Jump to content

Broscuta de 1600


alexs307
 Share

Postare recomandată

He-he,dragii mosului,uite cat de ciudat se intoarce roata,acum cateva luni era printre TDI-istii inraiti,visand la flashtuning si turbine mai mari,acum sunt proaspat posesor de broscuta.

1600cc, din 1976, motor AS (parca)...planuri mari,bani nu atat de multi la acest moment,dar pe cale sa vina.

Intrebarile rasar pe masura ce stai de vorba cu cei din jur,ceea ce ma bucura este ca am o multitudine de modalitati de a face ceva inedit din aceasta masinuta.In primul rand,dupa ce am dat SEARCH pe cateva chestii ce m-au interesat, am ramas inca cu multe nelamuriri.Sper sa ma puteti ajuta cu raspunsuri pentru a sti pe ce cale apuc.

1.Masina are 1600cc si 37KW...cum se comporta acest motor?va fi oare suficient sa puna in miscare masina dupa ce va fi echipata cu jante de 9 toli :) ? Ce este efectiv de capul acestui motor,performantele sale ma pot convinge sa-l pastrez?

2.Amicii mei buni mi-au sugerat un ENGINE SWAP...bucuria vine din faptul ca am de ales intre un motor de VW Transporter 2000cc benzina si un 1.8GTI 139CP de golf2...care transplant de motor implica mai putine modificari,din experienta voastra,si care sunt in principal pasii de respectat?

3.Ce are imbunatatit aceasta masina fata de variantele anterioare lui 76?...Franele fata pe disc am inteles ca in 76 au fost introduse de serie...

4.Din start as dori un set de praguri din acelea mari si un eleron des intalnit pe broscuta...aici voi posta o poza sa vedeti despre ce e vorba...catre cine ma sfatuiti sa ma indrept:catre meseriasii din Baia Mare sau din Brasov?

5.Marturisesc ca am la dispozitie ebay-ul german,asa ca orice inlocuire de reper pe parte de suspensie si frane,de ce nu si motor (in cazul in care il voi pastra) se va face cu piese de origine...totusi,ce magazine importa in Romania piese pentru Kafer?

Multumesc anticipat,deocamdata cam atat as vrea sa stiu,pe masura ce lucrurile vor incepe sa capete un sens voi reveni cu alte intrebari.Numai bine,

Dragos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alexs307

    24

  • MishuL

    18

  • RaduI

    7

  • guvydu

    6

Top Posters In This Topic

salut....si bine ai venit printre noi.... din prima vreau sa-ti spun ca detii cea mai tanara broscuta germana dintre cei de pe forum.... cel putin asa stiu eu :D, si una dintre ultimele fabricate in germania... :)

referitor la intrebarile tale... o sa-ti raspund din punctul meu de vedere

1. motorul de 1600 are 54 cp, standard...este un motor destul de puternic, dar depinde ce vrei sa faci cu el... nu este de alergat, dar nici de stat in coada loganelor :D Eu pe masina am un 1600, e drept cu probleme...dar pana de ceva timp am fost multumit de el...sfatul meu - partreaza-l (explic mai jos de ce)

2. despre ENGINE SWAP, pot sa zic ca este o provocare, nu este ceva greu, intrucat exista multe astfel transplante, de genul motoare de dacia, de opel kadett, de golf 1 de golf 2 etc...principalul dezavantaj al unui transplant, este ca, avand motorul pe spate, trebuie sa gasesti o metoda de racire a motoarelor cu racire pe apa... variante exista desigur, dar... mai sus ziceam sa pastrezi motorul de 1600, intrucat exista posibilitatea de modificare a lui, lucur care nu este complicat atata timp cat dispui de ceva banuti. astfel, prin inlocuirea camasilor si pistoanelor cu unele Slip-in, schimbarea axei cu came cu una sport, montarea de 2 carburatoare si adaugarea unui circuit suplimentar de ulei, si alte mici modificari, poti ajunge lejer la capacitati de genul 1700-2000 cmc si puteri ale motorului intre 60-110 cai, care, iti spun ca RUPE...orice

Avantaje la o astfel de alternativa ar fi mai multe...in acte ramane motorul de 1600 (nu stie nici dracu ce ai tu sub table) rovigneta, impozit si asigurare mai mici, lipsa de probleme de genul adaptari riscante de motor pe cutie, modificat caroserie, omologari de la RAR, etc...plus un sentiment de satisfactie in fata celorlalti de genul "uite ce poate motorasul meu.." :P (cel putin din punctul meu de vedere :D).

3. masina asta este varful de gama al broscutelor standard germane, si aici includ caroseria aerodinamica si spatiul interior datorat trecerii la un parbriz curb, montarea unei suspensii fata McPherson, foarte eficienta, discuri fata, cutie de viteze foarte eficienta, care se comporta execelent cu orice capacitate cilindrica, si mai ales, posibilitati multiple de modificari, ex motorul, franele fata/spate pe discuri, care se pot adapta mai mult decat lejer de pe un porsche 924/944, interior adaptabil, etc.

4. componente din fibra de sticla se gasesc si colo si colo....acum nu stiu care cum sunt dar pot sa zic ca am vazut masini de ambele parti si mi s-au parut reusite... iti spun ca depinde foarte mult si de localitatea in care te afli.

5. noi nu recomandam e-bay...noi.... www.hoffmann-speedster.com

cam atat pot spune eu...

felicitari si succes!! ;)

P.S. baga niste poze!!!

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5. noi nu recomandam e-bay...noi.... www.hoffmann-speedster.com

Hmmm.... si-a luat Bubu un ind de nivel benz., cu cablu, made in Brasil, de pe Hoffmann.... Arata ca o piesa piratata de Dacea facuta in fundu' Ferentariului. Rama aia lucioasa e dkk, plina de bavuri si URATA, gemuletzul, de plastic, arata ca un geam nespalat, iar ca sa potzi infige becul tre' sa largeshti gaura cu pila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu credeti ca daca cumperi din germania, o sa primesti piese nemtesti. si nemtii vin aici in state sa cumpere piesele facute din brazilia si din mexic, sau chiar piese chinezesti. eu m-am intilnit cu unii si chiar si cu cei din belgia de la bbt. tipi au cumparat de la prietenul meu care vinde en gros. sint si piese germane, dar costa mult mai mult ca cea mexicana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut....si bine ai venit printre noi.... din prima vreau sa-ti spun ca detii cea mai tanara broscuta germana dintre cei de pe forum.... cel putin asa stiu eu :D, si una dintre ultimele fabricate in germania... :)

referitor la intrebarile tale... o sa-ti raspund din punctul meu de vedere

2. prin inlocuirea camasilor si pistoanelor cu unele Slip-in

5. noi nu recomandam e-bay...noi.... www.hoffmann-speedster.com

doar mici comentarii la cele de mai sus

- slip-in-urile nu sunt recomandabile - 87 sau 88 mm inseamna doar camasi mai subtiri -> supraincalzire -> uzura prematura set motor

pe motorul de 1600, cu cursa standard de 69mm (adica vilbrochenul ei actual), cilindreele recomandate sunt de 90.5mm (1776cm), 92mm (1835cm), 94mm (1914cm) - sunt seturi care se monteaza prin prelucrarea atat a carterului cat si a chiuloasei, datorita diametrului mai mare decat standard

- e-bay e ok, atat timp cat poti sa te intelegi cu vanzatorul in prealabil ofertarii - personal as cumpara si de pe e-bay, si de pe www.samba.com, mai ales ca o piesa s/h dar in stare buna, este, din pacate (sau din fericire) de multe ori, superioara, calitativ, unei piese noi facuta in Mexic, Brazilia, sau mai rau, Taiwan/China

- bueii, a mea e cea mai noua de pe forum - e drept mexicana - 1981! ;) - dar nu si cea mai noua din Romania - stiu ca mai exista cel putin doua mexicane - una din 1982, neagra, si una din 1985, verde, in Bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aai din 82 e de vinzare... daca e cineva interesat.... :) arata cool numa' ca a cam dat rugina prin ea... boala mexicului :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o vinde moshu? la ce bani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai shtiu exact... parca 1800.... am vazut anuntz pe undeva.... daca vrei am nr de tel al moshului... :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca are si carlig de remorcare pe ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... bueii, a mea e cea mai noua de pe forum - e drept mexicana - 1981! :D - dar nu si cea mai noua din Romania - stiu ca mai exista cel putin doua mexicane - una din 1982, neagra, si una din 1985, verde, in Bucuresti...

:D mai, am zis cea mai noua dintre broscutele germane.... de acord? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca astept masina sa vina pe platforma,revin cu poze de indata ce o primesc,poate joi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e pe drum de la Bucuresti incoace catre Iasi... ;) ...e pe platforma...trebuie sa dau :emthdown: soferului....

Modificat de alexs307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e pe drum de la Bucuresti incoace catre Iasi... ;) ...e pe platforma...trebuie sa dau :D soferului....

Inca o broasca in Iasi??? OOO trebuie sa fac un drum la Iasi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dom'le,care este...masina a sosit...rugina pe ici pe colo,putine indoituri...ma surprinde cat de bine si de ferm se inchid portierele,fara a le tranti,fara a le misca,se inchid extrem de bine...nu are parbriz curbat,este drept...bineinteles,scos joja la ulei,nivel maxim,pus baterie noua,ca nu avea deloc,putina benzina in capul carburatorului si pedala...are cumva soc automat?...ca eu nu am reusit sa gasesc nici o clapeta prin masina de care sa trag...a pornit la a 4-a sau a 5-a cheie,s-a incalzit usor,sta la ralanti,foarte frumos...merg si farurile,si vitezometrul,si becurile in bord...are un stop spart...intrebare:pentru ce sunt cele doua mici leviere de actionare de pe langa frana de mana?...aaa,am uitat,nu are frana deloc...pauza,zero...cam atat...maine va pun poze,acum sunt prea entuziasmat,am ramas fara baterie pe telefonul cu care am pozat,iar restul de poze si filme sunt la colegii mei,care au venit in numar mare sa vada noua achizitie...inca un lucru,ca sa-mi dau seama...am dat 400 euro pe masina,e mult sau putin?

stiu ca e prea devreme sa ma gandesc,mai ales ca nici nu stiu de unde sa incep,insa trebuie sa stiu din timp,sa-mi fac calcule,etc...stie cineva unde gasesc praguri si eleron ca cele de pe masina din poza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand, sa o stapanesti sanatos!

numarul 2: are soc automat, e in dreapta carburatorului.

3. levierele sunt pentru comanda caldurii: inchis/deschis caldura unul si inchis/deschis clapetele sa bage in spate al doilea.

4. 400 de euro e un pret bunicel(parerea mea), e bine daca nu e mancata de rugina si e bine ca merge motorul (oricum trebuie sa vezi ce e in el). mai ai de munca la ea, da si cand o sa iesi cu ea pe strada, veselie mare!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e masina ? Din poze ? Pai...cred ca o stiu de la parada din 2003, avea nr de IS si motor T4 parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari.

400 e e un pret bun.

Levierul dinspre sofer este pentru inchis deschis caldura. Cel dinspre pasager este pentru directionarea caldurii spre fata si parbriz sau doar in spate.

Cum vad eu acum: in primul rand incepe si studiaza masina din fata pana in spate, noteaza toate intrebarile si pune-le aici pentru a invata masina. Exista printre noi multa documentatie incearca sa faci rost de ea.

Referitor la elementele de tuning: am vazut asa ceva la masinile facute la Brasov. De asemenea poti vorbi si cu cei din Baia Mare, si eu faca asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iata si pozele...

trebuie sa pun o poza neaparat si cu numarul de inmatriculare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dom'le,care este...masina a sosit...rugina pe ici pe colo,putine indoituri...ma surprinde cat de bine si de ferm se inchid portierele,fara a le tranti,fara a le misca,se inchid extrem de bine...nu are parbriz curbat,este drept...bineinteles,scos joja la ulei,nivel maxim,pus baterie noua,ca nu avea deloc,putina benzina in capul carburatorului si pedala...are cumva soc automat?...ca eu nu am reusit sa gasesc nici o clapeta prin masina de care sa trag...a pornit la a 4-a sau a 5-a cheie,s-a incalzit usor,sta la ralanti,foarte frumos...merg si farurile,si vitezometrul,si becurile in bord...are un stop spart...intrebare:pentru ce sunt cele doua mici leviere de actionare de pe langa frana de mana?...aaa,am uitat,nu are frana deloc...pauza,zero...cam atat...maine va pun poze,acum sunt prea entuziasmat,am ramas fara baterie pe telefonul cu care am pozat,iar restul de poze si filme sunt la colegii mei,care au venit in numar mare sa vada noua achizitie...inca un lucru,ca sa-mi dau seama...am dat 400 euro pe masina,e mult sau putin?

stiu ca e prea devreme sa ma gandesc,mai ales ca nici nu stiu de unde sa incep,insa trebuie sa stiu din timp,sa-mi fac calcule,etc...stie cineva unde gasesc praguri si eleron ca cele de pe masina din poza?

HE he aia e KNK-ul din Iasi. De aia m-am indragostit si eu in facultate. Intr-adevar are o monstruozitate de motor in spate (cred ca de T4 cum se spunea mai sus).

400 E e bine, mai ales ca e functionala. Acum trebuie sa vezi cat e de mancata de rugina. Frinele se rezolva relativ usor, cauti pe aici prin forum caci multi dintre noi am explicat reconditionarea frinelor cand a fost nevoie sa le facem.

Bine ai venit in club si mult succes in continuare. Si...poate ne vedem la Vatra Dornei la Reta si Bubu.

P.S.: Stiu mai multi broscari in Iasi, vezi poate incerci sa-i atragi catre forum ca sa-i cunoastem. Pe unul il stiu dar nu am avut ocazia sa vb cu el de curand (Dr. Popa de la Chirurgie III are masina de mai jos).

Mai e un tip de la TVR Iasi cu o broscutza argintie. Mai exista broscutza din curte de la Radio HIT???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari....dar trebuie sa fac cateva corecturi...eu am crezut desigur ca este vorba despre un 1303, dar se pare ca este un 1200, facut din piesele ramase pe stoc, dupa incetarea productiei de serie... in acest caz, nu mai exista suspensie McPherson pe fata, parbriz curb, asa cum ai zis si tu si bordul mare...

o sa fie ceva de munca la ea....asa ca multa bafta!! ;)

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina va intra in lucru de indata ce voi termina sesiunea si voi face rost de bani (apropo,vrea cineva un ZZR streetfighter de 400cc la 1800euro? :D ).Planul e in felul urmator: se scoate tot din masina,absolut tot;se face necesarul de piese,se lanseaza comanda pentru tot ce trebuie;se scoate motorul,se pune pe bancul de lucru;caroseria pe roti este trimisa la vopsit (intentionez sa-i scot si geamurile),timp in care eu voi reconditiona ce trebuie pe la motor,fie dpdv tehnic,fie dpdv estetic;scaune sport,jante 9x16,amortizoare sport,dvd,amplficator,k&n,praguri,faruri angel eyes,stopuri clare sunt putine din "cadourile" pe care le va primi masina...sunt decis sa fac din ea ceva inedit,o data cu vanzarea motocicletei fiind gata sa investesc undeva in jur de 2000-2300 euro in aceasta masina.

BTW:azi am facut prima reparatie:am inlocuit garnitura de la pompa de benzina,0.7 RON.. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari sincere Alex. Mult succes si spor la treaba.

Sa ne tii la curent cu ceea ce faci la masina. Si sa ne intalnim sanatosi la broscareli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragii mei,nici acum seara nu am liniste...m-am dus inapoi la servici si am urcat-o putin pe elevator (lucrez la o reprezentanta auto si avem si service)...ma ingrijoreaza rugina...pe contraaripile spate,in zona pragurilor,pe contraaripile fata,tot in zona pragurilor...si podeaua,e cam moale,mancata destul de bine...pierde putin ulei la imbinarea cutie-motor,si are un burduf de planetara spart,si pe acolo curge ulei...cam asta e pe dedesubt...in afara de rugina,sunt pe deplin multumit de masina...functioneaza aproape toate (nu merge aeroterma), si,mai presus de toate,e aproape completa...

am gasit si jante pt moment,ar fi la un pret bun, 8J x 17 cu configuratie de BMW 5x120...ar merge oare montate?..masina are acum 195/65/15,dimensiune echivalenta cu 225/45/17,anvelopele cu care sunt incaltate jantele pe care le-am gasit...

sa va intreb acum ceva:pentru ce e butonul ala de langa comutatorul pt aeroterma...e un buton rotund negru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!