folosita la drumuri pana la facultate, iesiri cu prietenii in oras, eventuale drumuri in afara orasului, pana la mare etc. Si pentru asa ceva e nevoie de un consum decent (adaptat studentiei), spatiu decent pentru prieteni/prietene, aspect exterior frumos/interesant (si aici Leon-ul castiga), aspect interior frumos/interesant (si aici Leon-ul castiga), unele dotari de bun simt in interior (si aici Leon-ul castiga) si unele dotari care sa ia ochii prietenilor (si aici tot Leon-ul castiga).

Vorbim de o masina cu faruri full-Led care sunt peste xenon si arata mult, mult mai bine, o forma foarte frumoasa a caroseriei, stopuri led, interior cu o forma frumoasa, scaune sport cu cusatura rosie, volan sport tot cu cusaturi rosii, lumini interioare pe usi albe/rosii; sa fim seriosi, e mai fita masina decat un Golf.

 

Singurele puncte forte ale Golfului la banii aia e calitatea putin mai buna a unor plastice din interior - dar asta e total irelevant pentru un baiat de 18 ani - si sigla de pe capota. Golful incepe sa merite cand vorbesti de scaune Ergo-Active, navigatia mare, Lane-Asisst, Automatic Cruise Control etc. dar toate astea, in primul rand, duc pretul mult prea sus pentru bugetul asta, si in al doilea rand, sunt adresate unei grupe de cumparatori ceva mai in varsta. Golful e pentru familii tinere, cu un copil, etc. si nu e cazul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Sunt aproape total de acord cu rave, deoarece

1. daca am ajuns in situatia in care 10 cp sau suspensia sa faca diferenta, si ca incepator am ajuns cu masina la limita... nu ma vad prea bine.

2. leonul intradevar are un raport pret/ce ofera mai bun

 

In acelasi timp parca ideea golfului cu 1.2 mi se pare mai buna, pt ca:

1. Masina va face drumuri Valcea-Bucuresti si alte plimbari de genul mare/munte/etc unde, cred eu, ca totusi 1 litru pt 10 cai in plus nu merita.

2. Nu ma pasioneaza dotarile care sa ia ochii prietenilor, asa cum spune si prietena leonul parca nu prea ma reprezinta, eu fiind mai conservator de fel.

Modificat de florinrmn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi luat Leon fara sa stau pe ganduri! E cam aiurea sa dai atatia bani pe o masina fara xenon, sa nu mai vorbim de tehnologie led care e de ultima generatie! Tot ce conteaza e sa iei o masina care sa te multumeasca pe tine si sa indeplineasca cu brio nevoile tale!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred eu, ca totusi 1 litru pt 10 cai in plus nu merita

 

Diferenta de 1 L/100Km este valabila doar in oras, in afara orasului diferenta este aproape insesizabila. Oricum, gandeste-te si asa:

- la 1.000 de Km facuti pe luna (pentru ca ziceai ca o sa mergi cam 10-13.000 Km pe an), aceea diferenta de 1 L/100 Km inseamna 60 de lei.

Fara suparare dar suma asta este aproape insesizabila pentru mai toata lumea asa ca nu te ghida doar dupa consum cand alegi masina.

Nu ma pasioneaza dotarile care sa ia ochii prietenilor

 

Corect, o gandire matura. Dar unele dotari de acolo nu sunt doar de "fite".

Farurile led sunt la fel de (daca nu mai) bune ca cele cu xenon si ajuta enorm la vizibilitate. Atat sa vezi tu mai binee, cat si sa fii vazut mai bine de catre altii. Mai ales ca sunt si adaptive si te vor ajuta foarte mult pe drumurile de langa Ramnicu-Valcea.

Stopurile cu led la fel. Arata foarte bine si sunt putin fita, dar ajuta si sa te vada altii de mai departe, mai ales pe ceata sau ploaie.

Pachetul iarna vine atat cu scaune incalzite, care sunt geniale iarna. Mai ales pentru ca motoarele astea se incalzesc destul de greu. Trec vreo 10 minute pana se incalzeste motorul, si mai ales in afara Bucurestiului asta inseamna ca o sa ajungi unde vrei sa mergi cu masina rece si cu tine la fel. Scaunele incalzite fac drumul asta mai usor de suportat, duzele incalzite de la spalatoarele de parbriz ajuta si ele iarna. Si spalatoarele de faruri fac minuni pe drumuri murdare sau pline de noroi.

Dar cel mai important lucru e asta

Tot ce conteaza e sa iei o masina care sa te multumeasca pe tine si sa indeplineasca cu brio nevoile tale!

Eu zic sa mergi cu toate si vezi care te multumeste cel mai mult.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!