Jump to content

1.9 TDI 131 CP 5viteze - 6 viteze


maxx
 Share

Postare recomandată

Dupa regula de 3 simpla ar trebui ca la 4000 rpm in trapata a 6a sa atinga 226 km/h.

Oricum...hai sa fim seriosi acum, cutiile cu 6 trepte sporesc performantele masinii (demarajul si reprizele), imbunatatind in acelasi timp si consumul. Altfel de ce ultimele generatii de cutii automate ar avea 8 rapoarte, in prezent? Le-ar fi lasat cu 4 trepte cum erau acum 20 de ani si cu asta-basta.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai io nu inteleg ce tot baga atat viteze in ele peste 1-2 ani o sa avem cutii cu 12 trepte de ne plictisim sa schimbam la viteze sau pana sa apuci so dai pe 12 tocmai ajungi acasa. eu sunt super multumit de cutia mea cu 5 trepte si nas dao pe una cu 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci maniac81, am postat si poza pe forum, acum nu mai e, motivul...cred ca-l stii. Nu stiu cat avea la 4000, sincer.

Sun noul proprietar si face o poza (daca o fi dispus).

In alta ordine de idei, aici pare un flame intre 5 si 6tr, asa vad eu. Toate sunt bune, depinde pe care o ai :icon_thumright:

Daca faci multa autostrada, lejer cv. cu 6tr bate tot ce vrei. Consum, silentiozitate, comfort, motor lejer turat (automat are viata mai lunga).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etajarea cutiei de pe motorul ASZ 1.9tdi 131cp este total diferita de AVF 131cp.

Spre exemplu la ASZ a6a 3000rpm viteza aprox 170km

pe cand la AVF a6a 3000rpm viteza aprox 155-160km ca si la AWX (5trepte)

=> Pe GOLF IV,Audi A3 etc.... A6A este mai lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e neaparat necesara poza eram doar curios de viteza pt ca mi se pare prea mare si mi-ar placea si mie 120 intr-a 6-a la 2000 de ture. ma multumesc cu 100 intr-a 5a e mai usor la depasiri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De consum in favoare cutiilor in 6 trepte putem vorbi in regim de autostrada ce din pacate la noi nu prea este. Din cate am auzit de la cei cu cutii in 6 trepte in oras ei consuma cam cu 0,5-1 L mai mult ca si cei cu cutii in 5 trepte. Este o observatie de a mea bazata pe consumurile auzite de la cei cu cutii in 6 trepte adica 10L urban fata de 9L cat consuma AWX-ul meu cu cutie in 5 trepte.

Referitor la schimbarea treptelor pt masina din semnatura va pot zice urmatoarele:

- sub 65-70 km/h nu ai ce cauta in treapta a 4-a (eventual pe deal in jos)

- sub 85-90 km/h nu ai ce cauta in treapta a 5-a

- nu fac referire la viteza a 6-a ca nu am

De aici trag concluzia ca in cazul in care umbli prin oras si faci drumetii scurte pe "autostrazile mioritice" nu beneficiezi de avantajele cutiei in 6 rapoarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul depinde de la persoana la persona pentru ca si a mea tot AWX consuma tot in jur de 10 in oras (adica eu consum atat pentru ca masina ar putea fi si mai economica). Mi se pare ciudat consumul sa fie mai mare la cutia in 6 trepte deoarece treptele fiind mai scurte, dupa logica mea, motorul nu este fortat la fel de tare ca la 5 trepte, si banuiesc ca la 50-60 de km/h este o treapta care sa tina turatia unde trebuie pentru un consum scazut. In acelasi timp mi se pare ciudat si faptul ca ambele cutii ating 0-100 in timpi aproximativi egali daca am vazut bine, deoarece treptele fiind mai scurte logic mi se pare sa accelereze mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

In oras 6 trepte pe mine ma cam deranjeaza, in viteza a 3-a sunt prea turat a 4-a ma urc pe cei din fata. Cat despre consum ... aceeasi masina (bora 1.9TDI 4motion 6 trepte) eu in oras am consum de 10 mers normal pentru mine(dar am reusit sa scot si 7 in oras, noaptea, si mers babeste :D), fostul propietar avem 8,5-9 in oras.

PS: fostul propietar e prieten bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai un consum foarte bun. 10% in oras si e si 4motion e super ok. Consumu acela de 8-9% in oras in bucuresti nu il prea cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre cutiile cu 5 si 6 trepte(AWX si AVF) nu exista nicio diferenta!Amandoua la 3000rpm au 150km/h.Le-am avut pe amandoua si de asta stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa.

La viteza in ultima treapta e o mica diferenta (in favoarea celei cu 6 trepte). Diferentele si mari sunt la demaraje si "mestecat" in cutie - lucru ce poate deveni obositor in trafic urban.

Referitor la treptele 3-4... e cam asa cum spune Andrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus, 6 trepte inseamna rapoarte de transmisie mai scurte, deci cuplu mai mare la roata (de aici AVF are 310 nm fata de cei 280 ai lui AWX). Cuplu mai mare la roata inseamna masina mai agresiva in accelerari.

Tot ca avantaj la cutia cu 6 trepte: motorul functioneazade obicei intr-un regim de turatii usor mai scazut, deci, macar teoretic, ar rezulta o viata un pic mai lunga, si un consum de carburant mai mic.

Dezavantajul, cum s-a spus si mai sus, e ca in oras "mesteci mai mult in mamaliga". Dar facand co omparatie cu loganul 1.5 dci al lu' taicamiu, am observat ca primele 5 rapoarte ale cutiei de pe passat sunt identice cu cele ale cutiei de pe logan 1.5 dci (aceasi viteza la aceasi turatie, exceptia constand in faptul ca loganul nu mai are si cea de-a 6-a treapta :D). Deci daca marea majoritatea romanilor mesteca la fel in mamaliga (spun asta pornind de la premisa ca logan dci si suratele sale din grupul Renault sunt foarte raspandite la noi) inseamna ca nu e un efort-supraomenesc sa circuli in oras cu o cutie cu 6 trepte, asa cum considera unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Condusul in oras cu cutie de 5 sau 6 trepte tine doar de obisnuinta soferului cu cutia (5 sau 6 viteze) si de stilul de condus: turat si subturat. Cei care conduc turat nu vor utiliza viteza a 4-a in oras, ci vor avansa cu viteza a 3-a pana la 2500-2700 turatii ceea ce implica viteza de maxim 70-80km/h, viteza care nu este prea legala in oras. Cei care conduc subturat vor schimba vitezele la turatii mai mici, adica mai des, schimband de exemplu la 1600-1800turatii vor folosi si viteza a 4-a.

Passatul meu 2002, 1,9tdi, AVF, 130 4motion are fix 150km/h la 3000t/m in viteza a6-a, ceea ce s-a mai spus in posturile anterioare. As dori sa posteze cineva care are Passat 4motion, motor AWX si 5trepte (manuala sau tiptronic) viteza obtinuta in treapta a 5-a la 3000t/m.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost plecat cu 2 masini a mea si in ca o skoda superb AWX (5 vit) la drum lung, am facut 4500 km in 10 zile. Am mers in tandem, eu in fatza el in spate. Consumul meu a fost 7,1/100km si al lui a fost de 7,3-7,4/100km, viteza de coraziera era 160km/h. Deci diferenta nu este asa mare la consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

La 130 km/h pe Autostrada A1 imi ia cam 5.3%.. in oras cam 8% mers normal, nu trosnit :)

Am pus un clip pe you tube cu consum pe autostrada :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romm2008, si cate viteze ai, cinci sau sase? La cum am vazut ca stau acele banuiesc ca erai pe pilot auto... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romm2008, si cate viteze ai, cinci sau sase? La cum am vazut ca stau acele banuiesc ca erai pe pilot auto... :Driver:

Salut,

6+1 trepte. Da, eram pe pilot..e mai odihnitor pe autostrada.Mentionez ca n-am 4motion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bune si niste postari asemanatoare cu ce am pus eu..Unii mai si exagereaza cu consumurile ( + si - ).

Oricum mi se pare cam ciudat compu de bord..creste prea repede consumul daca stai pe loc, precum si daca urci in trepte.

De exemplu daca am la intrarea pe autostrada o medie de 5% sa spunem ( mers extra-urban ) pe 30 km parcursi, daca urc in trepte normal, nu sportiv, de la 40-50 la ora cand incepe accelerarea pana la 130km/h unde setez pilotul, imi creste consumul cu 0.3 %, deci ajunge la 5.3 %. Mi se pare ca nu prea ca nu indica bine compu si asta e o problema pe care au sesizat-o mai multi.

La Skoda Octavia de exemplu, se updateaza imediat in functie de mers si consumul instantaneu si consumul mediu si km ramasi de parcurs. Mergi la consum, iti recalculeaza in cativa km drumul ramas de parcurs cu consumul respectiv, mergi tare, la fel, scad km. La Passat, daca ai o medie de 6.5 de ex si-ti indica 300 km cu motorina pe care o ai, in cazul in care schimbi stilul de mers si mergi cu 5% km ramasi de parcurs raman la fel pana in momentul in care consumul la km reali se identifica cu cel aratat in bord si incepe sa scada din 10 in 10.

Mai exact. Imi indica 300 km ramasi de parcurs, scad consumul si parcurg 30-50 km, pe parcursul asta imi va indica tot 300 km de parcurs. La skoda octavia imi va arata dupa 5 km in loc de 300, 340 sau ma rog, cat calculeaza compu. Chestia asta e derutanta pentru ca daca schimbi stilul de mers nu stii exact cat mai poti merge. Am mai observat ca daca pornesc masina si dau pe consumul mediu care tocmai incepe, masina fiind pe loc, consumul asta creste nebuneste :)) ajungand foarte usor la 30% urmand sa scada dupa ce masina incepe miscarea..Aceeasi mentiune, compu e cam aiurea..In rest sunt foarte multumit, calitatea isi spune cuvantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romm2008 este un topic in care se discuta problema consumului la passat aici.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

o intrebare de baraj..credeti ca poate fi diferenta intre cutia de viteze cu sase trepte la o masina normala fata de una pachietul sport..?..cel de fabrica mentionez!!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: La pachietul sport treptele inferioare pot fi mai scurte pentru o accelerare mai rapida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Existe diferente si intre masinile cu acelasi pachet,indiferent care este acesta, daca difera anii de fabricatie. Aici sunt doar la motoarele 1,9tdi pd fara 4motion.

Tipuri de cutie de viteze si afectarea lor, atentie, doar cele mecanice...

Cutie de viteze tip 012/01W motor 74kw(101CP):

-reper EEN din 10/00-04/03;

-reper GFL incepand cu 05/03.

Cutie de viteze tip 012/01W motor 96kw(131CP):

-reper FHN din 10/00-04/03;

-reper GGB incepand cu 05/03.

Cutie de viteze tip 01E/01A motor 96kw(131CP):

-reper ELN din 10/00-04/01;

-reper ELP din 10/00-04/02;

-reper FRK din incepand cu 05/02.

012/01W este cu 5 viteze.

01E/01A este cu 6 viteze.

Cea mai lunga treapta este treapta a 6-a de pe cutiile ELN si ELP, fiind mai lunga decat oricare a 5-a de pe cutiile cu 5 viteze, dar diferenta este minuscula.

Ex: viteza a 5-a are 49,20km/h la 1000rot/min, cutie FHN, 195/65R15, circumferinta 1937mm;

viteza a 6-a are 49,97km/h la 1000rot/min, cutie ELN/ELP, 195/65R15, circumferinta 1937mm.

Referintele sunt din Revista Tehnica Passat cu motoarele 1,9tdi pd 101CP si 130CP.

Parerea mea este ca exista diferente de viteza intre cutiile cu 5 si 6 viteze.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

stie careva un specialist pe adaptari ?as pune o cutie in 6 rapoarte pe un motor de 81 kw si 5 rapoarte, dar nu stiu daca e posibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De putut s-ar putea sa poti, insa nu trebuie sa schimbi doar cutia.....trebuie planetare si alte chestii....si nu stiu daca merita din pct de vedere financiar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tii masina o luna nu merita daca o tii pana trece sora lu' criza eu zic ca meria!~!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!